- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
- PHP programozás
- Router gondok
- ASUS routerek
- SkyShowtime
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Windows Insider Program
- Mikrotik routerek
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Xiaomi - Mi AIoT AC2350
-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Gyb001
senior tag
Sziasztok. Az új corsán lévő 1.2 XEL, 55 KW / 75 LE START/STOP (MT5) motorról vannak tapasztalatok? Valós fogyasztás?
[ Szerkesztve ]
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station
-
atomanti19
aktív tag
Sziasztok! B corsa 1.7D az alany. Olajos a dekni és a jobb első kerékjárat is. Letisztítottam az alját nem csöpög sehol, valahonnan máshonnan kerülhet az olaj az autó alá. Nem fogy az olaj, de cseppeket látok alatta amik a jobb első stab rúdrol csepegnek le. Arra pedig a generátor végén lévő valamirol.
Generátor végén csücsül ez a mókár. [kép] Az első kérdésem az lenne, hogy mi ez?
Megy bele 3 cső. Kettő a blokkból, az egyik olajcsőnek tűnik. [kép] És rendesen át van ázva. Ezt szeretném cserélni. Kellene valamilyen alkatrész megnevezés, mert az autósboltba hülyének néztek mikor előadtam magam. A másik ami a blokkba megy, az egy gumicső, sima ollóbilincsekkel. A harmadik az meg felül megy bele az alkatrészbe és a vezérlés oldalon az adagoló felé megy.Köszi a segítséget!
Sok ember azthiszi hogy az anyukája méhéből csúszott ki mint valami szépséges medúza, de a bajnokok tudják hogy az apjuk tökéből jöttek!
-
7Sony7
addikt
válasz atomanti19 #97754 üzenetére
Ja, innen nekem is csepeg, 1.7 tds isuzu. Ez a vákuumpumpa a fékrásegítéshez, asszem.
-
-
AMD Power
titán
válasz mohabá 007 #97733 üzenetére
Hali!
Ma szét szedte a szerelő. Most már semmit nem mutat a km óra. Mondtam neki,hogy holnapig oldja meg minnél költséghatékonyabban mert köv hónapban jön a másik autó.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
válasz AMD Power #97757 üzenetére
Mivel mára sem lett kész az autó és szerintem fingja nincsen,hogy mi a baja így most elhozom és majd január elején visszaviszem. Addig meg megyek km óra nélkűl.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
AMD Power
titán
válasz Luck Dragon #97761 üzenetére
Talán azért mert kell?! Volt 2 napja megcsinálni.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
Sanki
addikt
Z14XEP - 2005
Belső világítás felett van az alábbi csati, ami a hátsó világítós kapaszkodóhoz kell.
Csati - kábelek színekkel (balról jobbra: barna - piros/fehér - (üres) - szürke)
Akinél van ugyanilyen kiosztású csati, annak kimérve mit mutatnak a dolgok? Azért érdekelne, mert nálam a szürke kábel, ami elvileg a 12V multitimer: akkor mérhető ki a 12V, ha zárva vannak a hátsó ajtók (ha pedig nyitva, akkor elveszi a 12V-ot) - tehát fordítva működik...
(Hátul a kapaszkodóig saját kábelt vittem el, mert gyárilag semmi se volt, egyedül az ajtóban a nyitásérzékelő vége volt meg.) -
Sanki
addikt
Váltókulissza mozgó részeit szabad valamilyen kenőanyaggal megkenni? Van egy idegesítő zaj az autóban 1-2 esetben és úgy néz ki a váltó minimális rezgése okozza, ezért gondoltam kaphatana valami zsírt próbaképpen (fehér zsír van itthon, ami fújható vagy lítiumos zsír, kenhető).
[kép]
[kép]Itt meg az a hang, ami zavar: https://drive.google.com/file/d/1a8SMktHRnajt9cWy9h5bKZBC7DkkGm_J/view?usp=drivesdk [link]
Olyan mintha valami motor ciceregne...[ Szerkesztve ]
-
Zolabol
tag
Sziasztok.
A motor hőmérséklet visszajelzőm beáll 80-83 fokra.
Belső fűtésem működik rendesen.
Valahol olvastam hogy 90-95 körül kellene mutatnia.
Meghibásodott valami, vagy ez normális télen?
Most volt hűtő cserélve. -
Tikakukac
titán
válasz Zolabol #97771 üzenetére
Attól függ mennyit mész és hogyan meg mennyit fűtesz.
Termosztát csere óta határozottan jobb lett a motor hőmérséklete. A visszajelző egyébként csal lefele egy keveset alapból is. OPCOM már kicsit jobb meg ad logot.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
#24845312
törölt tag
válasz Zolabol #97771 üzenetére
Ma volt nálam egy 1.2 G Astra, abban is ugyanilyen hőfokok voltak, ahogy nálad is. Én is furcsálltam elsőre, mert a saját B Vectrámban 90 fok körüli üzemi hőmérséklet volt mindig, akármilyen termosztát is volt benne, akkor is (tehát akár gyári, akár többféle utángyártott), de akkor lehetséges, hogy a G Astrákban ez ennyi másnál is.
-
addikt
válasz Zolabol #97771 üzenetére
Az enyém is ezt csinálja -kicsit furcsállottam én is. 140es autópálya tempó, min. 1 órán keresztül, 83 fok. Megálltam pihenőben pár percre (nem állítom le), felment 90+ fölé és bekapcsolt a venti. Akkor ez ilyen - csak mintha termosztát csere előtt nem így tett volna.
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Tikakukac
titán
válasz body007 #97780 üzenetére
Akkor az a termosztát nem nyit ki rendesen. Ilyen időben ha fél órát dugózom városban sem indul venti, be is b@szna.
Ja és igen, nekem még a dízel haspáncélja is fent van, télen-nyáron jobban melegszik a motortér.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
DjDanee87
addikt
Pont én is néztem a minap hőfokot. Igaz ez H Astra Z16Xer kóddal (+páncél) és nálam 90-108 között mozog. Akkor gyanítom az normális.
-
-
zgospel
őstag
-
Tikakukac
titán
válasz zgospel #97785 üzenetére
Azért nincs benne, mert a spúr nagy úr
Átlag embert nem érdekelnek ilyen dolgok, anyámnak most termosztát csere után magyaráztam el, hogy merre az annyi és mit is mutat meg hogyan működik a dolog, mert ő annyit tudott, hogy hát amikor a mutató meglendül akkor bent a kocsi is már fúj meleget.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Zolabol
tag
Holnapra lesz kiolvasóm, megnézem azzal is.
Youtubon láttam egy, talán ujkrán videót, ahol ugyancsak beáll neki 80 fokra.
Ott a termosztát cseréjét magyarázza. Utána stabil 90-92 fok.5 éve van meg az autó, de a ventilátor, jó ha 2x indult el eddig.
Még autópályán megpakolva, araszolgatva 30+ fokban se kapcsolt be...Most tanulgatom az autó javítgatását, működését, szóval még amatőr se vagyok
Még egy kérdésem lenne
Az ajtó zsanérokat hogy szoktátok kenni? Ugye van a zsanér, csapszeg és a kupak, eddig eljutottam Csapszeget telinyomjátok zsírral, és rá a kupak, majd bedolgozza? -
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #97778 üzenetére
A műszerfali óra nem pontos, csak megközelítő értékeket mutat, pontosabban, addig minden ok, amíg nincs pirosban a mutató. Az ECU sem innen tudja a vízhőfokot.
Korábban beszélgettünk erről a topikban:[link]Most jön a lényeg : a termosztátházba becsavarva kell lennie egy ilyen vízhőmérséklet érzékelő-nek. Az ecu tőle tudja, hány fokos a hűtőviz, és a tőle kapott adatok alapján teszi a dolgát, de a hűtőventilátort, nem az innen kapott vízhőfok alapján kapcsolja.
A ventilátor ki-be kapcsolására van még egy másik hűtőfolyadék hőmérséklet jeladó a hűtőbe beépítve. (nekem)
Ez azt mondja meg az ECU-nak, hogy a hűtőben mennyi a vízhőfok. A tőle kapott infók alapján kapcsolja a hűtőventit.[kép]Nekem is bekapcsol a hűtőventi 90°C - nál.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
totyino77
tag
válasz Zolabol #97787 üzenetére
Nekem z16xer pályán 170km /h 99-100fokig felmegy majd gondolom itt nyit a termosztát és vissza hül 87 fokra majd újból eljátsza és újból, 130 nál beáll 96 fokra, 110 nél meg 90- 93 fok
Mindíg jelezz vissza ha kell, ha nem ez a korrekt !!! totyino77 felhasználónak 50 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! + a mostani!
-
ivana
Ármester
válasz ricsi8800gt #97790 üzenetére
Remélhetőleg nem Zafirában van az a motor
-
addikt
válasz mohabá 007 #97788 üzenetére
Tegnap este volt egy utam a nagyfaluba. Ez úgy 2x 30 km amibe van főút is de az óra még a 80 fokot se érte el Az autó fűt / hűt ahogy kell egyébként. Mikor bedugultunk szépen felment 90 környékére és kapcsolt a venti. Akkor lehet van 10 fok eltérés a valós és a mutatott között? A vízhőjeladót nemrég cseréltem. Mondjuk azt nem tudtam, h nem az mondja a "mutatónak" a hőmérsékletet. Nem aggógom akkor túl
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
#24845312
törölt tag
Nekem mondjuk B Vectrával pont hogy autópályán szokott kevesebb lenni a hőfok, és városban több, hiszen az egyik esetben érvényesül a menetszél hűtő hatása, míg városban tötymörögve nem. Autópályán a 100C fokot soha nem érte el nekem. Igaz városban sem, mert kapcsolt a venti, és azonnal visszanyomta 90C fok környékére, ami a normál üzemi hőmérséklet volt. Legalábbis ennél az autónál ez volt a kézikönyvben is írva.
Más autóknál/motoroknál ettől függetlenül lehet normális a 100C fok fölötti hőmérséklet is, de nekem B Vectra X20XEV esetében nem ilyen hőfokok voltak, az biztos. -
addikt
válasz #24845312 #97794 üzenetére
Pár gondolat ami a fejemben él a termosztát működéséről:
A termosztát egy adott hőfoknál kezd nyílni, nem kétállású, hanem minél nagyobb a hő, annál jobban kinyit és utat ad az áramlásnak. A menetszél pedig ideális esetben nem hűti a motort, csak a hűtőt, így az üzemi hőfokot el kell érnie a motornak függetlenül attól hogy dugóban, vagy 130-cal az autópályán megyünk. Tehát ahol a menetszél le tudja hűteni a motort a gyártó által megadott értékek alá, ott a termosztát nem zár rendesen. Az enyémben egy gumi tömítés volt préselve a fémbe, pár ponton elöregedett a gumi kis lyukak maradtak a helyén így átengedett a hőfoktól függetlenül.
Dugóban nem igazán számít, mert így is úgy is felmelegezik az autó, max később, persze jobb ha előbb. Pályán viszont előfordulhat, hogy nem tudja tartani az ideális hőmérsékletet, ami hosszú távon nyílván nem ideális.
Fűteni pedig lehet már 80 fokos vízzel is, de jobb a 90, vagy ahol adott a 100-105 fokos.
Ha pedig egyáltalán nem jön a meleg, ott inkább a fűtőradiátor eltömődése okozza a gondot. c14nz-vel jártam így, meleg motor, well termosztát, de a radiátorban annyi retek lehetett már, hogy hiába volt a bemenő cső forró, kifelé langyos víz jött. 2 perc alatt kihűtőtte az egész fűtőradiátort a ventillátor.5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
Tikakukac
titán
válasz body007 #97799 üzenetére
Én első körben logolgatnék egy kicsit, hogy ki mi merre mit mér és mikor kapcsolgat. Aztán utána mennék rá arra, hogy mi lehet a rossz.
De ilyen 10 fok alatt ne kapcsolgasson már be a venti, főleg fűtés mellett. Nyáron van 30 fokkal nagyobb kinti hőmérséklet és fűtést se nagyon használsz, hogy elhúzd a motorból a hulladékhőt. Innen nézve tűnik ez nekem fejvakarósnak.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!