-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szbalogh
őstag
válasz jimmy5 #103985 üzenetére
A bal oldali sárga relé kapcsolja az indítómotor nagy mágneskapcsolóját. Ezt a relét kihúztam és a kapcsolt oldalt rövidrezárva átforgattam a motort. Utána relé vissza és szokásos módon indítottam. De be is lehet húzni a sárga relének egy kapcsolót az utastérbe.
Mivel ez így működik jobbnak tartom egy külön elektromos olajszivattyút beépíteni és azzal felépíteni a nyomást. Már majdnem minden meg van hozzá
Nick: HE_Storm
-
dethroner
veterán
Helli!
Z12XEP kódjelű c corsába milyen milyen olajszűrő javasolt? Mann filter catalógus 2 különböző méretűt ad kiA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz Tikakukac #104007 üzenetére
Köszi
Távsegítséget nyújtok muternak, övé a talicska. Megkértem nézze meg milyen szám van a szűrőházon, azt mondja 90530262. Ez egyik verzióval se egyezik meg, szerintem a műanyag kupakról olvasta le[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz Tikakukac #104010 üzenetére
Tisztáztuk, a 90 530 259 számú rövid szűrő van benne. Akkor így már tudom milyen a gyári olajszűrő. A gyári gyertya ha jól sejtem Bosch FQR8LEU2. Gondolom légszűrő és pollenszűrőből pénztárca szerint lehet bármi. Motorolajból mehet a gyári, GM Dexos2 5W-30?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Black_Raven
veterán
Sziasztok! Astra G 1.8 16V (X18XE1) motorhoz melyik olaj ajánlottabb, az 5-30W vagy a 10-40W, és milyen??Köszi szépen
.Someone I never forget..Cs&E..nice trip my dears.
-
pontyos
senior tag
Sziasztok! Remélem belefér!
Opel Combo 2022 modell vásárlása előtt állok, és ma szembesültem vele, hogy a start / stop rendszernek nincs dedikált gombja a műszerfalon, csak több gombnyomásra kacsolható ki a menüben. Heti egy két alkalommal a belvárosban nyöszörgök, és szerintem borzalmas lenne ha kb 40-szer leállna a motor a Blaha és a Ferenciek tere közötti dugóban / pl.
Van megoldás arra, hogy pl reggel kikacsolom, deaktiválom és nem is kapcsol vissza ha újra indítom az autót.
Köszi szépen! -
saril
senior tag
válasz Tikakukac #104020 üzenetére
Én nem így tudom, mivel nem variantolható, ezért át kell írni a sw egy részét, így nem biztos hogy megéri kifizetni ~xx-e Ft-ot egy automata funkció kikapcsolásért
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
pontyos
senior tag
válasz saril #104022 üzenetére
Viszont egy Rákóczi úti szakasz, pl Keleti Pályaudvar és Ferenciek tere között 30 perc általában, akkora a folyamatos dugó, hogy ott 5 másodperc gurulás után állj, majd gurul és állj stb... Ez örjítő lehet, és állandóan minden beszállás után a menüben turkálni is az. Van, hogy egész nap a belvárosban dolgozom.
Sajnos a műszerfal on/off egy gombos megoldás már az új autókon nincs.
-
-
saril
senior tag
válasz Tikakukac #104024 üzenetére
Figyi ha tudtok olyat aki ki tudja kapcsolni alapértelmezetten a stop/start-ot (nekem még gombal kikapcsolható) engem is érdekel, csak megfizethető áron legyen.
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
Tikakukac
titán
válasz saril #104025 üzenetére
csak megfizethető áron legyen
Életem 4 szóban. Nem tudom ki és mennyiért dolgozik, ez nem szakterületem, azt tudom, hogy megoldhatatlan dolog nincs, hogy ez neked konkrétan 5k, 50k vagy 500k, az meg vagy metszi a kínálati görbét vagy nem.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Szada85
aktív tag
válasz saril #104022 üzenetére
Relatíve "simán" kiiktatható, csak elötte érdemes röviden konzultálni, illetve mérlegelni a "mellékhatásokkal" kapcsolatban.
VAG modelleknél pl. sima OBD-s kütyüvel (OBD Eleven, sajnos Opellel egyelöre nem kompatibilis) is van olyan menüpont, hogy "S/S alapállapot".
Ilyenkor elvileg az akkufeszültség értéke íródik át a rendszerben, emiatt mivel "alacsony" akkufeszt érzékel, nem állítja le a motort.
Mellékhatása, hogy emiatt a generátor folyamat "teljes erövel" tölti vissza az akksit, ami hatással lehet a két komponens élettartamára.
-
szbalogh
őstag
válasz Markizmark #104016 üzenetére
A terv eddig az hogy az olajgomba helyére megy egy elosztó. Ebbe megy az eredeti gomba, egy nyomásmérő óra, ami a műszerfalra megy. És végül ide tol egy elektromos olajszivattyú. Az olajat a teknő leengedőtől veszi. Persze lesz egy vagy akár kettő visszacsapószelep is a szivattyú után. Épp most próbáltam ki a szivattyút. 5-6 bar-t is tud, ekkor 120W körüli a telhesítménye. Mielőtt megépítem azért kipróbálom hogy fel tudja e építeni a nyomást mert nem valami nagy az a pumpa. Z18xer
Erősítsetek meg vagy cáfoljátok kérlrk hogy az olajgomba az olajszivattyú és az olajszűrő közötti ágban van?[ Szerkesztve ]
Nick: HE_Storm
-
Sanki
addikt
Parkolás közben (1-esben hagyva) állt az autó és meg lett tolva kicsit, 5-10 cm-t mozdult előre és valószínű a fogaskerekek is fordultak 1-2-t (alapból ugye minimálisat tud előre-hátra kilengeni az autó sebességben hagyva, de az ettől kisebb "távolság").
Z14XEP láncos motor.
Vezérlésben ez okozhat gondot, sérülést? -
-
saril
senior tag
válasz Integrale #104034 üzenetére
Akkor ez nem garis téma? Mármint ha van hangja és van róla hivatalos beszerelésről számlád, akkor megmutatod, meghallgatják, kiszerelik visszaküldik, ott is bevizsgálják és visszakapod az árát ha rossz.
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
szbalogh
őstag
válasz saril #104033 üzenetére
Úgy vagyok vele, hogy nem szeretnék hiába cserélni okoskereket.
Állítólag az a retesz kopik ki, ami álláskor rögzíti a kereket a tengelyhez. Induláskor ahogy megjön a nyomás kiold az a retesz. Ha kikopik akkor nem zár leállításkor és induláskor a két végpont között csapkod, amíg fel nem épül az olajnyomás. Úgy gondolom hogy ha eleve van olajnyomás indításkor akkor nem tud elkopni az a retesz.
A solenoidokról leszedtem a szűrőt, előtte alapjáraton is kerregett.
Egyébként mennyi a gyári olajnyomás alapjáraton és amikor kinyit a szelep? Állítólag 3bar a minimum és 6 a max. Igaz ez?Nick: HE_Storm
-
Integrale
veterán
válasz Markizmark #104036 üzenetére
Persze, ezek mind jók, újak. Visszacsapó is hibátlan, veztengely elsô hídja is újrapasztázva, olaj akkor is fent volt a hengerfej síkjában, tehát a visszacsapó biztos jó. Teknô és a durvaszûrô is újrapasztázva, kitakarítva.
"Bad reklám is reklám too"
-
Integrale
veterán
válasz szbalogh #104037 üzenetére
Két végpont közötti csapkodás kb 20 fokot jelent, az rengeteg. A rögzítô stift ahogy a fészkében lötyög, és maga a test pontatlansága adja a hangot. A retesz egyébként sem pontosan illesztett, szóval itt gyártási szórás is lehet akár, tekintve, hogy van olyen tapasztalat INA kerekekkel, hogy dobozban nem retszelt àllapotban volt, es olyan is, hogy a retesz rugója màr újként törött volt/hiányzott.
Nekem asszem még 1000 km megtétele elôtt adott hangot, amikor a csere volt, utána 2-300 km-t mentem egyben, ennyi idô és indítás alatt nem kopik el semmi, ami miatt hangot adhatna.
Olajnyomás úgy emlékszem, hogy 2 bar koruli, ertelem szeruen uzemmeleg motornál."Bad reklám is reklám too"
-
Gaga_30
tag
Hali!
Tudja valaki merre találom a hűtőventillátor előtét ellenállását?
G Astra Classic Z14 XEPKöszi előre is!
-
bul07
nagyúr
válasz Gaga_30 #104040 üzenetére
Itt meg mikkor egy újra cseréli
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
po1son
addikt
Sziasztok!
Van egy H astra-am, a problémám a következő, nem kapcsol ki a gyári fedélzeti számítógép parkolás közben és a rádió totál megadta magát.
Ezen felül a ködfényszoró sem reagál a gombjára, ez is tegnap jött elő.
"Szerencsére" minden más működik ezeken kívül.
Szerintetek gyújtáskapcsolóhiba vagy szétcsúszott egy kábel?[ Szerkesztve ]
STEAMID/WOT nick: po1son_
-
Integrale
veterán
válasz Markizmark #104041 üzenetére
Hengerfej front oldalán, ahol a leömlô hôterelôjében van egy kiharapás, az a furat arra való.
"Bad reklám is reklám too"