- Synology NAS
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Ubuntu Linux
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- YouTube
- Sweet.tv - internetes TV
- Milyen switch-et vegyek?
- Facebook és Messenger
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bdanyy
addikt
Csak az elég kellemetlen, amikor a töltőre is várni kell még. A plugin egyelőre megoldás valamennyire, legalább a célpontok környékén lehet elektromosan autózni.
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
BoC1ka
senior tag
Ugy latom nem ment at. A mai modern autok mar eleg jo szinten vannak karosanyag kibocsajtas szempontjabol. Sokkal mergezobb a foldre nezve tejeszacsical befuteni, de akar fatuzelesu kalyhat hasznalni mint euro 6 rol 7 re valtani. Eleg lenne megregulazni a tengeri aruszallitast es neben lenne. Egyebkent ha kornyezetet akarsz kimelni utazz vonattal
mindamellett megjelenik az elektroszmog is a villanyautoknal, ami eddig nem volt jelen.
harmadreszt inkabb kellene foglalkozni fekporral..amit linkeltel akar lehet valos is, europaban csekely a tankerhajok szama A fold nem csak EU bol all, Es itt szerencsere egyre kevesebb a fosszilis energiaforras, it van letjogosultsaga az elektromos autoknak. Kedvenc peldam Kina, ott van a legtobb elektromos auto...de a legtobb szenbanya is....mire eljut a kocsiba az aram mar szenneszennyezte a levegonket.
[ Szerkesztve ]
YNWA
-
BoC1ka
senior tag
Ugyan mitol lenne kevesebb fekpor? Az energiavisszanyerestol? Sot...egy elektromos auto tomege nagyobb, nagyobb fekero szukseges azaz nagyobb tarcsa, betet.
budapest eleg nagy varos ugye? Nezd mar meg mennyi gyar van budapesten es agglomeracioba ahol tobbet lehetne nyerni. Masfelol a kedves fold epp leszarja hol laksz es hol szennyezel.
Szopatjuk europat euro6 rol 7 re mikor sokkal jobb eredmenyeket lehetne elerni indianan euro -2 rol a tavalyira. Nincs problemam hogy javitsunk a technologian, de legyenek realis elvarasok. Lassan ott tartunk h kivonul az osszes nem europai marka a toyota kivetelevel, aztan beleponek vehetsz 8 ert autot...
[ Szerkesztve ]
YNWA
-
Noukoum
veterán
ezt ugye te se gondoltad komolyan?
Mennyit fogyaszt 100nál egy dízel, és 200nál ez mennyire csökken? Kár hogy 300al már nem nagyon mennek
200? 300? És te kérdezed hogy komolyan gondolom-e? Mondjuk nézd meg hogy fix 32,5, 65 és 130km/h között mennyi a fogyasztásbeli különbség papíron a dízelautónál. Magyarországon még autópályán sem mehetsz 130-nál többel, tehát ennél többet kár is előhozni.#238Somatom
Az, amikor a szolgáltató közli, hogy ennyi volt a kapacitás, most jönnek a gépek, amik feltúrják a környéket, mindenkinek be kéne pengetnie a hálózatfejlesztés költségének ráeső részét és le kéne mondani némi telekrészről, mert oda húznák fel az új, négyemeletes trafóházat, ahova bekötik az új, 5KV kábelt. Lehet, hogy kicsit zúgni fog, talán kicsit rákkeltő, de lesz áram az autókhoz.
Legközelebb szóljál már légyszíves hogy ne etessem a trollt. Innentől egy értelmes ember sem vesz komolyan.
Nyilván nincs, mert igény sincs rá. De, ha a leendő autóparkhoz méreteznek, akkor sűríteni kell az áramtermelő berendezéseket.
Látszik hogy fogalmad sincs mennyi energiát fogyaszt a villanyautó.
Te beszélsz kabaréról? Nem tudom, hogy feltűnt-e, de éjszaka nem süt a nap. Télen meg nappal sem túl hatékony. Az emberek zöme pedig éjszaka töltené az autóját. Ez csak egy probléma a napelemmel. Az előállítása sem túl környezetbarát, avulási ideje van, és nagy terület kell neki.
Hány éves vagy, királyfi
Személyeskedés helyett inkább csinálj valami hasznosat, mert ilyen kamu és felesleges hozzászólásokkal csak terheled a Földet. Menj kapálni vagy bánom is én, bár kérdés hogy arra alkalmas-e a személyed. Mindenesetre a neved fel van jegyezve, tudva hogy kire ne pazarolja az ember az idejét.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
axioma
veterán
Egyreszt 30-40%, masreszt csak nem pest megye teruleten levo (nagy?)csaladosoknak, harmadreszt az invertertipus nem tartalmazza a gyartasi reszleteket, az enyem peldaul annyi hogy SolarEdge (gyarto) SE17K (vagyis az se megint a gyarto kodja, a 17K meg hogy 17kW-os). Es ilyen nev alatt barmikor gyarthat az SE invertert. (Na meg pont az SE nem lesz 10 ev alatt tmk cseres).
A koltozes nagyobb gubanc mert ott tuti uj szerzodes az uj tulajnak, szoval kesobb eladva kevesebbet er, mint magadnak erne ha ott maradsz. -
Rolly
veterán
tény, hogy nem mindenkinek 0 éves az invertere, de akinek már 10-15 annak feltételezhetően már megtérült a rendszer tehát amíg tudja élvezi a szaldót utána meg még mindig olcsóbb lesz neki az áram mint annak akinek nincs napeleme
anyumnál gondolkodok pályázati (30-40%-os tám) napelem telepítésében jövőre mert 30-40%-kal nagyobb rendszer menne fel bár bruttó elszámolással de ergó így az is kb hasonló feltételeket tud mint a mostani szaldó... -
Rolly
veterán
Házépítésnél 5% áfa miatt mindenképpen azt válaszd . Nem tudom milyen fogyasztással tervezel. De gondolj inverter választásnál arra, hogy várhatóan mi lesz ami elektromos árammal fog működni, és mi várható, hogy később plusz energiafogyasztást fog hozni...
Nem általános a mi esetünk, már több helyen leírtam:
- 3000 kWh volt az éves fogyasztásunk
- lett napelem 5000 kWh körüli termeléssel
- lett klíma (akkor használjuk fűtésre is így kevesebb gáz kell), plusz egy SideBySide hűtő (485 kWh / év), plusz egy jakuzzi (2000 kWh / év) és máris az éves fogyasztásunk inkább 7000 mint 3000...
- ekkor bővítettük a napelemet, de invertert kellett cserélni (kidobott pénz)
- most 8500-9000 a termelés így az elektromos autózásra is jut elég...
Szóval a te helyzetedet nem ismerem, de egy inverter csere 300-400e bukó (ha nem tudod eladni és használt invertert nem nagyon vesznek pedig semmi baja) míg eredetileg nagyobb inverter 100-200e ft lett volna -
veterán
-
Somatom
veterán
Ha napi kevés futást veszünk alapul, akkor a belsőégésűvel talán egy héten egyszer kell tankolni. Hosszabb távon meg egyértelmű az előny.
Nem tudom, hogy van-e egyáltalán pakolható kombi, vagy egyterű elektromos.
Tavasztól őszig ne tudd meg, hogy milyen népvándorlás megy nyugaton. Egy elektromossal nem tudja húzni a lakókocsiját. Egyedül az e-tron tud 1,8 tonnát vontatni. Nagyon szűk az a felhasználási mód, aminél az elektromosnak előnye van.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
7Heads Drago
veterán
Mert a töltőkábelt sokkal jobb felrakni mint tankolni a kútnál?
Szerintem a rengeteg kötötség miatt még mindig egy belsőégésű motor, vagy egy hibrid a rugalmasabb.
A nagyobb működesi zaj, vagy a vibráció miben korlátoz? 90-130 tempó között amúgyse a motorzaj ami meghatározó, sokkal inkább a futóműé.
Alacsony sebességnél halható nyilván, de erre megoldás lehet a hibrid.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
csfoldi
újonc
Hát, itt a bibi. Tehát a személyautók felelősek a CO2 kibocsátás 18 %-áért. És ezzel a 18 %-kal akarjuk megváltani a világot? Úgy, hogy az energiát meg kell termelni valahol. Szép-szép, hogy megújuló energia, meg hasonló, mégis a foszilis erőmúvek vannak túlsúlyban. Atomot meg ugye nem akarunk. Tehát annyit nyerünk, hogy nem pesten füstölünk égetéssel 35% körüli hatásfokon, hanem a Mátraalján, Tata környékén, stb 20-25% hatásfokú erőmúvekkel. Onnan elszállítjuk az áramot 95-98% hatásfokkal, aztán a töltés-átalakítás is levesz 1-2 %-ot, s avégén kijön, hogy öszeségében jelenleg még jobban szennyez az e-autó. De a háttér nem publikus, nem kell rontani a jű üzletet.
-
E.Kaufmann
addikt
Támogatom az elektromos autókat, azt is, hogy nem kell mindenhová autóba menni, de ez a magyar tömegközlekedés fertelem, tényleg tömeget szállítanak, nem pedig embereket. A sofőrök bunkók, a járművek koszosak és büdösek, a vasúti közlekedés is egy rossz vicc. Aki itthon inkább vesz egy rossz roncsot (ha csak nem egy lelakott bömös vagy audi, amivel "menőzik" ), azt nem tudom elítélni.
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!