Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor7th
addikt
" ezért sokat fektetnek kutatásba a biztonság kapcsán"
Az biztos nagyon fontos nekik, ha csak így vágy-vezérelten kijelentik, hogy kell nekik 2025-re.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
Chaser
titán
A kormány azt mondja, az új törvények a gyártókat teszik majd felelőssé a járművek tevékenységéért az önvezető módban, vagyis az önvezető mód esetén bekövetkező balesetekért nem az emberi sofőr felel majd.
ezzel meg is fogalmazták az önvezetés fogalmát : )
az nem önvezetés, mikor engem vesznek elő bármiért amit a gyártó elcseszett - mercedesnél talán ez a level3, ritkán követem -
szerintem picikét elkéstek ha ezt 2025-re akarják lezongorázni_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
bambano
titán
szerintem ez egy jó gondolat, támogatom.
a brit szigetek és az európai kontinens között van egy rendes csatorna, azon nem jön át egy önvezető autó se, bármennyire is megkergült, a briteket felőlem irthatja nyugodtanEgy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
jeni
félisten
Így már ki is néztem az önjáró lakókocsit 2026-ra.
Előfoglalással meg is lesz hamarosan..[ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
Mondjuk Kanada és Amerika után elérhetôvé tehetnék a Tesla FSD rendszerét. 2022 és megoldva az önvezetés. Hol van még 2025.
-
beef
őstag
Kedves döntéshozók!
Nem kell 2025-ig várni, amit szeretnének az már most is létezik. Úgy hívják metro -
jerry311
nagyúr
Mármint azok a Britek, akiknél vízhiány van itt-ott, akiknél arról cikkeznek már most, hogy télen nem lesz elég kapacitása az elektromos hálózatnak?
Hahahahahaha, lófasz se lesz ott nemhogy önvezető autó. -
ddekany
veterán
2025? Én ma estére akarom! Szóval, én nyertem. Megcsinálni, na, az más kérdés... azt hiszem még pár áttörés kelleni fog AI területén.
Amúgy ez milyen Harangi cikk már, hogy sehol nem rúg Abba a bizonyos cégbe? Ők pl. 2019-re akarták. De lényeg, nem szabad feladni. Pár évtized kitartás...
-
duke
aktív tag
Minnél hamarabb be kellene tiltani a manuális járműveket, az felgyorsítaná a fejlesztést. A legjobb lett volna mondjuk 30 évvel ezelőtt már kisebb nagyobb mértékben korlátozni a használatot, és akkor mostanra már meglenne oldva az önvezetés.
-
Cassi
senior tag
Okos ez a brit kormány, a felelősséget másra keni, a nyereséget, ha lesz, majd adókon keresztül szépen bezsebeli.
-
Qtya123
őstag
Hogy is van a mondás? Hülye angolok, angol hülyék.
Adományozzunk nekik bilit, hogy bele tudják lógatni a kezüket. 2025...
A gyártók meg biztos a legnagyobb örömmel nyelik be a felelősséget, ha a szundikáló jobbágyot lefejezi a kamion alá hajtó gépezet, vagy épp leugrik vele az út széli árokba.
Egyelőre ott tartunk, ha van egy kis eső/hó/köd még a jelenlegi sávtartó rendszerek, adaptív tempomatok is 2 perc alatt meg tudnak kergülni.
Plusz egyelőre még a chiphiánynál tartunk, nem a 2025-re tele legyen az utca önvezetővel.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Azt megmagyaráznád nekem, ha egy cég ön vezető autót állít forgalomba, amiben esetlegesen kormány sincs, akkor mégis ki a jó isten legyen a felelős, ha nem az adott cég? Pontosan, hogy ez a normális hozzáállás.
Milyen nyereségről beszélsz?#12 ddekany: A bizonyos cég prófétája 2015-ban mondta először 2018-ra, hogy full L5, 2018 óta pedig majd jövőre van, bár most látványosan kussol ezekkel a kijelentésekkel.
-
jerry311
nagyúr
Mondom ezt egy olyan országból, ahol £2.09-ért tankoltam heteken át idén nyáron.
Vagy éppen nem tankoltam, mert nem volt se benzin, se dízel tavaly ősszel. -
dabadab
titán
Akit egyébként érdekel, hogy valójában miről van szó, annak itt az eredeti press release a brit kormánytól: [link]
Természetesen szó sincs olyan ökörségről, hogy a "brit kormány kijelentette: 2025-re azt szeretné, ha tele lennének az utak önvezető járművekkel".
A közeljövőben olyan kis béna rendszereket képzelnek el, mint ami most van a Mercedesnek, hogy nagyon szabályozott körülmények között tud menni az autópályán, amúgy meg a fejlesztőcégeket szeretnék a UK-be csábítani 100 millió font szétszórásával, illetve az önvezető autókra vonatkozó törvényi szabályzás kidolgozásával.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
vicze
félisten
Vicces hogy itt északon sose ment 2 fölé, délen meg még most is találkoztam 2-vel... (olajár persze... BP-nek rekordprofitja volt, "more than triple the amount it made in the same period last year". )
Valamint ugye nem üzemanyag nem volt, hanem nem volt aki szállítsa, az időleges hiányt meg a pánikvásáslás okozta, nem pedig az, hogy egyszerűen nem volt.
M.o.-n egy kicsit más a helyzet jelenleg.
Az európai szárazságról meg tájékozódj kicsit. 100éve nem volt ilyen több folyó teljesen kiszáradt. -
-
jerry311
nagyúr
válasz Shadowbull #26 üzenetére
Kb. bármi elmegy autópályán, amiben van sávtartó, meg adaptív tempomat. Meg is áll nullára majd elindul magától, amikor elkezd haladni a sor.
-
Shadowbull
addikt
Igen, de ott a sofőr köteles vezetni, kéz a kormányon, szem az úton. Bármi történik, a sofőr a felelős. Ez a Level2 lényege.
A Mercinek is van L2es rendszere már nagyon rég. Az új L3-as rendszer viszont lényegesen többet tud: amikor aktív, akkor valóban átveszi a vezetést, a sofőr elengedheti a kormányt, nyomkodhatja a telefonját, filmet nézhet, könyvet olvashat.
A követelmény vele szemben az hogy vezetésre kész állapotban kell lennie, és ha az autó jelez, 10 másodpercen belül át kell venni a kormányt.Aki nem érti hogy mekkora elementáris különbség van az L2 és az L3 között az nagyon nincs képben a témával kapcsolatban.
A sok okos még azon szokott gúnyolódni, hogy 60km/h-ig működik csak, és nem vált sávot. Valóban, mivel a jelenlegi EUs szabályozások ennyit engednek.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz Shadowbull #29 üzenetére
Az Audi nem ugyanezt tudná, ha lenne hozzá jogi lehetöség?
-
bambano
titán
amíg eléd nem vág a paraszt kamionos olyan irányból, amit nem lát a radar...
meg ott van a klasszikus takart akadály problémája is.
ráadásul nem nagyon lehet mit kezdeni azzal, ha megvakul a rendszer. például az előtted menő kamion felcsapja hókásával.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Shadowbull
addikt
Az Audi pár éve állítólag elkészült a saját L3-as rendszerével, csak akkor még nem voltak fixálva a validációs előírások. Aztán amikor azok készen lettek , akkor azt mondták hogy már nem is akarják bevezetni a jelenlegi A8ban. Szerintem olyan dolgok kerültek az előírásokba, amit egyszerűen nem tudtak teljesíteni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz Shadowbull #32 üzenetére
Pont ezért kérdeztem, hogy te hátha tudsz valami kissé beljebbröl.
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #32 üzenetére
Kitartóan folytatni akarod itt is a Merci nem létezô Level 3 önvezetésének hitterjessztését?
Eljátszhatjuk megint. Nézzük már meg ezt az önvezetést. Láthatóan sokakat érdekel itt a kommentelôt közül.
Milyen az amikor egy Merci Level 3-as szintet vezeti önmagát egy városban. ( Jobban mint a Tesla FSD Beta )Nézzük a videót.
-
Shadowbull
addikt
"vezeti önmagát egy városban"
Úgy teszel mintha nem lett volna ezerszer leírva hogy hol működik a Merci Level3-as rendszere. Mellesleg jelenleg jogilag sem lehetséges az EUban városi önvezetést csinálni, kizárólag autópályán. Bár a Teslának az sem megy.
Az FSD béta egy korlátozottan működő kísérleti rendszer, és ha használod végig te vagy a felelős, tehát jogilag egy Level 2.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #35 üzenetére
EU joggal megfogtál, nézzük akkor a kicsi Kanadát meg az a másik kis szomszéd országot: USA.
A korlátozottan mûködô kísérleti rendszere a Teslának Level 2, és használható városokban is egész Kanadában, USA-ban.A Merci Level 3 ami nyilvános és megvehetô bárki számára, mit tud az FSD Beta ellen mutatni? Megnézném, mutasd meg.
Tehét USA/Kanada nem EU ( nincs jogi korlátozás), városi vezetés. Melyik a jobb rendszer?
Mivel a Merci használhatatlan ( te írod, hogy csak autópályán merik engedélyezni városban mûködésképtelen a Level 3 önvezetô Merci ), így a Tesla nyert.Igaz?
-
Shadowbull
addikt
Már megint egy korlátozottan elérhető kísérleti rendszert akarsz minden áron egy kereskedelmi forgalomban megvehető, típusengedélyezett rendszerhez hasonlítani.
Tényleg nem érted mi a különbség a kettő között?
"Merci használhatatlan ( te írod, hogy csak autópályán merik engedélyezni városban mûködésképtelen"
Nem írtam ilyet. Azt írtam hogy jelenleg az EUban érvényes jog szerint kizárólag autópályán lehetséges ilyen rendszert működtetni (szériában, mielőtt ezt is teljesen félreérted)
Hogy a Mercedes kísérleti rendszere aktuálisan mit tud, az nem nyilvános. Azt tudjuk hogy kilenc éve el tudott menni egy S-Klasse Mannheimból Pforzheimba beavatkozás nélkül. Városban, országúton, autópályán. Feltételezhető hogy 9 évvel később a kísérleti rendszerük ettől már többet tud.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Cassi
senior tag
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #37 üzenetére
Igen, hasonlítani akarom a nem létezô Merci Level 3 önvezetést a létezô Tesla Level 2 önvezetéshez. Sikerült eljutnunk ide kb. 2 hét alatt és vagy 40 komment után.
Hasonlítsuk össze két autógyártó önvezetését. Erre várom a videót tôled. Mit tud a Merci ( nem EU korlátozva ) a Tesla ellen felmutatni. Nézzük.
Megint leírod a EU jogokat, nézzük Amerikát vagy Kanadát akkor, jó? Mutasd mit tud Amerikában.
9 éve tudja, ezt tudjuk? Tehát akkor az nem államtitok, nem kísérleti rendszer. 9 éve a publikus önvezetése mûködik városokban.
Ezért most 2022-ben nem merik kiengedni az utcára? XD
Csak profi tesztpilótákat mernek beültetni, mert egy átlag embert megölne.
9 éve tudja már és még mindig sehol nincsenek? Szegény Elon, rá mondjuk hogy mindig ígérget. " Majd jövôre, az év végén, két hét múlva stb. " -
dabadab
titán
válasz Shadowbull #37 üzenetére
Már megint egy korlátozottan elérhető kísérleti rendszert akarsz minden áron egy kereskedelmi forgalomban megvehető, típusengedélyezett rendszerhez hasonlítani.
Az FSD Betában százezren vannak, ez szerintem több, mint ahány usert mondjuk a Merci level 3 rendszere fel tud mutatni, szóval ennyit arról, hogy melyik a "korlátozottan elérhető".
És igen, nyilván ezeket lehet összehasonlítani, mert ezek azok, amik ténylegesen ott vannak a végfelhasználóknál és van róluk gyakorlati tapasztalat (értelemszerűen a Tesláról sokkal-sokkal-sokkal több, mint a Mercedesről, de hát ne kukacoskodjunk).
A szóbeszéd arról, hogy a mindenféle titkos fejlesztés mennyire fasza az a "de nekünk otthon sokkal jobb izénk van" érvelés, amit utoljára óvodában lehetet komolyan venni.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Shadowbull
addikt
Egyre zavarosabb vagy. Látom komolyan beletapostam a vallásos imádatodba. Hát, van ilyen.
Merci Level-3 rendszer létezik, bemész egy tetszőleges Mercedes szalonba és megveszed az új S-Klasséhoz, vagy EQS-hez. Úgy hívják hogy Drive Pilot (belekukkantottam a kedvedért a konfigurátorba, 5.950 euró). Aztán ha megfelelőek a feltételek (megfelelő autópálya szakasz, külső körülmények, sebesség) akkor aktiválod és tatám, az autó vezet helyetted. Te pedig kommentelhetsz továbbra is hülyeségeket a fórumba, nem kell az útra figyelned.
9 éve demózták a rendszert, de attól még kísérleti volt. Nyilván előtte évekig fejlesztették, és nem tudtunk róla. Meg azóta sem tudjuk hol tartanak.
"Ezért most 2022-ben nem merik kiengedni az utcára"
Természetesen kiengedik, csak nem olyan felelőtlen banda, mint a Tesla, akik amatőrök kezébe enged kísérleti rendszert.
"mert egy átlag embert megölne."
Ahogy a Tesla FSD is. Volt már azzal mindenféle baleset, útról leeséssel együtt. Kizárólag a vakszerencse miatt nem halt még bele senki. És ezen nem segít az sem, hogy minden aktiválás előtt le kell okézni hogy ami most következik az balesetveszélyes.
"még mindig sehol nincsenek?"
Ők árulják az egyetlen Level3-as rendszert Europaban (hogy Japánban van-e másik azt nem tudom) USAban nem árul senki. Gyakorlatilag technológia vezetők az iparágban.
"Szegény Elon, rá mondjuk hogy mindig ígérget."
A Merci nem ígérget. Akkor sem ígérgetett amikor demózták anno a rendszert.
Elon viszont 2015 óta kamuzik. Te meg láthatóan elhitted minden szavát, ráadásul amúgy semmit sem tudsz az autóiparról.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Szóval akkor te sem tudod mi a különbség egy kísérleti béta rendszer meg egy kereskedelmi forgalomban kapható validált széria rendszer között...
Szerintem inkább kérdezned kéne, nem pedig olyasmiről vitatkozni, aminek láthatóan az alapjait sem ismered.
(Persze azt sem tudtad hogy a Tesla nem ismeri fel/nem használja a korlátozó táblákat az autópályán, ellenbenna hagyományos gyártókkal, akik erre már jópár éve képesek)
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
ddekany
veterán
válasz Shadowbull #37 üzenetére
Szerintem ez a Mercedes Level 3 egy ilyen pillanatnyi kis győzelem, de hosszú távon az fog dönteni, hogy a nehezebb problémák megoldását gátló igazán nagy mérnöki buktatókat ki tudja majd előbb (vagy valaha) megugrani. A Mercedes mostani Level 3-a alapján erről nem tudunk mondani semmit, mert az autópályai araszolás jóval egyszerűbb feladat, mint hogy juss el egyik pontból a másikba a belvárosban, egy sima Google térkép alapján. Persze utóbbi meg eléggé elérhetetlennek tűnik. Viszont egyértelműen meg van a szándék, hogy az FSD Beta "kéz bilibe lógatás" miatt kiszenvedett rész funkciókat elkezdjék használni az egyszerűbb reálisan elérhetőbb funkciókban, mint akár az alapból járó ütközés elkerülésbe (ez ami befékez, vagy elhúzza a kormányt ha nagyon biztos benne, hogy épp balesetet csinálsz). Lásd pl. itt: https://youtu.be/jPCV4GKX9Dw?t=1633. Az az occupancy network ami a bemenete a Collision Avoidance-nek, az ugyan az, amit az FSD beta használ. Szóval ezzel kell majd versenyezni.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Mutatnál videót arról, hogy a Merci önvezetése, belemegy bójákba, alászalad a platós kamionnak, stb... Csak hogy összehasonlítsuk...
Meg azt is, hogy hogyan válla ezért felelősséget a Tesla, úgy ahogy az Mercedes?Mondjuk valami hasonlót linkelnél Merciben?
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
"Szerintem ez a Mercedes Level 3 egy ilyen pillanatnyi kis győzelem, de hosszú távon az fog dönteni, hogy a nehezebb problémák megoldását gátló igazán nagy mérnöki buktatókat ki tudja majd előbb (vagy valaha) megugrani."
Ebben egyetértünk. Egyáltalán nem biztos hogy lineáris a dolog, és annak lesz hamarabb Level4es rendszere, akinek legelőször Level3 volt. Ennek ellenére egy műszaki színvonalat mutat az hogy ki milyen képességű rendszert árul, és jogilag mit tud bevállalni.
Amúgy januártól új verziója lép életbe az Európában érvényes jogi szabályozásnak, az UN R157-nek, lehetséges lesz az autópályán 130 km/h-ig önvezetni és lehetséges lesz a sávváltás is. Ez gyakorlatilag azt jelenti hogy meg lesz a jogi háttér egy teljes értékű autópályás önvezetésnek (kivéve persze a speciális körülményeket, esőt, havat, alagutat...).
Kíváncsi leszek ki lesz az első aki ilyen rendszert fog kínálni. Sanszos hogy a Merci, de majd meglátjuk. Nyilván a BMW meg az Audi is dolgozik a rendszeren, a három nagy német nem szokta egymást hosszú ideig megelőzni.
A fent idézet szabályozást fogadta el Japán is, úgyhogy ők lehetnek a következők, de érdekes módon sem az USA sem Kína nem része az egyezménynek. Az USAban néhány államban szabad önvezetni, néhányban csak sofőrrel, néhányban meg egyáltalán nem, szóval ott szokás szerint elég zavaros a helyzet. Kináról semmi infóm nincs.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
shardd
csendes tag
válasz Shadowbull #41 üzenetére
Igazad van, létezik a Merci Level 3. Csak szarabb mint a Tesla level 2. Kb. sehol nem használható FSD Egész USA, Kanada vs. Drive Pilot 20 km egy autópályán max. 60 km/h sebességgel, tiszta, száraz időben, sávváltás nélkül stb.
Hát igen, mindenki látja hogy milyen jó a Merci Level 3. Mennyivel a Tesla előtt járnak, sokkal többen használják, több info van róla.
Nem is értem magam, miért vitáztam veled. Teljesen egyértelmű a Merci Level 3 uralma. Az egész piacot dominálja, legjobb Level 3 önvezetés. Sajnálom, hogy ellenkeztem veled és kértem bizonyítékokat tőled. Ezek nem is kellenek, elég hogy leírtad vagy 100-szor hogy Merci Level 3, nyertél is. Meg az is fontos volt, hogy ismételgetted az EU jogi korlátozásokat, meg a Tesla csak felelőtlen kísérleti állapotban van.
Most megígérem neked, én leszek az első aki linkelni fogja a Merci városi önvezetését amint lesz róla videó. Én szeretném, hogy megvalósuljon. Remélem elég sokáig élek hogy megtörténjen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Milyen egeret válasszak?
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Proxmox VE
- Androidos tablet topic
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Luck Dragon: MárkaLánc
- További aktív témák...