-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
harry
veterán
válasz rob210 #80196 üzenetére
Azon gondolkodom meg, hogy a munkahenger hibabol eredhet az, hogy esetleg jol van ugyan beallitva a pofa / tavolsag, de nem tudja eleg 'erosen' ranyomni...?
Meg ugy masfel eve nyaron volt, hogy a nagy melegben, araszolasban fellevegosodott a regi fekfolyadek, es a bal hatso kerek lehet befogott / ugy maradt par km-en at, legalabbis mikor utana megneztem otthon eleg forro volt a lemezfelni. Utana persze lett cserelve egybol folyadek, s utana osszel lett felszabalyozva a dob is, de nem tudom neztek-e fekerot valamelyiknel, vagy esetleg mar azota van vele gond, csak nem jott elo.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #80201 üzenetére
Hm meg egy gondolat (mar inkabb kivancsisagbol), az lehet, hogy az uzemi feknel valoban nincs problema, de pl. kezifeknel igen?
Nem tudom ezt mertek-e, de lenne benne logika, leven mashogy mukodik, es ha mar 'emergency brake', akkor annak is jol kell mukodnie... Mondjuk ha valamiert a normal feked nem mukodik es kezifek kell, ott valoszinuleg mar nagyobb baj van, mintsem a feloldalassag miatt aggodjak.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
harry
veterán
Szoval elvileg elso alkalommal is kitisztitottak, beallitottak, fekpadon rendben ment, kezifek is fogott ~4 kattanas utan, megis 2 nap es 50km kesobb a vizsgan 90Nm vs 150Nm difi volt.
Ma kicsereltek a munkahengert es a pofakat, hogy tuti rendben legyen, fekpadon jo volt. A multkori miatt most nem is szamoltak munkadijat, csak az alkatreszeket.Viszont indulas elott feltunt, hogy vagy 8 kattanas a kezifek, mondtam is nekik ezt azert nezzuk meg. Ezt szinten beallitottak rendesen, de most megprobaltak ismet, de ugy tunik, hogy nem marad ugy (?). Na de mi az, hogy ez csak ugy magaban elallitodik?
Hetfon megy vissza es megnezik alaposan megint.Angolul egyezkedunk kocsikrol ugy, hogy egyikunknek sem anyanyelve, ezert nem tudok feltetlenul pontos leiras adni / kerni.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz grizlisandor #80214 üzenetére
Robi irta az elso post utan, hogy 1.2 TCE-t ne akarj...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #80319 üzenetére
Hetfon sikerult az enyemen is vegre rendberakatni a feket, es igy sikerult is a muszaki / luxi regisztracio Nem tudom mi lett a vegso pontos ertek.
Korabban irtam parasodast: szerintem valami nem kerek a szellozteto rendszerrel. Bar lehet allitani, hova fujja be a levegot, kozepen a konzolon mindig meglehetosen erosen jon, meg full-ablak allasban is. Ha ezt a szellozot lezarom, akkor valamivel erosebb lesz az ablaknal befujt levego, de meg igy is harmatosnak itelem (foleg ahhoz kepest, amit kozepen be tud fujni, ha arra van allitva).
Mi mindent kene lebontani ahhoz, hogy az ablak alatti befovokhoz / levegoelosztohoz hozza lehessen ferni? Vagy merre lehet gond?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #80329 üzenetére
Gondolkodtam azon, hogy esetleg csak az 'ablak elotti' resszel van gond, azt meg talan nem akkora melo szetszedni, es ott igazitani a befuvo tomitesen, mint pl itt: link
De igen, mivel kozepen mindig eleg erosen jon a levego, ezert valoszinu mar korabban lesz gond...Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz 75kokoko75 #80341 üzenetére
Nem tudom mennyiben mas a scenic teteje, nekem Megane1-van, azon igy all: link
Igazabol ra van huzatva arra a gumis csikra. Ha budapesti hely szoba johet (bar vegul is eleg ha csak innen rendeled), oket tudom javasolni, segitokeszek voltak, nem csak 'webshop', de ertettek is hozza.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ha valakit erdekelnek Megane 1 szerelos videok, ezt a csatornat most talaltam (ne kerdezzetek hogyan), aprobb dolgok szetszerelesehez hasznos lehet (pl. pollenszuro, tetoantenna, klimavezerlo panel, kilincs, stb): link
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz dankonor77 #80352 üzenetére
Fureszeld be a kozepet es lapos csavarhuzo De valoban a legpraktikusabb egy csere. En sem lattam ilyesmit.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Megane3-nal volt esetleg olyan felszereltsegi szint, ahol alapbol volt szelvedo futes, vagy ez legfeljebb egy kattinthato extra es kulon meg kell nezni van-e adott kocsiban?
(egyszerubb lenne elobbire szurni, kulon nem biztos, hogy bejelolik eladaskor)Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
1.4 16V K4J 750 motornak tenyleg 165g/km CO2 kibocsatasa?
Muszaki lapokon ez a mezo uresen all, viszont mivel kulfoldon regisztraltam nemreg, most az eves adomegallapitasnal ennyival szamolnak, es csak erdekel, hogy ez valoban annyi-e (kicsit soknak tunik, de lehet csak a mostani motorokhoz kepest erzem igy...).valaki_xy: az mondjuk eleg kiraly lenne
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz 75kokoko75 #80399 üzenetére
Koszi, mondjuk nekem a 4 ajtos megane van, ott 155-ot ir link link
Mondjuk a gumimeret nem stimmel ezeken az oldalakon (es nem is valtomeret, a jo ugy tudom 175/65 r14, es nem /70), igy nem tudom a tobbi mennyire pontos, de vegul is mindegy.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz LamerGyuri #80426 üzenetére
Ez nem annyira szubjektiv tema Illetve nem csak rad van hatassal.
Ahogy Robi is irta, meg sokan sok helyen, par perc eleg lehet (nyilvan nem indulunk egybol inditas utan, az a masik veglet). Par percet siman elszuttyog az ember esetleg amugy is meg. Hogy egyertelmu legyen: az ennel hosszabb, 3-5-10 perceket nem ertem...De pl multkor reggel mig kapartam a havat a kocsirol, vegig szivtam a mellettem parkolo kocsi szagat, amit addig hosszu perceken at jaratott a szakarto tulaja. Na ez viszont igy nem csak az o dolga. Nem beszelve arrol, hogy itt konkretan szabaly is van arrol, hogy nem jaratjuk az autot magaban.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz MC Pite #80436 üzenetére
Szo szerint 1 part ertettem ezalatt de jo akkor legyen 1.
Normalis esetben nekem is kb ennyi amit leirtal. Telen tobb, mert mint irtam elegge parasodok. Lehet extrakent meg utvonalat tervezni, zenet / radiot allitgatni, kaput / garazst lecsukni, utas beszall, mittomen. A lenyeg annyi volt, hogy egy fel percet kb varok nyaron is, de telen sem sokkal tobbet (vagy ha igen, akkor az nem a 'melegites', hanem egyebek miatt)
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
-
harry
veterán
válasz gabor9991 #80526 üzenetére
Marmint akkor volt jo, vagy meg mindig? Gondolom nem feltetlenul linearis az anyagfaradas miatt bekovetkezo kulonbseg a ket elemnel, avagy idovel a regebbi sokkal rosszabb lesz, mig az uj csak kicsit, ami igy nem tul szerencses. De itt csak tippelek...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz kisgyerek85 #80631 üzenetére
Azt szerintem semmikepp se vard, hogy veszel egy hasznalt kocsit, es semmit nem kell csinalni vele... De miert is lenne ez baj? Elso szervizen csereled a kopo dolgokat (vezerles, folyadekok, szurok, ha meg olyan fekek, gumik, aksi), vagy ami esetleg meg kiderul elozetes atnezesen (!), na es akkor utana lehet hasznalni, ez ilyen.
Nyilvan a kaszni / fenyezes hiba megint mas, de azt meg latod, el tudod donteni mennyire zavaro / az a javitas neked belefer-e arban vagy idoben.A kinalat meg az ar kerdese, avagy hogy van-e eleve elfogadhato vetel, az megint mas tema.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz CriticalHit #81120 üzenetére
Azert egy olajcseret kb barki meg tud ejteni, en ezzel nem fordulnek markaszevizhez... Akkor inkabb, ha valami nagyon tipus-specifikus gondom van, vagy diag kell stb. De akkor is vannak elerheto specializalodott szervizek.
Ha van korabbi szamlad, osszenezheted a valtozasokat, gondolom a forintgyengules nem kedvez a hivatalos beszerzesnek. Az oradij meg hat, markaszarviz.
Amugy milyen motorba raktak 10w40 olajat...? Jo az?Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz CriticalHit #81130 üzenetére
Jo, de hidegen?
Gyari szuro: ezt is tudsz venni te is.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Par napja azt vettem eszre, mintha kicsit zötykölődne a kocsi aranylag sima uton is. Korbenezve semmi kulonos, bar a bal elso kereken nincs az a kis suly amit centirozasnal szoktak rarakni. Csak epp nem tudom, hogy eleve nem kerult ra vagy leeshetett...? Elofordulhat ez (nem kellett / leesett)?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz molnarpeter #81278 üzenetére
Hm bosszanto, novemberben lett centirozva gumicserenel. Nyarit egyelore nem szivesen raknam fel, itt este meg fagy, szoval lehet megnezetem, koszi.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Hello,
Par kerdes Megane1 (1.4 16V benzin) olajcsere temaban:
- A leereszto csavart kicserelhetem pl. erre a hatlapfeju csavarra? link
Ugy latom M16-os, de talan rovidebb (15mm vs 22mm?). Vagy inkabb vegyek egy 8as negyszogkulcsot? Tovabbi csavar lehetosegeim: link
- Ugy altalaban mikor erdemes ezt a csavart cserelni? A mostanit 2 eve raktam be, tavaly csak a rezgyurut csereltem.
- Mennyi az olajleereszton a meghuzasi nyomatek (alatta rez roppanto gyuru)?
- Mennyi arra az esely, hogy ha ezt multkor meres nelkul csak erosen rahuztam, serult a teknoben a menet? Akkor egy ilyet hasznaltam, olyan kegyetlen erokar nem lehetett: link[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz janos1988 #81808 üzenetére
Azert meglehetosen keves olyan extra van, aminel 'jobb ha nincs, mert nem romlik el'. Ha elromlik akkor ugyanott vagy, mintha eleve nem lenne - na de amig megy addig tudod hasznalni, es nem torvenyszeru hogy megdoglik. Persze egy legrugo eseten lehet necces kerdes, de nem ilyen alap dolgoknal.
Amugy nem tudom miert vennel ilyen kocsit, annyira tuti az allapota amugy? Szerintem mar egy klima is alap kene legyen, de ez szubjektiv, lehet ezek nelkul elni, csak minek szivatnad magad. Te erzed mennyire van ezekre szukseged.
Motor: ezt nem tudom honnan vettek, mindket motor ajanlott, az 1.6-al pedig mar egesz jol lehet autozni is (gondolom a szinten 16 szelepes K4M-rol van szo). Ha lehet inkabb azt neznek, de nem feltetlenul kriterium.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Gabesz87 #81938 üzenetére
Ugyan meg nem lattam, de itt egy 'igy ne hirdess' video amit ma raktak ki, lehet van benne valami hasznos: link
Masfelol talan valoban nem a legkeresettebb kategoriaba tartozik a piacon (ettol meg nyilvan lehet jo, de hat ha kicsi a kereslet akkor hiaba).Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Ganz-[HUN] #82043 üzenetére
Dobd fel google photos ba, aztan csinalsz roluk egy megoszthato linket, egyszeru is es a nagy meret (felbontas) is megmaradt.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Neztem a Totalcar uj S-mercis videojat, nem semmi Aztan visszatertem a valosagba es megcsinaltam a Megane1-en az olajcseret. Pont jokor, tegnap villant fel a szerviz lampa az alacsony szint miatt.
rob, ket kerdesem lenne
- jol ertettem, a rezgyurus tomitesu olajleeresztot csak 30Nm-re eleg meghuzni? Eleg kevesnek erzodott / egesz 'kilog' a csavarfej es latszik a rezgyuru is. Igaz nem ereszt...
- a legszurot mikor kivettem, azt neztem hogy mogotte a muanyag haz kicsit mintha olajos lenne: link Ez mitol lehet / mennyire problemas?Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Meg egy kerdes: Megane3-nal beszeltuk, hogy a 'legmegbizhatobb' motor a jo oreg szivo 1.6 (K4M + 6-os valto).
Hogyan folytatodna a sor? 1.4TCe (H4Jt vagy H4J)? Esetleg 2.0 motorbol a szivo (M4R) vagy a TCe (F4RT)?Illetve ha mar itt vagyunk, Megane4-nel 1.6SCe vagy 1.3 TCe160 (H5Ht)?
Esetleg kizaro ok barmelyiknel van?
(Wiki-rol neztem a motorokat, nem tudom mennyire pontos).[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #82093 üzenetére
Koszi! Marmint az egesz szivosort + pillangoszelepet leszedni, es alatta van? Mint pl. itt a videoban: link A szelep es gyertyak kozott arra a fura alu valamire gondolsz? link
Gombinyó: koszi, foleg M3-t nezek, es ott is inkabb a megbizhatosag a fontos, csak gondoltam ranezek milyenek az izmosabbak. Ugy latom 2.0-bol is van par 179, 190LE verzio, de foleg a 220as: link
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #82096 üzenetére
Ja hogy az az egesz. Gondolom kene hozza akkor uj tomites (szivosorra + szelepre), fojtoszelep tisztito spray, es ha jol lattam e-torx csavar rogziti az egeszet.
Mennyire gond ha ezt hagyom igy? Mondjuk akar csak ~augusztusig (4-5k km)? Emiatt lehet magasabb olajfogyasztas? Mas hibat okozhat?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Parom ment kocsival dolgozni (mint minden nap), es par km utan felvillant a piros STOP + akku ikon, szoval vissza is fordult. Amikor leallitva ramertem, 12.9v korul volt (persze, hiszen ment a toltes elotte, de 'hideg' allapotaban par hete is ilyen 12.4 korul volt).
Ujra beinditva mar nem vilagitott egyik hibajelzo sem.
Alapjaraton 0 terhelessel kb 14.4v toltes, magasabb fordulatra sem ugralt.
Ha minden nagy terhelest rakapcsoltam, akkor alapjaraton lement 12.5-12.9v kornyekere, de egy kicsit emelt fordulatnal megint megvolt a kb 14.4v.Kb 1.5 eves az akksi (SCT), es akkor lett felujitva a generator is.
Mi lehetett ez?
Menet kozben ment meg az ablaktorlo meg a radio (+szivargyujtos fm transmitterrel BT kapcsolat), ha csak probakepp rakapcsoltam, nem lattam semmi furat, de nem jarattam sokaig.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #82248 üzenetére
Mit kene latni, hogy a segedszij nem forgatja 'rendesen' a generatort, vagy hangja lenne a szijnak? Mikor parom hazahozta a kocsit s beinditottuk, mar nem volt hibajelenseg. Felujitasnal csereltek a csapagyakat is.
Annyi infom van, hogy 2017.02.14.-ben volt: "komplett vezérlés csere, vízpumpa csere, fagyálló csere 150 200 km", meg az elozo tulaj altal. De nem tudom pontosan mit takar a 'komplett'... Azota eltelt 4.25ev es 43k km, miota nalam van nem nyultam sem ahhoz sem a segedszijhoz / gorgokhoz.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #82250 üzenetére
Koszi az infot!
"gumiágyon át egy vonalat a két fém részen"
Marmint a tarcsa-fotengely-tarcsan keresztul, es akkor latom ha a tengelyhez kepest a tarcsa elmozdul? Bocsi de nem lattam meg az a resz hogy nez ki...Vezerles csere: igen neztem en is. Jelenleg ket opcio van, vagy a kocsit cserelem osszel (mar tavaly volt ilyen terv, aztan akkor nem fert bele) es akkor kihagyom; vagy marad meg egy evet, es akkor ha augusztusban hazamegyunk megcsinaltatnek rajta mindent.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Mondtatok Megane4-nel az 1.33-as turbos benzines (H5Ht) lehet egy jo valasztas, de azt jol latom itt: link, hogy csak 2018.4 - 2018.8 kozott gyartottak a reszecskeszuro nelkuli verziot (a tobbinel meg ott a GPF)? Azert az nem egy nagy merites. Illetve mennyire lehet alig 3 ev tapasztalata alapjan azt mondani, hogy megbizhato?
Esetleg a korabbi 1.2-es, H5Ft motorok? (TCE 100, 130, 130 EDC)
Az 1.6 szivo SCe (H4M) azon kivul hogy nem tul eros (meg tobbet fogyaszt es szennyez), van mas gondja?
Neztem az E-TECH-et is de abbol meg alig van hasznalt, kicsit mas arkategoria, illetve sok tapasztalat sincs meg vele.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Yiggdrasil #82293 üzenetére
Megane3 kombikat nezegetek en is, szinten az 1.6 szivo benzinnel. A 6 sebesseges valtoval szereltek vagy 5? Utobbi valoban nem lehet nagy szam, elobbire itt azt irtak tobben hogy vallalhato a teljesitmenye is. Ha a dinamika fontos, akkor valoszinuleg nem a te autod, ha viszont a megbizhatosag, akkor jo valasztas, foleg ugy, hogy ismerostol van, vezetett szervizkonyvvel, szemben egy ismeretlen eloeletu, sokat futott, jo esellyel tekert dizellel.
En amugy is vennek ilyen autot (M3, kombi, 1.6, 6-os valto), igy meg foleg, hogy ismerostol van es jo aron, es meg a nagyszerviz is megvolt.
Azert menj vele egy probakort s nezd meg milyen erzes, ha az fontos szempont.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
-
harry
veterán
válasz Gombinyó #82353 üzenetére
Mondjuk erdekes ha hibridet akarsz, akkor a Megane listaara magasabb...
Arkana Zen E-TECH Kezdő listaár 9 899 000 Ft
Megane (kombi) Zen E-TECH Kezdő listaár 11 099 000 FtDe ja belso egesu motorral 9-10korul van Arkana, a Megane 7-8.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen