Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Nem biztos, hogy jobban értek hozzá, csak kinyilvánítottam mit olvastam ki a hírből, és mi az én meglátásom.
Nem csak a hírben (egyébként máshol is olvastam, és ott is kvázi erre hegyezték ki, míg megint máshol sokkal reálisabban inkább úgy foglalták össze, hogy az FAA képtelen volt a pilóták kézi repülési gyakorlatát biztosító szabályokat hozni eleddig.
Egyébként most így olvasva, melyik oldalon hogy kommentálták a jelentést, úgy tűnik, hogy általánosan a túlzott automatizálást hibának tartják, tehát a jelentés hatása, legalábbis a médiában ilyen irányú inkább.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz dajkopali #15 üzenetére
Mi itt kívülről ugatunk bele, de a saját meglátásom az, hogy ez valamilyen szinten a "pilóta ego" fényezése.
-Tök mindegy, hogy kézzel vagy 'automatákon' keresztül vezeted a gépet. A különbség, hogy az egyiknél a boton és a gázkaron keresztül irányítod a gépet a másiknál pedig kapcsolókon és potmétereken át. Mindkettőre igaz a rutin rész. Tudd, hogy mikor hova kell nyúlnod, mit kell csinálnod, hogy az akaratodnak megfelelően reagáljon a gép.
-Az utolsó mondat az, ahol a fenti megjegyzés (miszerint itt a sértett pilóta ego szól igazából) kibukott belőlem. Ha valaki úgy gondolja, hogy az nem felelősség, hogy az automata pilóta beállításain keresztül irányítja az utasszállítót, mert csak a kézi irányításnál van felelősség, akkor ott valami félresiklott.
Ettől függetlenül megjegyzem, hogy nyilván fontos, hogy a pilóta ki legyen képezve, fel legyen készülve arra, hogy szükség szerint kézzel irányítsa a gépet. Csak azt nem tartom jó ötletnek, hogy nagyon sokszor a "kézi" irányítás van beállítva jó megoldásnak, míg a "gépi" megoldás egy kényelmi funkciónak.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.