Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #212 üzenetére
Számold hozzá a karbantartást is, mondjuk az olajcseréket, a kopó alkatrészek cseréjét, az esetleges hajtásrendszer meghibásodásokat, és így tovább.Ezek nincsenek egy elektromos autónál egyáltalán. Persze, tudom, akkupakk, de azért azok is elég jól bírják. Ráadásul az elhasznált akku az újrahasznosítható jelentős részben, az elpöfögött benzin/gázolaj meg kb semennyire.
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #223 üzenetére
Amíg elbírja a trafóház. Volt egy telkem, azon kértem 380 -at (3x25A). Egy év múlva haveromnak már beintettek, hogy nem bővíthető a hálózat, mert trafót kéne cserélni. Ha jól tudom, most 1x16A jár, afölött opcionális (tehát símán mondhatnak nemet). Az 220 Volton 3,5KW, de akkor semmi más nem megy a lakásban. Persze, ez sem úgy van méretezve, hogy azonos hálót mindenki azonos időben járatja csúcsra. Márpedig az e-autósoknál ez valószínűsíthető.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #239 üzenetére
Tökre bosszant, hogy nem találom a korlátozós cikket. A Google dobta hajnalban egy keresésre, de nem mentettem el, utána meg sehogyan sem sikerült előcsalnom. Még engem is meglepett, hogy a mienknél tehetősebb országokban ilyen hamar korlátozzák az otthoni töltést a hálózatterhelés miatt. Ezt csak azért írtam, hátha vki ráakad a cikkre (Magyarul volt).
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #298 üzenetére
Köszi! Nem sokkal a hsz. -em után ráakadtam. #248 -ban linkeltem is.
Tiszta szerencse, hogy ez a probléma már idejétmúlt, mert közben kiderült, hogy végtelen, napenergiából származó áramot tudunk tárolni. Meg kéne lincselni a németeket, hogy ennek ellenére üzemeltetik a szénerőműveiket.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Noukoum
veterán
válasz 7Heads Drago #298 üzenetére
Ez a hír. Elején még azt mondja hogy ez egy feltételezés, utána már azt hogy már be is vezetik.
Aztán problémát jelent azoknak akik egy nap a teljes akkumulátor kapacitást elhasználják? Miért is? Ha minden nap többet megy mint 300km (hány ilyen ember van az országban?) akkor szépen feltölti villámtöltőről.
Aztán azt mondja hogy ez hátráltatja a villanyautó terjedését Még jó hogy az összes villanyautót amit legyártanak azonnal eladják.
De végülis nem kell érteni semmihez, odaírjuk hogy a “szakértők szerint” és el van intézve. Ebben a világban úgy sem kell értéket hozzáadni semmihez.#299 “vidéken” élek, elsődleges autó, jelentem hibátlanul üzemel. Soha nem volt gond a hatótáv, amitől itt annyian tartanak.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #298 üzenetére
Az elso mondatban benne van: CSUCSIDOBEN. Joerzesu e-autos ma is akkor tolt otthon, amikor nem kell senkinek az aram. Az enyem konnektora 0:05-kor indul peldaul...
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #311 üzenetére
Nem az akku-meret, hanem a a napi hasznalat alapjan kell tolteni. Raadasul ha 230-rol toltod az 10A, 2.2kW. Az orankent 14 km, tehat ejfeltol 6-ig 3 turnusban is megvan a 30km. Es ne mar hogy az 50 haztartas nem hasznal nappal ennyivel tobbet... attol nem eg le a trafo?
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz 7Heads Drago #334 üzenetére
Egy véleménycikkhez egyrészt nem kell szakértőnek lenni, másrészt definiálhatod a szakértőség official mérőszámait.
És igen, lehet mosógép, klíma, locsoló és minden egyéb is, az okosotthon témák speciel nálunk is, meg PH-n is fel-felbukkannak. Az e-autó viszont egy komplex, mindenkit érdeklő, alapvetően technológiai terület, ötmilliószor leírtam már, hogy egy tech portálnak must have ezzel foglalkoznia. Azt kell eldönteni, hogy PH, Aréna, vagy IT.Café téma és az Aréna mellett döntöttünk. Btw kicsit meglepődnél, ha tudnád, hogy szentkuti11 milyen autóparkkal rendelkezik és az ebben leledző (benzines) gépkocsikon milyen szerelési folyamatokat csinált végig ő maga évek alatt. Szóval lehet puffogni, de valszeg több villanyautóban ültünk már, mint a lakosság 99%-a, másrészt igen, rendszeresen olvasunk és nézünk szakmai tartalmakat, beszélgetünk autóipari szereplőkkel, részt veszünk sajtóeseményeken, meghallgatjuk a mérnökök álláspontját és rengeteg személyes tapasztalatunk is van. Hibriddel és EV-vel is.Amúgy meg igazából nem annyira érdekel, hogy van 3 ember, aki azon mormog, hogy minek ide autós téma. Iszonyúan érdekli a júzereket a statok alapján, nagyon dinamikusan változik és alapvetően technológiai terület, ahogyan az látszik is abból, hogy ebben a fórumban is elektronikai kérdésekről megy az eszmecsere és nem a futóműről.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Ck.
addikt
válasz 7Heads Drago #329 üzenetére
“Ha használtat veszek se járok sokkal jobban. Ott már valszeg bele kell nyúlni az akkuba, illetve még kisebb a hatótáv a használtság miatt.” Erős tévhit, ami hozzá nem értő, első szériás Nissan Leaf tulajok hülyeségén és rossz használatán, tapasztalatlanságán alapszik, amivel végül elterjedt az internet.
Mi nemrég vettünk egy 2015-ös facelift Leaf-et, 60 ezer km-rel. Igen, azt amiben nincs aktív temperálás. Azt, ami arról vált hírhedté, hogy az is jobb, ha gyalog jársz mezítláb, vagy ha minden nap taxiért fizetsz. De mi szeretünk hülyeséget csinálni és veszélyesen élni. Nos, az akksija márciusban volt 94%-os. Nem, azóta nem mértem, egyszerűen nem éreztem szükségét, hatótávban sincs észlelhető különbség, belső egésűn sem merünk kompressziót 5 percenként. De mivel jövőre már 6 éves lesz, szerintem holnap reggel első dolgom lesz, hogy nyitáskor hívom a roncstelepet, megkérdezem van-e hely az autónak és mikor lehet vinni, mert neten azt mondják, hogy 3-4 év után a villanyautók akksija kuka, ígyis kisebb csoda, hogy 5 évig húzta. Sőt, a legjobb, ha már nem a saját lábán megy, az akksija úgy sem bírná, inkább kérünk egy trélert, max levonják a költségét a kapott anyagárból.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz 7Heads Drago #339 üzenetére
Kicsit elragadtattam magam, én kérek elnézést. Nem konkrétan ellened irányult, tudom, hogy nem írtál egyébként sem konkrét éveket, csak nagyon sűrűn találkozni kijelentésekkel, miszerint 5 év és kuka az akku, stb. A hatótáv mellett ez tűnik a másik legnagyobb félelemnek, főleg ha használt autóról beszélünk.
Egyébként a legtöbb gyártónák 7-8 év garancia van az akkupakkra, ahol 70% alatti kapacitás vesztés esetén cserélik.
Teljesen megértem azt is, hogy jelenleg nem mindenkinek jön ki a matek a magas árak miatt, az alacsony futás és a jelenlegi home office helyzet miatt jelenleg épp nekünk se, mert hetente 1x megy az autó 30 km-t, de ettől függetlenül teljesen más érzés így 5 évesen is beleülni, mint egy mai vadonatúj dízel vagy benzinbe. Mondom ezt úgy, hogy néhány hónappal ezelőttig tűzbe tettem volna a dízelekért a kezem, annyira oda voltam értük. Aztán kipróbáltam néhány hybrid és elektromos autót, 2 hét múlva pedig már nem volt meg az 520d.[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #331 üzenetére
Érdekes megoldás, de azért itt is ki kell építeni egy elég masszív töltőkapacitást, csak a tetejébe még van egy jó komplex csere mechanizmus is. Plusz azért így is jó öt perc, ha nincs előtted senki, a gyorstöltőkkel meg éppen azon vannak, hogy 10-15 percre lenyomják a töltési időt. Itt ugye még az is játszik, hogy csak a saját gyártó állomásán cserélheted.
Meglátjuk majd pár év múlva hol lesz a cég és még mindig ilyen olcsó lesz-e a dolog. Kínában elég általános a sok nagy ígéret, meg féktelen költekezés a vállalkozások részéről, aztán mennek sorra csődbe (LeTV például a nagyobbak közül). -
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #325 üzenetére
Mit, az alto->ion cseret amit irtam?
Alto dugoban 6-7l + havi 15000 parkolas [melonal] + egyeb ha barhova mashova megyek, eladva 400e-et kaptam erte. Az ion volt 2.25M, 16kWh fogyasztasra es 0 parkolasra. Megyek evi 10e km korul normalisan [covid miatt lett 2 ev 16e de ezt akkor nem szamolhattam bele], az akkor benzinessel 350-es benzinnel parkolassal, adokkal evente minimum ugy felmillio korul van, es akkor me'g az autoszerelot nem is szamoltam. Az ionnal meg 50-60e. Es mindenhol az alto javara tevedtem. Ha a kocsit 4 ev mulva ugyanugy 400e-ert tudom csak eladni, akkor nullan vagyok [de akkor semmi nem dragult se benzin, se parkolas se ado'k - megjegyzem az autom most majd masfelszer annyiert hirdetheto mint amiert 2 eve vettem, szoval ez csak nagyon elvi szamolas]. Es nem, nem felek hogy [7 evesen vett] + 4 ev alatt nulla lesz az akku, prius I akkuja regebbi technologia 16 eveskent lett frissitve. -
CanceRed
csendes tag
válasz 7Heads Drago #329 üzenetére
Pontosan, nagyon jól írtad. Nemrég olvastam egy Prius tulajdonos beszámolóját
az akkucsere összegéről és a "viszonylag" jó áron megvásárolt hasznát hibridről.
Nem volt elájulva szegénykém, nagyon durva hatszámjegyűt szurkolt le az akksiért. -
Noukoum
veterán
válasz 7Heads Drago #1112 üzenetére
Nem az autók a legnagyobb baj.
Ezzel minden értelmes ember tisztában van. Ha megnézed az építőiparban is pontosan ez történik. Minél inkább kevesebb fogyasztású épületeket építünk, minél kevesebb anyagból és minél környezetbarátabb anyagokból. Ugyanígy javul az elektromos áram termelésének megújuló/nem megújuló aránya. Nem csak az autóknak hanem a teherhajóknak, gyáraknak is szabályozzák a károsanyag kibocsátását.
Tehát azt mondani hogy nincs javulás Európában nagy hiba. De nehéz az Eunak beleszólni abba amit nem ő kezel. Nehezebben szól bele a textiliparba, nehezebben szól bele az informatikai termékekbe. Láthatod az iphonennál még azt a szerencsétlen usb c-t sem tudja elérni, pedig mennyi gond van még azon kívűl is.
Teszem hozzá hogy a felhasználó ott is beleszólhat. Vehet jobb minőségű ruhát drágábban, vagy egész egyszerűen kevesebb ruhát. Csak az embereknek kell évente 5db pólót venni mert miért ne. “Nem ártok én ezzel senkinek”. Telefonnál is nyugodtan kilehet tolni a telefoncserét, nem kell váltani csak azért mert 2 év után lejár a hűség. Vagy ott van a fairphone megoldás ha valaki nagyon zöldebb akar lenni, itthon mindenki számára elérhető.
Csak ugye mi a helyzet? Az emberek számára nagy kompromisszum az hogy nem jár mindig divatos ruhában. Az emberek számára kompromisszum az hogy adott áron sokkal gyengébb mobilt kapsz. Na de egy belsőégésűből átülni villanyban nem hogy visszafejlődés, hanem fejlődés konkrétan jelenleg olcsóbban. Ez a nagyon nem mindegy. Az ember érdekember, akkor 10/9 akkor lesz zöld ha kényszerítik vagy ha érdekében áll.
Én szívesen várom azokat a reális gondolatokat mellyel a többi iparágban is hasonló eredményeket lehetne elérni ilyen rövid időn belül, fájdalom nélkül.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Rolly
veterán
válasz 7Heads Drago #1112 üzenetére
Ezt már nagyon sokan kifejtették, hogy egy elektromos autó gyártási plusszal energiamixtol függően 40e km után áll át (Francia Norvég), 60-80e (Német magyar) soha (ahol csak szén erőmű van)
Előző autókkal 280e kmt mentünk...
Más téma: mesterséges üzemanyagok nem oldják meg, hogy ne ott szennyezzzunk ahol élünk...
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #1112 üzenetére
Az autó előállításának CO2-je/szennyezése nem a városközpontban keletkezik, ahol sok ember lélegezni próbálna, másrészt pedig azon lehet még bőven fejleszteni (teszik is), míg egy belsőégésű motor már nagyon nem megy feljebb hatásfokban.
Már az is amúgy jobb, ha egy hőerőműben égetik el az üzemanyagot, mert ott sokkal komolyabb szűrőrendszeren mehet át a kijövő füst, illetve a termelt hőt jobban tudják hasznosítani, például környező épületek távfűtése és egyebek.Egyéb területeken is folyik fejlesztés, nem az egész ipari kibocsájtást a személyautókon akarják leverni. Itt egy példa a sok közül. Mostanában néztem lakást itthon, és az egyik kivitelező mondta, hogy pár éven belül például nem lehet már gázfűtést építeni társasházba, csak hőszivattyús rendszert. Ez is egy szempont volt lakáskeresésnél nekem.
Tewe013: A CO2 lekötéshez irdatlan energia kell. Ahogy a hidrogén kinyeréséhez is vízből például (ami mondjuk a szintetikus üzemanyagok egyik építőeleme). Ezt mivel oldják meg? Megújulókkal? Nem egyszerűbb lenne akkor már a megújulókból nyert energiát egyből oda vezetni, ahol hasznosan elköltjük, és nem 2-3 hurkon keresztül nagyobb és nagyobb veszteséggel használni?
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #1111 üzenetére
Mert adott helyen csökken a víz mennyisége, amikor amúgy is általános probléma a vízhozam csökkenése.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #1122 üzenetére
Mosógéééép???? Micsoda környezetszennyezés!!! Tessék teknőt használni! Lehetőleg zöldet. Az biztosan tovább bírja, mint bármilyen mosógép.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Noukoum
veterán
válasz 7Heads Drago #1122 üzenetére
3000 forintért nem fogsz minőségi pólót kapni elhiheted.
És nem kell 20-30 évig hordani, már az is jó ha 5-ig hordod. Hiszed vagy sem az emberek 1 de max 2 szezon után kidobják a ruhákat. Itthon, nem nyugaton hanem a csóró Magyarországon.
Ez a régen minden jobb volt a kedvencem. Pl mennyit hallom hogy régen egy farmer egy életre készült. Aztán megkérdezem mégis mennyit hordták azt a farmert. Ja hogy csak ünnepnapokon.. Évi 10 alkalommal. Ja és nem a fizetés sokadrésze volt, hanem több mint egy havi fizetés.. Dejóvolt..
Az kétségtelen hogy jobb volt a minőség míg nem kínából jött be ez a sok sz@r. De az emberek vigyáztak is a ruhára? Miért? Nem azért mert annyira tudatosak voltak, hanem mert drága volt. Nem az volt hogy kit érdekel ha tönkremegy a póló, 2-3 órabérből veszek másikat mint most.
Egy jó minőségű gumicsizma ma se megy tönkre. De nem a 2e forintosra kell megint gondolni.
Elektromos cikk nem ruha, jó lenne nem keverni mert teljesen más a kettő.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Ck.
addikt
válasz 7Heads Drago #1140 üzenetére
Csak az a duplakuplungos váltó rondít bele nagyon a képbe, ráadásul 6 sebességes. A CVT jobban passzolna hozzá.
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #1142 üzenetére
A hibridet ajánló felhasználók túlnyomó többsége e Toyota rendszerére esküszik. Ez nem csak Toyotát jelent, pl. a Ford is ezt használja. Kényelmes, egyszerű, megbízható. Nézd meg a "milyen autót vegyek" topikot! Vegyes felhasználásra egyértelműen a Toyota hibrid rendszere ajánlott.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
batai15
félisten
válasz 7Heads Drago #1142 üzenetére
Egyrészt sok a meghibásodási lehetősége ennek a váltónak, nehéz is
A Toyota féle ecvt ugyan nem ekkora élmény,de gyakorlatilag örökké tart megfelelő karbantartás mellett .
szintén következő autónak ,ha csak nem lesz értelmes kinézetű plugin , Toyota féle hibridet akarok .
Minden más szinte csak kamu[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #1129 üzenetére
Ez sajnos ilyen, de azért nem szabad teljesen feladni, mert szar a rendszer. Ha mindenki feladná, akkor sosem lenne változás, és esélyesen még rosszabb lenne idővel, ahogy a legnagyobb profit, legkisebb ellenállás irányába megy a piac/ipar/egyebek.
Nem mindenhol lehet mindent megtenni, de ahol lehet, ott érdemes törekedni rá. Persze nekem amúgy igazából mindegy, mert nem nagyon lesznek gyerekeim, és az én életem során még a jelenlegi tempóval sem valószínű, hogy el tudnánk pusztítani a bolygót. Azok aggódhatnának jobban, akiknek van családjuk, és esetleg nem a korai halálukat kívánják. -
Rolly
veterán
válasz 7Heads Drago #1140 üzenetére
Olvass végig, városban mindig teletoltott akkuval indult :) tehát mi a tanulság? Ezért volt ennyire jó a fogyasztás... Ez öngól? :D
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #1157 üzenetére
Ez szubjektív. Sztem pl. az Auris nem csúnya. Vagy egy Ford Mondeo.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
titán
válasz 7Heads Drago #1140 üzenetére
Ehhez még érdemes tudni hogy 43 literes a tankja. Vagyis autópályás használaton kívül egy tankkal képes akár 2000 km feletti távra is.
Dehogy. Amikor benzinnel megy, akkor átlagban 5l/100km-t fogyaszt, autópályán 5,4-et. Az 1,9l csak rövid távon tartható, amikor rendszeresen fel van töltve az akksi. Kb. ugyan ezeket a számokat tudja egy 2012-es Opel Ampera is, csak annak jóval nagyobb az akkumulátora.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz 7Heads Drago #1239 üzenetére
Érdekes, szerintem az Ampera pont jól néz ki (a Chevy Volt jobban). Nem az Ampera E, hanem az Ampera.
Priusok csúnyák. Némelyik kevésbé csúnya (3. gen), valamelyik közepesen (2. gen), és valamelyik vizuális környezetszennyezés (1. és 4. gen). Kevés szép hibridet tudok említeni, de az ampera épp köztük van.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #1242 üzenetére
Fölösleges rájuk golyót pazarolni. Az én nyugdíjamból már nem fog telni környezetszennyezésre.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Rolly
veterán
válasz 7Heads Drago #1379 üzenetére
Jelenleg még nincs rá szükség, de amúgy ha korbenezel a világban egyre több van több 100 MWhs kapacitással. Jelenleg még drága az akku hozzá 100-150 USD / kWh cella / komplett aki szinten, de a Tesla új akkuja már csak 56 USD lesz cella szintén.
Szóval míg ma egy 15 kWh akku 700e Ft addig az új Tesla akku csak 250e Ft lesz.... 15 kWh akkuval mi az év 60% van nem veteleznenk áramot a hálózatról...
-
tha_answer
őstag
válasz 7Heads Drago #1447 üzenetére
Az ideologiai alapon leves alapban messzevan a valosagtol. Ezcsak egyenes kovetkezmenye. A leghatekonyabb legzoldebb a vasut. A last mile kivetelevel azt kell tolni. Ja hogy a cegeknek jobban alkalmazkodni kell hozza? Hat istenem.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz 7Heads Drago #1447 üzenetére
nem holnap lesz minden kamion elektromos
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz 7Heads Drago #1461 üzenetére
Minden kamion nem lesz 5 év múlva villanyos. Én azt mondtam, hogy normális jelenség lesz az úton. Értsd, mondjuk minden 100. kamion. Mire mind az lesz? 15 év? Megvettük. Én inkább 25-öt mondanék.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz 7Heads Drago #1503 üzenetére
Lehet elektromossal is pályázni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Rolly
veterán
válasz 7Heads Drago #1514 üzenetére
Ha jól tudom a PSA a VW botrány kirobbanásakor hivatalosan kérte motorjai ellenőrzését és nem találtak problémát. Jelenleg a PSA az aki a jelenlegi előírásoknak megfelel, s várhatóan nem kell majd büntetést fizetnie (talán jelenleg még egy ilyen gyártó van).
A PSAnal volt idő, hogy nem voltak elérhető benzines motoruk Magyarországon, mert a magyar üzemanyaggal nem feleltek meg a környezetvédelmi előírásoknak (nem tükröztek, hanem nem adtak el motort). Itt mondjuk érdekes, hogy Romániában, Ukrajnában és tőlünk nyugatabbra nem volt gondjuk a benzinnel :)[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #1503 üzenetére
Van városi ága is, a rengeteg csomagszállító és futár például. Ott elég gyorsan fog tudni terjedni, mert a napi mennyiséget bírhatja, éjszakára meg felteszik tölteni a telepen.
Rolly: Ukrajna nem EU, nem kell az itteni normáknak megfeleljen, és lehet akkoriban még Románia sem volt az, amikor ez történt
-
válasz 7Heads Drago #1527 üzenetére
a futároknál fénysebességgel terjednek a villanyosok, ráadásul ott indokoltan. ezt a megállok, kézbesítek, indítok, átrohanok 500 méterre a következő címre típusú gyilkolást a villanyok jobban bírják.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#16820480
törölt tag
válasz 7Heads Drago #1527 üzenetére
[link]
Persze, sok autó, de nem is kell gyorstöltő nekik, leteszik este 7-kor, reggel 7-re legyen feltöltve.Rolly: Ja, bocs, valóban fordítva olvastam valamiért Tényleg 2007 óta tag Románia, úgy tűnt pedig, hogy nincs még annyira rég óta :-O
-
válasz 7Heads Drago #1555 üzenetére
én villanyra emlékszem. amazon meg hasonló házhozszállítós cégek emlékeim szerint ezresével veszik (pl. amazon 100 ezer darab riviant vesz).
a jobb házhozszállítós cégek már egy ideje úgy tervezik meg a kocsik pakolását, hogy a címzettekhez ne kelljen balra kanyarodni. csak jobbra vagy egyenesen. aki ezt meg tudja csinálni, az azt is meg tudja, hogy pontosan managelje az akksit és beküldje az autót, ha lemerülne.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz 7Heads Drago #1588 üzenetére
z32se
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #1622 üzenetére
Nem szarik, "csak" fingik, de pont ez a problémájuk vele.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zseko
veterán
válasz 7Heads Drago #1633 üzenetére
Nálam sincs ilyen alacsonyan alapvetően. Viszont 10+ milliót az fix, hogy nem adok ki olyan elektromos autóért ami az én ízlésemnek megfelelően már néz is ki valahogy, olcsót pedig vagy nem szándékoznak gyártani, vagy csak szándékosan elkúrt kinézettel. Mert hogy véletlenül nem lehet olyan ronda autókat tervezni mint az i-Miev vagy az első Leaf, az tuti. Ezekhez képest a kínai autó nevezhető akár pofásnak is. Mint írtam, ha nem olvastad volna, nem szimpla bevásárlásra lenne csupán fenntartva, hanem napi szintű munkába járáshoz. Ami nálam jelen esetben napi max. 15km, és akkor ebben már benne van a bevásárlás is. Na erre megint csak nem fogok 8-10+ milliós autót feleslegesen fenntartani... Szóval erre vagy veszek max 2.5m-ig egy olyat ami azért már nem úgy néz ki mint amit éppen kisz.rtak, még ha éppen kínai is, de legalább hatótávja is elviselhető, vagy egyszerűen csak sz.rok bele és 2-400e-ért egy szimpla benzinest, a különbözetből meg legalább öt évig eljárok, és ebben már nem a sima 15km van (a másfél éve vezetett fuelio adataiból kiindulva).
A Citigo-ba a támogatott árral már beleugrottam volna. De hát azzal se az olcsó népautó volt a cél.HR24.hu
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #1678 üzenetére
Aaaaz iiigen! Csodálom, hogy egy tulaj sem egyengette rá a leszakadt lökhárítót Elon fejére.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #1959 üzenetére
Friss hír, hogy a német környezetvédelmi miniszter most adta vissza a Tesláját
Ez annyira friss hír, hogy a Google abszolút semmit nem dob fel.
szerk: közben meglett, ugye 2017-es cikkről van szó és nem a német, hanem az észak-rajna-vesztfáliai környezetvédelmi miniszterről volt szó. (Az autó meg egy Tesla P90D, amit az előző miniszter szerzett be).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #1959 üzenetére
Attol, hogy nem mindenre megoldas a full elektromos, siman vehetne egy Mitsu Outlandert erre. Igaz hogy a legtobb az ma mar csak 30-40km-t tud full elektromos uzemmodban, de nagy pakolni, es az o napi igenyet vegigcsinalna konnektorrol, csak videkre kellene benzin. De persze aki nem akarja, az nem azt keresi mi lenne jo, hanem megmutatja, hogy mi es miert nem jo.
(Mondjuk az hogy 2017 ne'mileg arnyalja a kepet... azert ma mar egy csomo minden mas, bar konkretan Szeged elott tenyleg nincs sok tolto.) -
Ck.
addikt
válasz 7Heads Drago #1959 üzenetére
Borzasztó idegesítő cikk, szinte már az első 2 mondat után tudtam, hogy mire megy ki a játék és merre a kanyarodik a sztori vége. 10 perc az életemből és egy jókora szem xanax-szal kevesebb. Szánalmas, önigazolást kereső biztonsági játékos, aki egész életében mindig csak ugyanabba az étterembe jár és az étlapról ugyanazt az ételt rendeli, kivétel nélkül, mindig. Nyaralás szintúgy, vagy sehova vagy mindig csak ugyanoda és persze arra is megvan a logikus, racionális magyarázat. És az ilyen emberekre ez igaz kb az élet minden egyes területén. Nincs ezzel baj, amíg nem akarnak másokat is befolyásolni a saját nézeteikkel.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz 7Heads Drago #1959 üzenetére
2017 óta nagyon sok víz folyt le a Dunán villanyautózásban. Árakról:
Ezek pedig alig rosszabb árak, mint a hasonló korú és futásteljesítményű benzines autók árai.
A PHEV-k eszetlenül drágák újonnan. Kell beléjük egy teljes benzines rendszer, és egy villanyos rendszer is, meg még egy, ami összeköti őket. Arról nem is beszélve, hogy BEV tömegűek, és az csatlakoztató rendszer mechanikus vesztesége miatt a villanyos hatékonyáguk is pocsék. Használtan érdemes megvenni őket, újonnan igazi öntökönlövés, hiszen BEV árban vannak.
Ennek a használt vásárlók örülhetnek, hiszen olcsón hozzájutnak a villanyos autózás belépőjéhez. Ha elsősorban városi autózásra kell, akkor a villanyos hatótáv néhány modellben (i3, V60, Volt, Ampera, Outlander) elegendő ahhoz, hogy ne kelljen a benzines hajtásláncot bekapcsolni sem, így az ember megússza a belsőégésű hajtáslánc kopását, és a szervizköltségeit.
Konnektorról tölthető, plug-in hibridek: Hátrányuk, hogy ugyanolyan törődést igényelnek, mint egy benzines autó.
Ez messze nem igaz. A 20000 km óta nálunk van és a szerviz visszaszámláló ~60%-ról 42-re esett vissza. Egy benzines autót már rég vihettem volna mindencserére.
több modellnél 80 ezer kilométer után jellemzően már csak a 80%-a áll rendelkezésünkre, 200 ezer kilométer, vagy 10 év után pedig már 50% sem.Ezek megint az első generációs, pocsék kémiájú autók voltak, eszetlen menedzsmenttel. Mintha óvodások tervezték volna a villanyautókat 2017 előtt. Kivéve ugye a Tesla, mert ő korai autóik sem romlanak ilyen tempóban. Vannak hibás darabok, de a régi Model S-ek nagy többsége 250e km-nél még simán 80% fölött van. Azóta a Tesla megtanította a többit is akkumulátort használni, az új Leafem 18000 km-nél még 100%-os (néhány tizedet vesztett).
Tehát egy eredetileg 140 kilométerre kalibrált autó 80 ezer kilométer megtétele után mínusz 10-15 fokban 90 kilométer/órás sebességnél jó ha elmegy 60 kilométert egy töltéssel.
Valóságban egy mai Leafre ugyanez a számítás:
Egy 80ezret futott 40kWh Leaf (már hőszivattyús) WLTP 270km 125km/s sebességnél egy plusz utassal -10 fokos téli hidegben kb. 160 km-t tud (-40%). Nem 140km-es az eredeti, nem 90km/h-n számolva, és nem veszít 60%-ot. Model 3-ról most nem is beszélek, hanem egy 8,5 millióért (mezei dízel árban) kapható autóról.A többire most nincs időm, ígérem, hogy többi infót is pontosítom mai adatok szerint. Amúgy a cikk nem marhaság, csak nagyon régi. 3 éve nem létezett új Leaf, Model 3, sőt, semmi most kapható autó.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Ck.
addikt
válasz 7Heads Drago #2018 üzenetére
Miért nem lehet egy villanyautót vagy hybridet (új vagy használt, ez most mindegy), csak megvenni, beülni és használni? Miért kell 100 ismeretlenes egyenlet, 50 különböző valószínűség, jelen-és jövő értek számítás? Ugyanezekkel miért nem tűnödik senki egy benzin vagy diesel csodánál?
-
titán
válasz 7Heads Drago #2018 üzenetére
Ahha... Ezt te se hiszed el.
Különbség közöttünk, hogy te hiszel valamit, én meg folyamatosan használom.10e és 100e között 90000 db érték van.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #2031 üzenetére
Mult: prius I. Mivel 10 eves kora felett vettuk, szakszerviz kb. felejtos, de hozza lehet jutni az infohoz, hogy hol szerelik.
Jelen: ion es ampera, ezeket se vittuk szakszervizbe, foleg mert nem Mo-on eloszor forgalomba helyezettek. Es pl. az Opel szervizek kozul kizarolag a delpesti (Duna?) tart olyan szerelot aki bevallalja. De valami nagyon homalyos dolgot akartak alairatni (kgfb-re torte'k, akkor kerdeztunk rajuk), nem biztunk bennuk, vegul a 3. keruletben egy hibrides szervizben van.
[Amugy magunktol mi se valasztottunk volna bor belsot, de az altalunk megfizetheto kategoriaban az Ampera az egyetlen hibrid, ami a covid nelkuli idokben telen/nyaron tudja az 50km-t ami a jellemzo napi forduloja a paromnak. Es vegulis kevesbe kenyelmetlen, mint gondoltam volna, ugyhogy nem gondolnam hogy annyira vizvalaszto kellene legyen.] -
Elf
aktív tag
válasz 7Heads Drago #2044 üzenetére
Szerintem ezen már túl vagyunk.
Ha nincs áram semmi sincs.
Mondjuk ezen a parán talán pont a decentralizált hálózat tud segíteni.