Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • smc

    addikt

    válasz #24845312 #97794 üzenetére

    Pár gondolat ami a fejemben él a termosztát működéséről:
    A termosztát egy adott hőfoknál kezd nyílni, nem kétállású, hanem minél nagyobb a hő, annál jobban kinyit és utat ad az áramlásnak. A menetszél pedig ideális esetben nem hűti a motort, csak a hűtőt, így az üzemi hőfokot el kell érnie a motornak függetlenül attól hogy dugóban, vagy 130-cal az autópályán megyünk. Tehát ahol a menetszél le tudja hűteni a motort a gyártó által megadott értékek alá, ott a termosztát nem zár rendesen. Az enyémben egy gumi tömítés volt préselve a fémbe, pár ponton elöregedett a gumi kis lyukak maradtak a helyén így átengedett a hőfoktól függetlenül.
    Dugóban nem igazán számít, mert így is úgy is felmelegezik az autó, max később, persze jobb ha előbb. Pályán viszont előfordulhat, hogy nem tudja tartani az ideális hőmérsékletet, ami hosszú távon nyílván nem ideális.
    Fűteni pedig lehet már 80 fokos vízzel is, de jobb a 90, vagy ahol adott a 100-105 fokos.
    Ha pedig egyáltalán nem jön a meleg, ott inkább a fűtőradiátor eltömődése okozza a gondot. c14nz-vel jártam így, meleg motor, well termosztát, de a radiátorban annyi retek lehetett már, hogy hiába volt a bemenő cső forró, kifelé langyos víz jött. 2 perc alatt kihűtőtte az egész fűtőradiátort a ventillátor.

    5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008

Új hozzászólás Aktív témák