- Microsoft Excel topic
- Windows 11
- Proxmox VE
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI internet
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Augusztustól nagyot változik a Shein élete
- Hálózati / IP kamera
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
A 250 szerintem kevés egy igazán jó állapotúhoz, vagy a kasztnija lesz szar, vagy műszakilag lesz elhanyagolt. Én 370-ért vettem, most 1,5 év után van szűk 1 millióban.
Én is első autónak egy olcsón fenntartható, egyszerű, de kényelmes, jó autót akartam, mindenki azt mondta, hogy jó konstrukció, faék egyszerűségű motor, kimegy a világból, stb. Na ez a valóságban úgy néz ki, hogy jó pár típushibája van, igaz utángyártott alkatrészekkel tele van a piac, tehát nem vészes a szervizelése, csak ha egy olyan állapotút fogsz ki, mint én, aminek minden baja van, akkor a gatyád is rámegy. Én már bánom, hogy ezt vettem, viszont az is tény, hogy ki lehet jobbakat is fogni belőle, és akkor nem lesz utána sem probléma, én alapból szart fogtam ki.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Igen, az, hogy nekem így jött ki a dolog, nem törvényszerű, hogy másnak is így kell lennie, minden autóból ki lehet fogni jót és rosszat is, én kifogtam a Megane-ból egy rosszat. Viszont most új fékekkel, új gumikkal, vezérléscsere megvolt, olajcsere megvolt, új gyergyák, új akku, stb. van egy olyan autóm, ami nagyon jó állapotnak örvend, és ki tudom használni a következő években.
Ennél a típusnál érdemes figyelned az alapjáratra, az legyen rendben, olajszint, hogyan jár a motor, váltó veszi-e szépen a sebességet, felfüggesztés, hűtővíz, egyéb alap dolgok. Ha jónak tűnik, akkor tényleg nem nagyon lehet melléfogni ezzel az autóval, mert kényelmesen lehet vele utazni, keveset eszik, és alapból a szerviz is filléres (Suzuki Swift árban, vagy olcsóbban vannak hozzá a dolgok), csak a vételkor nagyon fontos, hogy ne egy leharcolt rozsdás szar legyen.
-
Laraxior
titán
Maganszemelytol vedd. Olyantol vegyel aki őszinte. Nem arra hajt h keressen rajtad es mihamarabb megszabaduljon az autojatol.
- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled with Philips hue
-
rob210
Topikgazda
250.000.- ért már lehet kapni.
Én is annyiért adtam el az enyém, és pont tegnap találkoztam vele.
Még mindig száguld az öreglány.Szerintem 250.000.- ért kapsz használható darabot.
Nem egy erőbajnok de én a családdal elég jól elvoltam vele.
Ferdehátút vegyél , szerintem legalábbis praktikusabb.
Bár nekem most sedan van, de a hátsó ablaktörlő hiánya miatt utálom is.
Nem a pakolással van bajom ahogy azt sokan mondták, hogy szívni fogok vele, hanem a tolatáskor főleg ilyen frankó esőbe ami most is van.Illetve ha veszed vigyél magaddal valakit aki látott már renaultot, jobban jársz.
Van egy pár típus hiba ha gondolod azokat leirkálom neked.Renault power
-
giigz
veterán
Egyébként jó ez a Megane, az első szériás is. A múltkor még nagyon mérges voltam rá, mert sokba van, de ahogy az elmúlt napokban többet mentem vele, mégiscsak szeretem azért egy kicsit
Ismerem minden porcikáját, és mióta megvolt a vezérléscsere, középső dob sem csörög, fék sem nyikorog, gumik jól tapadnak, újak, azóta még komfortosabb és szerethetőbb
Tehát jól át kell nézetni, és egyébként egy kényelmes autó, jól lehet vele utazni, sok hely van benne, halk, jól fogyaszt
-
rob210
Topikgazda
Az egyik a könnyen korrodáló kipufogó rendszer.
A másik a hátsó lámpa alá folyik össze a víz a ferdehátúnál, és ott előszeretettel kezd el rohadni.
A motortartó bakokat alaposan meg kell nézni, mert a hátsót például bazi nehéz cserélni.
Elektromos ablakot le fel mind a kettőt nem egyszer ha hangja van tessék alkudni, mert akkor a műanyag vezető kezdi megadni magát.Összes lámpát felkapcsolni lekapcsolni nem egyszer sokszor a műszerfali visszajelzők nem mennek, pl. kéziféknél sem.
Ezeket könnyű orvosolni, de jó alku alap.
Illetve a küszöböt tessék szíves az elején és a végén nagyon megnézni.
Nem egy rohadós fajta autó, de ha valahol elkezd akkor ezek azok a pontok.Ha törve volt ne vedd meg, akár milyen szépen csinálták meg, francia autót ha megtörték nem vesszük meg otthagyjuk!!!!!!
Azt hiszem ennyi.
Renault power
-
#42667776
törölt tag
Üdv!
Kiegészíteném a listát amit rob210 felsorolt. Ha tudtok ketten menni akkor a fékre lépve ellenőrizni a hátsó lámpát, úgy hogy fel van kapcsolva a világítás, mert testzárlat esetén halványan világit minden, nekem a bal oldali lámpacsatlakozó okozott ilyet. Bajuszkapcsolók rendesen működnek (finom kattanás), ha cicergő hangot ad be van égve az érintkező,nem igazán javítható (próbáltam) inkább a bal oldali ami többet van használva (Index) A hátsó motortartót tényleg macerás cserélni. -
dhgm
tag
Hahó!
Alkudj belőle és vedd meg...
ennyiért robogót nem kapsz...
12 évig volt ilyen autóm, mai is bánom, hogy eladtam.
Csak tankolni kell és a kopó alkatrészelet cserélni, hálából kimegy a világból...
Legnagyobb hibája ebben a korban a hátsó torziós rugó törése, toronycsapágy elöl, ez miatt első rugótörés...
Hütő szivárgása,
Másra nem nagyon emlékszem
Többi típushoz képest jó fogyasztás...1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
PeterPH
senior tag
Ha a kézikönyvébe nem ítrák be, akkor ki kell venni, és az oldalán lévő kódok alapján generálható.
Androidra a google play store-ban találsz hozzá nem egy alkalmazást. -
rob210
Topikgazda
Ezen semmit.
Ha nem vagy autószerelő és nincs karosszériás ismerősöd, ebbe ne locsold bele a pénzed.
Ez legalább a megvásárlás után még 500.000.- be fájna.Ez már eleve magáért beszél:
"Okmányok
Okmányok jellege: Lejárt magyar okmányokkal
Műszaki vizsga érvényes: 2016"Eleve nem 95 lóerős 16 szelepes hanem ez a régi 75 lovas 8 szelepes motorral van szerelve ehhez a kasznihoz kínszenvedés.
Ebben minimum az 1.6 os RT-t keresném a helyedben, gondolom családhoz kell ami azt jelenti megpakolod olykor a kocsit ami azt jelenti a 75 lovas motor kileheli a lelkét.A másik meg az, hogy ha ilyen hirdetést tesznek fel, amiben lássuk be szinte semmilyen adat nem stimmel nekem a bizodalmam erősen megcsappanna.
Annyiból megnézheted, hogy lásd milyet nem szabad venni.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
#10726912
törölt tag
Nagyon nézd meg a rozsda miatt, küszöbök fertelmesen tudnak rozsdásodni, kellemes alku pozíció. Alvázat is nézd végig, vigyél nejlont vagy pokrócot, s feküdj le mellé a hátadra és tüzetesen nézd végig. Figyelj a kipuffra is, ha látsz valahol fekete foltot, akkor lyukas a kipuf rendszer.
Emellett minden működjön. Hideg motorral nézd meg, nyitás előtt legyél a telepnél és figyeld, nem e indítják be. Indítást meg tudod ítélni magad is, kérdezz rá, hogy milyen az llu benne, ha azt mondja, nem jó,gyenge, tedd bele a tiédet. Könnyen, stabilan forgasson. Pár másodperc után indítson. Stabil legyen az alapjárat hidegen is. Menjen és működjön a fűtő venti, ablaktörlő, ablakmosó, féklámpák, helyzet jelzők, minden, ami eszedbe jut. Központi zár, elektromos ablak is simán működjön. Ha főrészen (motor, futómű, kasztni) találsz hibát, akkor hagyd ott. Ha apró hibákra lelsz menet közben, vagy bármikor, akkor alkudj. Futómű legyen feszes, tartsa a kasztnit, 90-es tempónál ha előzöl, ne kóvályogjon az úton, bakkanóknál ne csattogjon nagyon (kicsi ronda hang belefér), s fékezéskor ne húzza félre a kormányt. Kéziféket is ellenőrizd, húzd be, indulj el vele, ha nem tudsz, az a jó, azaz fogjon, illetve utána engedd ki, s ellenőrizd, nem e ragad be valamelyik kerék.
Nézd meg alaposan az ablakokat, szélvédőket, nincs e sérülve az üveg. Az utastérben, de főképp a csomagtérben keress beázások nyomait. Kb ennyi hirtelen. -
rob210
Topikgazda
Mekkora a keret?
Azt hittem kifejezetten scenicet keresel.
De ha mindegy akkor én inkább a megane-t javaslom, kevesebb hiba szokott vele lenni.
A scenicnek pl. típushibája a hátsó lengéscsillapító törés.
Könnyen beáznak, illetve az ülés háttámla szokott eltörni.Renault power
-
#10726912
törölt tag
Az első linkeltednek a futómű baján túl nagyon jellemző az iszonyatos mértékű rozsdásodás, van ismerősömnek olyan ebből a típusból, aminek mindkét oldalán hatalmas lyukak tátongnak a küszöbön. De ha most rendben van. mikor megveszed és nem magad mész megnézni, hanem egy olyannal, aki ért is hozzá, fel tudja mérni a kocsi valós műszaki állapotát, és SZÜKSÉGED VAN egy ilyen nagy térre, akkor veheted, mint a többi hasonlót. Szomszédomnak is van, ő nem nagyon szidja, bár neki relatív a kocsi állapota, mert megcsinálja magának..s ha ezt megveszed, akkor mindig vigasztalhat a tudat, hogy van ettől rosszabb: A CITROEN XARA PICASSO
Ha Megane-t veszel, az jóval stabilabb lesz az utakon, nem háklis az oldal szélre, s sokáig hajlamos mindenféle különösebb gond nélkül üzemelni. Csak ezt is nagyon át kell vizsgálni, mert egyik fórumtárs nagyon bele szaladt a futómű felújításba (giigz). Sógoroméknak ez a típus van más színben, de m1-esük van 7 éve, olajcserére költenek évi 8-10 ezret mennek vele. Lehet jó darab, de bele nyúlhatsz a pár ezres kiadások vége láthatatlan hálójába. -
rob210
Topikgazda
Ez a teljes ár, vagy ennyit szánsz a kocsi megvételére?
Mert ha ebben mindennek benne kell lenni, az akkor komoly utánajárást fog igényelni és szerencsét.
ha ez csak a kocsi vételára akkor viszont sokkal jobbat is kapsz ennyiért.én a helyedben az 1.6 osokat nézegetném 8 szelepesekből.
vagy az 1.4 ből a 16 szelepest.Renault power
-
Hugo85
aktív tag
Ebben az esetben komoly kompromisszumokat kell kötni és lehetőleg minél kevésbé felszerelt autót nézni, hogy minél jobb állapotút találhass ezért a pénzért, illetve minél kevesebb potenciális hibalehetőség legyen. Valami 8 szelepes benzinest kellene szerintem, különben már a vezérlés cseréje is nagyobb összeget vihet el és nem fog maradni más karbantartásra keret, pedig kelleni fog...
Mindenképpen nagyobb autóra van szükséged csak mert ha nem, akkor lehet egy 1-es Clio jobb lenne (vagy egy régi Swift, de ezt halkan mondom)? Azt egész patent állapotra ki lehetne hozni összesen ennyiből. Nagyobb autóra már csak gumiból is drágább kell, ami egy szettnél 60-80 ezer Ft minőségtől függően.
[ Szerkesztve ]
-
just
aktív tag
Tehát padlógáznál írja ki 1800-2000 körül vagy már alacsonyabb fordulaton is? Hiba eltűnik ha elengeded a gázpedált vagy csak újraindításnál szűnik meg? Lehetséges okok:: Gázolajszűrő, Egr szelep, injektor(ok), turbó, vagy csak egy szimpla kontakt hiba vagy vezeték szakadás. Egy jó renault diagos pillanatok alatt megmondja hogy melyik.
Two things what i hate. People that can't count...
-
diablo1984
veterán
a keréknyomás szenzort le szokták szarni, azt ki lehet az agyából íratni, elektromos ablakok tudnak összecsuklani(bowden szakadás), tud még megmagyarázhatatlan nem indulást produkálni(mint minden korabeli renault- valszeg immo, illetve központi egység hiba), központi zár is tud szarozni, illetve a csuda indító kártya, ha leejtik, ráülnek, stb. nem feltétlenül fog jelentkezni ezek a hibák, az elektromos ablakkal mindenképpen tudsz találkozni, az ha megszorul, már tépi is a bowdent....
-
diablo1984
veterán
abban a gyújtótrafó tud megpurcanni, de ha egyszer kap egy megfelelőt, akkor örök élet+1 nap!
huncutkodik a műszarfal, az lehet olyan, hogy ugrálnak a mutatók random, azt elég megtalálni, hogy mire ugrik, mert full elektronikus minden benne, egy zárlat miatt is tud mókázni(nálam indítózáskor a fordulatszám mérő ugrált, később kiderült, hogy az önindítóm csinált indításkor zárlatot), lehet valami az óracsoporton belül, vagy valami más.ettől még bárhonnan haza tudsz vele jönni. tudnak ilyen dolgokat a renaultok produkálni, az újabbak szélsőséges esetben menet közben ilyen hibakor beverik a "csekkendzsint" és le is tilt, míg a régebbiek mennek tovább(az én laguna 1-esem az ék egyszerű változat, nem beszélget, még a fogyasztást sem mutatja, de lehet nem is hátrány az. kolégám 1,6 benzines 1-es lagunája is hajlamos megkergülni, ugrálnak a mutatói, visszajelzők villognak, elkezdi szövegben felsorolni, hogy mi a hiba, de 10mp múlva már tünet mentes a gép..... bújkálnak a bitek, a renaultnál minden elektronika mindennel összefügg, egy zárlattol bárhol meg tud kergülni!motorcserét műszakikor kell bejelenteni, akkor állítanak ki egy papírt, hogy cserés volt és utána forgalmi és törzskönyv csere következik! jó kérdés, hogy eredet vizsgán ha kibukik, hogy soron kívül műszakira nem rendelik-e be az autót....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
szerintem megvétel előtt intézzék el, elviszik egy vizsgáztató helyre, ott kapnak egy papírt, utána majd neked úgyis új forgalmi kell és törzskönyv, spórolhatsz rajta. mennyi műszaki van még rajta? jó kérdés, hogy ha eredet vizsgán bukik, akkor nem-e autómatikus feljelentés, nyomozás, majd mikor az lezárul, motorkódot kap a vas.
amúgy azon nem szegecselhető(alu táblán van, az meg a blokk oldalára szegecselve) a motorszám?
-
rob210
Topikgazda
Szia.
Én ezt végigcsináltam ismerős kocsijával.
Nem egyszerű és csak az NKH-nál (mozaik utca) vizsgáztatható le a kocsi.
A himi humi haver által levizsgáztatott forgalmi egy rendőri ellenőrzés során semmit nem ér.
Igaz még nem láttam olyan rendőrt aki kinyittatja a motorteret és alvázszámot, meg motorszámot ellenőriz forgalmiból, viszont egy mobil NKH-s ellenőrzés során azonnal leveszik a rendszámodat és mehetsz gyalog.
Hiába mutogatod a papírokat, hogy te vetted és levizsgázott.
Egyszóval ha ilyenbe belemész az árból a vizsgáztatást eleve alkud le.
Ami 68.000.- mindennel együtt, illetve utoljára ennyi volt. És kell az összes papír hozzá, adásvételi a motorról és a kocsiról.
A rizikót én nem vállalnám be ami az így használással jár.A másik, a műszerfal, az nem nagy hiba szerintem egy két csatlakozót kéne csak oxid mentesíteni és kontakt sprayel befújni.
A torony csapágy pedig swag és 14.000.- kicserélni 35 perc mindennel együtt.
Renault power
-
Wiz Khalifa
addikt
Mivel maga a kocsi a hónap elején lett véve és sajnos a gazdáját nem ismerem de látszott a házból, a stílusukból stb... hogy nem kóklerek hanem jómódúak, szeretik a kocsikat és foglalkoznak vele, így szerintem nem nagy gond van. Mivel köztudott hogy ebbe a Thaliaba meg több ilyen idős Renault-ba sok a kontakt hiba így szerintem ez áll fent. Mivel az olajon, a levegőszűrőn, az olajszűrőn látni hogy nem rég lettek cserélve. Szó szerint a levegőszűrű olyan tiszta mint ha akkor rakták volna bele mikor megvettem.
Szóval foglalkoztak vele, de nem annyit mint amennyit érdemelne.
De amúgy mint fentebb említettem nem rég vettem így a szerelő ismerőshöz valamelyik héten elviszem átnézetni, megmondom neki ezt a hibajelenséget stb... jó tudni azért mi az ami cserés lesz, vagy netán kiderülne hogy ezek a dolgok alatt komoly a gond, amiről nem tudtam.
Az is előjön hogy ha lefullasztom (még alig vezettem nem szoktam meg) akkor néha nehezen indul utána vagy nem is forgat eleget hogy beinduljon. Ilyenkor kicsit várok vele (2-5 perc) és beindul utána pöccre. De ezt csak lefulladás után produkálja.
Szóval vannak apróbb gondok amik javítást igényelnek, de használt autóról van szó, ezek természetes dolgok. Én csak attól félek ne legyen valami rejtett baja mert akkor megszívom mint a torkos borz.
Smoke some weed nigga!
-
FerNandor
őstag
Van benne egy olajszint erzekelo, ami az olajszintet figyeli. Elvileg fedcompos az autod. Ilyenkor elvileg kis karikakban vagy vonalakban kifejezve jelzi is az olajszintet. Megane-nál csak aztbirja ki, hogy oil ok es ha megnyomom a fedcomp gombjat, akkor jelzi ki a mennyiseget. Szoval nem az olajcsere ota megtett utra irja hogy ok. Ha jol remlik clional a fedcomp menujeben nincs csereperiodus visszaszamlalo.
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
-
speedydb23
senior tag
Hol drágább a negyedéves mint az éves?
Én most kötöttem új szerződést, mert megemelte a KÖBE az éves díjamat.
Konkrétan eddig fizettem 42+adót, a mostani ajánlatomban meg 71+adó az új díjtétel.
K&H-hoz megyek át ott most 36+adót fogok fizetni, éves átutalással.
[ Szerkesztve ]
-
motoflug
őstag
& diablo1984
Na igen, valószínűleg bennem van a hiba, de nagyon nehéz ez az autóvásárlás téma. Nehezíti a dolgomat, hogy rengeteg autó tetszik, nehezen zárok ki egy-egy típust, de nemrég Németországban láttam egy dupla panorámás szolid 17-es felnis Scenicet (~2001-es), és teljesen belezúgtam. Erről a típusról tudom elképzelni, hogy kiszolgál sokáig, de a sok vegyes információ miatt elkezdtem "megbízhatóbb" technikájú autókat nézni, mint pl. Civic, Mondeo, stb. Azonban a scenic számomra non-plus ultra, már ami a küllemét/kényelmét illeti, eleve jobban vonzanak az egyterű autók. Szóval nem egyszerű, kicsit magamnak is generálom a feszkót, de szeretnék biztosra menni, mert azért nagy utakra mennénk.
-
motoflug
őstag
Tulajdonképpen, ha tényleg nem akarnék lukra futni, akkor vennék egy swiftet, de egyszerűen azzal nem tudok azonosulni, és ezzel nem szeretnék megbántani senkit, de számomra nem egy szépség.
A felnire: persze racionálisan én is hagynám a francba, vagy max 16-os, de basszus milyen szép már: [link].
Tudom, hogy nem úszom meg költségek nélkül, ha ennyi idős autókban gondolkozom, bármi is legyen, de ez bármivel így van, ha autót vesz az ember. Cserébe végtelen opció megnyílik. -
Cane
őstag
Az enyéimet mind cseréltem espace-ban és megérte.
C5W szofita led méretek pl. amelyek jók lehetnek 31, 36, 39mm hosszúságúak, de inkább a 39mm-re tippelnék. Pattintsd le megfelelően a búrát és mérd meg mekkora kell (csomagtartóban is) és ali-ról ingyenpostával megjön bagóért csak várni kell 3-4 hetet.
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Ha hivatalos DRL kell, akkor ez felejtős.
Ha bevállalod, hogy esetleg rendőr vagy műszakin megszekszuálnak, akkor lehet ilyen lámpa burába utólagosan beépíthető cuccokon elgondolkodni.
Eddig ködlámpába építhető led "gyűrűket" láttam. De ahhoz is szét kell bontani a ködlámpát, majd tökéletesen összerakni, stb. ....
Ha van kedved vele foglalkozni, meg bevállalod, hogy nem legális, akkor kis kézügyességgel olcsón megoldható.Egyébként meg maradnak az utólagos, engedéllyel rendelkező DRL-ek.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
Majd lefotózom, de egyébként a felső csavar ami a motortérhez legközelebb van.
Az alatt ovális a luk és oda kell, hogy legyen Írva is, hogy 1.2 % azt hiszem a thaliáé.
Azt a csavart fellazÍtod beljebb nyomod a lámpatestet és meghúzod a csavart.
Recés a fül tehát azzal lehet fokozatosan állÍtani, hogy mennyire tolod be a lámpatestet.Renault power