-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #97850 üzenetére
Neked eddig az volt a gondod, hogy : ….Megálltam pihenőben pár percre (nem állítom le), felment 90+ fölé és bekapcsolt a venti….
Erre írtuk, hogy a műszerfali óra nem pontosan mutatja a hőfokot.
A vízhűtő körbe van beépítve a vízhő jeladó vízhőmérő órához Tőle tudja az óra a vízhőfokot, amit az óra nem pontosan mutat, és a hűtőventit se ez működteti.
Az óra pontatlanságát a topiktárs is megerősítette:… Most rádugtam az obd-t……Ide oda mentem a városban,…. tényleg 80-85 körül volt….Megálltam, kicsit járattam….és felment szépen lassan egészen 100-ig, ott bekapcsolt a venti és vissza 90re…Ami fura, az autó visszajelzője megállt 90 foknál, tehát 100 fokos obd visszajelzésnél is 88-90-en állt. Ami biztos 100 fok mert elindult a venti….80-90 között pontosan mutatta, efölött már nem...
Nekem is bekapcsolt 90°C-nál, ezért cseréltem a termosztátot, mind a 3 vízhőfok érzékelőt, de a helyzet változatlan. Olyan pontosan mutatja a vízhőfokot, mint az üa szintjelző a benzinszintet.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
totyino77
tag
válasz mohabá 007 #97851 üzenetére
Nálam 110 foknál kapcsól be a ventilátor, z16xer motornál
Mindíg jelezz vissza ha kell, ha nem ez a korrekt !!! totyino77 felhasználónak 50 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! + a mostani!
-
mohabá 007
aktív tag
válasz totyino77 #97852 üzenetére
A te termosztátod más tészta. Neked fűtött termosztátod van. Ez 105°C-on nyit, és 120°C-on nyit ki teljesen. Az ECU vezérli a hőérzékelők, és a motor terhelésétől függően. Az ECU tudja, hogy különböző terhelések mellett mi az ideális vízhő a motornak, és az alapján kapcsolja a termosztát fűtését, hűtését.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
válasz mohabá 007 #97851 üzenetére
Reggel mértem odb-vel, tényleg csal egy 5 fokot Az analóg kevesebbet mutat
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Honnan lehetne rendelni csomagtartóhoz gumi kédert?
Ebből vettem de kb. köze nincs hozzá:
UNIVERZÁLIS KÉDERGUMI SZEMBŐL ZÁRÓDÓ (PL. CSOMAGTÉR) AJTÓKHOZ
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Ok, akkor irány a bontó
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
ldn218
tag
https://www.youtube.com/watch?v=DgBv2f2AxwY&ab_channel=PistiSzerel
-
zolikaDB
veterán
Sziasztok!
Lenne egy kis problémám: Z14XE G sedan.
Nyomom a gázt, fordulatszám elszalad, de a kocsi "nem követi, nem veszi a lapot" ezzel egyidőben.
Jól gondolom, hogy kupplung kuka?
Ha igen, márkából milyet, és honnan? -
HoaryFox
Topikgazda
válasz zolikaDB #97860 üzenetére
Igen, valahol a meghajtás környékén lesz valami. Kuplung hol fog? Lehet először inkább kideríteném/kideríttetném, hol a hiba, aztán vásárolni.
Kuplungból LuK, Valeo, Sachs, de egyik nagyobb márkával se fog mellé az ember."A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
zolikaDB
veterán
válasz HoaryFox #97861 üzenetére
Köszi!
Hát, ha teljesen kinyomom, akkor tudom sebességbe tenni.
Van másik ilyen autó a családban (korban, motorban ugyanez), csak abban 140e km van, ebben 205e km, hasonló az érzés.
Nem lóg, nem puha, nem kőkemény, nem fent fog, olyasmi mint egy "rendes" kupplung.
Haladok, pl főúton, kihúzatom 4-ben 70km/h-ig, 5-be teszem, gáz vissza, fordszám elszalad, de nem gyorsulok, fordszám leesik kicsit, és onnan gyorsul innentől rendesen.[ Szerkesztve ]
-
Ferrari fan
tag
válasz ldn218 #97859 üzenetére
Pont most nézem én is, a "GM olajat ne használd"...Hmmm Hmmm merész kijelentés....miközben ki tudja hogy volt előtte használva és karbantartva a kocsi, csak most hogy kap egy kis törődést tisztul a rendszer stb...Majd az új olajjal kíváncsi leszek lesz e különbség ugyanennyi km után.
-
Tikakukac
titán
válasz Ferrari fan #97865 üzenetére
Kopp ilyen volt a Castrol meg a Fuchs is, szóval a színnek pont örülni kéne, esélyesen mosódik ki a korom a verdából.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
zolikaDB
veterán
válasz Tikakukac #97863 üzenetére
Valami sz-r van a palacsintában. Kézenállva sem tudtam ma produkálni a jelenséget.
Vagy ez ilyen? Egyszer jó, egyszer nem, aztán a végén beadja a kulcsot?
Tapostam, és szépen lustán emelkedett a sebesség és a fordszám, ahogy egy 1.4-nek illik, semmi fordszám ugrás, bőgés, csak komótosan. -
zgospel
őstag
válasz Ferrari fan #97865 üzenetére
A kommented miatt megnéztem ezt a videót, bár ne tettem volna.
Szóval azért szar az olaj, mert rossz a színe? Esetleg még szagmintát vehetett volna, mintegy megerősítendő eme szakvéleményt.Az olaj minőségét nem a színe határozza meg, de ha ezt szeretné megállapítani, akkor miért nem viszi el egy laborba a leeresztett olajat? Ott kielemzik az olaj tartalmát és minőségét, amiből a motor állapotára is tudnak következtetni, és megkapja az egész dokumentációt és szakvéleményt kinyomtatva.
Mérések és konkrét adatok nélkül ilyet kijelenteni és terjeszteni, az nagyon meredek szerintem.A Dexos2-es GM olaj API SN besorolású, ami bő egy évtizeddel frissebb, mint amikor ezt a motort kitalálták és leírták, hogy mi kell hozzá.
Az is tipikus - és különösen beszédes - beleszakad a leeresztő csavar, mert nyomatékkulcs használata helyett beletépte korábban, másrészt meg ahogy látom se tömítőgyűrűvel, se csavarral nem készült az olajcseréhez
És ilyen emberek magyaráznak arról, hogy mi a szar olaj. Szín alapján. Zseniális
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zolikaDB
veterán
Használ itt valaki Kleber Krisalp HP3 gumikat? 195/65 R15-ben elég jó ára van. (17k ingyen szállítással)
Kéne egy szett a kocsira, mert a 4 éves Firestone Winterhawk nem nagyon akar az úton maradni -
Tikakukac
titán
válasz zolikaDB #97870 üzenetére
Asszem HP2 van a verdán. 10 centi hó van lent, közepes gázra is 500 lovasnak érzem a verdát. Alig várom elkopjon.
G-re a gyári méret 195/60 vagy 185/65. Ne vegyél ekkora gumit, mert ha terheled a kocsit hátul szét fogja lyukasztani a dobbetétet.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
válasz zgospel #97869 üzenetére
A csavar kb ~600 Ft ha jól rémlik, minden cserekor belefér. Amit beleönt az nem is dexos 2, de mindegy is hisz jó a színe
#97866Tikakukac: Mi a baj a Fuchs-al? Csakmert azt tettem bele
FUCHS TITAN GT1 XTL TECHNOLOGY 5W-40 4L[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Tikakukac
titán
válasz zolikaDB #97872 üzenetére
Így, ahogy mondom. Megveszed a nem gyári méretű gumit, ez nagyobb 1cm-el, mint kéne és amikor megül az autó fogja és szépen szétdarálja hátul a dobbetétet. Szerintem elsőre is jól írtam le
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
válasz Tikakukac #97875 üzenetére
Jah, akkor jó
A színét azt vágom. Nézem is a metabo "reklámokat", h 10k után még tiszta az olaj. Akkor hova lesz a retek? Ok, az olaj szűrőbe, persze... Esetleg egy full szétszedett, elmosott motorba lehet - de inkább ott seMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Tikakukac
titán
válasz body007 #97876 üzenetére
Az olaj egyik alap feladata, hogy a kormot lebegtesse, ergo ne a motorban rakódjon le. Szóval ha atom tiszta az olaj, akkor feljön a kérdés: hol a korom? Persze, ott ahol nem látja senki. Agyrém.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
H-ASTRÁS
friss újonc
Sziasztok urak és hölgyek, van egy H astra 1.4 es z14xep 2005 évj. Az egyik gondom, hogy hideg indításkor az alapjárat le fel ingadozik dizeles szelepcsattogással jár egészen addig hogy majdnem lefullad, a másik amikor bele teszem a kulcsot és indítani akarok semmi nem történik valami búgást hallok elölről, tolásra pöci - röfi és utána kulcsal is múxik tudnátok adni tanácsot mielött költségekbe verném magam?
Előre köszi a segítséget![ Szerkesztve ]
-
mohabá 007
aktív tag
válasz zgospel #97869 üzenetére
A videóban ugye azt mondja a nagytudású, hogy a motorba előzőleg GM dexos2 olaj volt, ami szerinte ezért,meg azért nem jó,...bla..bla..bla..
Az a szép az egészben, hogy egy évvel korábban is ő csinálta az olajcserét, a leeresztő csavart is ő tépte meg úgy, hogy mostmár nem tudta kulccsal kivenni, de nem is GM dexos2 olajat töltött bele, hanem ezt:
[link][ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
bul07
nagyúr
válasz mohabá 007 #97883 üzenetére
Igen ő tépte meg
De tényleg GM olajat tett bele utoljára mikkor a olaj teknőt leszedte, 2020. febr. 10. [link]
De tényleg most ezzel a olaj videójával nagy öngólt lőtt
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
98bja
senior tag
Sziasztok!
Első autóm vásárlása előtt állok. Több típust nézek, ezek között van a G Astra Coupe is. 1.8-as vagy a 2.2-es benzines motorokkal. Ajánlott, jó konstrukciójúak ezek? Milyen egyéb dolgokat érdemes figyelni ha esetleg élőben is megnézek 1-2 ilyen autót? Jómagam nem értek az autószereléshez, pár alap dolgot tudok, de semmi extra. Mindenféle véleményt szívesen meghallgatok.
Köszönöm előre is![ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
2.2-t ne. 1.8 egy kb. elterjedt motor, annak is megvannak a bajai, de kisipar ráállt.
Rozsda a gond, a racsingos tulajok meg a zero karbantartás. Szerelőt vinnék magammal ha nem értesz hozzá, ez segítene neked a legtöbbet.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Lacko32
tag
Sziasztok.
Kiszemeltek közt van az Opel Zafira Tourer, ami kifejezetten tetszik is, tágas is, és szép is.
Viszont az Opel motorokhoz nem igazán értek...Melyik motorral érdemes venni ezeket?
1.4 1.6 turbo benzin
Vagy inkább dízel? Közelemben van egy 1.6 cdti, ami szép is (így képről persze) [link]Köszönöm!
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
Lacko32
tag
Igen, sejtettem, hogy lehúzás szaga van, meg törve is volt. Viszont megnézni milyen, kipróbálni, max arra érdemes
Mindenesetre a motor palettából ezt az 1.6 dízelt választanám, bár még nem próbáltam, egy karikát megér :)Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
ArthurShelby
addikt
Nem értem, hogy miért jobb a 1.6cdti a 2.0-hoz képest. Az előbbi újabb motor, jobb adatokkal (fogyasztás, környezetvédelmi besorolás), viszont a tartósság szerintem lehet pont fordítva van. Nekünk 2.0dízel van, szóval lehet elfogult vagyok
Mi most tartunk 236ezer km-nél, és motorikusan semmi baj nem volt még vele (nem volt turbó gond, sem részecskeszűrő, sem kettőstömegű még), csak a izzítógyertyákat kellett kicserélni (egyesével, de mára már mind a 4-et, ebből 2 szenzoros, ami drága: 45ezer kb egy db)A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ricsi8800gt
addikt
Ebbe azért van valami [link] De azért hozzá teszem egy olyan kocsi mind ami a videóban van és az olyan opelok amibe már több van mind 220e Km azok hamarabb el is használják az olajat szerintem.Én 10e km-ként cserélem és tényleg fekete ez a GM olaj
Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Ford Focus 1.6.07.KTM EXC 250.07
-
Tikakukac
titán
válasz ricsi8800gt #97891 üzenetére
Cseréld le a nem GM olajat is 10k km után és az is fekete lesz. Sőt, cseréld 5k km után és akkor is az lesz.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
#24845312
törölt tag
GM olajból én csak a 10W-40-et próbáltam még nagyon régen, de az kegyetlen rossz volt tényleg. Hogy valódi volt-e vagy hamisított, nem tudhatom, de boltban vettem, számlával. Opel Vectra B-be került, X20XEV motorba. Alapjáraton fölgyulladt az olajnyomás lámpa, ha pedig meg volt hajtva a motor, utána égett szagot éreztem a motortér felől, és durván fogyott is az az olaj. Ki is lett cserélve viszonylag hamar, és se előtte, se utána többet nem volt se olajfogyásom, se égett szag, se az olajnyomás lámpa nem gyulladt többet föl járó motor esetén.
Ezzel nem azt mondom, hogy minden GM olaj rossz, de az a konkrét flakon biztosan az volt, amit én akkor kaptam.Egyúttal jelezném, hogy az a mendemonda, hogy minden Ecotec motor eszi az olajat, az nem igaz, mert nekem kb 15 évnyi B Vectrázás során sem kellett soha olajat utántöltenem, két olajcsere között 2-3 decinél soha nem fogyott még több.
-
zgospel
őstag
válasz ricsi8800gt #97891 üzenetére
Nincs ebben semmi, hülyeséget beszél amiket nem támaszt alá sem mérésekkel, sem érvekkel. Néhány napja lett kivesézve pont ugyanez a hülyeség [link]. Nem a színétől függ.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Tikakukac
titán
válasz ricsi8800gt #97893 üzenetére
Fuh de nehéz az élet.
A kocsi mikor 25k km volt benne és Castrol akkor is fekete olajat engedett le, 15k km-nél a GM is az volt és azóta is ha Mobil, ha Fuchs, ha GM kerül bele, mind fekete lesz. Mert bammeg a korom az fekete és ezek a motorok bizony nem villanyautók.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ricsi8800gt
addikt
válasz Tikakukac #97896 üzenetére
Én azt tudom hogy fekete lesz az olaj ha mész vele 10e km vagy 15 mert a gyári színe nem lesz neki az tuti,másik kérdés vajon tudja e azt az olaj 10e km után is amit tudnia kell,Én csak GM teszek bele és azt is fogok nekem pl be vált
Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Ford Focus 1.6.07.KTM EXC 250.07
-
Tikakukac
titán
válasz ricsi8800gt #97898 üzenetére
Ezért nem csinálunk ilyen videót és ezért küldjük laborba az olajat, ha már nagyon okosak akarunk lenni.
Nyilván nem a GM olaj lesz a mindennek a teteje, én is azért álltam rá csak, mert annyival drágább lett a Fuchs, hogy inkább 7,5k km után dobom ezt, mint azt 15k után.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Redneck
veterán
Üdv!
Azt a tippet kaptam hogy itt kérdezzek, a Saab-Opel-Cadillac kapcsolat miatt. Tud valaki hibakód olvasót ajánlani, egy 2007-es, automata váltós, Cadillac BLS 1,9-es dízelhez?
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Építő/felújító topik
- Politika
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- 3D nyomtatás
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Ukrajnai háború
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen