- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vírusirtó topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
veterán
válasz Hieronymus #301 üzenetére
Ezeknek a folyadekoknak az egetesevel zsakutcaba ertunk. Lehet kerulgetni meg okfejteni. Az egesz teknologia a vegere erkezett.
Energia hatekonysaga rossz. Osszetett es tul van bonyolitva. -
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #376 üzenetére
A benzin/gázolaj árának nagyobb része adó. Vajon az állam majd egy vállrándítással lemond erről a bevételről? Ha nem, akkor vajon kiktől fogja behúzni?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #398 üzenetére
Azt értem, hogy az állam érdeke a benzin/gázolaj kiváltása, de az adóbevételről nem fog lemondani. Azt pedig ugyanúgy az autósokkal fogja megfizettetni. Ha elektromos autósok lesznek, akkor velük. Plusz a hálózatfejlesztési beruházásokat is valakinek ki kell fizetni. Szóval a mézesmadzag időszak után nem lesz nagy bíznisz az a villanyautózás.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #492 üzenetére
Hagyjuk már ezt a zöldek vagyunk kamuzást! Erre is írtam alternatívát. A dízel batárnak városban is van előnye a kis autókkal szemben. Az hogy nincs kedvem használni. Tegnap, üres városban elintéztem vele a mosodát, bevásárlást, stb. Ma hivatalos ügyeket kell intéznem. Még kicsi, zöld autóval is keringhetnék parkolóhelyért, mint gólyafos a levegőben. Úgyhogy inkább bringával megyek. Igen, most, novemberben. Hekkelt pedelecem van, 45 -ig van rásegítés. Városban bármilyen autónál gyorsabb vagyok. Ez tapasztalat, szoktam figyelni az autók haladását a körúton, hidakon, stb. Szvsz. a dízel batárommal együtt is zöldebb vagyok, mint a legtöbb villanyautós, akiknek a többsége, ha tényleg számítana nekik a környezet, akkor símán bringázhatnának.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tha_answer
őstag
válasz Hieronymus #1160 üzenetére
2005-2019.
2020 tavaszan volt a lockdown, de koszi, a linked is azt bizonyitja indirekt hogy az urdieselek tudjak a hatarertekeket.
https://www.focus.de/auto/news/diesel-fahrverbote-kaum-verkehr-trotzdem-schlechte-luft-corona-entlarvt-fahrverbote-als-sinnlos_id_11866874.html
"Töredékére esett forgalom mellett például Stuttgartban pontosan ugyanazokat a szinteket mérik, mint a vírus előtt, az NO2 csúcsok ráadásul éjszaka mérhetőek, lényegében nulla forgalom mellett. Korábban is voltak már olyan példák, amik minimum elgondolkodtatóak lehetettek volna (miért nem változnak az adatok, amikor le van zárva Stuttgart egy maraton miatt), mégsem történt semmi annak érdekében, hogy pontosan kutassanak annak kapcsán, hogy mi okozza valójában az NO2 szennyezést. Egyszerűbb volt az autózásra fogni mindent."
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
válasz Hieronymus #1163 üzenetére
1:"Why there are NO2 peaks despite the slump in traffic
If you look at the NO2 values together with wind data, you can see that a NO2 lake or a NO2 stream forms when the winds are weak, and that this remains even with the least amount of traffic. Not only in the low-traffic March 2020 (minus 40% traffic volume compared to 2019), but also on the long, low-traffic Easter weekend in 2019, you can see that the prevailing wind currents from the south obviously washed NO2 past the Neckartor and led to high peak values. As the NO2 data from Stuttgart-Mitte confirmed, some of these come from the heights in the southwest. Obviously nobody at the State Agency for the Environment Baden-Württemberg (LUBW) examined this."2: "meggyozo" 2019-2020 kozti kulonbseg, vagy az elotte levo csokkenes? A 3-0-3-0 vagy 3-11-2-0 tehat olyan meggyozo mint 629-10 illetve 499-35?
gyakorlatilag 2017-tol nem szamottevo a no2. amit linkeltel az adatsor tokeletes mutatja hogy a dieselbotrany utani spacedieselek tudjak amit tudni kell. koszi
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
válasz Hieronymus #1175 üzenetére
fodor gabor a cikk egyik szerzoje, kokemeny liberalis. ha vki akkor o megteheti
vagy nem akarod erteni a szoveget, vagy nem megy az absztrakcio.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #1539 üzenetére
Köszi az infót! Ezt magyarázta a kollégám, hogy miért tankolja Ausztriában a benzinesét. Most már legalább értem. Mondjuk, én is inkább kint tankolom a dízelemet.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
válasz Hieronymus #1539 üzenetére
amit írtál, az az elejétől a végéig tévedés.
például a mol globális gyártó. azért sem lehet különböző szabvány az üzemanyagra, mert ugyanabból az egy silóból hordják szét a környék jelentős részére. ugyanígy a labanckútra a schwechati finomítóból hozzák a nyálat (addig, ameddig földrajzilag megéri), ugyanazt, mint amit bécsben tankolsz.Az e10 nem üzemanyag. Az e utáni szám azt jelenti, hogy hosszabb távon (talán éves szinten) összességében hány százalék bioüzemanyag egyenértékest kevertek a benzinbe. Tehát az e5-ös feliratú benzinben éves szinten átlagosan 5% bioetanol vagy hasonló van.
A super az márkanév, nem üzemanyagnév. A 95 az üzemanyag oktánszáma, a kompressziótűrésért felelős 8 szénatomos szénhidrogén mennyiségére utaló jelzőszám. 98-ast már nem árulnak gyakorlatilag sehol, mert annyira nem fogyott, hogy a logisztikáját megérje. Aki prémium üzemanyagot akar, az vagy prémium 95-öst vesz, mindenféle marketing nevek alatt, mint pl. mol evo 100, omv maxxmotion, shell vpower, vagy 100-as oktánszámú 'versenybenzint' tankol. Ez utóbbi akkor jó, ha nem mész sokat vele, mert a 100-as benzinek egyrészt e5-ösek, másrészt nem bioetanol, hanem valami komplexebb trutyi, ami nem szívja fel a vizet, ezért nem rombol semmit a motorban.
Az e10 nagyjából minden autóban használható, például a 90-es évek végétől gyártott opel motorok közül összesen 1 van, amiben nem. A huszonéves astrámban például használható.
szóval maradjunk annyiban, hogy nincs olyan, hogy a psa motorok a magyar benzint nem szeretik, a nyugatit meg igen. marhaság.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Hieronymus #1543 üzenetére
a német anyanyelvű tábor nem tankolhat e5-öt, mert az eu kötelezően előírja a 10%-os bekeverést.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
forceberg
veterán
válasz Hieronymus #1551 üzenetére
Ócskásnál vannak fent jegyzőkönyvek: [link]
Pl. októberben Sorokságon a 95-ösben 4,7%, a 98-asban 0,8% etanol volt. Cserébe több ETBE.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
tha_answer
őstag
válasz Hieronymus #1612 üzenetére
"Hiteles linket kérek erről."
? privat odamondasra linket. hazudik"Hol keletkezik NO2 az elektromos autóban?"
ezt komolyan kerdezed hogy igy ertette? wtf"De még az elektromos áram előállításánál sem nagyon lehetséges, mivel magas nyomás és
hőmérséklet kell hozzá."
gazturbinaban egyik sincs meg ugye?"A modernebb, magasnyomású befecskendezős dízel motorokba csak csekély mennyiségben adagolható növényolaj. Nagyjából 7-10% lehet a maximális keverési arány. A 13 éves és kissé öregebb technológiai szinten álló motorban használható, akár keveretlenül is."
2000es evektol boven voltak nagynyomasu befecsk dieselek. pdtdi pl. vszeg tudjak a sajatjukba beletenni ugy hogy jol mukodjon."Persze tévedhetek, de bizonyitsd kérlek a "beismerést"."
a ficko megrogzott hazudozo. nyilvan."Ennek mi értelme van. Németország annyi energiát termel az Északi-tengerben, hogy folyamatosan csökkentett termeléssel működnek. Még hiányzik egy észak - dél elektromos nagyfesz. vezeték, hogy teljes kapacitással tudjanak működni."
Kerdezd a Porschet. Ok pakoljak chilebe."Kik hajtanak erre?
Az autógyárak vagy a járműexportőr országok?"
Alljatok ele a kisembernek, hogy oregem, buszozni fogsz, neked nem lesz meg az akkor es oda amikor akarod, mert mi vilagmegvaltok szerint igy lesz jo mindenkinek a legjobban.
Ez akkor hiteles ha nem repultok, rendicsek?Kerdeztem mar, ha olyan tutira jobb, akkor nem kell betiltani. A vilag osszes tobbi resze nem tiltja, csak a sotetzold eus moralis felsobbrendusegben tobzodo liberarjak.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
válasz Hieronymus #1619 üzenetére
no2
https://www.researchgate.net/publication/290008669_Visible_NO2_emissions_Yellow_Plume_from_heavy-duty_gas_turbinesakkor nem kell betiltani az icet ha alacsony a hatasfoka mert ki fog halni ugyis. nem?
"A nem hozható forgalomba új jármű, nem azonos a betiltással"
dejure nem, effektive igen.nekem edesmindegy hogy mivel megyunk ha tudja az alabbi 3bol legalabb kettot:
0rpm nm max
300 sec recharge
~1k km rangeelhiszem hogy kellemetlen dolog az energiasuruseg, de a fizikat nehez megbaszni. ezert kell a tiltas is.
en mint klasszikus liberalis az emberi valasztas szabadsagat jelentosen korlatozo lepesnek tartom ezt a dolgot. mert az is.
a loszar nem azert tunt el mert betiltottak, hanem mert megkerdojelezhetetlenul, minden viszonylatban jobb volt nala. ez a helyzet jelenleg nem all fenn.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #1619 üzenetére
tha_answer sztem azt sérelmezi, hogy rendeletekkel terelik az embereket a villanyautók felé, amire semmi szükség, hiszen az emberek maguktól is a számukra kedvezőbbet választanák. Fölöslegesek az emissziós korlátozások, meg az ingyen parkolás, stb. Ha a villanyautók jobbak, akkor az emberek úgyis azt veszik. Ez történt anno a benzinesekkel. Az emberek vágytak rá, ezért szorították ki a lómeghajtást. Most viszont nincs meg ez a váltási vágy, ezért van a terelés.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #1628 üzenetére
"De ez így tarthatatlan helyzet. Olyan kompromisszumokat kell kötni, ami teljesíti mind a két oldal igényeit"
A villanyautók lehet, hogy nem büdösek, de semmit sem javítanak a zsúfoltságon. Az a bizonyos kompromisszum a bicikli, a motor, meg a
tömegközösségi közlekedés. Ha minden olyan autós (benzines és villanyos), aki aznap mehetett volna bringával is, kapna egy bazi nagy sallert, akkor megsüketülnénk a csattogástól. Hagyjuk már ezt a villanyautót! Totál kamu.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ck.
addikt
válasz Hieronymus #1628 üzenetére
“Amúgy az Otto motor az, aminek hamarabb kell mennie a süllyesztőbe.
Alacsonyabb a hatásfoka és magasabb a szén-dioxid kibocsájtása valamint a fogyasztása, a Diesel motorhoz képest. Miután a dízel motorok szennyezését majdnem teljes mértékben meg lehet szüntetni. a CO2 kivételével, értelmetlen a benzin motorok megtartása.”Mégis számos gyártó döntött úgy, hogy elengedi a dízeleket és a hybrid/elektromos autók mellett csakis benzineseket fejleszt, a dízelek mellett egyre kevesebb gyártó tart ki.
[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
válasz Hieronymus #1638 üzenetére
Ez esetben én meg arra kérlek hogy te meg ne menj vidékre. Ide se hiányzik a felesleges forgalom.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Ck.
addikt
válasz Hieronymus #1828 üzenetére
És milyen relációs jel van a fékporosabb, gumi-csíkosabb aszfalt és a kipufogófüst környezetre és egészségre gyakorolt hatása között?
-
axioma
veterán
válasz Hieronymus #1828 üzenetére
" aminek az akkumulátora önmagában három és fél tonna."
Ezt egy kicsit atgondolhatnad... jo lesz az 350kg-nak is.
A fek jo pelda, enyem peldaul rozsdasodik, mondta multkor a szerelo. Gumirol nincs tapasztalatom, sajna az ion legutobbi csereje katyu ill. szalszakadas miatt kellett. -
dabadab
titán
válasz Hieronymus #1828 üzenetére
Egy városi benzines jármű, 1 tonna kb, képtelen akkora mellékszennyezést produkálni mint egy olyan e- jármű, aminek az akkumulátora önmagában három és fél tonna.
Egyrészt nyilván nem három és fél tonna, másrészt meg pont a fék kopása villanyautón lényegesen kevesebb, mint benzinesen, mert a legtöbb esetben generátorral lassít, nem fékkel.
DRM is theft
-
Elf
aktív tag
válasz Hieronymus #1931 üzenetére
Csak ezzel vitatkoznék:
"Nő az utak áteresztő képessége, csökkennek a torlódások és a dugók."
Torlódás és dugó nem a nagy autók miatt van hanem a sok autó miatt. Ha felgyorsul a forgalom akkor belépnek azok akiknek ez eddig túl lassú volt és megint belassul. Lehetséges hogy valamit javítana. Ettől nem zárkózok el. De szerintem nem érné meg a befektetett energiát.
A többivel egyetértek, de szerintem ez már egyéni döntés hogy mennyire takarékos autót vesz magának valaki, vagy mennyire akarja a saját parkolását megkönnyíteni.
Ezt meg minden érintettnek: Meg lettem győzve arról hogy a nagy autók valós problémát jelentenek.
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #1970 üzenetére
Azért ez nem ennyire egyszerű. Régebben ha kellett egy kulcs, akkor párszázért másoltattam. A mostani autóm egyik kulcsa bedöglött. Kulcsember közölte, hogy ha meg tudja hekkelni, akkor 10 rugó. Ha nem, akkor újat kell rendelni, ami 60 rugó. Egy nyomorult kulcsról beszélünk. Nem csodálom, hogy sokaknak nem kell az űrtechnika.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
forceberg
veterán
válasz Hieronymus #1970 üzenetére
Ez sosem ennyire egyszerű. Miért lenne ráfizetés hosszútávon a használt autó? Általában azoknak ráfizetés, akik meggondolatlanul veszik meg a sokszor kintről behozott hulladékokat.
Pénzügyileg egy új autó szinte a legrosszabb befektetés. Az új autó meg szépen vesztette mindig is az árát. Az új autó azoknak való a mai Magyarországon, akik vagy csak úgy kicsengetik az árát, vagy akik a legnagyobb műszaki biztonságot akarják, főleg a gyári assistance szolgáltatás miatt. Amit az új autó árával és a kötelező szervizek horror árszabásával bőven megfizettetnek a vevőkkel.(#1971) Somatom : azért a kártyás-nyomógombos indítás nem űrtechnika, csak ha DIY nem javítható, akkor gyári pótlás van, ami meg azért drága, mert gyári.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
válasz Hieronymus #2015 üzenetére
"Nyilván az új autóknak a legnagyobb az üzem és közlekedési biztonsága": vagy igen, vagy nem. senki sem tudja. össze se tudod hasonlítani, mert sem a szolgáltatási szintje nem ugyanaz egy öreg és egy új autónak, se a felszereltsége, se semmi.
"Ezt tartalmazza az új ár.": nem, az új ár a kereskedők kapzsiságát tartalmazza.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
axioma
veterán
válasz Hieronymus #2041 üzenetére
Biogas is lehetne megujulo _es_ egyuttal szabalyozhato, bar arra is olyan termelesszabalyzot (marmint kozpont korlatozni v lekapcsolni tud) rakattak bizonyos meret felett, mint a napelemrendszerekre. Kerdes, hogy valojaban mekkora annak a szelete, vagy csak felkerult valami listaba mint lehetoseg de nem jellemzo. Teny, a napelem gondozasmentesebbnek tunik...
Sajnos a tobbi kategoriara mar nem emlekszem a rendeletbol, csak a szel/nap meg ez. -
#06658560
törölt tag
válasz Hieronymus #2041 üzenetére
Nem kell felmerülni az energiaimportnak, mert folyamatban lévő gyakorlat.
-
7Heads Drago
veterán
válasz Hieronymus #2041 üzenetére
Nekem pl az se szimpatikus hogy szinte minden az áramtól függ. Vagyis egyre több minden. Lassan ott tartunk hogy valamiért áramkimaradás van akkor nem mosol, nem főzöl, nem utazhatsz, és nincs fűtés se, és a sok féle elektronikai szórakoztatás is felejtős lesz.
Mindent egy lapra feltenni szerintem nem logikus. És hiába lesz ez esetben saját napelemed is, az is csak maximum az alap dolgokra lesz elég mindenre nem.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
senior tag
válasz Hieronymus #2041 üzenetére
"A politikai döntést végrehajtását halasztani kell, mert az energia ellátást veszélyezteti a túl korai leállítás."
Hát, ez az. Mi könnyen mondjuk, hogy ne állítsák le az atom- meg a szénerőműveket (sőt építsenek újakat), de az ottani politikusoknak kellene ezt eladni a (pont ellenkezőleg hangolt) közvéleménynek. Esetleg majd az első nagyobb országos áramkimaradás után.
"Érdekes, hogy az energia importja, még ötlet szintjén sem merül fel Németországban."
Németország importál villamos energiát. Már amikor tud. Hosszú távon viszont pont az a gond, hogy egyre gyakrabban nem lesz kitől, mert kontinens szerte zárogatják be a fosszilis erőműveket."A vízerőművek éjszakai is tudnak áramot termelni."
Igen, ha megfelelő a vízhozam. Fentebb linkeltem cikket pl. a norvég áramínségről (pedig náluk aztán van vízerőmű dögivel)."A szélerőművek egy része folyamatos szélben van a tengeren."
1. A tengeren sincs mindig szél. 2. A szélerőmű akkor sem termel, ha túl sok a szél.Persze lehet azt mondani, hogy valahol mindig fúj a szél, csak a szállítási kapacitások megteremtése irtózatos drága (plusz szállítási veszteségek). (És ami drága, az a legritkább esetben jó a környezetnek. )
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
válasz Hieronymus #2100 üzenetére
nem értéktöbblet, hanem forgalmi.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
titán
válasz Hieronymus #2100 üzenetére
Nem érted az ÁFA működését.
Na ne vicceljünk, kérem
Ha el is olvastad volna, amit írtam, akkor látnád, hogy ugyanez van ott.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
válasz Hieronymus #2123 üzenetére
jaja, logikus, hogy nem.
a napelem nem használ saját energiát, a környezete pláne.
nem a napelem fűti a környezetét, hanem a Nap.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #2159 üzenetére
De, miért ölne ebbe pénzt egy cég? Mit nyer vele?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #2163 üzenetére
Sztem azt símán elszámolja a cég repire. De, egy napelemparkos beruházást ne hasonlíts egy kávéfőzőhöz, vagy üdítőautomatához!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
axioma
veterán
válasz Hieronymus #2167 üzenetére
Erosen tevedsz. Az Aldi azert epitett toltoallomast, mert x parkolohely felett minimum 2-t, de tovabbi y parkolohelyenkent ujabb +1-eket kotelezo kiepiteni. Talan eredetileg 2019. jan.1. hatarideje volt ennek, aztan tologattak. [Legalabbis x lakosu varosokban levo kereskedelmi egysegekre vonatkozoan, de gondolom nem falurol beszelunk.]
-
axioma
veterán
válasz Hieronymus #2169 üzenetére
En magyar forumon magyar tartozkodasi helyet tetelezek fel, sorry. Szoval akkor modositok: itthon kotelezo (lett volna). Mondjuk egyre tobb helyen valoban keszul.
Feltunhetett volna a szovetsegi kormanyzat, bocsanat, ennel feluletesebben olvastam, az aldi onkent kombinaciora triggerelodtem. Mea culpa. -
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #2179 üzenetére
Szted ez úgy megy, hogy van 3000 négyzetméter tetőnk, nosza, rakjuk tele napelemmel? Sztem te gondolkozol fordítva.
bambano:
No, igen. Ez is egy probléma.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
válasz Hieronymus #2208 üzenetére
leállítás után nem lehet leállítani a járművet?
ez nagyon komoly fejlesztés lehet...Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Somatom
veterán
-
csibe1
addikt
válasz Hieronymus #2245 üzenetére
Ez remélem vicc volt.
Komolynak kicsit durva lenne[ Szerkesztve ]
" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
Új hozzászólás Aktív témák
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Rövid teaser trailert kapott a Dragon Age: Dreadwolf
- Fotók, videók mobillal
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vírusirtó topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- MIUI / HyperOS topik
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5