-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
lorcsi
veterán
válasz xuldar #52736 üzenetére
Szasz!
nekünk is volt ilyen, kb. gyanítom mi lehet a gond
mi egész télen vittünk vagy 5-6 liter vizet így az autóban
mire tavasszal az alapos autómosás idején rájöttem i a gebaszaz ablaktorló motor részen -ami elég erősen el van burkolva- lesz két lefolyó...és ezek vannak eldugulva
termések, levelek stb... -nekünk így volt
ezt érdemes megnézni
nekünk a slag átmérője pont oylan, hogy ki tudtam mosni...de alaposan levertem a kezem, mire hozzáfértemmod:
itt látható, a rácsos rés alatt találhatóSzendwich:
tx...megnézem hátha[ Szerkesztve ]
-
Szendwich
tag
válasz xuldar #52736 üzenetére
Ep a tavasszal takaritottam ki en is, hasonlo okok miatt.
Itt van egy fenykepes leiras (angol) arrol hogyan es mit kell csinalni: https://www.ultracars.co.uk/renault-megane-water-sloshing/
(Le kell venni az ablaktorloket, az alatta levo muanyagot is. Ekkor mar latod a ket lefolyot is, illetve a vizet is ha van) -
AttyVin
aktív tag
válasz xuldar #52736 üzenetére
Nem tudom, hasonló-e a felépítése, de nálunk a Fluence-nál is volt ilyen gond.
Tél végén olyan hangokat adott elöl, mintha egy féig telt kétliteres ásványvizes flakont rázogatnánk.A megoldás viszont más volt.
Renult-szervizes ismerősünk mindkét oldalon egyszerűen kipattintotta a helyükről a lefolyócsövek alját elzáró kis gumilemezeket. Így szinte minden lemegy a csöveken.
Ahogy néztem ezek elég szorosan zártak (erősen megmaradt rajtuk a cső lenyomata) és folyadékon kívül minden megakadt miattuk.
Ő is csak kitapogatta (persze tudta mit) a borítólemezek mögött...Azt mondja, ők sem értik, pontosan mi szükség van ezekre, de ezt a típust így szerelték.
[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
-
speedydb23
senior tag
válasz xuldar #52736 üzenetére
Láttam már többen megválaszolták a kérdést, én is csak alátámasztani tudom ezt a hibajelenséget, pedig nekem egy 3-as Megane Berlineem van, de ennél is ugyanúgy meg van ez a hülyeség.
Nekem is el volt dugulva a lefolyó, és szépen befolyt a vezető és anyós oldalon is a víz.
-
diablo1984
veterán
válasz xuldar #53155 üzenetére
a magas alapjárat az automata szivató, azért vannak már 10 fok vagy az alatt is este. a másik lehet gyújtótrafó is akár, tesómék sem vették észre, csak hogy erőtlen, mikor itt nálunk produkálta, mondtam nekik, hogy kihagy egy henger, hallik a hangján, nem akarták elhinni, trafócsere segített.....
-
diablo1984
veterán
válasz xuldar #53157 üzenetére
Nekik is csak elindulni volt nehéz, hideg motornál egy Y megfordulásnál 2x-3x lefulladtak, utána ha már gurult nem volt gond. Én csak azt mondom, amit tapasztaltam, nem tudom, hogy nálad is ez lehet-e, ha nincs hibakód(ennél sem volt), akkor nincs nagyon okosság, pláne így gép mögül!
-
Tosee
őstag
válasz xuldar #53240 üzenetére
ezzel mind tisztában vagyok, csak az a bosszantó az egészben és ezen volt a hangsúly is, hogy ha okozol kárt ha nem, akkor is többet fizetsz, hiába lett jobb a bonus/malus besorolásod!
A vadkárról meg csak annyit, hogy ennyi erőből a vadász társaságokkal is lehetne ilyen biztosítást köttetni, hogy oda vissza működjön a dolog... (nem akarok erről vitát, ez a személyes véleményem)
A4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!
-
xuldar
őstag
válasz xuldar #53153 üzenetére
Alánéztek tegnap, a motortartó bakoknak semmi bajuk a szerelő szerint, így a kuplung kinyomócsapágyára tippelt a rángatás okaként. Szerintetek az egész kuplungszerkezetet illik cserélni, ha rossz a csapágy, vagy elég azt? Úgy tudom, ilyenkor ajánlott inkább az egészet kicserélni, ami kicsit húzós téma lenne. A probléma, hogy ez is csak tipp, ha nem a kuplungnak van baja, akkor is sokba kerül, mire szétszedik az autót meg összerakják.
Más. A tanksapkán van egy integrált gumifedő, ami odaszorul a nyíláshoz és nem engedi kijönni a benzingőzt. Ez a gumifedő el van repedve. Valami tudna adni egy cikkszámot vagy megnevezést, hogyan keressem webshopban? Úgy gondolom, ezt én is ki tudnám cserélni. Köszi!
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
meroly
veterán
válasz xuldar #53695 üzenetére
Szerintem itt foglaltam össze legutóbb, azóta a benzinszűrő is cserélve lett és most nincs ilyen gondom. Nem tudni melyik javítás oldotta meg, lehet összességében mind hozzájárult.
Impossible is nothing
-
-
Nordik
őstag
válasz xuldar #54949 üzenetére
Az 1.4be van üzemanyag szűrő külön? Az enyém 1.6, de több mint valószínű, hogy nincs benne hiába keresem. Mitől függ ez egyáltalán, hogy melyikbe került és melyikbe nem? Mert azt tudom, hogy nem mindegyiket szereltek uzemanyagszurovel. Ilyen esetben az uzemanyagpumpaban van valamilyen szűrő?
-
-
rsf
senior tag
válasz xuldar #56149 üzenetére
Ember +/- 0,5%-ra hitelesítenek !
Ez ugye 1% azaz 100liternél 1 liter 50liternél 0,5liter is lehet az eltérés ami még belefér a mérésügyi hivatal szerint. A kutasok sem hülyék mindig a felső határra hitelesítenek aztán a különbséget meg kiveszik.
Vagyis megkérik a hitelesítőt hogy oda lőjön a kút, de ugye ez a szállítónak és a MOLnak is jó. Szóval nem nagyon kell kérni.
Tegnap tankoltam pont 50,8litert a kocsi szerint 50,2 liter volt az elhasznált üzemanyag mennyisége..
Enyhén érdekes....
Ja és mindig ugyanarra a kútoszlopra állok!
Üdv.[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rob210
Topikgazda
válasz xuldar #56582 üzenetére
Semmi baja a hátsó hidadnak, ott a hátsó rugók azok amik kivannak és valószínűleg a rugótányérokban is áll az ezeréves kosz ami szépen rohasztja a rugó alját és töredezik majd apránként a menetből egy egy darab.
Le kell kapni a kereket és megnézni milyen állapotban van.
A IIes meganeoknál a hátsó hídnak nem szokott baja lenni csak ha törve volt a kocsi, de akkor meg keresztbe fut kopik a gumi etc.Frenk nem nem teszi le a seggét, ennek már spirálrugós a hátsó futóműve is.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Na_Ta
csendes tag
válasz xuldar #57082 üzenetére
Üdv!
Bár az enyém 2011-es, de igazából nagy típushibája nincs.
Főtengely pozíció jeladó lehet probléma, ha egyszer csak, vagy néha néha nem indul (látszólag egyéb ok nélkül).
Okoskerekes vezérlés cserélni kell azt is, (nekem is csereérett a vezérléssel együtt).
Ami lehet még termosztátház tömítés probléma, de az lehet csak korábbi Meganoknál volt.Nekem ami rosszalkodik, az a gyerekzár. néha elkezd kattogni, mintha ki-be kapcsolgatnám, aztán bekapcsolom kikapcsolom, elmúlik, kis idő múlva megint kezdi. Most meg már a szevíz lámpát is kigyújtotta, hogy ellenőrizzem a gyerekzárat. Pedig működik.
Lehet ezért adták el olyan korán, mert idegesítő ahogy kattog és mivel random hiba, szervíz sem tudott vele mit kezdeni.Rob majd kiegészíti egyéb csacskaságokkal.
[ Szerkesztve ]
NT
-
AttyVin
aktív tag
válasz xuldar #57085 üzenetére
Ugyanez az évjárat van (1,6-os K4M).
Eddig sok hiba nem volt.
Közel 6 év alatt csak a kötelező cserék.
Viszonylag jól felszerelt (a kiszemelt nem tudom milyen változat lehet).Inkább a mérethez kissé gyenge (bár jól bevált) motor és a hatsebességes váltó hiánya a gond.
Így a fogyasztás sem valami fényes.
Ja, és a csomagfedél zsanérja katasztrófálisan van tervezve.
Meg a felszereltség kicsit random-szerű (másik F fórumon gyakorlatilag nem találtunk két teljesen azonosat).És az anyagválasztás is eléggé "takarékos", az alapminőség azért török...
[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
-
rob210
Topikgazda
válasz xuldar #57413 üzenetére
Olyat már halottam, hogy megfagyott a mechanika és a motor nem tudta meghajtani, de az amit írsz az számomra elképzelhetetlen.
Ha a mechanika nincs jégben meg van kenve a motor megy akkor annak törölnie kell.
Ilyenkor szokás lekötni a mechanikát és a motort direktbe megtáplálni.
Ha megy akkor mechanikus hiba ha nem mey akkor a motor cserés.
A rücnik szoktak még az erőltetéstől elkopni, ilyenkor a motor megy, csak nem tudja a hajtást a karoknak átadni.Egyszóval bontani kell és tesztelni.
Renault power
-
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz xuldar #57413 üzenetére
Én írtam, de azt jó félreértelmezted és én sem tudtam, hogy így működik, csak utána érdeklődtem, mert furcsállottam, hogy a vizes ablakot, ahogy eddig is a motor beindítása után egyből letörölte, most meg nem. hát miért is nem töröl már? Ekkor a kijelzője szerint 0 fok volt.
Tehát. 0 fok és alatt, ha be van kapcsolva automatára a törlés és beindítom az autót, nem fog törölni, mert van rajta egy ilyen védelem, hogy esetleg havazott, ónos eső, valaki ráhugyozott etc... és az ráfogyott/megfagyott a törlőkkel együtt, emiatt leéghet a motor.
Ha elindulsz, akkor azonnal törölni fog, mert a "rendszer nyugtázta", hogy a szélvédőt és a törlőket is megtisztítottad, ha meg nem, akkor így jártál.... :-)
A te eseted teljesen más, menet közben nincs olyan, hogy hőmérsékletfüggően melózók, vagy sem...[ Szerkesztve ]
-
-
forceberg
veterán
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz xuldar #58184 üzenetére
Nyilván van benne bullshit...is. De azt tudom, mert nem vagyok hülye, hogy sima olajjal a váltó korántsem működött úgy, mint ezzel a xado-val. A Laguna 3 manuális váltója meg egyébként sem az a vajváltó, de ezzel sokat lehetett rajta javítani. És ezt nemcsak én tapasztaltam. Ha meg valami szar, én lennék az első, aki beokádná ide. De ez a xado tud valamit!
-
rob210
Topikgazda
válasz xuldar #58184 üzenetére
Kérlek hagyd ezt.
Én ezért nem szoktam a xado termékeit javasolni senkinek.
De ha megállsz a 18 éves autóm melett, nem mondod meg, hogy jár benne a motor és az azért van mert én használok xado termékeket.Nem nem növeszt vissza semmit, de igen is a karcokat és kisebb kopásokat a nyíró és surlódó erők miatt ki tudja javítani.
Van némi műszaki érzékem, azt pedig senki nem mondta, hogy ha kiesnek az alkatrészek a kocsidból, önts bele egy xado gélt és az visszaszereli a komplett váltótTéma ezzel lezárva, akit érdekelnek a xado cuccok privátban segítek, de a fikázó gyalázkodó hozzászólások miatt, kérem ebben a topikban zároljuk a témát!!!
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Xantomas
őstag
válasz xuldar #60300 üzenetére
A kulcsszó Xado
Ha olajcsere elott vagy, akkor vagy megveszed a bekevert olajat (egy 4 es egy 1 literes flakon kell), vagy megveszed az 4,9 literhez olajhoz való stage 1 gépmennyiséget.
Igazából ha jó minőségű olajat veszel, ugyan ott vagy árban."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Xbox Series X|S
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Filmvilág
- OLED TV topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Építő/felújító topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós kamerák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...