Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dajkopali

    addikt

    válasz Cifu #2 üzenetére

    te nyilván sokkal jobban értesz a témához, mint én, de egy kicsit félreértelmezed a jelentést - vagy én fogalmaztam nem elég egyértelműen, az bizony meglehet :)
    az csak egy mellékszál, hogy a manuális repülés kiszorulását emlegetik, egyszerűen a helyzet leírása, a javaslatok arra vonatkoznak - ahogy te is írtad -, hogy strukturálják át a képzéseket, továbbképzéseket, hogy a pilóták ne csak azt tanulják meg, hogy operátorként miképp kell kezelni az egyébként elég bonyolult irányítórendszert, hanem szerezzenek gyakorlatot - gondolom, szimulátorokkal - a vészhelyzetek manuális kezelésében is

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

  • #82729984

    törölt tag

    válasz Cifu #2 üzenetére

    "Magyarul a probléma forrásának azt megnevezni, hogy a pilóták keveset repülnek kézi (közvetlen) irányítással, egy kicsit fals nekem."

    Pedig ez is probléma. Ez egyébként az önvezető autóknál is vissza fog köszönni.

    Persze a szimulátor erre egy megoldás, csakhogy eléggé valószinütlen hogy egy pilóta aki "vezet" mondjuk napi 8 órát (értsd: tulajdonképpen ül a pilótaülésben és ásítozik), az utána még 8 órát fog eltölteni a szimulátorban minden nap hogy gyakorolja a valós kézi vezetést.

    Szóval ha azt akarod hogy a pilóta valóban tudja vezetni a gépet akár vészhelyzetben is, ahhoz vagy az kell hogy valóban ő vezesse a gépet napi x órában, vagy hogy eltöltsön a szimulátorban ugyanennyi időt vagy a kettő kombinációja.

    Jelenleg a legrosszabb kombináció van, odaültetünk valakit a soförülésbe de nem hagyjuk hogy vezessen, majd azt hisszük hogy ez a gyakorlatlan ember aki amúgy sincs benne az adott repülési szituációban, mert az elmúlt x órában újságot olvasott, az majd megoldja azt a helyzetet amikor besz@rik a számítógép...

Új hozzászólás Aktív témák