- Facebook és Messenger
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Programozásról_szubjektíven
- Google Maps
- Mozilla Firefox
- Windows 11
- Hálózati / IP kamera
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
Új hozzászólás Aktív témák
-
"Mondjuk nézd meg hogy fix 32,5, 65 és 130km/h között mennyi a fogyasztásbeli különbség papíron a dízelautónál."
Hatvanötig nem a légellenállás számít.
Attól függ mennyire fogyasztás optimális az adott fordulatszámon a motor. Mivel ezeket a sebességeket több váltó fokozatban is el lehet érni, nincs korrekt válasz.
Nekem az 1.6 TDCI motorral a fogyasztás minimumom a 60-70 km/óra tartományban van. De ehhez az is hozzátartozik, hogy ahol ennyivel lehet haladni, ott kevés a lámpa és útkereszteződés.
A nagyvárosi fogyasztás és az autópálya nagyjából azonos. Olyan 130-150 között még alacsonyabb. Fölötte már a légellenállás nagyon emeli a fogyasztást. (No para. Felénk nincs általános sebesség korlátázás a pályákon.)De ennek nincs jelentősége. Nagyvárosban nincs ellenfele az elektromos autóknak.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Nem teljesen.
A hagyományos belsőégésű motorok esetében nem csak a motor hatásfokával kell számolni.
Az erőátvitel együttes hatásfoka eléggé siralmas. Elegendő csak csak megnézni a városi SUV járművek fogyasztás eltérését A differenciálművek nem hatásfok bajnokok.Az elektromos hajtás esetében a mechanika egy része elhagyható vagy egyszerűsíthető a kialakítása.
Ennek még az elején vagyunk. Ráadásul a belsőégésű motor mindig a helyszínen engedi ki az égéstermékeit.
A szintetikus üzemanyagoknak a dízel irányába kell elmenniük. A legalább 10%-al magasabb hatásfokot nem lehet figyelmen kívül hagyni. Ráadásul a szén-dioxid termelés is alacsonyabb az otto motorokhoz képest. Magasabb a hidrogén tartalom aránya az üzemanyagnak.Ha egy ilyen járművel nyitott ablakokkal beállsz egy zárt garázsba és járatod a motort, hamarabb fogsz megfulladni, mint a motor lefulladni. Nem oldja a nagyvárosok problémáját.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz CanceRed #363 üzenetére
"Csak nem gondolod, hogy a kőolaj hatalmak elnézegetik a villanyfejlesztéseket
haszon nélkül?"Azt ugye vágod, hogy ez színtiszta demagógia.
Az olaj kitermelők között nincs egyetértés. Az OPEC már ráfizetett a piac szabályzására. A többiek kijátszották.
Az autógyártók mára felismerték, hogy a gyártás lehetősége sokkal fontosabb, mint az üzemanyag.
Európában a belsőégésű motornak a jelenlegi formában befellegzett. Az euró7 norma bevezetése után nem lesz esély robbanómotoros járművek forgalomba hozatalára a személgépjárművek kategóriájában.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"A benzin/gázolaj árának nagyobb része adó. Vajon az állam majd egy vállrándítással lemond erről a bevételről? Ha nem, akkor vajon kiktől fogja behúzni?"
Költői kérdés, gondolom.
Az gondolom tiszta ügy, hogy a robbanómotorok kivezetésé röpke 25-30 éves folyamat.
Az adó kiesénél, kezdetben nagyobb kiadás az elektromos járművek elterjesztéséhez adott támogatás.
Az állam érdeke a kőolaj kiváltása. Korlátozott készleteink vannak kőolajból. több évtizede mondják, hogy 30 éven belül el fog fogyni a készlet. Egyszer be fog következni a jóslat. Addigra át kell rendezni a dolgainkat.
Az állam meg más adónemekkel fogja pótolni a bevétel kiesést. Nem ez a gond.A nagyvárosok energia ellátását újra kell tervezni és kiépíteni. Nincs olyan település, amelyik képes lenne elviselni a gyors átállás energia igény növekedését. Jelenleg nincs valós alternatívája az elektromos autózásnak. Üzemanyagcella. sokkal drágább és több helyet foglal. Meg kell nézni egy német tengeralattjáró energia termelését. A mai technikai szintünkön felejthető. Hidrogén hajtás. Vagy nagyon drága az előállítása vagy környezet szennyező is.Tárolni csak veszteséggel lehet. Az acéltartály falán is, bármely vastagságú meglép.Ütközéskor instant bomba egy tele hidrogén tank.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Az sem nagy biznisz, hogy telibe szennyezzük a környezetünket. Főleg a nagyvárosokat.
Az új belsőégésű járművek ára is emelkedőben van. Ráadásul az állam is besegíthet az átállásba, benzin adóemeléssel. Mintegy megelőlegezve a későbbi veszteségeinek kompenzációját.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"... a dieselnek mennyire jó ismerős diesele fél évet bírt mert csak pesten használta (katalizátor kezdet "köhögni"...")
Lehúzás. A katalizátornak nem ehet baja. A részecskeszűrő mögött helyezkedik el, más érzékelők társaságában. A részecskeszűrő telik meg, azt kell tisztítani.
A városi forgalomnak kettő hátránya van.
A folyamatos gyorsítás ismétlődés megemeli a korom képződés mennyiségét.
A rövid utakon, főleg télen, nem melegszik fel annyira a részecskeszűrő, hogy beindulhasson az öntisztulás. Ha mégis, akkor már nincs idő a tisztulásra, meg áll a jármű.
amúgy is érdekes fejlesztés a DPF. A felgyülemlett kormot nem eltávolítani kell, hanem elégetni. Teljesen feleslegesen van szabadon engedve, szén-dioxidként.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Valahogy usa piacon mégis sikerül nekik eltalálni egy valós fogyasztás körüli értéket a prospektusokban. Európában meg megy a parasztvakítás."
Az USA fűje mindig zöldebb effektus.
Kiszállításhoz fiesztákat használunk. Három volt egyszerre lízingelve.
A három járművet általában azonos kollégák használják. A legtakarékosabb szállító 8 liter alatt teljesít, a legpazarlóbb 11 felett.Nem mindegy, hogy mennyi megállásra van szükség városban, 100 kilométer levezetéséhez. Sok ügyfél és belvárosi dugó esetén a gyári fogyasztás meg is duplázható. Ezt nem tudja tükrözni a gyártó adata. Én úgy fogalmazok, hogy járművek egymáshoz képesti fogyasztását lehet értelmezni a gyári adatokkal. Nagyjából azonos körülmények között tesztelnek. (Elméletileg.)
Elektromos autókkal sokkal kedvezőbb lenne a helyzet.
De nincs lehetőség saját töltőbázis kialakítására. A nyilvános töltőhelyek szabad helyei nem kalkulálhatóak.
Azt meg nem tehetem meg, hogy átgondolatlanul rendeljek e. autókat. Senki sem fizeti meg a járművek töltőkhöz széthordását majd a visszahozásukat. Két embernek félnapos elfoglaltság a napi töltés.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz tha_answer #1089 üzenetére
"porgess vissza. stuttgart, urdiesel, karanten. nem lett jobb a levego minosege."
???
Linkelem a Stuttgarti szennyezési statisztikáit.
https://www.stadtklima-stuttgart.de/stadtklima_filestorage/download/luft/NO2-und-PM10_2005-2019.pdfEgyetlen mérőhelyen nem sikerült még határérték alá csökkenteni a nitrogén dioxid szennyezést.
De ott is csökkenő a tendencia.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz tha_answer #1162 üzenetére
Bocsika, rosszat linkeltem.
Ebben benne vannak október 31-g. Azért elég meggyőző a csökkenés mértéke.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz tha_answer #1171 üzenetére
"A zöld ideológiának is megvannak mindenesetre a maga bűnösei, akik veszélyeztetik az életet bolygónkon. A nyugati fogyasztói társadalom, az elit, a korábbi generációk, a népességrobbanás, az őserdők kiirtói. A világ megmentőjének morális felsőbbrendűsége megfelelő alap lehet egy szélsőséges, megbélyegző, az egyéneket, egyes nemzeteket bármi áron korlátozó gyakorlatra. "
Színtiszta demagógia. Ráadásul Hitlert ide keverni tökéletesen értelmetlen.
Amikor elfogynak az észérvek, jön az ideológia kirohanás.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz dabadab #1533 üzenetére
"azt feltételezné, hogy a magyar benzinre lazább követelmények vonatkoznak, mint a többi uniós országban, ami így első blikkre kifejezetten nem hihető."
Pedig igaz, csak nem teljesen úgy ahogyan feltételezik.
Magyarországon Super E10 (95) lett az általánosan használt üzemanyag. A prémium kategóriába emelték át a Super E5, 95 oktános üzemanyagoz. Az E5 98, a valódi prémium üzemanyag, sok helyen nem kapható.
Más országokban a Super E5 95 és az Super Plus E5 98 az elterjedt.
Általában az E10 jelzésű benzin is kapható, de feltűnően jelzik hogy E10.Az E10 üzemanyag, nem használható minden járműben. Természetesen a 10 évnél fiatalabb autók esetében általában nem gond a használata.
Az ennél idősebb autókban több gondot okozhat. Az indítási nehézségektől kezdve a magasabb szennyezőanyag kibocsájtásig.
Ebbe bőven belefér, hogy a PSA motorok nem szeretik az E10 benzint.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz bambano #1541 üzenetére
Legközelebb tankolásnál nézd meg mit veszel.
" ...mol globális gyártó. azért sem lehet különböző szabvány az üzemanyagra, mert ugyanabból az egy silóból hordják szét a környék jelentős részére. ..."
Ez igaz, csak a jelen esetben nem érv. Mindenhova az E10 jelzésű üzemanyagot hordja. E10, ennyi. Nem azt írtam, hogy a magyar e10 rosszabb mint az osztrák. Bizonyosan megfelel a szabványnak.
Én azt írtam, hogy a német anyanyelvű tábor inkább E5 jelzésű üzemanyagot tankol.Azt gondolom nem fogod vitatni, hogy a két eltérő összetételű üzemanyag nem azonos tulajdonságokkal rendelkezik. Az E5 nem jelentősen, ám észrevehetően több nyomatékot képes adni a motornak.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz bambano #1545 üzenetére
Akkor szólj a németeknek, hogy szabályt sértenek.
Az osztrák Shell tankolópisztolyon ott az E5 jelzés, A linkelt videón.
Többször tisztán látszik az E5.
További kérdés az E5 üzemanyagokkal kapcsolatban.
Esetleg számlát mutassak neked vagy fényképezzek oszlopokat a jelzésekkel?Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz tha_answer #1593 üzenetére
"Az EU illetékesei be is ismerték, hogy nem a levegő minőségéről szól a dolog, hanem arról, hogy a belső égésűnél "zéró" legyen az elv."
Hiteles linket kérek erről.
"Ha azonban a nitrogén-oxid szintet valóban nullára akarnánk hozni, akkor az elektromos flottát azonnal be kellene tiltani"
Hol keletkezik NO2 az elektromos autóban?
De még az elektromos áram előállításánál sem nagyon lehetséges, mivel magas nyomás és hőmérséklet kell hozzá."Sajnos ma nem ismerik el regeneratív szintetikus üzemanyagok, mint például R33-üzemanyagok CO2 spórolási potenciálját. A 13 éves kísérleti Passatunk tökéletesen problémamentesen működik vele."
A modernebb, magasnyomású befecskendezős dízel motorokba csak csekély mennyiségben adagolható növényolaj. Nagyjából 7-10% lehet a maximális keverési arány. A 13 éves és kissé öregebb technológiai szinten álló motorban használható, akár keveretlenül is.
"Már beismerték nekem, hogy félnek tőle, hogy az akkumulátoros elektromos autók kifogynak az érvekből, ha ezek elterjedésével egyidőben megjelennének a szintetikus üzemanyagok."
Nekem meg beismerték, hogy neked nem ismertek be semmit.
Érvelési hibának tűnik a mondat. Mások hitelével, tekintélyével és tudásával alátámasztani a saját mondandót. Persze tévedhetek, de bizonyitsd kérlek a "beismerést"."Az energiát azonban szél, víz, vagy nap segítségével nem Európában fogjuk előállítani, hanem erre sokkal alkalmasabb régiókban a világon. Kiindulási alapnak elektromos áram mellett csak a levegőben megtalálható egyes komponensek kellenek. Mivel azonban nincs elektromos kábel Ausztráliából vagy Dél-Amerikából Németországig, ezért az üzemanyag sem Európában lesz előállítva.
Ennek mi értelme van. Németország annyi energiát termel az Északi-tengerben, hogy folyamatosan csökkentett termeléssel működnek. Még hiányzik egy észak - dél elektromos nagyfesz. vezeték, hogy teljes kapacitással tudjanak működni.
"Az évszázados álma az emberiségnek, az individuális, automobilis – azaz önmagát mozgató – mobilitás, ami mindenki számára elérhető, titokban most számolódik fel. Az ideológiailag feltöltött vita egy törést fog okozni a társadalomban, amint az emberek észlelni fogják, hogy a "hatótáv mobilitás" csak a gazdagok számára lesz elérhető"
Kik hajtanak erre?
Az autógyárak vagy a járműexportőr országok?Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz tha_answer #1615 üzenetére
"gazturbinaban egyik sincs meg ugye?"
Nem szükséges egyik sem.
Egyrészt a keréklapátokat nem lehet nagyon magas hőmérsékletre melegíteni, mert elvesztik a szerkezeti szilárdságukat. Ezt a lapátok belső hűtésével kompenzálják ma már, de ez is csak maximum 200 fok hőmérséklet emelést enged meg.
Másrészt a nyomást sem lehet a végtelenségig emelni, mert a keréklapátokat kiütné a tengelyről.
De általlánoságban megállapítható, hogy a hogy a gázturbinák hatásfokát nem lehet a gőzturbinák hatásfoka fölé emelni.
Továbbá a nitrogén oxidok redukciójának megoldását ismerjük. Ezt sokkal egyszerűbb lenne megoldani egy folyamatosan azonos fordulatszámon, áramot termelő turbina esetében, mint eg változó körülmények között üzemelő diesel motor esetében."a ficko megrogzott hazudozo. nyilvan."
Ezt te írtad, nem én. Nem következik előle. De ha te ezt állítod, akkor nem fogom kétségbe vonni.
"Alljatok ele a kisembernek, hogy oregem, buszozni fogsz, neked nem lesz meg az akkor es oda amikor akarod, mert mi vilagmegvaltok szerint igy lesz jo mindenkinek a legjobban."
Ez megint a te feltételezésed! Nincs mögötte realitás.
Hosszútávon nincs jövője a belsőégésű motoroknak az alacsony hatásfok okán. Hiába lesz szén-dioxid egyensúly, az alacsony hatásfok okán tűlfűtjük a Földet."Kerdeztem mar, ha olyan tutira jobb, akkor nem kell betiltani. A vilag osszes tobbi resze nem tiltja, csak a sotetzold eus moralis felsobbrendusegben tobzodo liberarjak. "
Fogalom zavarban szenvedsz. A nem hozható forgalomba új jármű, nem azonos a betiltással.
A meglévő járművek használhatóak maradnak, legfeljebb nem lehet behajtani velük nagy városokba.
Azt sem veszed figyelembe, hogy a technológiák fejlődősével a gyártás költsége is csökken.
Megfizethető lesz az e- jármű. A T-Ford előtt az otto motoros autó is megfizethetetlen volt az átlag embernek.Az, hogy ez neked nem tetszik, nem érdekel. Romot cseréltem, egy kínai lesza gyártmányút alkalmazok ez ügyben. Remélem nem gond, hogy magadra maradtál.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Somatom #1621 üzenetére
"....sztem azt sérelmezi, hogy rendeletekkel terelik az embereket a villanyautók felé, amire semmi szükség, hiszen az emberek maguktól is a számukra kedvezőbbet választanák. ..."
Nézd. A jármű használókat eddig is terelték. Te tudod, hogy az európai nagyvárosok belső területeiről máris ki vannak tiltva a régi járművek. A terelés egyik tiltással és kedvezményekkel történik.
De azt senki sem mondja, hogy az egyébként közúti használatra alkalmas járművet sehol sem használhatod."Ha a villanyautók jobbak, akkor az emberek úgyis azt veszik. Ez történt anno a benzinesekkel. Az emberek vágytak rá, ezért szorították ki a lómeghajtást."
Ugye itt két, részben átfedésben lévő, tábor érdekellentétét kell figyelembe venni.
Az egyik tábor azt mondja, hogy lexarja a a többieket. Nem kell elektromos autó, mert előzéskor nem lehet három sebességet visszaváltani, hogy szép legyen a motor hangja.A másik tábor azt mondja, senki sem hívta az autósokat, hogy az orra alá füstöljenek. Ne tegyék tönkre az itt lakók egészségét. A gyerekekét meg főleg ne.
Melyik tábor érdeket, igényeit kell le sem xarni. Nyilván a másikét.
De ez így tarthatatlan helyzet. Olyan kompromisszumokat kell kötni, ami teljesíti mind a két oldal igényeit, a legkevesebb korlátozás árán. Ez pedig az elektromos jármű.Amúgy az Otto motor az, aminek hamarabb kell mennie a süllyesztőbe.
Alacsonyabb a hatásfoka és magasabb a szén-dioxid kibocsájtása valamint a fogyasztása, a Diesel motorhoz képest. Miután a dízel motorok szennyezését majdnem teljes mértékben meg lehet szüntetni. a CO2 kivételével, értelmetlen a benzin motorok megtartása.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Somatom #1634 üzenetére
A villanyautók nem a zsúfoltságon javítanak, hanem a légminőségen.
Európa legszmogosabb városa Szófia. Itt egy YT videó, egy rosszabb napról.
https://www.youtube.com/watch?v=sXuUALztufA
Természetesen nem csak a közlekedés a szmog forrása, de jelentős szerepet játszik benne. Ezen segítene az elektromos autó. És azokon a helyeken is, ahol nem látszik ennyire a környezet szennyezés.Az autók méretét, meg hagyjuk, nem az elektromos autók a nagy méret bajnokai. A teljesen felesleges városi SUV őrületet abba lehetne hagyni.
A kelleténél nagyobb autó, nehezebb, erősebb motor és nagyobb fogyasztás/környezetszennyezés. Az összkerékhajtás előnyeit öt évenként, kb. három napon át lehet kihasználni.De legyen igazad. A nagyvárosokban közlekedő autók jelentős része nem helyi lakos. Jöjjenek elektromos autóval, kerékpárral, tömegközlekedéssel, ... . Senki sem kérte őket, hogy itt rontsák a levegőt.
Szennyezzenek otthon. Ennyi. Nem kell ezen tovább vitatkozni.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Petyka366 #1697 üzenetére
Az üzemanyag cellás dolgokat inkább ne piszkáljuk.
A Toyota Mirai 76.618,49 euró kezdőártól megvásárolható.
A kombinált fogyasztása 0.76 kg/100km 113 KW (154 PS) Az üzemanyag tartály mérete 5 kg.
A töltés nem egyszerű, nagyjából 1 liter folyékony hidrogén 10 perc alatt pumpálható át a járműbe.
Ráadásul vesztesége a tárolás, folyamatosan fogy az üzemanyag álló helyzetben is.A házi töltés megvalósítható, Nagyjából 250 ezer dollár egy olyan töltőállomás, ami naponta két jármű feltöltésére elegendő hidrogént állít elő vízből.
A legközelebbi nyilvános töltőállomások. Graz, Bécs és mellette Neudorf
A 100 kilométerre jutó energia igény legalább háromszorosa a ma használatos elektromos autókénak.
Nem ez fogja leváltani "a 25 éves Suzuki Swiftet".Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Az utazás közbeni részecske kibocsájtásról van szó.
Azt azért senki sem gondolhatja komolyan, hogy a e- járműveknek nincs részecske kibocsájtása.
Gumi, fékek és a többi természetes kopás és fogyás anyaga nem nyomtalanul tűnik el az enyészetben.
Részecske formájában kerül ki a környezetbe.Egy városi benzines jármű, 1 tonna kb, képtelen akkora mellékszennyezést produkálni mint egy olyan e- jármű, aminek az akkumulátora önmagában három és fél tonna.
Valahol olvastam egy tanulmányt, ami a városi autók részecske kibocsájtásáról. Abban az elektromos járművek szennyezőanyag kibocsájtása eléri a benzines autók 60%-át. A nagyobb járművek esetében ez magasabb is lehet.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz dabadab #1832 üzenetére
Ezt már leírtad, a fékre egyszer. Nem mondtam neki ellent.
A gumik viszont kopnak. ha fékezel, ha gyorsítasz. Még akkor is, ha csak egyenletes sebességgel haladsz.
Sőt, maga az útfelület is kopik, az a szennyezés is a jármű szennyezését növeli.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Sőt: Hogy ha több autó fér el az biztos jobb?"
Nő az utak áteresztő képessége, csökkennek a torlódások és a dugók.
A személyautók többségében egyedül utazik a vezető. Esetleg mellette ül valaki. Ritka az, ha minden ülés foglalt.
További előny, hogy a kisebb jármű egyben könnyebb is, kevesebb energia szükséges a gyorsításokhoz. A kevesebb Nm és lóerő mellett, nem csökken a vezetés élménye. Már amennyire a városi közlekedés az élményről szól.
Parkolni is jobb kisebb autóval. kevesebbet kell parkolóhelyet keresni. A kicsi helyek is kihasználhatóak.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Torlódás és dugó nem a nagy autók miatt van hanem a sok autó miatt."
Igen is meg nem is.
Nagyon függ az országtól és várostól.
A kistelepülésen egyszerű az élet, megvárja az autós, míg zöld lesz vagy az előtte álló elindul. Ekkor elkezdi az elindulás műveletét.
A nagyvárosokban sok a napi torlódásban közlekedő. Ők a zöld lámpa felvillanásakor vagy az előttük álló előtti jármű mozdulásakor már mozdulnak.
Van aki nem tudja kezelni a helyzetet. Be lassítja a mögötte haladókat. Van aki a pirosra váltás szituációját képtelen kezelni. Inkább belassít, hogy pirosra érkezzen, pedig még a mögötte haladó két autó is átférne a zöldön.De a rövidebb jármű mindenképpen növeli az út áteresztő képességét és növeli a parkolásra alkalmas helyek számát.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz forceberg #1969 üzenetére
OK. de ebben benne van a rossz beidegződés is. Mivel egy összegben nem tudnak egy új autót kifizetni, a hiteltől tartózkodnak, marad a használt - idős járművek folyamatos javítgatása. Vagy folyamatos cserélgetése.
Mind a két megoldás ráfizetés hosszabb távon.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Somatom #1971 üzenetére
"Régebben ha kellett egy kulcs, akkor párszázért másoltattam. A mostani autóm egyik kulcsa bedöglött. Kulcsember közölte, hogy ha meg tudja hekkelni, akkor 10 rugó."
Melyik autóhoz és mennyi idős?
Amúgy igen meggyőző a linked. A cipő javító ismerősöm szerint naqyon rosszak a cipők.
Még sohasem vittek neki olyan cipőt javítani, amivel nem kellett csinálnia semmit. A hozzáhordott cipők 100%-a hibás.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz forceberg #1972 üzenetére
"Pénzügyileg egy új autó szinte a legrosszabb befektetés. Az új autó meg szépen vesztette mindig is az árát."
A régi autó is veszti az árát, nem csak az új.
Nyilván az új autóknak a legnagyobb az üzem és közlekedési biztonsága. Ezt tartalmazza az új ár.
Nagy közelítésben az első 10 évben csak az éves karbantartás költségével kell számolni.
A második 10 esztendő az egyre gyakoribb javításokkal apasztja a pénztárcát. Az anyagfáradás ellen nincs orvosság.
És ezekből következik egy érdekes tény. Németország legértékállóbb autói a Daciák. Az értékvesztésük üteme és mértéke a legkedvezőbb.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz tha_answer #2037 üzenetére
"Két, nemrégiben megjelent hír okozott felzúdulást az online közösségben: „az áramszolgáltatók szeretnék, ha a töltési folyamatokat a jövőben órákig megszakíthatnák”, írta a Heise online."
Az a baj, hogy nem írod le a probléma lényegét.
Leegyszerűsítve.
Az erőműveknek és hálózat tulajdonosoknak problémát jelent, hogy csúcsfogyasztáskor jelentkezik a járművek töltésének csúcsa is. Ezért a járművek töltését akarják eltolni maximum 2 órával.
A cikk második oldalán alternatív javaslatként jelentkezik a töltési árának csúcshoz igazítása. Magas fogyasztáskor, a magasabb ár, okozza a kompenzációt. Akinek nagyon kell, az tudjon tölteni.
(Az üzemanyag tankoláskor 10-15 cent eltérés van az árban. Nagyon nem mindegy mikor tankolsz.)"A szolárgazdaság, illetve a szélerőművek szaklapjai pedig arról számoltak be, hogy már két év múlva előállhatnak áramkimaradások."
Pv-magazine.de alcím.
"Bereits in zwei Jahren könnte Deutschland Gefahr laufen, seinen Strombedarf nicht mehr ausreichend decken zu können, wie Marktforscher prognostizieren. Damit könnte eine Laufzeitverlängerung für fossile Kraftwerke möglich sein, weil nicht genug Ersatz über Photovoltaik, Windkraft und Speicher geschaffen wird, so die Befürchtung des Bundesverbands Solarwirtschaft."
Magyarul.
Kettő év múlva Németország kockáztathatja, hogy nem tudja kielégíteni villamosenergia-szükségletét, a piackutatók előre jelzése szerint. Ez szükségessé teheti a fosszilis tüzelőanyaggal működő erőművek üzemben tartásának meghosszabbítását, mivel a fotovoltaikus energia, a szélenergia termelése és a tárolása révén nem lesz elegendő energia, a Napenergia Szövetségi Szövetségének félelme szerint.Ez nem arról szól, hogy áramkimaradások lesznek. Ez arról szól, hogy Németország nem tudja leállítani a előre tervezett időpontban a szén alapú energiatermelését, nem elegendő hozzá a megtermelt zöldebb energia.
A második link is ugyan ezt mondja el pepitában. A politikai döntést végrehajtását halasztani kell, mert az energia ellátást veszélyezteti a túl korai leállítás.
Érdekes, hogy az energia importja, még ötlet szintjén sem merül fel Németországban."A nap, illetve a szélenergia képviselői legalább nyíltan kimondják azt ... ...., hogy tetszőleges nappali vagy éjszakai időpontban el tudjuk látni magunkat."
Nem. nem a napszaktól, hanem a terheléstől függ a dolog. A vízerőművek éjszakai is tudnak áramot termelni. A szélerőművek egy része folyamatos szélben van a tengeren. Nem jelentkezik az esti szélcsendes időszak.
Nem az autó tulajdonlása, .... Nem utolsó sorban a töltési „rezsimnek” való behódolás elutasítása, ...– tart vissza jelentős tömegeket az akkus elektromos autóktól.
A lópikulát. A töltés lehetetlensége tartja vissza az embereket. Nincs elegendő töltési pont a közelemben. Nagyjából ezzel szabályozzák az elektromos járművek terjedését. A mélygarázsban tudnék tölteni, de ott nincs energia ellátás. A lakásban van három fázis, csak nem állhatok meg előttem az utcán. Illetve igen csak sok lesz a büntetés, olcsóbb a tankolás.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Persze, de utána szállítási szolgáltatás lesz belőle, aminél viszont befizetik ugyanazt a 27%-ot. A boltos visszaigényli a kenyér áfáját, a vasgyár a vastömb áfáját. Ettől még nem lesz neki olcsóbb a dízel, a kenyér, meg a vastömb.
kereskedelmi fogyasztóknak mekkora Áfa van az áramon?
Mint mindenki másnak: 27%, amit visszaigényelhetnek, hiszen alapanyag szolgáltatáshoz, termékhez, ami a végén teljes összegében áfás lesz."Nem érted az ÁFA működését.
A működéshez szükséges eszközök és alapanyagok valamint szolgáltatások áfáját visszaigénylik a gyártók, szolgáltatók és forgalmazók. Legyen ezek összege 80%-a az eladási ár áfájának. Ekkor az ez eladási ár 20%-át terheli az értéktöbblet adó.
A végfelhasználó magánszemélynek kell megfizetnie a teljes éréktöbbletadót.
Magyarul. ha én tankolok a saját autómba, akkor kifizetem a teljes áfát.
Ha én tankolok a céges autóba, akkor nincs áfa fizetési kötelezettség a tankolás után. Visszaigényelhető a tankolás teljes áfája.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz bambano #2122 üzenetére
Pedig logikus.
Ha a beeső fény 16-20%-a hasznosul, akkor a maradék energia a napelemet fűti illetve a környezetét.
Ha nem lenne a napelem helyén napelem, akkor napelem környezete fűtené saját magát.Ez értelmezhető a StarLink műholdakra is. Ha kellő mennyiséget sikerülne egyenletesen elosztott kóválygó pályára állítani, akkor globális felmelegedést megállíthatnák, azonnal. Ha ennyi műholdat sikerülne feljuttatni, akkor kapcsolódó környezetszennyezésbe pusztulnánk bele.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
válasz Somatom #2153 üzenetére
"Onnan indult, hogy munka közben töltés napelemről."
Így van. Csak sikerült tévútra vinni a munkahelyi napelemes töltés értelmezését.
A munkahelyre jutáshoz felhasznált energia visszatáplálásának lehetősége egy elérhető optimális cél.
Ha ezt nyáron sikerül jelentősen túlteljesíteni, senki sem fog haragudni érte. Ha télen ennek csak a 40 százaléka jön össze az sem rossz. Ha csak 5 százalék, akkor annyival kevesebbet kell más forrásból vásárolni.
Ajándék energiának ne nézd a fogát. A munkahelynek most sincs üzemanyag ellátási kötelezettsége a munkába járáshoz.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
válasz Somatom #2164 üzenetére
Ezeket a beruházásokat támogatta a szövetségi kormányzat. Most készítettek tervet az energia ellátás környezetkímélőbbé tételére. Megint támogatottá válik az ilyen jellegű beruházás.
Logika van benne. Amit képes megtermelni egy vállalkozás, azt nem kell másnak előállítani. Ez fokozottan igaz az elektromos járművek töltésére. Ma már nem a vásárlási kedv az akadálya az elektromos járművek vásárlásának. Az energiahálózat sem bírja el a jelenleginél többszörösen magasabb energiaigény ellátását.
A közelemben van egy Aldi. Önszántukból építettek e-töltőállomást. Két autó és 3 kerékpár állhat be tankolni a vásárlás idejére. Az épület tetején termelik az áramot. Nekik sem térül meg ez a beruházás.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
válasz Somatom #2177 üzenetére
Még mindig fordítva gondolkodsz.
Van egy adott terület amit energia termelésre lehet felhasználni. Annak megfelelő nagyságú rendszert építenek.
Ezzel pontosan annyi energiát lehet maximálisan töltésre használni, amennyi termelődik.
Nincs ellátási kötelezettsége az adott vállalkozásnak.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Somatom #2180 üzenetére
"Szted ez úgy megy, hogy van 3000 négyzetméter tetőnk, nosza, rakjuk tele napelemmel?"
Rajtad kivül senki nem mondott tetőméretet.
Miért kell mindig a végletekben gondolkodni?
Ha a fedett parkoló csak 500 négyzetméter és a vállalkozás képes finanszírozni, miért nem építené meg?!Amúgy van a környékem néhány vállalkozás amelyiknek ekkora tető felhasználása sem okozna gondot.
Pontosabban igen mert az épületek sem maradnak meg évtizedeken keresztül. Ha megvásárolnak egy új technológiát, akkor az új épület terve már tartalmazza a gépeket és szállítási útvonalakat. Bontással kezdődik a fejlesztés.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
-
"Az arabok és ruszkik egy darabig bármennyiért hajlandók lesznek eladni az olajat, és ez jelentősen csökkenteni fogja az üzemanyagok árát. Ez lassítja majd a villanyautós terjedést..."
Na, ez nem probléma. Németország már bemutatta a megoldást.
Rádobtak az üzemanyagra némi szén-dioxid adót és még a téli szünet miatt magasabb üzemanyag árak, megközelítették az egy évvel ez előtti árakat. Tegnap a december elejei árakhoz képest legalább 16%-al volt drágább a gázolaj.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen