Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
"a dízel ugyan úgy nagyobb környezeti terhelést okoz ma mint egy villanyautó"
Ja. Az összes dízel és egy villanyautó. De, ha annyi villanyautó lenne, mint dízel, már más lenne a szitu. Honnan lesz hozzájuk áram ott, ahol tölteni kell? Minden város mellett lesz egy atomerőmű, használt fűtőelem tárolóval? Magasfeszültségű kábelek és transzformátorok? Hol fognak ezek futni? Németország leállítja az atomerőműveit. Honnan pótólja a kimaradó kapacitást? Hogyan lesz a közúti áruszállítás? És a tengeri? A hajókat is tisztán áram hajtja majd? Honnan lesz elegendő akkumulátor és azokhoz alapanyag? Stb., stb.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
WiZARD
addikt
"A dízel autó ellenben nagyobb sebességnél a hatékonyabb, hiszen nagyobb távot tud megtenni nagyobb sebességgel mintha azt kisebb sebességgel tenné meg."
ezt ugye te se gondoltad komolyan?
Mennyit fogyaszt 100nál egy dízel, és 200nál ez mennyire csökken? Kár hogy 300al már nem nagyon mennek[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Somatom
veterán
"Melyik lesz ez a nap?"
Az, amikor a szolgáltató közli, hogy ennyi volt a kapacitás, most jönnek a gépek, amik feltúrják a környéket, mindenkinek be kéne pengetnie a hálózatfejlesztés költségének ráeső részét és le kéne mondani némi telekrészről, mert oda húznák fel az új, négyemeletes trafóházat, ahova bekötik az új, 5KV kábelt. Lehet, hogy kicsit zúgni fog, talán kicsit rákkeltő, de lesz áram az autókhoz.
"Mert most minden város mellett van egy atomerőmű."
Nyilván nincs, mert igény sincs rá. De, ha a leendő autóparkhoz méreteznek, akkor sűríteni kell az áramtermelő berendezéseket.
"Mondjuk napelemparkal"
Te beszélsz kabaréról? Nem tudom, hogy feltűnt-e, de éjszaka nem süt a nap. Télen meg nappal sem túl hatékony. Az emberek zöme pedig éjszaka töltené az autóját. Ez csak egy probléma a napelemmel. Az előállítása sem túl környezetbarát, avulási ideje van, és nagy terület kell neki.
"Igény kérdése, mint minden ilyesmi."
Ahha. Hány éves vagy, királyfi? Egyáltalán nem az igényen múlik. Igény most is lenne tiszta levegőjű városokra, csak az nem bíznisz.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tewe013
őstag
Látom értelmes feltevésekre nem sikerült értelmesen válaszolni, de azért érdekelne, hogy ebben a részben mi volt a nevetséges? "Nem tudom, hogy feltűnt-e, de éjszaka nem süt a nap. Télen meg nappal sem túl hatékony. Az emberek zöme pedig éjszaka töltené az autóját. Ez csak egy probléma a napelemmel. Az előállítása sem túl környezetbarát, avulási ideje van, és nagy terület kell neki."
-
"Mondjuk nézd meg hogy fix 32,5, 65 és 130km/h között mennyi a fogyasztásbeli különbség papíron a dízelautónál."
Hatvanötig nem a légellenállás számít.
Attól függ mennyire fogyasztás optimális az adott fordulatszámon a motor. Mivel ezeket a sebességeket több váltó fokozatban is el lehet érni, nincs korrekt válasz.
Nekem az 1.6 TDCI motorral a fogyasztás minimumom a 60-70 km/óra tartományban van. De ehhez az is hozzátartozik, hogy ahol ennyivel lehet haladni, ott kevés a lámpa és útkereszteződés.
A nagyvárosi fogyasztás és az autópálya nagyjából azonos. Olyan 130-150 között még alacsonyabb. Fölötte már a légellenállás nagyon emeli a fogyasztást. (No para. Felénk nincs általános sebesség korlátázás a pályákon.)De ennek nincs jelentősége. Nagyvárosban nincs ellenfele az elektromos autóknak.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Somatom
veterán
Akkor lécci taníts, mester! Én nem tudok olyan ficsőrről, hogy a napelem képes lenne tárolni az általa megtermelt energiát. Azt két módon lehet éjszaka visszanyerni.
1.: Helyi tárolással, vagyis akkumulátorokkal (szigetüzem). Totális zsákutca.
2.: Visszatáplálásal a hálózatba.
Ez jelenleg járható, de csak azért, mert állam bácsi kötelezi a szolgáltatót az átvételre. A szolgáltató most is szeretne ebből kihátrálni, mert ez neki nem bíznisz, mert amikor betáplálás van, akkor épp nincs rá szüksége. Ez fokozottan lesz érvényes akkor, ha az elektromos autók miatt elszaporodnak a napelemtelepek. Ha sikerül neki, akkor egyszerűen azt fogja mondani, hogy bocsi lakótelep/lakópark, tartsátok meg a nyári/napközbeni áramotokat, mert nekem nem kell, úgyhogy egy árva petákot sem adok érte.
Na, itt hasal el a napelem bíznisz.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Tewe013
őstag
Előbb még azt írtad, h már tároljuk az energiát most meg azt, h nem csak, h nem tároljuk, de jelenleg nincs is rá szükség ami meg megint csak nem igaz. Jelenleg, ha megtudnánk oldani az energiatarolást kellően nagy méretben és megfelelő hatásfokkal Németország le is lőhetné a szénerőművei nagy részét, na ennyire nincs szükség erre jelenleg.
-
arnyekxxx
veterán
"Elmondtad. Jelenleg. Még jó hogy jelenleg nincs is rá szükség."
Keresem ebben a kijelentésben az elméleti jövőidőt és azt, hogy egyébként nincs is rá szükség, segítenél megtalálni?
"Feltünhetne hogy a megtermelt energia eltárolásra kerül, amelyet fel tudsz használni éjszaka."
-
arnyekxxx
veterán
-
cinemazealot
addikt
"...nincs annyi napelemből termelt energia amit ne tudnánk felhasználni."
Ajánlom figyelmedbe a tájékozódást, sokszor nagyon hasznos tud lenni:
- A német energiaforradalom bukása (középtájt A német hálózat anomáliai című fejezet)
- Amikor az a baj, hogy ingyen van az áram
- Túlpörgő szélkerekek -
Tewe013
őstag
Összevissza beszélsz, egyik hozzászólásodban cáfolod a másikat és látszik, h lövésed sincs a témáról, de ahelyett, h beismernéd, h hülyeséget írtál kioktatsz másokat, itt te vagy a troll. És nem nem kerül eltárolásra az energia amit megtermelünk napenergiával egyből megy a hálózatba onnan pedig a fogyasztókhoz. Ja és attól még nem lesz dízelfan valaki, mert helyén tudja kezelni a dolgokat és megcáfolja a hülyeségeket amiket te tényként kezelsz.
-
7Heads Drago
veterán
-
batai15
félisten
Kinek mi az olcsó ? Ami a többségnek drága.
Ha az igazi átlag fizetést nézzük az országba,nem a gazdagok által fel tornazottat,akkor nettó 250-300 jön ki .
Ahhoz még elég messze van kpba de még hitelre is egy 10 miskas kocsi .
Szerk : még a fele annyiba kerülő is .[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
Érdekes ez a két kézzel pénz szórás dolog .
Ha úgy nézed azért gurizz hogy össze kaparj egy hiteles házra meg kocsira esetleg kpra mondjuk 20 év alatt ,akkor nem sok értelme van az új autónak .
Van kollégám aki kpra 4 milliós autót vesz meg,de olyan soher hogy gyereknek ne kelljen fagyit venni nyáron direkt nem megy arra kocsival még véletlenül sem.
Ilyen módon kell a fenének .
Az meg hogy az ember néha elmegy kikapcsolódni , vagy áldoz magára és a családra , azt megint meg értem.
Normális országba egyik nem üti a másikat .
Magam részéről törekszem a bevétel felét félre rakni ,mikor hogy sikerül ,de ahogy így beszélgetek azért sok ember 50et ha le tud . És nem nyaral ,nem vesz magának kb semmit.
Na mindegy el kanyarodunk. -
-
Tewe013
őstag
Jelenleg semmit nem old meg az a pár darab amit eladnak, ahhoz meg, h jelentősen növekedjen az eladott mennyiség jelentősen csökkenie kell a felárnak, majd évek múlva fog kiderülni, h valóban tud-e kellően nagy áttörést elérni ez a technológia. A tájékozott ember több helyről tájékozódik és nem kajál be mindent amit eléraknak az EV marketingesek, pl. "most csak ezt tudjuk felmutatni, de majd a jövőben nagyon jó lesz!"
[ Szerkesztve ]
-
Tewe013
őstag
Szalmabáb érvelés nagyon megy, sehol nem állítottam, h szar a villanyautózás, sőt én inkább vagyok villanypárti, mint villanyellenes csak van egy egészséges szkepcitizmusom a témában, nem lehet mindenki elvakult szemellenzős. Ha eljut oda a dolog, h lesz az én preferenciáimnak megfelelő villanyautó akkor nagyon szívesen beruházok egyre és addigra remélhetőleg a közösség sem lesz ilyen "aki nincs velünk az ellenünk" mentalitású.
-
veterán
válasz Noukoum #1022 üzenetére
Tényleg nem vagyok benne a villanyautózásban, de azt ebben a topikban már többször olvastam, hogy a villanyautónak leginkább Budapesten van előnye. Csakhogy Budapest lakosságának számottevő hányada olyan házban lakik, ahol nem lehet megoldani az otthoni töltést.
Nekik a hangyák hordják bele az elektronokat az akkuba (vagy mégis a töltőállomásra mennek, de akkor a kolléga által írt előny nem létezik )
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Somatom
veterán
válasz Noukoum #1038 üzenetére
Úgy tűnik, hogy nem figyeled a szálat. Az volt a feltevés, hogy a villanyautó kényelmesebb, mert nem kell vele kútra járni. Ez azonban nem általános érvényű. Csak akkor igaz, ha huzamosabb ideig van ott egyéb elfoglaltságod, ahol tudod tölteni az autót. Ez jellemzően otthon, vagy munkahelyen oldható meg. Egyéb esetben bukik az elmélet. Sőt! Gyakrabban kell kútra járni és több időt kell ott tölteni. Ráadásul még a költségvonzata is nagyobb, mint az otthoni töltésé.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
7Heads Drago
veterán
válasz Noukoum #1114 üzenetére
Vehet jobb minőségű ruhát drágábban, vagy egész egyszerűen kevesebb ruhát.
Vehetsz csak mit? Mivel egyikre sincs ráírva hogy engem pl 20-30 évig is hordhatsz. Régen egy öltözet ruha vagy csizma egész életre szólt és hordták. Menet közben annyit "butult" az előállítás hogy csak pár évet bírnak. És nem csak a ruha hanem minden terméknél.
Illetve az se mindegy mi az ára. Mivel vehetünk automata mosógépet pl 50.000-től 970.000-ig az árukereső szerint.
Sokan próbálnak azon a határon evickélni hogy ne legyen drága de tartós legyen a termék amit vásárolunk. Sajnos én is belefutok mellékvágányokba így is.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Somatom
veterán
válasz Noukoum #1199 üzenetére
Mindkettő ökológiai probléma. Ha én nem etetek, itatok, ruházok gyereket, nem hordom autóval bölcsibe, oviba, suliba, dokihoz (volt itt korábban érv, hogy "de hát a gyerek miatt"), akkor nem vagyok alapból környezetkímélőbb, mint az, akinek gyereke van? Ne felejtsd, hogy az ökológiát nem befolyásolják az érzelmek, tehát azt vond ki a képletből!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Noukoum #1202 üzenetére
De nem ennyi. Az emberi szaporulatot sokkal jobban kéne korlátozni, mint a dízel autókét. Az emberiségnek meg se kottyanna, ha a Föld erőforrásainak használói közül az első húsz ország népessége kompletten kihalna. Viszont a Föld ökológiája sokkal többet nyerne rajta, mintha ezek az emberek mind villanyautót használnának.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
válasz Noukoum #1295 üzenetére
vannak, akik tudnak váltani kézzel, vannak, akik nem.
ha te 45 percet töltöttél hetente tankolással, akkor mennyit töltöttél volna ampervadászattal? heti két hetet?
télen nem azért ültél be hideg kocsiba, mert az nem villany, hanem azért, mert nem volt állófűtés az autóban. cserébe nem lopták el másodpercek alatt interneten az egész kócerájt.
igen, a v8 az a pokolban is v8. de még a v6 is.
a menetdinamikában nem csak az van, hogy 100-ig gyorsulunk egyenesben. az is benne van, hogy kanyarodni kell, néha driftelni, stb. egy rendes vényócat vezetni kellett, nem volt nyápicoknak való.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Noukoum #1306 üzenetére
"Ha van lehetőségem inkább nem dolgozom 0-24ben csákánnyal a bányában.": teljesen rossz nézőpont. azt csináld, ami neked tetszik.
ha neked a bányában csákányolás tetszik (láttam már hasonlót), akkor csákányolj. ha nem, ne.
nekem tetszik, hogy lehet váltani és az autó azt csinálja, amit én akarok. fogadd el, hogy az emberek nem egyen-uniform emberek, pláne nem a te igényeid szerint uniformizáltak.
"Én nem tudok róla hogy ellopták volna-e az autómat.": akkor te szerencsés vagy. a teslákról gyakran derül ki olyan hiba, amivel másodpercek alatt ellopják őket. egy hete lehet kb. az utolsó alkalom, amikor ilyen kiderült.
"Én meg totál hülye vagyok hogy etetem a trollt.": látod, ez a probléma, hogy aki nem ért veled egyet, az rögtön troll. Hozzá kellene szoknod, hogy másnak lehet más a véleménye, mint neked, de attól még nem troll.Szóval erőlködhetsz, attól még nekem az egyik kedvenc hangom, amikor egy hatvanas évek végi big block halálhörgés szerűen rotyog. Annál egy szebb hang van, amikor Pratt és Whitney bácsik tf-33-as gyereke felüvölt. természetesen nyolcasával, mert a v8 a pokolban is v8.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
-
Depression
veterán
válasz Noukoum #1321 üzenetére
"mert többen is úgy látjuk, kutya idők jönnek, vagy már itt is vannak.
Amúgy igazad van. Nekem is hiányoznak azok az idők mikor még manuális váltóval kellett bohóckodnom " ez volt a válaszod arra, amikor valaki azt mondta, hogy nem tud kifizetni egy fél lakás árát egy autóra. Ki is itt a troll?
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
8th
addikt
válasz Noukoum #1342 üzenetére
Nem tudom. Olvass vissza és kiderül.
Anno a kétezres évek közepén az akkori munkámból kifolyólag sokat mozogtam alacsonyan iskolázott romák között. Az ő szavuk járása volt a hazudgálsz. Felnevettem amikor megláttam ezt leírva 2020-ban egy alapvetően tech fórumon. Nem beszólás volt, nincs mögötte semmilyen hátsó szándék. Ha esetleg megbántottalak vele... hát dolgozd fel.
-
Depression
veterán
válasz Noukoum #1333 üzenetére
"Nem ez volt a válaszom, olvasd el újra. Aki meg nem tud kifizetni egy fél lakás árát új autóra az ne vegyen új autót."
Ez a válaszod arra, hogy :
"Akinek nincs sok pénze (és nem is lesz) de van egy jól működő benzines vagy diesel autója, ami nincs még túlkomplikálva, az becsülje meg és óvja minden egyes rozsdapöttytől, használja, amíg még lehet"?
Meg arra, hogy:
"de vidéken még egy 993ca-s ősöreg Swift is maga a szabadság." F*ck Logic.Hogy ne csak idézgessek: Nálunk (Borsod) nem egy fél lakás ára egy elektromos autó, hanem közel egy teljes lakásé. Mire az itteni fizetésekből vesznek majd általatok lelakott elektromos autó, az már gazdasági totálkáros lesz, mert egy akksicserét itt semmilyen átlagember nem tud megfinanszírozni.
Mi 400k-ért vettünk egy kisautót 6 éve, és azóta is azzal közlekedünk 2 település között. Ez a jellemző itt. És ennek is van 2 véglete: aki a 400k-es kisautóját szigorúan karbantarja, jobban, mint te a 10m-sodat, és van, aki addig megy vele ráköltés nélkül, amíg alkatrészként el nem adja a végén. Bontóba nem viszik, mert az pénzbe kerül.
Bármely csoporthoz odaállnál, hogy mostantól ne legyen autód, ha egy ház árát nem tudod kifizetni, még töltened sem kellene az autódat, mert repülve hazajutnál, úgy picsán lennél rúgva a felsőbbrendűségeddel együtt. A kocsidért sem kellene visszajönnöd, mert a GPS-eden kívűl amúgy sem találnál már mást a koordinátákon.Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
7Heads Drago
veterán
válasz Noukoum #1295 üzenetére
45 percet tankolással? Mekorra volt az a tank? Miért kannából tankolsz? Csak nem seftes dízel volt? Teherautónal se jön ki annyira pedig ott van rendesen papírmunka is vele. Mellesleg a villanyos tankolásat se uszod meg 45 perc alatt, sőt inkább több lesz az.
Nálam egy dízel Golf 5 szolgál. Melegítés annyiból áll jogy kiállsz kapun kivűlre és becsukom a kaput. Az ülésfűtés kb 2 perc, a motor meg 5-6 perc. Szakértők nem ajánlanak hosszabb melegítést.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz Noukoum #1306 üzenetére
Ha sportautót akarsz akkor vegyél egy xboxot, vagy menj el évente élményvezetésre. Hidd el olcsóbban jössz ki.
Ezt most nem értem, mert ellentmondasz magadnak. Az elektromos autónál se arról kellene szólnia az autózásnak hogy 2 mp vagy 50 km/h. És marha balesetveszélyes is, mivel a többi közlekedési résztvevő nem erre számol. Ha kilősz az autóval a lámpánál még csak zöld se nagyon leszel mivel a mutató erősen a pirosban lesz.
Illetve egyáltalán nem tisztázott a tudomásom szerint hogy az elektromos autók a zöldek. Leginkább az akkuk miatt.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus ROG Phone 6 - Limited Batman Edition / BONTATLAN - 3 év gari
- Huawei Matebook D14 i5-11.gen/16GB DDR4/512GB PCIe SSD/14" Full HD IPS/Gar.:2025.10
- Rog 4070 Ti //KERESEM!!//
- Binepad BN006, programozható, mechanikus macropad, low profile Kailh Choc v1 Red switchek
- CoolerMaster ControlPad, programozható, mechanikus macropad, Gateron Red switchek