Új hozzászólás Aktív témák
-
crsx001
csendes tag
Ki más...
-
nyisziati
veterán
Pfff. Amire már 6 milliárdot elköltöttek, aztán egyszercsak "füstbement terv" lett belőle.
A pénz persze sehol, felelősök nincsenek, Tarlós csak széttárta a kezét, hogy "ő nem is tudott róla". -
30z.Samu
félisten
További meglepő híreink: Az ég kék.
Sic Parvis Magna
-
juliabrilke
addikt
Az mondják, hogy az életben csak a halál és az adó a biztos.
Lassan Lölőéket is fel lehetne venni harmadiknak, mint holtbiztos dolog az életben. -
tatararpad
őstag
A helyközi közlekedés akkor lesz valós alternatíva ha télen lesz rajta fűtés és nyáron meg klíma, nem pedig csak papíron, hogy a sofőr leszívhassa a gázolajat otthon. No meg én az útvonalakat is máshogy igazítanám amolyan IC jelleggel, a helyközi busz ne járja be a fél várost, nálunk vannak olyan járatok amik az ~50 perces menetidőből ~20 percet a belvárosban állnak a lámpánál. Erre ott a helyi járat, akinek van helyközi bérlete vehessen kedvezményesen kiegészítő helyi bérletet (Debrecenben például van ilyen). A jeggyel utazóknál is lehessen venni egy pótjegyet olcsóbban, ami egy helyi utazásra jogosít fel és kész, elektronikus csipogós jegynél ez még szerintem technikailag sem egy ördöngősség. A helyközi meg menjen állomástól kifele a legrövidebb úton.
De ettől függetlenül az e-jegynek örülök, vonatnál már szinte a bevezetése óta használom, az otthon vett állomáson kinyomtatós verziótól kezdve a mobilalkalmazásban fél perc alatt megvásároltig, és tapasztalataim szerint rohadt jó dolog. Még volt szerencsém a hétfő hajnalban álljunk 10 percet a pénztárnál mindjárt megy a vonat élményhez, manapság meg kb. a piros lámpánál veszem meg a jegyet vagy két slukk között.
[ Szerkesztve ]
-
divan
senior tag
"25 érintőképernyős és vandálbiztos kültéri jegykiadó automata rendszerbe állítása"
Per város? Per ország? Vagy Budapesten? -
addikt
válasz tatararpad #6 üzenetére
a helyközi busz ne járja be a fél várost, nálunk vannak olyan járatok amik az ~50 perces menetidőből ~20 percet a belvárosban állnak a lámpánál. Erre ott a helyi járat...
Az általad vázolt koncepciót már régesrég meghaladta az idő. Minél több átszállásra kényszerítesz valakit, annál nagyobb eséllyel vált autóra. A fejpályaudvar-szerű működés ma már nem működik. -
-
tatararpad
őstag
És minnél hosszabb a menetidő, annál nagyobb eséllyel vált autóra (tapasztalat). A helyi járat viszont amúgy is jár. Magát a koncepciót viszont meghaladottnak nem mondanám, vasútnál elég sokan úgy járnak, hogy autóval/busszal vasútállomásig, onnan pedig vonat és a célállomáson helyi járat. hiába mehetnének autóval kezdőtől végéig.
De kicsit 21. századba is röpítve a dolgot, városban az ilyen autó/motor bérléses dolgok mint a MOL Limo is rugalmasabbak és gyorsabbak lennének, mint a helyközivel városban izzadás vagyakár a helyi járat.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz tatararpad #10 üzenetére
Nyilván az aranyközéputat kell megtalálni. Viszont az általad vázolt példában bőven pluszosra jön ki így egy agglomerációból bejáró, hiszen megspórolja az átszállás idejét, ami minimum 5 perc.
-
tatararpad
őstag
Ez lehetséges, mondjuk attól függ. Ahogy azokon a helyközi járatokon láttam, amin utaztam, a belvárosi megállók sem a munkahelyük előtt rakták le az utasokat, azok is inkább csak köztes állomások voltak, és vagy sétáltak még valamennyit, vagy átszálltak egy másik helyi járatra. Csak azzal a különbséggel, hogy nem egy állomáson szálltak át a helyire, hanem valahol a belvárosban. Mondjuk Budapestről nem tudok nyilatkozni, és azt sem mondom hogy sehol máshol ne álljon meg a helyközi csak állomáson, hanem inkább azt, hogy emiatt ne tegyen nagy kitérőt, ha van logikusabb útvonal.
-
Straw
senior tag
Baromira mind1 ha nem tartják karban és 15-ből csak néhány működik, mint két hete a nyugatiban. Ott van egy halom automata, abból mondjuk 5 üzemel, de 4-nél nem tudsz kártyával fizetni, 3-nál érmével, 2-nél pedig papírral, ez egy komolyabb matek érettségi feladat tudna lenni. Majd akkor örüljünk ha 2 év késéssel átadják és rendesen működik. Ja, nem fog.
42
-
-
SunyaMacs
aktív tag
Más pályázók voltak amúgy az oligarchián kívül?
-
Alg
veterán
válasz SunyaMacs #15 üzenetére
Persze, egy jamaicai utcaseprő által birtokolt hondurason két hete bejelentett ciprusi cég magyar leányvállalata, de sajnos érvénytelen volt a páylázata formai hiányosságok miatt, meg drágább árat is adott 300Ft-al.
"Kényelmi szolgáltatások beveztésével": Mondjuk kezdhetnék azzal hogy legalább a távolsági gyorsvonatokon és IC-ken legyen működő klíma nyáron és normális fűtés (hangsúlyozom normális, nem az a tökig tekert mint most hogy kint minusz 10 a vonaton meg 40 fok).
Mert amíg egy levegőtlen 30 éves vagonban 40 fokban rohad a seggemre az olajzöld műbőr ülés addig marhára nem érdekel hogy valós időben hol jár a vonatom és 5 vagy 10 perc híján fogom lekésni a csatlakozást.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Silεncε
őstag
A BKK jegy is olyan jól sült el, amikor a T-Systems csinálta, biztos ez is jó lesz. Bár azóta lehet elmagyarázták a gyakornokoknak, hol is validáljuk a user által küldött adatokat...
-
nyisziati
veterán
Na ja.
Meg nem 1000 típust rendelni, hogy minél nagyobb logisztikai kihívást jelentsen az alkatrész-rendelés/mentés/szerelés, hanem 1-re redukálni a rendszerbeállított típusok számát.Az a "25 érintőképernyős automata" meg tényleg értelmezhetetlen, mert jelenleg kb. nálunk a kerületben van annyi, tehát országos szinten két nagyságrenddel több egységre lesz szükség... (minimum)
NFC-s, okosórás stb. fizetésről és hasonló nyalánkságokról nem is szólva.
-
Alg
veterán
válasz nyisziati #18 üzenetére
Amúgy a mai napig nem értem miért nem voltak képesek legalább a fővonalakon a nagyobb állomásokra jegykiadó automatákat telepíteni még mindig.
Szüleimnél pl. : huzonezres város, Bp-Debrecen fővonalon, IC-n kívül minden megáll. Pár éve újították fel a teljes állomást, épülettel, peronokkal mindennel. Az addigi két jegykiadó ablak helyett let egyetlen egy, ahol totál fogalmatlan ismeretségi alapon kontraszelektált biorobotok dolgoznak (egy nemzetközi jegyet nem voltak képesek kiadni mert nem tudták hogy kell, de egyébként is ha bármi nem hétköznapi igényed van foglamuk sincs mit kellene csinálni).Ja, vannak liftek is amik minimum fele időben nem üzemelnek, meg "utasellátó" ahol nagyrészt sörön-pálinkán meg kávén kívül semmit nem kapni. Meg olyan térkő/csempe(?) a bejáratnál hogy ha 2 hópihe ráesik rögtön jégpályává változik, persze rámpa hogy lehessen küzdeni a feljutással.
Ha jól emlékszem ez az a szakasz aminek a felújítási költsége méterre lebontva drágább volt mint egy Audi A4
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
CptAdamica
veterán
Biztos nagyon színvonalas lesz az elkészült produktum.
Megyen!
-
atike
nagyúr
Na erre lehet bármit szakmai alapon írni politikai él nélkül...?
-
localhost
Közösségépítő
2020 végére kiépül.... ki akar fogadni?
¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1
-
Alg
veterán
-
sutitomi
csendes tag
Igazából teljesen egyértelmű volt hogy ez lesz. Bennem az merült amúgy fel már régóta, hogy tulajdonképpen BKV jegyet miért is nem lehet még online, vagy applikációban venni? Az az új rendszerkiépítés sem haladgat, kötve hiszem hogy ez jövő év végére meglenne.
-
guminyúl
tag
Már nagyon régóta van egy kiváló BKK e-jegy alkalmazás. Csak te akarsz mindig rossz irányba menni.
-
Medocsabi
addikt
Maga az ötlet üdvözlendő. De hogy ennek a tizen akárhány milliárdnak a hányszorosát fogját erre költeni, na az a jó kérdés!
-
ricsi99
addikt
Ezt az automatás mizériát mikor felejteik már el?
Hanyatló nyugaton minden társaságnak van már webes/okostelefonos jegyvásárlási rendszere. Semmi készpénz... de ha buszon a helyszinen akarod megvenni akkor kicsit drágább, ennyi a hátrány. Buszon fizethesz kártyával ,telefonnal... Szerintem sokkal olcsobb ez mint minden buszmegállóba felépiteni egy automatát ,a kiszolgáló cuccaival egyetemben. Szóval ilyen elavult technológiai megoldást egyáltalán mi a francnak engedélyeznek?UI: BKV rendszeréhez hasonló csak nem a rogán féle csipet-csapattal
[ Szerkesztve ]
Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
bolvar
senior tag
Annyiból talán lehet kardoskodni az automata mellett, azért még messze nincs mindenkinek okos mobilja, vagy ha van is no internet, plusz jön a külföldi akinek szintén nincs, de igen az alap irány a webes kéne legyen és mellette a főbb csomópontokban az automaták, de én is múltkor majdnem lerúgtam a most üzemben lévőket mikor 3-ból 2-ben nem ment a kártyás fizetés...szóval szar ahogy van, de majd most megmutathatják ők jobbat tudnak csinálni
A jó lányok azt mondják: NEM! A rosszak azt, hogy: HOL? :)
-
tatararpad
őstag
Az automata inkább azoknak van, akik készpénzzel vennének jegyet, hogy ne a buszon/pénztárnál álljanak. Készpénz meg népszerű itthon, lásd ATM-k előtt kígyózó sorokat nyugdíjkor és fizetéskor, hiába van bankszámlájuk és bankkártyájuk, arra használják csak hogy megkapják rá és utána levegyék a pénzt. Meg ahogy írták: vagy vsn telefonja vagy nincs, vagy tudja használni vagy nem, az automatát viszont már elég sokan tudják használni, és ezáltal is csökkenthető a pénztárosok száma.
[ Szerkesztve ]
-
ricsi99
addikt
Mint irtam... otthon pc-röl /vagy telefonról utközben tökmind1. Ne hidd at hogy a "külföldi"-ek nincs intenet... csak pont nem értik ezt az automata jegyrendszert.
Automata meg minden megállóban lesz? Ja nem .. Busz soförnél meg miért nem lehet terminál? (jobb helyeken inygyen wifi/usb van a buszokon) ...hidd el ha online meg lehetne venni a jegyet olcsóbban ott vennék.
Csak álltalános irány ,hogy hülyének vannak nézve az emberek.Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
ricsi99
addikt
válasz tatararpad #35 üzenetére
Nem olvastad végig.
csak példa ne számszerűsísd!Megveszed interneten kb 100Ft
Megveszed buszon kb-ban 130FTSzerinted melyiket fogják választani?
Ha nagymami aki már nem lát és 90 éves az is legfeljebb szól az onokának ,hogy vegye már meg.
De az utazó közönség 80-90% szerintem van okos telefonja/otthoni pc-je... mittomén.
Ha meg példálózól valami faluval ahol nincs se internet se telefon ...akkor oda meg automatát se tudnak tenniEgy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
tatararpad
őstag
Én végigolvastam csak te nem ezek szerint. Automata azért van hogy aki nem akar online jegyet venni telefonon/PC-n az is vegyen jegyet valahol ami nem busz. Mozigyet is tudsz venni online mégis vesznek pénztárnál és nem 90 éves nagymamik. Vonatjegyet is tudsz venni online és mégis vesznek automatánál vagy pénztárban. Amíg van erre igény, lesz rá valamekkora kínálat is.
-
divan
senior tag
válasz tatararpad #39 üzenetére
Lehet azért, mert az online mozijegy többe kerül mint pénztárnál.Talán 40 Ft jegyenként a kényelmi díj, vagy mi a fene.
-
tatararpad
őstag
Viszont mozijegy átlagban szvsz nincs sok 1000 forint alatt. Nem az 60 Ft döntene. Viszont a vonatjegyet meg olcsóbb online, és volumenben is messze többet tesz ki. Az online vásárlásban szerintem az affinitás többet játszik, mint sem az egy rudira való kedvezmény, vsgy büntetés. Akinek van rá az használja, akinek nincs az meg majd használni fogja, mikor már a használók lesznek többségben. Csak 60 évet nehéz behozni.
-
ricsi99
addikt
válasz tatararpad #43 üzenetére
Szóval mert vannak elenyésző százalékban a régi rendszer hívei. Rendben ..akkor épitsenek ki csőpostát mert nekem csak a régi lepecsételhetős kell. Amúgy is a lovaskocsi jobb volt ,szal arra kérnék jegyet.....
Szerintem lehet védeni a régi bevált rendszert de ez az automatásdi a eltömitett jegykiadó/pénz visszaadó rendszer miatt igazi hungarikum...Ez kb a tantuszos telefon lecserélése óta megy, .... jah és kipróbélhatod hajnalban is élesben a rendszert amikor valamiért nem megy az automata de neked meg fel kellene szállnod a buszra/vonatra/rollerra mert mennél munkába de nem tudsz mert a rendszer "üzemen kívül van"philoxenia ... Miért.... nem... Most mi a jobb... elmész az automatához ,kiveszed a jegyed/bérleted stb aztán utazol? Vinnedd kell ,vagy készpénzt vagy bankártyád... ami a magyar automaták biztonságtechnikai szempotjából azért én elég meredeknek tartok.. Ezzel az erövel az okostelefonod/bankártyád a buszsoförnél lévő terminálod is használhatod... szal a helyszini kiépités amit pénzpocsékolásnak /technikailag elavultnak tartok...
Repjegy ....meg legyen detto 1-1 ...de ha elöre lefoglalod olcsóbb... de ha mégis személyesen akarod megvenni akkor csapd hozzá az oda vissza költséged meg az idödet.[ Szerkesztve ]
Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
Egon
nagyúr
válasz philoxenia #46 üzenetére
Téves. Én is ezt hittem, meg is büntettek.
Szerencsére nem nagyon járok vonattal, tőlem rárohadhat a MÁV-ra az egész."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ha nincs nyitva tartó pénztár az állomáson természetesen. Sok helyen nincs állandó pénztár. Ezeken a helyeken zárva tartási idő alatt a jegyvizsgáló ad jegyet a vonaton.
Amúgy:[link]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Egon
nagyúr
válasz philoxenia #48 üzenetére
Aha, persze. Kár, hogy ez a kezdő hozzászólásodban nem volt benne, mint kiegészítő információ, hanem tök általános jelleggel írtad, hogy lehet venni jegyet a vonaton, ami alapesetben nem igaz, csak ha fennálnak bizonyos feltételek, (de ez megszokott tőled, utána meg magyarázkodsz, ahogy most is)... Ugyanis ez a ritka, pl. a Bp-Vác vonalon tán 1-2 ilyen megálló van a tízből. A népek többsége nem nyitvatartási időn kívül közlekedik, azon túlmenően egyre népszerűbben a zónázó vonatok, ahol megintcsak nincs ilyen, de ez téged ne zavarjon.
A linked meg semmilyen módon nem kapcsolódik az eredeti kérdéshez (azaz hogy lehet-e vonaton jegyet venni), még terelésnek is gyenge.
[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
tatararpad
őstag
Nem tudom feltűnt-e, de a jegykiadó automata nem az online jegyvásárlás helyett, hanem mellett jön létre. Ha te akarsz vehetsz majd jegyet online. Innentől kezdve egyáltalán nem értem, miért zavar téged a jegykiadó automata, aka az egynél több értékesítési csatorna. Az automata nem az online jegy ellen van elsősorban, hanem a pénztárosok ellen. Olyan helyekre is lehet rakni, ahol pénztárost nem érné meg rakni, 7/24 működik, csökkenti a sort a pénztárnál, stb. De ehhez képest kitartóan mantrázod hogy pokolra való mert Bp-n van pár csöves aki eldugítja. És igen, végső esetben még mindig tudsz majd járaton venni jegyet. Amit meg mindenképp elkerülendőnek tartok, mert helyközin növeli a menetidőt.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Proxmox VE
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Robogó, kismotor
- 2025-ben jöhet az Intel Panther Lake processzora
- Ford topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest