Új hozzászólás Aktív témák

  • csiga8

    senior tag

    válasz Asbee #11708 üzenetére

    Lényegében egyet értekveled.

    30+ évvel ezelőtt a szerkezettan tanár még így tanította:

    1., A motorolaj a motor folyékony alkatrésze
    2., A motorolajat nem akkor cseréljük, amikor elhasználódott, hanem előtte.

    Az alpolajok minősége egyre javul, ez tény, viszkozitás rugalmasságukat egyre jobban megőrzik. ( A viszkozitás módosítók kopása miatt viszont még mindig folyamatosan csökken)

    Az első nagyobb "törés" a ZDDP kiiktatása volt. A vegyes súrlódási állapotban mint kopáscsökkentő adalék első osztályú, de a kipufogógáz utókezelő ellensége. ( próbálkoznak pótolni mással több-kevesebb sikerrel)

    A mai fejlesztések javarészt a kipufogógáz utókezelő tisztábban tartása és a minél kisebb olaj okozta súrlódási ellenálás miatti csökkentés - a kinematikai viszkozitás csökkentése - ( vele egyenes arányosan - sajnos- a kopás növekedése) a trend a minél kevesebb károsanyag kibocsátás miatt.

    A long life motorolaj nagyjából dupla annyi szennyeződést tud lebegtetni a normál csereperiódúsúhoz képest, úgy van adalékolva, ami viszont a többi adalék kárára megy.

    Az olajból az adalék kopik ki a leghamarabb, ami szabad szemmel nem látható. A motor üzemel tovább attól még, csak nagyobb kopást produkál. ( Ez ma már valahol cél is)

    A mérnökök szava ma már... Sajnos régen átvették az első helyet a marketingesek.
    Szép -szinte megtévesztő- szavakkal adják be a jó népnek, hogy a rosszabb, az a jobb.

    A sűrűbb olajcserével jobban véded a motort, szimeringeket. ( a friss olajban lévő adalék puhítja, duzzasztja a szimeringet)

    A "mérökök" ( Khmm, a marketingesek) kitalálták az 50.000 km-es csereperiódust is, aztán lett is belőle gond.

    A gyártó alapvetően az első vásárlót akarja kiszolgálni, hogy - a felmérések szerinti - garanciális években az új autót vásárlót kiszolgálja, annak kényelmesebb ( szervíz mentesebb) legyen az élete, aki majd 4-6 évesen eladja az autót, elégedett volt vele, és feltehetőleg ugyanabból az istállóból fog újat venni. Ezidáig kb 250-30 ezer km-t tesz meg, ennyit kell kibírnia.

    Sűrűbb szervízeléssel az a kb 300 ezer km kitolható, de nem az a gyártó célja.

    Akinek van pénze 4-6 évenként új autót venni, az ilyenekkel nem foglalkozik, nem érti, és nem is fogja érteni. Tőle nem szabad autót venni.

    A gondoskodóbb gazdi - a fentiek miatt - sűrűbben cserél olajat.

    Lehet(ne) vitázni ezen, értelmetlen, én sem megyek bele, csak néhány gondolattal kiegészítettem a témát.

Új hozzászólás Aktív témák