-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Thunderbolt
tag
válasz Thunderbolt #105108 üzenetére
Sziasztok!
Tegnap jártam a szerelőnél, és kiolvasták a hibakódot. A tank szellőztetőt hozta ki hibásnak. Egyébként ezt pár hete javították, mert kánikulában nem indult az autó elsőre, csak 3. vagy 4. indításra. Akkor persze nem volt semmi hibakód. Akkor szétszedték, és kiderült, hogy szorult benne vmi szelep, amit meg is javítottak. Azóta indul is szépen kánikulában is elsőre. Erre most pár hét után kihozta ezt a hibakódot. Azt mondta a szerelő, hogy küzdjünk még vele egy kicsit, úgyhogy kitörölte a kódot, és egyelőre még nem jött vissza, de gondolom csak idő kérdése. -
zsolt19900
őstag
válasz Mappa #105197 üzenetére
hát nem tudom az enyém elég izlesesre sikerült
pingvin: akkor ott korbenezek köszönöm
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Morris
veterán
válasz tomcsi23 #105200 üzenetére
Castrol 0W-30 (nem teljesíti sem az 505.01-et, sem az 504.00/507.00-t - ergo ez nekem nem jó)
Kin. viszkozitás 100 °C-on: 12.3
Kin. viszkozitás 40 °C-on: 72
Dermedéspont: -51°C
Lobbanáspont: 200°CCastrol 5W-30 Titanium FST LL (Ez már tudja az 504.00/507.00-t)
Kin. viszkozitás 100 °C-on: 11.6
Kin. viszkozitás 40 °C-on: 66
Dermedéspont: -39°C
Lobbanáspont: 196°CA hőmérsékleti értékek annyira nem is érdekesek, de a viszkozitások már igen.
Ergo a 0W30 40 °C-on viszkózusabb (sűrűbb) mint az 5W30. Pedig ennek pont nem így kellene lennie!Márpedig tudjuk, hogy minél kisebb az első szám (a W előtt), annál folyósabbnak kellene lennie. Tehát a 0W30-nak folyósabbnak kellene lennie mint az 5W30nak. Na és ez itt az érdekesség.
Mági: Azért kell, mert jobbára nem autópályán használom a vasat és szeretném ha a lehető legkevesebbet kopna a hidegindítások alkalmával. Ugyanúgy lecserélném 10k km-enként. Milyet ajánlasz amúgy?
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Morris #105204 üzenetére
Azt értem, hogy a legjobbat szeretnéd, viszont nem válaszoltál a kérdésre. Mire neked az 507 00 norma, amikor a tiédbe 505 01 való?! Azt is èrtem, hogy abból nincs 0w 30 de talán nem véletlen. Fogadj meg egy tanácsot. Önts bele rendes, márkás 5w 40- 505 01-et. Cseréld sűrűbben, mondjuk 8-10 ezrenként. Ez többet ér a te notorodnak, mint a 0w 30 vagy 5w 30. Tudniillik az újabb pd-k teljesen nás szelepvezérlést kaptak, ami a hígabb olajhoz van igazítva. Ezt nem szabad elfelejteni: Nem minden esetben ajánlott a modernebb olaj, főleg ha a motort máshoz tervezték.
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz Mágus2 #105206 üzenetére
Mert 505.01-ből nincs 5W30, vagy olyan olaj, ami a jelenleginél (Castrol Edge Turbo Diesel Titanium FST 5W-40) kedvezőbb viszkozitási értékekkel rendelkezik hidegen! (Vagyis nem találtam)
Jelenleg a fenti van benne. Sőt, előtte is az volt. Plusz itt van a polcomon 5 liter ugyanebből az olajból, tehát következőleg is ez fog belemenni. Szóval nincs is ezzel gond. A hidegindítások miatt az olaj hideg oldali viszkozitását szerettem volna lejjebb vinni. 5W-ről 0W-re állni.Ezért is kerestem először 0W40-et.
Aztán találtam is (persze ez nem jó hozzá, de kíváncsiság képpen megnéztem az adatait), és az 5W30 még annál is jobb hidegoldali viszkozitással rendelkezik. Ezen is akadtam meg egy kicsit.[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz kk831228 #105208 üzenetére
Igen, ezt is néztem este, csak már fáradt voltam és 5W40-re emlékeztem. Kösz, hogy szóltál.
Ennek már kb ugyanazok a tulajdonságai mint a Castrol Edge-nek:Kin. viszkozitás 100 °C-on: 11,9
Kin. viszkozitás 40 °C-on: 68 - Nekem ez itt a lényeg
Dermedéspont: -36°C
Lobbanáspont: 230°C[rvilike]: Szeretem megnézni mit veszek, mit használok. Néha teher, ez tény.
[ Szerkesztve ]
-
Criton
veterán
VW Passat B6 CR TDI kombi 2008-as kocsiról lenne szó, rossz a biztonsági öv szenzor a vezető oldali ülésben, ezért az "auto hold" funkció hol megy , hol nem. Szervizben (nem hivatalos) azt megtudták oldani, hogy ne sípoljon , mert nem vagyok bekötve, mert akkor is sípolt mikor be voltam....nos, nem lehet a számítógépet átverni, hogy mint ha be lennék kapcsolva? Több helyen mondták, hogy ez nem megoldható, komplett új vagy használt vezető oldali ülést kéne szereznem, de a bontott darab sem olcsó.....
-
-
Morris
veterán
válasz !Overdose! #105211 üzenetére
Miért is nem lepődök meg!
Sőt, találtam Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30-at is! Ez is tudja az 507-et. És természetesen nálunk nem kapható.
-
-
VR6-Fan
veterán
válasz Morris #105210 üzenetére
40 fokos olaj/motor homerseklet (ill akkor a motor mar a kerdeses helyeken melegebb mikor az olaj ennyi), csak nekem nem tunik hideginditasnak vagy a kozeli allapotnak ?
En inkabb a 0 fok alatti ertekekre lennek kivancsi ill mervado szerintem az uzemi homerseklet kornyeki ertekek."Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
-
-
Morris
veterán
-
-
K Norbi
addikt
[ Szerkesztve ]
-
!Overdose!
őstag
válasz trance89 #105220 üzenetére
Abba nem 505.01 kell, mint minden nem DPF-es, nem R5, nem V10 és nem 3L PDTDI-be?
Kezdek már én is belezavarodni.
"VW 505 01 minősítésű dízelmotorolajok (ma már többnyire kombinálva a VW 502 00/505 00 specifikációkka):
- 3, 4 hengerű, részecskeszűrő nélküli PD TDI motorokhoz rögzített, 15 000 km/ 1 év csereciklusra."[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
bajnokpityu
félisten
no,megvan a hiba. anya elparkolta az intercoolert, és kiflibe hajtotta a klimaradiátort. intercooler lukas, azért fújt, és azért lett túldúsítva a keverék.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
tomcsi23
veterán
válasz Morris #105204 üzenetére
Az egyes szabványokat teljesítő olajok más-más paraméterekkel rendelkeznek - még azonos viszkozitású olajok között is. Csak a viszkozitás alapján nem célszerű olajokat választani. Mindenképp az adott motornak megfelelő szabványokat és előírásokat teljesítő olajok között nézelődj.
Itt pl vannak 15 °C, illetve -30-35 °C-on is értékek. Mazsolázhatsz - és ez csak magyar castrol, és mind 5W-30.
Amúgy nem feltétlen csak a hidegindításra kell gyúrni, sőt, az a sűrű olajcserével (jobban) orvosolható. De ha az olaj nem bírja a magas üzemi hőmérsékletet, és mondjuk a 40+ fokban még meg is küldöd a gépnek, az már nem biztos, hogy jót tesz neki szvsz.mod: Castrol EDGE Professional C1 5W-30, Kin. viszkozitás 40 °C-on: 54 mm²/s.
Elnézve a táblázatokat, ami kisebb viszkózitású 40 fokon, az egyik sem teljesíti az 505 01-et, gondolom nem véletlen.[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
TaaT
veterán
válasz bajnokpityu #105225 üzenetére
Hmm, ezt úgy is meg lehet csinálni hogy nem látszik kívülről?
Give them hell Ukraine!
-
7600 GS
addikt
Uraim, fékbetét témában lenne kérdésem.
Most Pagid tárcsa + ATE betét kombó van a Passaton. 2 éve van már meg, kb. 50 ezer km került ezalatt bele a fékekbe. Érzésem szerint még mindig elég jó a fékhatás, jövőre viszont cserélni szeretnék.
ATE vagy Zimmermann sport tárcsákhoz kéne nekem valami jobb fajta betét. Kerámiát próbáltam nézni, de olyat nem találtam ami nekem kéne, csak a nagyobb féknyereghez való volt (ugyanaz, mint ami kettesgolfra kell, nekem a G1-féle kis kocka alakúra van szükségem).
Milyen márkát javasoltok? Maradjak a jól bevált ATE betéteknél, vagy a sport tárcsákhoz jobban járnék másik márkával?
-
trance89
őstag
válasz !Overdose! #105224 üzenetére
azt rakok bele ami a papírokban szerepel, ott pedig kizárólag az 507 00 van feltüntetve, még csak véletlenül sem 505-ös, castrol edge 5W-30 LL-t rakok bele
-
bajnokpityu
félisten
-
TaaT
veterán
válasz bajnokpityu #105231 üzenetére
Az szép, anyukának gondolom ugrik a konyhapénz.
Azért bontókban szétnéznék, hátha.
Give them hell Ukraine!
-
veterán
Meg. :-( Néhány éve (~ 2009/10.) 40-nel mentem városban, egy kanos macska nekifutott 45 fokos szögben az autónak - nem én ütöttem el, becsszó'. A macska továbbfutott!!!
Lökhárító kicsit megrepedt, elvittem szervizbe, kiderült, hogy a klímahűtő és az intercooler is elgörbült. Cascós javítás, ~700 e. Ft (Opel Vectra C, márkaszerviz, arra már nem emlékszem, hogy a lököst cserélték vagy ragasztották).
(#105225) bajnokpityu: kox jobb hír lett volna.
-
ßrainiac
addikt
válasz Morris #105167 üzenetére
De lehet, csak lightosabb LED-ekkel, ugy tunik
Vagy valahogy az oracsoport LED-jeit lejjebb kellene venni. De meg nem jottem ra, hogyan
(#105169) tomcsi23: nem jo, kozelrol mar nem latszanak a szinek rendesen, profi fotogepem meg nincs
(#105170) Brumi˘: ki kell szedni egyesevel a LED-eket, meg beforrasztani az ujat nem egy nagy buli. Mondjuk ha nem te csinalod, akkor 8k, ha az orat odaviszed, nem o szedi ki, akkor 6k.
(#105176) MunezXBK: nem, ilyenrol nem volt szo, sztem nalad is ugyanaz lehet a helyzet
[ Szerkesztve ]
-
Stanley-B.
őstag
régi álmom volt egy quattro TT roadster második autónak és fél év keresgélés után megszereztem Őt: [link]
valóban első tulajos, 2005-ös, végig az óbudai autójavítóban vezetett szervizkönyvvel
felüdülés volt, azok után, hogy a teljes itthoni kínálat külföldről hozott törött autókból áll.[ Szerkesztve ]
-
trance89
őstag
-
VR6-Fan
veterán
válasz Stanley-B. #105243 üzenetére
Kat/sai (ha ebbe epp van) off,chip.
Es lehet a kartergaz csovekre meg a hf-re felre tenni a lovet
Km mennyi?"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
-
tomcsi23
veterán
válasz Stanley-B. #105245 üzenetére
Gratula hozzá. Hát a 180-as szerviznél elég vastagon fog a cerka, ha ez még hátravan.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Stanley-B.
őstag
amire nem számítottam egyébként, hogy még ennyi idő után is nagyon megnézik az emberek mindig mindenhol.
(#105246) tomcsi23:
[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
-
Dot
őstag
válasz zsolt19900 #105193 üzenetére
Vajon B5 1.8t kombival mennyire kompatibilis a tied?
Én gyári rugókat keresek.
Koni cucc. A jobb hátsó rossz a 4-ből.élj a mának! sz@rd le a holnapot! szidd a tegnapot!!
Új hozzászólás Aktív témák
- Assetto Corsa Competizione
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- MG4 menetpróba
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Okos Otthon / Smart Home
- Milyen TV-t vegyek?
- Harold Halibut teszt
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...