Új hozzászólás Aktív témák

  • #10726912

    törölt tag

    válasz rob210 #33356 üzenetére

    C3J. Karburátoros. Az a hiba jelenség, hogy hidegen hajlamos nem menni-berángat, melegen pedig elerőtlenedik. De aztán magához tér, s újra teszi a dolgát...nem tudom, mennyire kéne húznia, aránylag egészségesen tud menni, de sokszor érezni a gyengeséget. Simán 10 litert megeszi most, dől bele a benzin magyarán. Kipufogó feketén kormos, de nem füstöl sem kéken sem sehogy. Terhelés alkatt biztos jön belőle valami. Motor olajat nem eszi, vizet nem forral, kicsit ciripelős hangja van, szelepkopásra utaló, de 241 ezer km után szimplán belefér.Olaj, ami van benne, korom fekete, vettem hozzá már olajat és szűrőt is, (shell 15W40 fél szintetikus). Hűtővíz nem fogy.
    Amikre gondoltam: kihagy az egyik henger. Van másik gyújtáselosztó, kábelek, gyertyák (4 pólusú Beru és 3 pólusú Bosch), majd kipróbálom a cserét, illetve megnézem a gyertyák kiégettségét, hogy egyforma e.
    A karburátor alapjárat szabályzójára utaló hibáját a szerelő ismerősöm mondta, szerinte ez a baja (eléggé sokat javít autókat, dolgozott is szerelőnél pár évet, ismeri ezeket a típusokat állítólag).
    Képeket hamarosan teszek fel. 85 ezerért vettük meg, beszámított autó. Van rajta egy csúnya rohadás a bal hátsó íven, több kicsi is van mellette, orvosolva lesznek. Emellett zúg a bal első kerékcsapágy, már meg van véve. 5400 forint volt. Működik benne minden kijelző, nem dohányzóé volt az autó (érezném, ha nem így lenne, nincs semmi szaga, s nyoma sem). Működik a fent említett hibával a motor, kuplung fék váltó teszi a dolgát, fék rendben, hatékonyak, el ablakok vannak elől, működnek a központi zárral együtt. Fűtés is kiváló, első hátsó ablaktörlők szintén, hátsó ablak fűtés is jó. 2003-tól egy tulajnál volt a kocsi. Belterén egyetlen helyen van a vezető ülésen egy kis foszlás, de egyébként gyári állapotban van az autó. Két hét műszaki van rajta. Két hátsó lengés csillapító oda van, két első még tart. Kb ennyi duóhéjban: ezt a karburátor (vagy egyéb) hibát, vezérmű szíj csere lesz, kerékcsapágy, motor olaj szűrővel, hűtővízcsere s ablakmosó tartály téliesítés. Megvan a gyári kerék kulcsa és az emelője is. Kipufogó nem lyukas, alvázon nincs látható hiba, festése gyárinak tűnik. Ablaktörlő lapátokat már lecseréltem, fejegységet megkapja a négykarikásból. Kap friss műszakit, és így két évet a bizonyításra :)
    Képek a köv hsz-ben.

Új hozzászólás Aktív témák