- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- Sweet.tv - internetes TV
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Synology NAS
- Windows Insider Program
- Milyen routert?
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Cassi
senior tag
-
Shadowbull
addikt
Szóval akkor te sem tudod mi a különbség egy kísérleti béta rendszer meg egy kereskedelmi forgalomban kapható validált széria rendszer között...
Szerintem inkább kérdezned kéne, nem pedig olyasmiről vitatkozni, aminek láthatóan az alapjait sem ismered.
(Persze azt sem tudtad hogy a Tesla nem ismeri fel/nem használja a korlátozó táblákat az autópályán, ellenbenna hagyományos gyártókkal, akik erre már jópár éve képesek)
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
vicze
félisten
Mutatnál videót arról, hogy a Merci önvezetése, belemegy bójákba, alászalad a platós kamionnak, stb... Csak hogy összehasonlítsuk...
Meg azt is, hogy hogyan válla ezért felelősséget a Tesla, úgy ahogy az Mercedes?Mondjuk valami hasonlót linkelnél Merciben?
[ Szerkesztve ]
-
shardd
csendes tag
"Nyilván, az is lehet, hogy egyébként ott van a firmware-ben egy string, benne a válasszal az élet a mindenség meg a mindenre."
Ez jó, nem is értem miért érvelnek ezzel: Oké hogy jelenleg, a mostani törvényekkel nem tudja a Merci Level 3 önvezetés az 'Önvezetést' DE azért amúgy tudhatja, elvileg lehetséges.Komolyan, én látom ennyire máshogy a dolgokat? Én más cikkeket olvasok, más videókat nézek, más szakértőket hallgatok?
Főként az FSD Beta önvezetésre célzok, de általában az elektromos autó gyártásra is kiterjeszthetném.Én továbbra is azt mondom, tök mindegy melyik gyártó mutatja fel az első teljes önvezetést CSAK LEGYEN MÁR ITT. Mindenkinek csak jobb lesz, egy biztonságos önvezetés a közös érdekünk. Elismerem, hogy én a Teslát tartom egyelőre a befutónak de örömmel látnám a többiek videóit is. Szívesen nézném más gyártók önvezetési megoldását, lehet elemezni az mit, hogy, miért csinál stb.
Sajnos nincsenek ilyen szinten, csak a Kínaiak max. Waymo és társai alig jobbak mint a híres Merci Level 3 önvezetés.
Sok sikert a szoftverfejlesztőknek, írjanak jó programot.Én továbbra is érdeklődve várom az új önvezető rendszereket!
Akinek van ilyen forrása ne sajnálja, ossza meg.[ Szerkesztve ]
-
shardd
csendes tag
Mi ketten ugyanarról beszélünk?
Tesla FSD Beta vs Waymo : [link]Továbbra is igaznak tartom, hogy jobb a Waymo mint a Merci Level 3.
Egy kis Waymo önvezetés aki nem ismerné: [link] , [link]
Itt már legalább van miről beszélni, mármint Waymo vs Tesla. Én itt is fontosnak tartom, hogy a Waymo hatalmas HD Map használatával és sokkal több és így drágább érzékelőkkel tudja azt amit a fenti videókon látsz. Ezt mindenki értékelje saját maga.[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
Az a két rendszer nem azonos nehézségű feladatot kap. Waymo egy kisebb konkrét területre van alaposan tréningezve (gondolom), HD térképpel stb., azaz könnyítenek a feladaton. Meg azt hiszem húzósabb környéken nem is láttuk hogyan teljesítene. Illetve ugyan a kormánynál nem ül senki, de ha elakad a kocsi, akkor azonnal ugranak az üzemeltetők. Persze lehet egy jó stratégia, hogy könnyítsük a feladatot, mert úgy legalább működik az önvezetés, és építsünk arra egy üzleti modell. De ha a két szoftver fejlettségét akarjuk összevetni, így nem fog menni.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
"Csak a német autópályák meghatározott szakaszain és csak dugóban hajlandó elindulni és ott is csak annyit csinál, hogy megy a sávban. Sávot váltani meg ilyeneket nem tud."
Jelenleg több mint 1300 kilométeren használható, folyamatosan bővül. 60km/H alatt működik, ez törvényi előírás jelenleg. A sávváltás is tilos törvényileg, nem a rendszer nem tudja, hanem tilos.
Közlekedési lámpát feldolgozó rendszerek szinten vannak már máshol is (hogy a Mercinek van-e azt nem tudom), én konkrétan tavaly vezettem olyan autót, ami megállt a piros lámpánál, zöldnél meg elindult. Szériában.
Hogy a kísérleti rendszerek máshol mit tudnak az nem nyilvános, egyedül a Tesla demózik ezzel.
De ha a Mercinek ez ment 9 éve, akkor gondolom másoknak is van hasonló.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"a Mercedes is ezt mondja"
Nem, a Mercedes nem ezt mondja. Azt mondja hogy jelenleg az automatikus sávváltás tilos. Vészhelyzeti kikerülő manővernél is, akkor is a sávban kell maradni.
Sávot váltani természetesen a Merci is tud jelenleg L2ben (mint sokan mások) csak előtte indexelni kell, magát a sávváltást már az autó csinálja. (2015 óta rendelhető, először az E-Klasseban jött)
Amúgy ha jól rémlik a Mercinek is meggyűlt a baja a szabályokkal, pár éve illegálisnak minősítették a sávváltási megoldásukat, és egy ideig nem lehetett kapni.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
shardd
csendes tag
És én ilyenekkel vitázok önvezetésről, aki nem tudja mi az EAP és az FSD jelentése, mi a különbség stb.
Persze a videón látható egy hibázás. A hatóságok reméljük kivizsgálják az okát. Ha emberi mulasztás volt akkor megkapja a megfelelő bírságot, ha a Tesla rendszere hibázott akkor ők kapjanak büntit.
[ Szerkesztve ]
-
shardd
csendes tag
Jajj ne, észérvvel, hivatkozással akarod ezeket meggyőzni? Nincs esély. Elmélyüket ellepte a fanboyság és a Tesla+Elon haterség.
Mindegy mi történik a valóságban csak Elont szidják meg a Teslát.
A többi gyártó meg az Isten király. Nehéz így megmutatni nekik a valóságot.Hiába küldöd az eladási adatokat, a felhasználó számokat, FSD adatait, NHTSA álláspontját a Tesláról, FSDről... Semmi nem segít.
-
-
Cathfaern
nagyúr
Ha tényleg automatika csinálta, akkor viszont a sofőr állítása szerint akkor kezdett közbeavatkozni, amikor a kocsi már a füvön volt. Ez a videó alapján legalább 2-3 sec onnantól kezdve, hogy egyértelművé válik, hogy az autó le akar térni az útról. Ugyancsak videó alapján még akkor se próbálta visszakormányozni, csak rálépett a fékre (amire állítása szerint a kocsi nem reagált). Összességében szerintem a) nem figyelt az útra, b) keze le volt foglalva valamivel. Ha nem, akkor nem értem miért nem az az első reakció, hogy visszarántja a kormányt.
Szerk: tovább olvastam a kommenteket, ott saját állítása szerint amikor észrevette hogy valami nem ok, akkor beletaposott a fékbe és ő maga kormányozta balra az autót. Egyre inkább user errornak hangzik. Azt hiszem ideje a PEBKAC mintájára bevezetni a PEBWAC-ot
Új hozzászólás Aktív témák
- Idén elmarad a BlizzCon
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- OLED TV topic
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Nintendo Switch
- Linux kezdőknek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Milyen videókártyát?
- Hegesztés topic
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...