Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    Vészhelyzetet élesben nem tudnak normális repülés közben gyakorolni*, tehát nem az a probléma, hogy kézzel és nem (fél)automata módban repülnek a pilóták, szóval a kiképzés ez esetben (is) szimulátoros kiképzés kell(ene), hogy legyen.

    Magyarul a probléma forrásának azt megnevezni, hogy a pilóták keveset repülnek kézi (közvetlen) irányítással, egy kicsit fals nekem.

    *: el lehet képzelni:
    "-Tisztelt hölgyem és uraim, a mai New York-Párizs járatunkon a személyzet a hirtelen utastér dekompresszióra gyakorol, kérem foglaljanak helyet székeikben, és kössék be öveiket, pár perc múlva meredek zuhanásba visszük át a gépet, hogy a sűrűbb légrétegekbe érve biztosítsuk a megfelelően lélegezhető levegőt a szimulált vészhelyzetre reagálva.

    Megértésüket, együttműködésüket köszönjük, és jó szórakozást kíván a Lufthansa!" :)"

    Szerk.:
    @Joghurt: "Akiknek viszont emiatt egyre kisebb a gyakorlata, ráadásul az a pszichológiai tény is adott, hogy 5 óra punnyogás után senki sem lesz olyan hatékony, mint ha folyamatosan felügyelné a rendszert."

    Normális kézi repülés esetén is punnyogás lenne, csak folyamatosan a kezében kellene legyen a bot, és folyamatosan figyelnie kellene a műszereket, hogy a sebesség, irány, repülési magasság a terveknek megfelelő. A számítógépek leveszik a váláról ezt a feladatot, és jelzik, ha valami probléma lép fel.

    Vagyis ha innen nézzük, a személyzet egy sok órás útnál pihentebben néz szembe a feladatokkal, mintha a megelőző órákban folyamatosan koncentrálnia kellene a műszerekre és a gép vezetésére.

    A régi gépeken a hiba ráadásul szinte mindig nyilvánvaló volt, vagy könnyen rá lehetett jönni (pl. lángok csapnak ki a motor oldalán)

    Megbocsáss, de nagyon leegyszerűsíted a dolgot. Régen sem volt egyértelmű, ha például befagyott a pitotcső, vagy a személyzet megfeledkezett valamiről.

    Jó pár éve egy spanyol MD-82-es zuhant le, mert a személyzet elfelejtette a felszállás előtt felszállási pozícióba állítani az ívelőszárnyakat (ami egyébként a check list része, és kétszer is ellenőrizni kellett volna a felszállási procedura alatt). Az MD-82 pedig egy "régi vágású", kvázi analóg gép...

    Amikor mondjuk a műszerek egy része téves értéket jelez (mint az Air France-nál a sebesség), gyakorlat és józan paraszti ész kellene sokszor, hogy ki tudja szűrni a pilóta az ellentmondásokat.

    Egy nagy csomó hibalehetőség viszont eltűnt az automatizálás miatt (például üzemanyag-ellátásnál a szelepek kézzel ki-be kapcsolása). Szóval azért nem fekete-fehér a helyzet. A régi hibalehetőségek egy része eltűnt, és helyettük mások jelentek meg. Ezekre kell felkészíteni a szimulátorokban a pilótákat. Ennyi...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák