- Windows 11
- Programozás topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Microsoft Excel topic
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Zyxel NAS326
- YouTube
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Disney+
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
harry
veterán
Előszedtem a pótkereket, a gumiba az van nyomva, hogy max nyomás 3.5 bar, mérés szerint 2.7 (találtam a pincében egy régi analóg mérőt, de kb. jónak tűnik).
Maradjon ennyi, vagy toljam fel 3.5-re, vagy a kettő között kéne legyen?
Ez amúgy egy 2003 áprilisi gumi (DOT 1503)... egy defektnél még talán hasznos lehet, nem "tűnik" rossznak. Képek
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Köszi a válaszokat!
A másik kocsin van úgy megoldva, hogy egy téli van bedobva tartaléknak, ez mondjuk annyiból nem szerencsés, hogy ott többnyire számít a forgásirány, de hát amilyen gyakran kell... Nálam mondjuk a téli szett nincs felnin, így ez a veszély nem áll fent.Lehet rendelek egy négy évszakosat akkor, aztán nyári gumira váltásnál cseréltetem a pótkereket is. Felni gondolom ugyanolyan mint a többi is.
Ilyen defektjavító kukacot vagy egyebet érdemes lehet beszerezni még?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz MC Pite #73410 üzenetére
Nem feltétlenül bonyolítanám túl, hungarocellt is használhatsz, már, ha fontos ez a tárolási megoldás. Pl. lábazati lap elég tömör és masszív, kicsit nehezebben, de faragható, vágható. De ha csak annyi a lényeg, hogy ne zörögjön / mozogjon, akkor valami szivacsba / ruhába is be lehet tekerni, és bedobni a kerék közepébe.
Nekem az öreg megane-ban megvan ha az segítség, körbe tudom mérni / fotózni egyszer.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
harry
veterán
válasz asvald #73520 üzenetére
Bárminek lehet rossz kimenetele Abból kiindulva, hogy ez egy komoly kérdés, és egy nappal előtte kerestek hozzá leírást, biztos jó ötlet belevágni...? Vagy nem is értem, hogy cserélnétek ha nincs leírás / nem ismert hogyan kell? De gondolom arról van szó, hogy szereltetek már kocsit, és akkor csak megy ez is, de kell-e valamire különös figyelmet fordítani, nem?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #73602 üzenetére
Megane III-nál ha jól látom az egész modellciklusban ugyanazt az 1.6 szívó motort rakták (K4M), igaz? Ehhez képest mekkora para faktor bevállalni egy 1.4 TCe -t használtan, 6-9 éves korában? Mármint ha annyival el lehet intézni például, hogy lehet kell turbócsere mondjuk 150k, amúgy hasonló, akkor azért ezzel együtt lehet élni. Bár gondolom egy turbós motornál eleve minden más komponens is jobban meg van terhelve... Ez már közvetlen befecskendezéses? (Vagy eleve minden turbós az, nem tudom...)
Illetve ha már M3, van jelentős frissítés 2012 facelift után, ami miatt érdemes inkább azokat nézni, vagy nem annyira fontos?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Köszi az infókat!
Igen a kokszosodás miatt érdekel a befecskendezés. Bár hallottam már olyat is, aki legyintett, hogy egyszer ki kell takarítani, aztán lehet az jó Én mindenesetre bizalmatlan vagyok ezzel a megoldással szemben.
Turbó: persze drágább, alapvetően nem is akarnék, csak elgondolkodtam azon, hogy az M3 kombi testét mennyire tudja a szívó 1.6 mozgatni - tudom, vállalható, sosem volt alattam erős kocsi így bizonyára nem lenne gond, csak érdekelt mivel jár egy alternatíva. Mert azért tetszene az 1.4 turbó ereje, és gyanítom azért csak lehet valahogy ebből is jót venni. Kérdés mennyire szerencsejáték, mennyivel magasabb a normál szerviz (pl. említett vezérléscsere), illetve a kiugró szervizek (pl. turbó hibák, vagy egyéb nyavalya).
Mert bár sok változó van, de az elképzelés, hogy idén külföldre költözünk, és az M1-et cserélném másra, pl. M3 - amit így igen, külföldön vennénk / üzemeltetnénk. (de szóba jöhet Focus3, i30, Ceed, Octavia stb, de ez még odébb van)
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
-
harry
veterán
válasz eTrade #73621 üzenetére
Használtan nem gondolnám, hogy akkora árkülönbség van, és talán külföldi piacon (pl. Mobile.de) kevésbé alul értékelt a Renault mint itthon...? De igen, az lenne a legjobb ha lenne személyes tapasztalat. Addig igyekszem többet megtudni motorokról, ismert hibákról stb.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Leadtam a kocsit kuplungcserére, említettem az olajfogyás kérdését is, meg, hogy 5W30 olajat raktam bele. Ott felvetették, hogy ez egy elég vékony olaj, és 10W40, 5W40 jobb választás lenne. Előbbitől eléggé idegenkedek, de a következő cserét tavasszal esetleg 5W40-nel csináljam? 1.4 benzin K4J750, Megane 1.5 2003
A fogyásról írtam korábban, most kb 7000 km van benne csere óta, most nem tudom pontosan a szintet de kb 1l utántöltés volt már. Folyást nem láttak szerelésnél, a kipufogó gázra még lehet rá tudunk nézni (bár kékes füstöt egyáltalán nem látok, igaz azt gondolnám ez egy komolyabb mennyiségnél jelentkezne csak).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Jó döntés volt a kuplungot cserélni Láttam a kiszedett példányt, hát azért meglehetősen kopott volt már... Érzésre is nyilván teljesen már. Mondjuk szokni kell az előző után mert ott tudtam hol a fogáspont (ami jóformán tényleg csak egy pont volt...), itt meg az egész tartományban érzem, hogy már 'fog'.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #89309696 #73646 üzenetére
Igazából nem terveznék hosszútávra, talán egy év, nem tudom. A tervünk, hogy idén külföldre költözünk, és hát kint honosítani már nem szeretném, amúgy is kombi lenne jobb (kutyánk is van, valamikor gyerek is lesz), ott úgyis nagyobb a piac, így inkább néznénk kint másikat, ha úgy látjuk maradunk is ott.
Ettől függetlenül elég kockázatkerülő vagyok általában, illetve zavar, ha valami nem jó az autóval. És mivel kint fogunk több ezer kilométert menni pályán, én defekt esetén nem szívesen raknék fel 16 éves gumit (jó lett volna használt is persze, de azt meg nincs kedvem keresgélni, utazni érte stb, akkor már inkább ezért adok 14k-t). Ma meg is jött amúgy.
MC Pite, olajtéma: maradjon akkor 5W30, vagy lehet előnye az 5W40-nek?
Valószínűleg tavasszal cserélném úgyis (fent említett költözés előtt), addig nem fogja elérni a 10k km-t sem a múltkori csere után.
Visszanézve a korábbi olajcseréket, kb így alakult (míg nem nálam volt):
2015.06.16. 13.805 km utan
2016.06.07. 17.595 km utan
2017.02.14. 13.800 km utan
2018.02.13. 14.200 km utan
2019.07.06. 13.800 km utan (itt én raktam bele Elf SXR900 5W30-at, a többit a szerviz az előző tulajnál, gyanítom az 10W40 lehetett akkor, de erről nincs infóm).Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
-
harry
veterán
válasz MC Pite #73679 üzenetére
Körbenézték szerelésnél, nem ereszt a szimering sem, alul sem olajos, kék füstöt nem látok, szóval elengedtem a dolgot, néha nézegetem a szintet aztán jól van. Baja nem lesz.
Ráköltés: hát volt olyan tétel ami azért fájt és nem szívesen csináltam (igazából a legtöbb féltengely, generátor, tartóbakok, ezekre nem számítottam).
És ugyan a kuplungra sem, de utólag belegondolva, ez volt az autón az egyik legjobb beruházás, mert ez végre a vezetési élményhez is elég sokat hozzátesz. Nincs sok tapasztalatom kocsikkal, de nagyon gatya lehetett a régi (kérdezték is, hogy ez nem csúszott? Mittudom én az milyen, tudtam használni), és bár rászoktam miképp kell kezelni, azért összehasonlíthatatlan a mostani állapottal... Szóval ennek még örülök is.Ablaktörlő, aksi, pótkerék, világítás, egyéb hülyeségekkel meg úgy vagyok, hogy vagy komfort, biztonság, vagy simán csak hobbi, barkács, amivel szívesen foglalkozok.
Illetve mint mondtam, első kocsi, inkább ezen szúrjak el valamit / bukjak egy cserén, mint egy 2-3 milliós kocsinál (és terv szerint a következő ebből az árkategóriából fog jönni). Most amúgy egész elégedett vagyok vele, szóval hacsak nem lesz kötelező külföldön regisztrálni (több mindentől függ), lehet még pár évig marad. Ha jobb lenne a zajszigetelése (mint úgy általában a modernebb kocsinak), meg kombi lenne, nem is akarnám cserélni.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #89309696 #73693 üzenetére
Ahm, azt hiszem inkább rob ötlete felé hajlok
rob: igaz is, ezt még körbejárom, csak lehet ügyeskedni valamit zajszigeteléssel. Ha esetleg van kéznél videód / képek / használt anyag / bármi infó azt szívesen veszem
Ja múltkor kérdeztem, miképp lenne érdemes pl. csomagtérben a C5W izzó helyére LED szalagot csatlakoztatni, erre egy szebb megoldás: link
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #73698 üzenetére
Annak aki ért hozzá Aztán kérdés hány műanyag pöcköt / fület török el, és mennyire lesz zörgős összeszerelés után. Első körben én is inkább a kerékjárat / motortér felől közelítenék. Mindenesetre találtam egy scenic szétszerelős videót, még hasznos lehet, bár nem tudom mekkora a difi link De alapvetően erre a területre gondoltál?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #89309696 #73700 üzenetére
Szoktam én is mondani, hogy a csavarok szerepe túlértékelt (Igaz ez inkább akkor volt, mikor egy olcsóbb notebookot szedtem szét, és már vagy a huszadik csavart hajtottam ki... a saját üzleti Dell gépemnél meg 1, azaz egy csavar rögzíti a hátlapot, és sínes rendszer végzi a tényleges tartást).
Ellenben hogy nemrég utaztam az anyósülésen, tapasztaltam, hogy alapvetően van világítás az ablakemelő kapcsolóban Ott legalábbis. Viszont sofőr oldalon nincs, nyilván kiégett. Itt merről érdemes nekiállni a bontásnak? Körbejárom most talán míg világos van.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Okay, kb meg is van. Igen rájöttem, hogy magát a hangszórót nem kell kivenni: link
Ellenben kissé félek tovább bontani mert ez már maga a kapcsoló. Vagy szét lehet azt nyitni úgy, hogy össze is lehessen rakni? Miféle világítás van ebben?
Na jó belenéztem, de itt semmit nem látok link
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ha már zajszigetelés, láttam egy videóban, hogy egyes abroncsok belsejében is van egy szivacsos anyag: link
Mennyi értelme lehet ezt házilag megcsinálni? A nyári gumik nem felnin vannak jelenleg, szóval nem lenne nagy meló gondolom...?
Mondjuk ez indokolt lehet a videóban egy villanyautónál, de nálam a motor mellett nem tudom mennyire apróság ez...[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz pellesmartin #73718 üzenetére
Lemaradtam, mi történt itt? Két csatorna + földelés beforrasztva, két csatornánál megszakítani a NYÁK-ot, és ennyiből van egy jack alzat beforrasztva? Megane1 radió is hasonló, vagy az nagyon más? Illetve ezek után ez hogyan működik / mi nem működik helyette?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Pttypang #73724 üzenetére
Négyszögkulcs: mivel csak 1/2" -os kulcsot találtam, ahhoz meg nem volt szerszámom, megvettem ezt: link link
Működik, semmi különös... De ha van szerszámod, akkor inkább megvenném ezt. Azt hiszem 10-es kell...?pellesmartin:
Köszi az infót, ha tényleg csak ennyi, lehet majd ránézek.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz MC Pite #73755 üzenetére
Okay, csak ott a pár ezer forintos vevőbe bele kell férjen egy DAC is, avagy ettől függ leginkább a hangminőség, míg egy (jobb) telefonból már eleve értelmes minőségű analóg jel jön ki, én ezért nem annyira kedvelem a BT receiver / FM transmitter megoldásokat. Aztán lehet jól működnek, még nincs tapasztalatom, de azért meglepődnék.
BT receiver: ez mit csinál, mi kell hozzá kocsi oldalról? Kell ott is beépítet BT, nem? Avagy nálam az FM transmitter lenne egyedül megoldás ha jól gondolom. Vagy a kazetta adapter, ami most van, de az minőségben azért elég gyatra.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Alap kérdés, tankolás: többnyire ~félig használom el a tankot, aztán teletöltöm, kb 25l-t. Jó ez így hosszútávon, vagy érdemes néha jobban kiüríteni, és kvázi az egész üzemanyagot cserélni? Nyilván keveredik töltésnél, de másfelől meg egész 'régi' anyag is van / lehet még benne.
M1, 1.4 benzin, hétköznap 2*20km -t járok vele városban, OMV MaxxMotion 95 szoktam tankolni. Pár havonta hosszabb út pályán. Tankolni így ~1.5 hetente szoktam.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Fehér Farkas, molnarpeter,
Oksa, köszi Hazafelé benzinkút mellett megyek el, 0 kitérő, ezért sem zavar a gyakoribb tankolás. Üzemanyag szűrőt is cseréltettem benne talán fél éve.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Szerintem jogos válasz arra a felvetésedre, hogy 'semmi gondja nincs'. Mert ez lehet érzésre igaz, vagy télen hidegben, de meg kéne mérni mégis milyen állapotban van, mert ha vizesebb a kelleténél, akkor ha egyszer nagy melegben sokat araszolsz, vagy sok hegyi lejtmenetben fékezel, és felforr a víz benne, és elmegy a fékerő, akkor az nem lesz kellemes. Ezért szerintem mérés nélkül ne mondjuk, hogy 'semmi gondja nincs'. Lehet, hogy így van, de lehet csak simán nem tapasztaltad még. Meg kell nézni.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz lsebestyen #74091 üzenetére
Nem gondolnám, hogy 1 centivel keskenyebb kerék különösebben problémás lenne...? Nálam 175/65 r14 van fent, szintén Megane 1ph2.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz MC Pite #74144 üzenetére
Ezt nehezményezem én is M1-nél, főleg városi araszolásnál elő tud jönni olyan, hogy jó lenne visszaváltani. Kicsit nagyobb tempónál csúsztatott kettes nagyon kis gázzal működik, vagy üresbe vissza, esetleg kis gáz, és utána egyest. Jó értem én, hogy szinkrongyűrűnek ez a feladata, de azért nem szívesen csinálom...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #89309696 #74187 üzenetére
Miért van ennyire a DSG ellen, avagy te mit vársz egy 'rendes' automatától? Mert ha valakinek csak annyi kell, hogy ne kelljen neki kapcsolgatni, azt teljesíti. Szóval magával a technikával nem feltétlenül van baj (olyan értelemben, hogy mennyire problémás, komplex, javítható stb), az élmény meg inkább személyes megítélés kérdése. Ami nyilván nem baj, csak érdekel, hogy nálad miért nem jött / jönne be.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #89309696 #74203 üzenetére
Értem, köszi az összefoglalót Nézegetek én is Prius 3 felé, bár itt meg mindegyik vagy legalább 200k-t futott (vagy akár 300-400k, bár ezt inkább csak a mobile.de -n merik felvállalni), vagy inkább 3M ft felett van az áruk...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ha már előkerült ez a kép:
Lehet ilyen szép hosszú olajpálcát (+csövet) utólag felrakni valahogy? Nálam a blokkba van benyomva egy arasznyi műanyag csonk link
Mondjuk annyit már nem fogok fele foglalkozni, hogy cserélném ha lenne is, csak meglepett a kép.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #74388 üzenetére
Google kereső adta ki 'K4M oil filter'-re, és ebből a cikkből van: link
De ennél többet nem tudok : \ (mondjuk nem tudom miféle cikk, mert hogy nem angolul írták az is biztos, bár úgy tűnik annak szánták).Fehér Farkas: igen, az egész másképp változtatna a használati élményen
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz sesomaru1989 #74409 üzenetére
Nálam végül Valeo lett betéve, ahonnan vették talán 49k volt + 35k munkadíj.
LUK-ot is kérdeztem, az olcsóbb lett volna valamivel, de a szervizben az volt a tapasztalatuk, hogy némely esetekben egy idő után felkeményedik...? Na most erre a részre nem emlékszem pontosan / nem faggattam őket, Valeo is gyári, gondoltam akkor legyen. Teljesen jónak tűnik, bár csak egy hónapos. Megane1 1.4 benzin.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz polonic #74506 üzenetére
De tényleg vízhűtéses turbós, elektromos vízpumpás konstrukcióról van szó (említett 2014 megane 3 1.2Tce 132Le) ?
Mert ha nem, akkor nem igazán állja meg a helyét az indoklás, hogy a turbó miatt kapcsolhat ventilátort bármikor.
Ha csak járó motor mellett jelentkezik, akkor nem fontos az elektromos vízpumpa és ok. Vagy ha csak a motor hűtéséről van szó, akkor is stimmel és nem is feltétel az elektromos vízpumpa (gondolom mert ott a motor a ventilátor / radiátor mögött amúgy is, Megane1-nél is az van, hogy leállított motor után bekapcsol a ventilátor ha szükségét érzi).De mennyire jellemző, hogy turbókon vízhűtés van? Én úgy tudtam a kenési / hűtési szerepet a motorolaj látja el.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #74510 üzenetére
Igen; viszont ha úgy számolok, hogy ~2M Ft egy Megane3, és mondjuk 100k egy turbó javítás (?), akkor pusztán ezért lehet nem zárnám ki a turbós verziókat...
Alapvetően inkább szívót vennék, de azért megvizsgálnám a turbóval járó kockázatokat is.Theoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend Bordó
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen