Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Akkor pedig vastagon fog a ceruza. Egyik cimborám mellékkeresete, hogy egy ismerős papírlebonyolító cégnek az import, használt elektromos autókhoz megfelelőségi tanusítványt állít ki a hazai forgalombahelyezéshez. Jó pénzt keres vele. Szervízekben sem tud bárki hozzányúlni egy elektromos autóhoz. És akkor még nem beszéltünk törésről.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
Csak a két fajta közötti eltéréseket soroltam fel (teljesség igénye nélkül). Persze, elektromoson is van felfüggesztés, meg fedélzeti rendszer, meg egyebek, de a motor és hajtás kb egy porszívó egyszerűségű cucc, szemben a belsőégésű motorokkal.
7Heads Drago: Persze, nincs ingyen az áram sem, de amiket eddig láttam számolásokat, ott jelentősen kevesebbre jön ki, mint a benzin. Bár ezek nem itthoni számokkal voltak, hanem olyan helyeken, ahol már kicsit elterjedtebb az ilyesmi. Töltőből is lesz majd több, remélhetőleg addigra kb szabványosított csatlakozókkal.
Az, hogy mennyien értenek hozzá más kérdés, de ha ez probléma, akkor egy hibrid is probléma, mert annak is a fele az ugyanolyan rendszert használ, mint egy elektromos.Somatom: 1x16A? Az elég kevés. Ahova most költözök majd, az egy 60 lakásos ház, lakásonként 3x16A-rel.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Nem tudom, hogy feltűnt-e, de éjszaka nem süt a nap. Télen meg nappal sem túl hatékony. Az emberek zöme pedig éjszaka töltené az autóját.
Feltünhetne hogy a megtermelt energia eltárolásra kerül, amelyet fel tudsz használni éjszaka.
Az előállítása sem túl környezetbarát, avulási ideje van, és nagy terület kell neki.
Ahogy semminek sem az. A kőolajtermelésnek, annak szállításának és tárolásának sem kicsi a környezeti lábnyoma. Sőt jóval nagyobb. Avulási ideje mindennek van. Nagy terület pedig pont van a tetőkön érdekes módon.
Az a nevetséges hogy felnőtt emberek ilyen alapvető dolgokat nem tudnak, és még utána sem néznek. Hanem eszetlenül fikáznak hülyeségekkel„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Azért nem kell tárolni a napelemből termelt többletenergiát, mert nincs annyi napelemből termelt energia amit ne tudnánk felhasználni. Majd ha mindent megújulóból tudunk fedezni és neadjisten ennek nagyrésze napelem által állítódik elő majd akkor lesz igény a napenergia tárolására.
Csak ugye gondolom fogalmad sincs mennyi energiát állítunk elő napelem által, mert ha tudnád akkor nem jönnél ezzel a német mittudoménmivel.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Rolly
veterán
és a bejáratós luxus autók amik vészmódba kapcsolnak? (BMW ismerősi körben kettő is volt ilyen... a kigyulladó szériáról ne is beszéljünk) Mindenhol van hiba... A régi model S akkuk 300-400 km körül bírtak az újabbak már jobbak ebből. A kiszedett akkukat általában javítják vagy cellánként értékesítik tehát nem kukába mennek .
A PDTDI motorok mennyit bírnak? Van amelyik 1 milliót van amelyik 150e-t és jön a nagy szervíz. A most indult új cellákra 15000 töltési ciklust írnak amivel várhatóan akár 2 millió kmt is meg lehet majd tenni ...
Azt vedd figyelembe, hogy az autók motorját 100 éve reszelik. Az akku technológia mg kb 10-20 éve indult jelentős fejlődésnek. Például az első i3 60 Ah akkut kapott a maiak 120 Ah-t kapnak és várhatóan jövőre érkezik a 160 Ahs akku ugyanakkora helyre.... -
Noukoum
veterán
20-ra? Magyarországon nagyon zöld villanyautóval járni, és ez minimum az európai átlag. Nem én mondom, hanem a link amit hoztál. Milyen érdekes mikor értelmes helyről nézzük az információkat, egyből az van amiről mi beszélünk..
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
titán
Régi, legelső Leaf kémiája, menedzsmentje, és hűtése is rossz volt. Egy hibás konstrukció. Már a második generáció is sokkal jobb. A régi, még kísérleti modellek (Model S <2017, Leaf 1, stb) degradációjából nincs értelme kiindulni. A technológia elképesztő gyorsan halad.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Noukoum
veterán
Magyarországon hasonló kategóriában vizsgált villanyautó 20-60ezer km alatt behozza a co2 többletet. Most. Persze a legjobb lenne ha semmi co2-t nem termelne tegnapra. Bár ilyen létező jelenségek lennének az építőiparban, a textiliparban, az élelmiszeriparban. Soroljam? Jó lenne ha megértenétek hogy ezért van minden tájékozott ember “elájulva” a villanyautózástól. Mert ez a szárazföldi közlekedés környezetterhelési problémáját megoldja legalább 100 évre, de igazából mondhatnám azt hogy véglegesen. Már a kétezres évek elején.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Jelenleg semmit nem old meg az a pár darab amit eladnak
Ebben teljesen egyetértünk. Ezért lenne jó ha a tényekkel mindenki tisztában lenne, és nem mosnánk legalább mi emberek egymás agyát.
ahhoz meg, h jelentősen növekedjen az eladott mennyiség jelentősen csökkenie kell a felárnak
Nem, ahhoz kéne elég akkumulátor ugyanis olyan rövid idő alatt olyan nagy mennyiségűre lenne igény amelyet nem tudnak jelenleg előállítani.
Felár meg nem igazán van, ez is már százszor le lett írva. Vételárban van felár, na de az autó árát még mindig nem vételárban mérjük.
majd évek múlva fog kiderülni, h valóban tud-e kellően nagy áttörést elérni ez a technológia.
Már most porba tiport egy több mint 100 éves agyba főbe fejlesztett, technológiát. Mondanám hogy egy évtized alatt, de inkább annak a fele kellett hozzá. Ezek után kár kételkedni.“A tájékozott ember több helyről tájékozódik és nem kajál be mindent amit eléraknak az EV marketingesek, pl. "most csak ezt tudjuk felmutatni, de majd a jövőben nagyon jó lesz!" “
Nem hiszem el hogy elhiszed amit leírsz.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Rolly
veterán
Legrosszabb magyar esetben... A Diesel autó co2jeben nincs benne a kitermelés, finomítás,szállítás CO2 lábnyoma...
Egy elektromos autó 15-20 kWh között fogyaszt 20 kWh legyen 24 (10%szallitasi és 10%toltesi veszteség nincs összesen ennyi de legyen)... 24 kWh az 100 kmenkent 350 grmal 84 gr és akkor itt már mindent számoltunk,S úgy hogy a legrosszabb eseteket vettük alapul... A Diesel 1,6os HDInk gyári adata 101 gr... De 4 helyett 5,6 litert fogyaszt tehát máris inkább 140 gr ehhez jön még minden hozzá... Lehet,hogy nem is felé ekkor se hanem kevesebb... Ha jól tudom a Dunai finomító évi 660 GWh áramot használ finomítára... [link]
Es Akkor még ehhez jön hozzá a szállítás is... -
forceberg
veterán
+(#877) schawo -ra is:
A jelenlegi járműpark lecserélésének a lábnyoma sem mindegy.
Más. Mennyi az autók és a szállítmányozás által évenként megtett kilométerek száma, valamint ez hogy alakul majd a jövőben? Mert "b@xhatjuk" az elektromos autózást, ha egyre több darab és több km-t megtévő járműre lesz majd szükség...
Különben meg most nézem, hogy a tegnap vett koktél paradicsom is Marokkóból jött
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Ezekiell
veterán
Akkor inkább úgy mondom, hogy ebből általánosítani nem lehet, és itt se próbálja senki, mert ez konkrét worst case scenario közeli.... Ennél kb mindenhol jobb az energiamix.
De mondjuk akkor lenne nem csúsztatás, ha oda is írná a grafikon, hogy "ez egy 60%os szénmixel valós, ami ultraszar".
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Rolly
veterán
válasz Tewe013 #1001 üzenetére
meg lehet oldani már ma is kb 5x-ös kapacitású napelem telepítés + akkupack kb 3 hétre .... persze gazdaságilag ez több mint 10x-es ár és a fenntartás is brutális (évi 0,5% degradációk esetén is ) szóval igen most az atom a "jó" - inkább legjobb választás, de 20 év múlva már nem az lesz... Persze nekünk paks1 helyére 12-17 év múlva kell megoldás... Tehát nem bírnánk ki 20 évig...
-
titán
válasz Tewe013 #1107 üzenetére
Se füle se farka elégetni a fosszilist, hogy utána a felszabadultnál több megújuló energiával kivonjuk a széndioxidot.
Ki fogja fizetni a költségeket? Nem csak a többletet, hanem a kivonás teljes számláját?
Csinálja eu? Kína éget ez meg saját pénzén kivon? Vagy utána küldünk egy számlát?
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Tewe013 #1562 üzenetére
App akkor is kell, különben, hogyan számláznánk? Honnan tudná bárki is, hogy ki tankolt? Illetve van töltőkártya (vagy bármilyen szabadon választott nfc) is, azokat is lehet használni indításhoz, ha hozzá vannak kötve a fiókhoz.
Az a baj, hogy nem megoldható az érintős kártyás fizetés. Mivel az oszlop a terminál, minden oszlopot egyesével jóvá kéne hagyatni. Végtelen sok idő, végtelen sok költség. Benzines tankolásoknál, ahol egyszerre 10-20ezer forintokért tankolnak, elmegy, mert idővel visszahozza az árát. Egy villanyos kúton naponta összesen 100ezer forintot lehet eltankolni (ha sorban állva egymásnak adják aza autósok a drótot 0-24-ben), annyit, amennyit egy benzines kút 30 perc alatt kiszolgál.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Tewe013 #1567 üzenetére
Jó, értem ez így veszteséges, akkor legyen 1 app amivel tudok bárhol tölteni, ez költségekben nem egy nagy dolog csak a szolgáltatóknak kéne megegyezni.
Szerinted hogy egyezzen meg egy kis helyi szolgáltató egy EU-ssal? Persze, egyébként vannak ilyen rendszerek, ami szabadon befogad bárkit, csak ők ráteszik a saját jutalékukat és akkor lesz a 100 forintos kWh 150 forintos. És ebből is még kimaradnak az állami szolgáltatók (pl Mobiliti), mert azok aztán nem fognak semmihez csatlakozni.evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus ROG Phone 6 - Limited Batman Edition / BONTATLAN - 3 év gari
- Huawei Matebook D14 i5-11.gen/16GB DDR4/512GB PCIe SSD/14" Full HD IPS/Gar.:2025.10
- Rog 4070 Ti //KERESEM!!//
- Binepad BN006, programozható, mechanikus macropad, low profile Kailh Choc v1 Red switchek
- CoolerMaster ControlPad, programozható, mechanikus macropad, Gateron Red switchek
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!
- TP-Link UE300 Ethernet USB Adapter 1 Gbit
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-7GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Komplett asztali (belépő gamer) PC eladó
- Bomba ár! Dell Latitude 5480 - i5-7GEN I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!