Új hozzászólás Aktív témák
-
Inhouse
őstag
Ezek közül szerintem egyikkel sem jársz rosszul. Azt tudod ugye, hogy a JÁSZ=Electric Power?
Ez a 4-5 év benzinesnél és dízelnél a 3-4 (vagy inkább 2-3) stimmel, szerintem is így van. Kivétel a gyári első akku, utána szinte mindegy, hogy milyet veszel, annyi már nem lesz. Magyaráztuk ezt (a gyártó véleménye alapján), hogy új autó és minden alkatrész is új, aztán meg már öregebb, de azoknak az akkuknak más követelményeknek kell megfeleljenek (súlyra is eltérnek). De egy Varta S5, S6 talán azért már másik kategória.
Vannak hullámvölgyek szinte mindegyiknél, volt a JÁSZ-nál, a ZAP-nál, akár Vartánál, de a Bannernél is olyan év, hogy minden ilyennel rendelkező vásárló azzal jött, hogy na ilyet soha többet. Előtte meg utána meg istenítik. Persze zárjuk ki azokat, akik sokat tesznek azért, hogy az akku idő előtt elhalálozzon.Üdv Inhouse
-
Soma01
veterán
válasz Mr Bond 007 #4202 üzenetére
Nekem az Exide egyik napról a másikra ment tönkre, semmi jele nem volt még gyengülésnek az előző napon. A recond. módot kipróbáltam rajta, de hibára futott a CH611. Elkezdte, de pár óra múlva a piros, hiba jelző led világított rajta csak.
Kaptam az alkalmon és kipróbáltam az indítás rásegítést is. Nem olyan simán, de elindított az autót. A benne lévő rossz akkuval, meg sem moccant az indítómotor. Szóval az összes teher a CH611-re hárult és a vékonyka kis kábelekre :-) csodálkoztam is, hogy bírja, de összejött.
Kipróbáltam az indítás tesztet is már az "új", kölcsön akkuval. Szépen működött, kijelezte az indításkori minimum feszültség szintet. -
Inhouse
őstag
válasz Mr Bond 007 #4202 üzenetére
Te vagy a kivétel, aki erősíti a szabályt! Azért az S5, ahogy írtam is kicsit már más kategória.
Üdv Inhouse
-
Soma01
veterán
válasz Inhouse #4201 üzenetére
Tudom.
Ma megvettem a "VARTA D24 Blue Dynamic 60Ah EN 540A" aksit. Nagyon jól indít, de hát ugye, új seprű... Ellenben a beszerelés nem volt valami sima ügy. A Varta tervei szerint úgy kellene rögzíteni, hogy a leszorító vas egyik füle az akku fogóját szorítja le. Csak hát hozzá sem ért a vas, az akku másik oldalánál passzolt szépen, de ott is alacsonyabb volt az akku vagy 7 milliméterrel. Be kellett tenni egy kis gumi darabot az akku teteje és a leszorító vas közé. (jó méretű aksit vettem, 190 magas kell bele) De a fogantyúnál a közelében sem volt a vas. A végén megoldottam, de le kellett venni a fogót és fordítva felrakni, úgy már stimmelt. Ehhez viszont kellett kicsit barkácsolni a fülön, hogy fordítva is felmenjen. Persze ez után is kellett még egy kis gumi ide is, mint a másik oldalra. Az előzőleg benne lévő Exide-dal nem volt ilyen gond, az inkább alig akart beférni és a kölcsön kapott Rombat is pontosan passzolt.
-
dugynok
senior tag
Még egy dolog eszembe jutott akkuvàsàrlàssal kapcsolatban! Érdemes figyelni a gyàrtàs dàtumàt? Mennyi a maximum polcon àllàsi idő, amit vàsàrlóként elfogadható? Szóval az az idő, ami a gyàrtàs és beszerelés között eltelik teljesítményromlàs nélkül?
-
Sanyo77
tag
Ctek mxs 5.
Recond módban nem túl egészséges nem megbontani a kocsi áramkörét, gondolom.
Elég érdekes dolog történt. Fél órát hallgattam a kocsi rádióját, kiírta, hogy start engine. Ezt merülő akkunál szokta. Egy 70Ah-s akksinak, úgy hogy előtte volt töltve azért gondolom többet kellene bírnia.
Szerintem halódik, ráeresztek egy recondot. Mennyi a teljes műveleti idő tapasztalat alapján (átlagban)?
-
dugynok
senior tag
Jàsz akku 55ah en420 - 15500Ft
Electric power 55ah en450 - 12700FtMelyiket? Ok, hogy a Jàsz gyàrtja az EP-t is, de nem gyengébb a minősége? Mondjuk, hogy ami a Jàsz-nak a minőségellenőrzésén nem megy àt, de 2. osztàlyú brand-nak még elmegy azt adjàk olcsóbban. Inkàbb kiadom pluszba a 3ezret, csak ne dögölhön be 2 év mulva... De feleslegesen meg nem dobnék ki 3ezret, ha ugyanannyira megbízható...
-
Inhouse
őstag
válasz dugynok #4214 üzenetére
Nekünk csak EP van/volt, ill. volt régen a szürke dobozos "Silver"-ből, de már nincs. Az EP régen fekete dobozos és szürke címkés volt, most a címke már piros. Ennyit tudok mondani...az EP-ről írtam eddig végig. Egyébként gyanús, hogy a Tesco-ban talán van egy fajta akku, ami ránézésre tök EP, de más címke van rajta. Egy időben volt nekünk is saját címkénk. Szerintem megveheted. Annak a cégnek nem ismerem az árképzését, de érdekes. Ha a gyári számot nézed, B3-al, vagy inkább B4-el kezdődjön.
Megnéztem a weboldaluk, de nem látok külön Jászt, csak EP-t. A gyártó kiválasztásnál sincs...
Ez a kék/szürke a volt "Silver", de már nincs benne ezüst.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Soma01
veterán
válasz Sanyo77 #4222 üzenetére
Na, az áruházban már én is láttam akciót, meg üres polcokat.
Tesco:
Bosch S3 56Ah 19.000 ft
Power Bull 55Ah 13.000 ft !!! üres polc
Power Bull 60Ah 14.500 ft !!! üres polc
Power Bull 72Ah 17.000 ft !!! üres polc
Gondolom Power Bull, miVel csak annyi volt kiírva, hogy "AKKUMULÁTOR POWERB"Auchan:
Bosch S3 70Ah 22.800 ft
Varta black dynamic 45Ah 12.700 ft
Varta black dynamic 56Ah 19.000 ft
Varta black dynamic 70Ah 24.000 ft
Varta black dynamic 88Ah 29.000 ftItt ezek voltak akciósak a címke szerint. Itt volt mindenből.
-
Inhouse
őstag
válasz mimic1979 #4223 üzenetére
Kódolva a legtöbbön igen, de simán olvashatóan nincs rajtuk. A JÁSZ volt az egyik utolsó, akinek rajta volt így, de már ott is kódolnak. Azért egy átlagember nem tudja fejből az összes akku gyártási számából visszakódolni a gyártási/beüzemelési dátumokat, vagy egy pár oldal nyomtatott táblázattal kell vásárolni menni. (Már amelyik publikus)
Üdv Inhouse
-
Soma01
veterán
A Vartán mely számokat és hogyan kell értelmezni ha meg szeretném tudni a gyártás idejét?
Vartát vettem és megnézném, mikor gyártották. -
endre3
újonc
Sziasztok! Én is vettem egy ctek töltőt. Az enyémnek is halkan van ciripelése, de ez szerintem a kapcs. üzemű működés velejárója. Volt egy auto xs "aldis" töltőm, melyet egy kft-től vásároltam 12 ezerért. Csepptöltésen csak 40 mA-el töltött ami az autómnak kevés volt. Visszaküldtem gariban, de szerintük jó, és nem csináltak vele semmit.6 volton csak kb. félig tudtam feltölteni vele az akkut. Szerintem 12V-on sem tölti fel teljesen. Most feltöltöttem vele az autó akkuját fullra. Utána rátettem a ctek toltőt, és az még dolgozott az aksin majdnem 2 órát. A ctek megadott feszültségadatai pontosan egyeznek a megadott értékekkel. Miután világított a teljes feltöltést jelző zöld, utána impulzusszerűen tartja szinten az akkut. 3-4 mp-es szünetekkel tölt 1-2 másodpercet. Gondolom 10 nap után 14.4-nél lekapcsol és 12.7-nél be. Az xs töltő is így működött, miután csepptöltésen 1 hónap után elérte a 14.4-et. Feszültségen az xs is pontosn kapcsolt, de a ctek úgy látszik pontosabb. Esetleg valaki nem tudjat, hogy a 40 mA-es töltést feljebb lehet vinni? Tartaléknak jó lenne. Előre is kösz a választ.
-
hegefe
csendes tag
Kis pontosítást, ha megengedsz.
"A ctek megadott feszültségadatai pontosan egyeznek a megadott értékekkel." - csak szoba hőmérsékleten, mert hőmérsékletre kompenzáltak a feszültség határ értékei."Miután világított a teljes feltöltést jelző zöld, utána impulzusszerűen tartja szinten az akkut. 3-4 mp-es szünetekkel tölt 1-2 másodpercet. Gondolom 10 nap után 14.4-nél lekapcsol és 12.7-nél be."
Nagyon elnéztél valamit, mert miután világít a teljes töltést jelző zöld led a CTEK töltési folyamatban a szinten tartás (float charging) következik, és nem az impulzus töltés. Ezt 13,6V-on 10 napig végzi, majd utána lép át impulzus üzemű csepp töltésre.
(Ami természetesen nem "3-4 mp-es szünetekkel tölt 1-2 másodpercet" jelent.)[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
Érdemes összevetni a CTEK akku töltők (bármilyen töltők) töltési karakterisztikájának feszültség korlátait az akku technológiából adódó elméleti határ feszültségekkel.
Ebből egyértelműen látható, hogy milyen akku töltése valósítható meg tökéletesen az adott akkumulátor töltővel. (Gyártójuk állítása ellenőrizhető.)
Illetve ismerve az ajánlott technológiai feszültség korlátokat bátrabban lehet dönteni az akku töltők üzemmód választásának mikéntjéről. (Elkerülve ezzel az akkuk rendszeres alul vagy túl töltését.)Akkumulátor típusok technológiai határ feszültségei (25 C fokon)
* Ellenőrizze az akkumulátor gyártójánál
Az utolsó oszlop jelenti a "RECOND" üzemmódot. (Ez biztosítja a töltési feszültség kiegyenlítését a cellák között.)
Látható, hogy a CTEK töltési karakterisztika sem mindenre tökéletes. De az elméleti értékekre figyelve széles körűen jól használható.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Amit szinten tartás gyanánt csak egy vízszintes vonallal jelöl, az nem jelenti feltétlenül, hogy az pont annyira sima vonal. A gyakorlati megvalósítás ettől eltérhet.
Végeredmény szempontjából mindegy, vezérlés szempontjából viszont egyszerűbb lehet a fórumozó által leírt működés, amit elég részletesen és életszerűen írt le, hogy csak úgy benézhető legyen.
Még azt is írta, hogy később ritkul, ez is ésszerű.
Utána következik egy más jellegű impulzustöltés, a kettő nem zárja ki egymást, szerintem.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
endre3
újonc
Bocsi! Valóban félreérthető voltam, Pontosan egy 9 Ah-ás motor akkut töltöttem. A töltő ctek 3.8 ebben nincs recond mód. Szinten tartásnál úgy értettem az impulzus töltést, hogy 80mA- el tölt, de nem folyamatosan, hanem szakaszosan. A leírásban tévesen 0.8A ír ebben a helyzetben. A többi lépésben folyamatosan növeli- csökkenti a feszültséget- áramot. Autó akkunál nem mértem. Csináltam egy áramszünetet is, de utána elölről kezdi a töltést. Nem tudom, hogy 9. napon van egy áramszünet, gondolom újra meg kell várni a 10 napot, hogy továbblépjen. Az utolsó impulzus töltésnél az auto xs ki-be kapcsolt. Elérte a 14.4V-ot, leállította a töltést, majd 12.8V-nál újraindult. Itt nem tudom mit csinál, gondolom hogy valami hasonlót. Köszönöm, hogy pontosítottál, nem szerettem volna bárkit félreinformálni. Mégegyszer bocsi, és köszönöm.
-
Ciccuka
veterán
Varta Blue (többéves) akkumulátort az AutoXS töltővel hogy célszerű tölteni?
Cicák támogatása: www.fos.hu/1176
-
csiga8
senior tag
-
Soma01
veterán
válasz Inhouse #4238 üzenetére
Ez helytálló lehet? (majd megnézem a saját akkuimon) A negatív pólushoz írt számokat kell nézni.
(#4239) csiga8
Köszi![ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
Minden JC által gyártott Bosch v. Varta akkumulátoron a FIFO kód (4 karakter hosszú) első karaktere jelenti a gyártás/aktiválás hónapját az adott évben.
Pld. 2017 január = 'W'.
A többi hónap jele sorban: X Y Z A B C D E F G.
2017 december lesz a 'H'.A FIFO kód az autó akkukon ált. az akku fedél oldal élén, a + kapocs alatt kicsit balra található, ha a kapcsok felől nézzük.
[ Szerkesztve ]
-
Soma01
veterán
Az enyém szerencsére jól működik, nagyon elégedett vagyok vele!
A webes boltok készleteit ahol most megnéztem, egyre kevesebb helyen van már. A Praktikerben is volt de már csak egy van országos szinten. Pedig ott 26.000-ért adják. 17-ért találtam egy helyen, de már úgy látom fogy mindenhonnan és nem úgy tűnik, hogy van utánpótlás. Ahonnan én vettem, már ott sincs. Meg kell kérdezni pl. az Edigital-t, hogy később várható-e, ők biztosan utána tudnak nézni. Náluk sokszor volt már, hogy elfogyott/kifutott, de aztán megint "lett". Vagy más, nagyobb boltot is meg lehet kérdezni. Valahol azt írják, hogy "átmenetileg" nem rendelhető. Szóval, most per pillanat nehezen szerezhető be az biztos.
Új hozzászólás Aktív témák
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen