- Otthoni hálózat és internet megosztás
- SkyShowtime
- Milyen routert?
- Mozilla Firefox
- Aliexpress tapasztalatok
- OpenWRT topic
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Linux programok topic - (Milyen program, ami..? Linux verzio)
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
xuldar
őstag
Sziasztok! Március óta van egy Megane II Grandtour autónk. Szeretjük, nagyon kényelmes, csendes, viszont beázik. Az anyósülés felől a középkonzol alól néha szó szerint befolyik a víz. A kárpit beszívja, én meg attól félek, rövid úton szétrohad az autó alja. Hogy lehet ezen segíteni, és mi lehet a baja? Esős időben kanyarodásnál hallatszik is, ahogy a víz egyik oldalról a másikra zubog át. Hallottam, hogy a motor felől az utastér levegő befújó ventilátorához be tudnak esni a falevelek és eltömítenek bizonyos lyukakat. Ezt el is tudom képzelni, mert néha a venti zörög, mintha hozzáérne valamihez. Hogy lehet ezen segíteni? Köszi!
Lorcsi: Helló
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
Köszönöm a választ mindenkinek, különösen a képes útmutatót
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
Megane II ph2 Grandtour 1.4 16V-vel 2 problémám van mostanában. Kb. 100e km van az autóban.
1. Csak teljesen hideg indításnál produkálja, álló helyzetből elindulásnál egyesben berángat a motor, a gázpedál is "üt". Tudom, hogy elektromos a pedál, de olyan érzés, mintha a pedál is rúgna. Ha lendületet vett az autó, már nincs baj, de álló helyzetből elindulni csak lassan lehet. Már enyhe emelkedőn is nehéz lendületet venni így, hát még ha egy teknősnél gyorsabb tempóban kellene kikanyarodni valahonnan. ahogy melegszik a motor, egyre kevésbé csinálja, végül pár perc után megszűnik. A következő reggel ugyanez. Nem elektromos probléma, az üzemanyagellátással nincs gond, nincs semmilyen hibakód. 5 szerelőből eddig egynek volt tippje. Lassú gyorsításnál, amikor az ujjaim lazán hozzáérnek a sebváltóhoz, érzem, hogy aprókat rángat a sebváltókar.
2. Hideg indítás után 1000-1200 között van a fordulatszám, 3 héttel ezelőtt még a normál 800 volt. Most melegen sem esik 900 alá, leginkább 1000 körül van.
Kíváncsi vagyok másnál jelentkezett-e ilyesmi, vagy van-e valakinek tippje, mi okozhatja ezeket. Az autó nemsokára megy a szerelőhöz ezek miatt. Köszi!
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
válasz diablo1984 #53154 üzenetére
Rendesen indul, nem hagy ki egyik henger sem, a gyújtótrafók is rendben vannak. A bendix cserés lesz, mert az első hidegindításnál reszel egy kicsit, de nem hiszem, hogy azzal függ össze a magas alapjárat.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
válasz diablo1984 #53156 üzenetére
Üzemmelegen se megy 900 alá az alapjárat, inkább 1000 környékén pörög. A rángatás nem erőtlenség, hanem egyszerűen elkezd rángatni. Ha egy pici lendületet vettem, már nincs gond, megy rendesen. Csak álló helyzetből indulásnál rángat az egész kasztni.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
Kevered a szezont a fazonnal. A KGFB arra való, hogy ha másnak kárt okozol, helyetted kifizeti a biztosító az okozott kárt. Ezért van a bonus/malus rendszer, ha kárt okozol, többet fizetsz a biztosítónak, hogy fizessen helyetted.
A vadkárra nem fizet, hiszen a vadállatok nem kötnek magukra KGFB-t, hogy a biztosító fizessen helyettük. Ezt a vadásztársaságok sem teszik meg, ha van egyáltalán ilyen lehetőség.Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
válasz xuldar #53153 üzenetére
Alánéztek tegnap, a motortartó bakoknak semmi bajuk a szerelő szerint, így a kuplung kinyomócsapágyára tippelt a rángatás okaként. Szerintetek az egész kuplungszerkezetet illik cserélni, ha rossz a csapágy, vagy elég azt? Úgy tudom, ilyenkor ajánlott inkább az egészet kicserélni, ami kicsit húzós téma lenne. A probléma, hogy ez is csak tipp, ha nem a kuplungnak van baja, akkor is sokba kerül, mire szétszedik az autót meg összerakják.
Más. A tanksapkán van egy integrált gumifedő, ami odaszorul a nyíláshoz és nem engedi kijönni a benzingőzt. Ez a gumifedő el van repedve. Valami tudna adni egy cikkszámot vagy megnevezést, hogyan keressem webshopban? Úgy gondolom, ezt én is ki tudnám cserélni. Köszi!
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
válasz meroly #53703 üzenetére
Nekem nem fullad le, ha beindítom, megy, és benzinszag sincs. Csak amikor álló helyzetből indulnék, akkor kezd rángatni. Ha már van egy kis lendület, akkor minden ok, csak azt a lendületet felvenni nem könnyű.
rob210: Egyetlen alkalommal csinálta melegen is folyamatosan, amikor tavasszal Pest belvárosában kellett kórincálnom 2 órát. Előtte és azóta is csak hidegen produkálja. Elektromosan nem találtak semmit, pedig a rángatás közben is rá volt dugva a műszer. Hibakód nincs, furcsa értékek sincsenek.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
válasz Sgt. Chris #53711 üzenetére
Jobban figyeljen a sebességre, kevesebbet téved pluszban a sebességmutató, meg egy picit kevesebb (pár %) km-t számol az autó a valós futásnál.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
válasz BLUE TORNADO #54179 üzenetére
Nekem is ez a problémám. Hidegindításnál sípoló hang, az önindítót felújították két hete, de még mindig hallható. Sőt, tegnap óta már sebességváltásnál is. Ahogy nyomom be a kuplungot és ezzel párhuzamosan engedem fel a gázpedált, amikor üresben pörög kicsit a motor a kuplung benyomására, mielőtt esik a fordulatszám. 3-4p után megszűnik, ahogy bemelegedett a motor. Van valakinek ötlete, mi lehet ez?
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
válasz gooool #54329 üzenetére
Arra azért figyeljünk, hogy a kártyában lévő kulcs nem fog stimmelni a zárhoz, és ha zárlatos lesz az aksi, vagy csutkára merül, nem biztos, hogy ki fogod tudni nyitni az ajtót. Gondolom, a bontott ajtóhoz nincs meg az eredeti kártyában lévő kulcs...
De ha hülyeséget mondtam, szóljatokAzért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
válasz +vakultam #54683 üzenetére
Érdemes ilyenkor az egész kuplungszettet kicserélni, mert egy gyengébb/elhasználódott alkatrész az újakat is hamarabb kinyírja. Nem érdemes spórolni, mert a munkadíj majdnem annyi, mint egy új kuplungszett, és így legalább biztosan nem kell egy ideig ismét megbontani (újabb munkadíj).
Kb. 50-70 körül van egy új kuplungszett, és legalább 30-50 a munkadíj, mert eléggé szét kell bombázni az autót a cseréhez.
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
Srácok, Megane II 1,4-nél olajcserénél miket kell cserélni? A régi autómban csak levegő- és olajszűrőt kellett, de ebben pollenszűrőt is kell. Az üzemanyagszűrőt milyen gyakran ajánlott cserélni? Más egyebet? Köszi!
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
válasz #32577792 #55117 üzenetére
Köszönjük, ez nagyon jó lenne, de pl. nekem a forgalmiban csak a motorkód van, a "Vehicle type" mezőben lévő jelölésekhez még csak hasonlót sem találok. A motorkód kiválasztása után mindössze 101 típusra csökken a lehetőségek száma. Hogy tudom meg, az enyém melyik?
Természetesen nekem sem hozott semmit az alvázszámra, azért lenne jó tudni a vehicle type-ot.
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
-
xuldar
őstag
Van valakinek ötlete, hogy egy 2006-os M2-ben a gyári CD-s rádióból hogy lehetne kibányászni a CD-t, amit nem bír kitolni magából? Illetve érdemes lehet cserélni valami normális fejegységre? Jól tudom, hogy a kormányon lévő vezérlőt nem fogom tudni használni egy nem Renault fejegységgel?
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
válasz FRENK1988 #56143 üzenetére
Ha 4000-ig pörgeted a motort, ne csodálkozz, hogy 10 litert is megiszik. Nekem 1,4-es szívóbenzin van, ha gyorsításnál pörgetem 4000-ig, 18-20L-re megy a pillanatnyi fogyasztás. Igaz, nekem van fedkomp, és erre van állítva a kijelző.
Szerk: Az én fedkompom elég pontos, mindössze 1dl az eltérés a tankolás után számolt és a kijelzőn mutatott fogyasztás között.
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
válasz speedydb23 #56147 üzenetére
Minden kútfej hitelesítve van. Azért az durva lenne, ha dl-ben lenne mérhető a kútfejek közötti eltérés, amikor ml-ekért is büntetnek. Megértem a gyanút, de ezt már túlzásnak tartom.
ΞΔGLΞ: 250-nél már ennyit eszik a dízel is? Azért ez kemény, tekintve, hogy a régi VW-m az 1,9-es TDI motorjával 170-nél evett 7,5-et. A mostaninak ez a végsebessége, papíron erősebb motorral, a fogyi viszont a közelébe sincs a dízelnek, de ez nem meglepetés.
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
Nem akarok kötekedni, de amennyi időt eltöltesz a pihenéssel és az állandó tankolással, azt egy nyugodtabb tempóval autózva simán visszahozhatnád. Én is jónéhányszor vezettem már egyszerre sokszáz vagy ezer km-t, tudom, miről beszélek. De persze mindenki úgy vezet, ahogy akar, meg ahogy a szabályok engednék. Tudom, Németországban nincs sebességkorlátozás.
speedydb23: Én is vezettem már le többször is 1400km-t, és elég volt csak pisi- és kajaszünetre megállni. Az utasoknak fárasztóbb volt az út mint nekem
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
Srácok, M2 ph2 1,4 benzines kombinál a hátsó híd rossz állapotára mi utal menet közben? Észrevettem, hogy álló helyzetben már recseg, ha a csomagtartóra ülök, de érdekelne, mire kell figyelni menet közben. Nem szeretném, ha kiesne alólunk a hátsó tengely. Köszi!
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
Srácok, 2012-es 1,6 benzines Fluence-nek van valami típushibája, vagy amire oda kell figyelni? Köszi.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
Sziasztok! Ma ebben a bazi nagy esőben 2 óra autókázás után az első ablaktörlő egyszer csak megmakacsolta magát és nem működött tovább, akármelyik fokozatba kapcsoltam. Biztosítékra gyanakodtam, de a motorteret nem lehet szétkapni az út szélén, végül megoldottam egy viaszos vízlepergető réteggel az egyik benzinkútnál. A semminél mindenképpen jobb volt a következő 2 órában, míg felértünk Bp-re. Többször rápróbáltam menet közben, meg se nyikkant. Olvastam, hogy 0°C alatt gyárilag nem működik, de 7-10 között volt a kinti hőmérséklet. 3 óra állás után újra elindultunk, brahiból még utoljára megpróbáltam (5°C), és működött! Van valakinek ötlete, mi a kínja ennek a sz*rnak? Még vasárnapra is rossz időt mondanak, élvezet lesz így hazavezetni
Szerk: 2006-os megane 2 ph2 kombi az autó.
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
Esőszenzor van. Kikapcsolt állásban indítottam be az autót, ennek ellenére egyik állásban sem működött az ablaktörlő. Többször is leállítottam és újra indítottam, de csak a 3 órás pihenő óta megy. Ja, és eredetileg menet közben gondolta meg magát. A ritka törlés is sűrű volt, ezért kézzel kapcsolgattam fél percenként, míg egyszer csak nem törölt tovább, akármelyik fokozatra kapcsoltam.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
Akkor van valakinek ötlete, mivel van problémája az ablaktörlőnek?
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
Srácok, a hétvégén utánfutóztam, és egy kapubejárón tolattam be. Az utánfutó simán átment a dobbantón (amin a kapuszárny nyugszik, ha be van zárva), viszont az autó alja nem fért el felette, és hiába mentem lassan, a dobbantó belyukasztotta az autó alján lévő védőlemezt. A lyuk kb. öklömnyi méretű. A védőlemez valamilyen kompozit anyagból van, ha jól láttam. Itt egy kép a kérdéses alkatrészről.
Nézegettem online alkatrészboltokat, de nem bírtam megtalálni semmilyen kategóriában. A kézikönyv a "nem leszerelhető" alkatrészek közé sorolja. Ugye ez azt jelenti, hogy muszáj az autón lennie, de cserélhető? Egyáltalán cserélhető-e ez a lemez, és ha igen, mi a neve, mennyibe fájhat egy ilyen? Attól félek, hogy telemegy cuccal a belseje, és a kelleténél hamarabb kezd el rohadni az autó alja, illetve lehetnek bent olyan dolgok, amelyeknek nem jó a sár és a víz. Előre is köszönöm a segítséget!
Az autó Megane 2 ph2 kombi (2006).
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
Sziasztok! Megane II/2-n a bal első kilincs úgy egy hete nehezen jár, akár kívülről, akár belülről nyitom. Mintha szorulna belül valami, erősebben kell húzni, mire megmozdul. A többi zár nagyon könnyedén nyílik, ahogy meghúzom a kilincset. Nem szeretném eltörni a zár belsejét, szerintetek egy sima zárolajzó-jégoldó megoldás lehet, vagy valószínűbb, hogy szét kell szedni?
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
válasz rob210 #58131 üzenetére
Érdekes, nekem is feltűnt. Mikor tavaly márciusban megvettük a Megane-t, kaptunk hozzá egy garnitúra Hankook Snowbear téligumi szettet is. Ősszel felraktuk, de egész télen azt éreztem, hogy lecsúszik a kanyar ívéről az autó már kisebb sebességnél is, az abs már kis fékezésnél is bekapcsol. Egyszerűen nem ehhez voltam szokva 15 év Pirelli Snowkontakt-használat után. Pedig a régi autón abs sem volt, mégis jobban fogott a gumi. Ez a csoda Hankook 2010-es évjárat, egy tél elég volt vele, nem szeretném visszatenni.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
válasz forceberg #58139 üzenetére
A nyárit azonnal cseréltem, azon láttam, hogy sz@r. Continentalt vettem, kiváló gumi. Nem vagyok az a fillérszexuáló gumik terén, mert összesen azon a 4 tenyérnyi helyen kapcsolódik az autó az útra, és egy jó gumival sokat spórolhat az ember. Évekre leosztva meg alig kerül többe. Persze nem is peres versenygumikról beszélek, amelyeknek darabja 100e Ft. A Hankooknál nem néztem meg a dot-számot, csak az állapotukat, és nem volt lelakva egyik sem. Azt meg nem tudtam, hogy ilyen minőséget képvisel a márka, mert nem még volt ilyen gumim. Ősszel biztos, hogy nem ezt teszem vissza.
Szerk: Nem kereskedésből vettem az autót, hanem magánszemélytől, aki nem versenyautónak használta. Amit kellett, ráköltött, de nem volt gumiszakértő, ahogy sokan mások sem.
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
Olyan bájosak az efféle marketing bullshitek: "Helyreállítja az alkatrészek eredeti alakját;" Persze, egy fogaskerék DNS-ébe van kódolva az eredeti forma. Ahonnan lekopott vagy letört valami, azt a DNS-ből kiolvasva egy az egyben helyreállítja Elolvassa ezeket valami minimális műszaki érzékkel megáldott ember a cégnél, mielőtt kinyomják a termék tulajdonságai közé?
"Amennyiben a további zaj csökkenés megáll, akkor a váltó már nagyon kopott és dupla adag szükséges a kezeléshez." Ha már nincsenek fogak a váltóban, ebből egy dupla adag mindet visszanövesztiAzért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
válasz rob210 #58187 üzenetére
Csak a nyilvánvaló marketinghülyeségre akartam rávilágítani, a termék színvonalára nem tettem megjegyzést, mivel nem ismerem. Ellenben többen is használjátok és ajánljátok itt. A súrlódáscsökkentés meg a karckiegyenlítés elég egyértelmű egyébként.
De ha már leírtad, hogy a járó motorodat nem lehet hallani, mintha pár hete hangosabb lenne az enyém, szinte már dízeles karakterű kerepelést hallok a motor felől. A menetteljesítménnyel nincs gond, a szerelőm azt mondta, ez a hang normális. Nekem viszont úgy rémlik, egy éve még nem volt ilyen hangos. Megane 2, 1,4 16V, ~3000km-t használt Motul 8100 olaj van benne, ami rendelkezik RN 720-es minősítéssel. Van ötlet, hogy mitől hangosodhatott fel?
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
Rob mester, jól emlékszem, hogy a reggeli hidegindítás utáni gázadásnál történő kis megtorpanásra a fojtószelep tisztítását javasoltátok? Illetve melyik online olajáruház megbízható mostanában? Motul 8100-at szeretnék venni. Köszi!
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
válasz rob210 #60216 üzenetére
Köszi a tippeket. Esetleg van ötlet, mi okozhatja? Akkor jelentkezik, mikor legalább egy napot áll az autó, és teljesen hideg motornál az első egyenletes gyorsításnál ugyanolyan gázpedál állásnál érezhetően megtorpan 1-2mp-re az autó, utána gyorsul tovább. Ezután csak a következő hideg motornál tapasztalható legközelebb.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
xuldar
őstag
válasz Coccolino_O #60265 üzenetére
Ha Megane 2-t keresel, lehetőleg a phase 2 darabok közül válogass, a phase 1 sok gyermekbetegségét javították benne. Ezeket 2006-tól gyártották, és az első lámpáról és a hűtőrácsról lehet megkülönböztetni őket. A neten rá tudsz keresni, melyik hogy néz ki.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.