-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füge007
senior tag
Van valakinek tapasztalat aszimmetrikus téligumival?
Van külső illetve belső oldal, ha megfelelően van felszerelve, akkor a kötött irányos rész az egyik oldalon visszafelé mutat. Haszál valaki ilyet, tapasztalatok?
[ Szerkesztve ]
Füge
-
-
giigz
veterán
válasz #10726912 #33808 üzenetére
Flexibilis? Na ugye hogy nem
Egyebkent nem tudom milyen meret kell neki, de a Bosoko flexibikis lapatja 1k/db ar korul mozog, olyat erdemes venni, van akinek sokaig jo. A Bosch lapatja is kijon 8k korul ha jol emlekszem, bar most meretet nem tudok mondani, de ennyiert szokott lenni emlekeim szerint, es az nagyon jo. Nekem is Bosch van, kb. 1 eve, de tokeletes.
Mondjuk en nem is vagyok az reggeltol estig ablaktorlos, akkor torlom ha tenyleg kell, jegre vigyazok, porra vigyazok. 1 ev alatt 3 L szelvedomost hasznaltam el, es megis mindig tiszta az ablak. Az elozo Focus-on 7 eves volt a gyari lapat amikor eladtuk, es meg jol torolt Persze hasznaltunk gumiapolot is
-
Doki16
addikt
válasz FRENK1988 #33807 üzenetére
Amit linkeltem ebay-ről az is annyi.
giigz: Nem tudom, hogy mennyire univerzális a felfogatása, de bőven jó lenne nekem is az 1k-s Bosoko. Minél olcsóbb kellene, mert olyan helyen dolgozom hol egyfolytában száll a vaspor és a legdrágább is tönkremegy pár hónap után. Ráadásul automata az ablaktörlő és néha akkor is töröl egyet ha nincs semmi a szélvédőn. Ilyen a felfogatása és ezek is a méretek.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
SZATA
senior tag
válasz FRENK1988 #33811 üzenetére
Az olcsóbb flexibilis lapátokon olyan bumszli (vastag) az a gumi profil amiben a törlőél fut és a csatlakozó rész a gyáriakhoz képest. Van olyan ami megfizethető, jól töröl de kisebb, vékonyabb? Hátulra is van ilyen flexibilis? Az nem a kampós, hanem egy kereszt rúdba bepattintós (Clio).
-
#10726912
törölt tag
Gondolom, nem az. De szépen töröl, s nem kellett bárhova mennem,ott volt az orrom előtt, kényelmes ember vagyok
Közben jelezném az előre lépéseket, fejleményeket az R19-el kapcsolatban:
Kicseréltem az olaj leeresztő alatti tömítést, mert csepegett, töltöttem fagyállót a rendszerbe, hűtő tömítő adalékkal együtt, a hűtő cserére most nincs pénz, s előbbre való a léptető motor. Nem folyik most hűtő, a kiegyenlítő tartály tele volt trutyival, azt is kipucoltam. Nagy taps a francia mérnököknek a briliáns és egyszerű használhatóságú hűtő rendszer miatt, minden magas pontra tettek légtelenítő csavart, így kényelmesen és gyorsan végeztem vele Kapott téli szélvédő mosót, meg 14 collos téli gumikat, zúgnak, hangosak, de olcsók voltak felnistűl együtt. 50 Km felett nem hallani. Letömítettem a csomagtér ajtó zsanérjai körül a réseket, beázás ellen. Be lett szerelve egy Alpine fejegység, ezzel még lesz dolog, kell neki állandó 12 volt, mert a gyári csatlakozón nincs. Bekerült a helyére a szélvédő alatti hangszóró, hátsók bekötése még folyamatban. A vákum jeladó jó, le ellenőrizve. Elölre bekerültek az Oscram super light izzók, és be lettek állítva, hogy ne az eget pásztázzák (ez régebben meg kett csinálva)
Ami hátra maradt: kipufogó rendszer tömítetlen a hátsó dob előtt, kéne a katalizátorral kezdenem valamit (idegesít a korom felhalmozódás lehetőségének tudata), a gyújtás elosztó fedelet ROB20 fórumtárs küldi , Jobb első lengőkarnál csúnya kopás van a szilentnél, bal első keréknél meg a kormánygömb van kikopva egy kicsit, azt is cserélni akarom. Van még tenni való, de haladok lassan -
Amarth
aktív tag
Üdv!
Lenne egy műszaki jellegű kérdésem: ha a motor hosszabb távon sem melegszik fel rendesen,akkor mi lehet a gond?
Illetve,ha a fűtéskapcsoló hideg-meleg állásban is ugyanazt a kb langyos meleget nyomatja,akkor a termosztát behalt? (Clio 1.2 92'-es)[ Szerkesztve ]
Porfestés Szegeden, rövid határidővel!
-
-
benvolio
őstag
Sziasztok!
Eddig mindig az Ósan benzinkútján tankoltam és ritkán Lukoil-nál. Most van a Mol-nak a -10Ft/l akciója így ott tankoltam és úgy érzem csendesebb, egyenletesebb a motor és nincs a reggeli hideg indításnál a dadogás. Voltunk hosszabb távon is és előzéseknél is rugalmasabb volt illetve kipróbáltam, hogy ötödikbe hagyva 40-től lassan gyorsítva nem rángatózott hanem lassan de felvette a fordulatot. Lehet, hogy placebo mert elkezdtem figyelgetni, de elgondolkodtatott, hogy a télen legalább átállok a Mol-ra. -
giigz
veterán
válasz Amarth #33827 üzenetére
Ha jol tudom 89 foknal nyit.
benvolio: Szambol vetted ki a szot, pont irni akartam Regen tankoltam mar a MOL-nal, manapsag OMV-ztem, de voltam Lukoil-nal, Shell-nel is, es vagy 2-3 napja ugy voltam vele, regen voltam mar a MOL-nal, hat legyen. Pontosan azt vettem eszre amit te, sima 95-ost tankoltam, de gyorsabban indul be, finomabban jar a motor, finomabban huz, es ha leesik a fordulat egy kicsit, a finom rangatas helyett siman pici gazzal rangatas nelkul felveszi a nagyobb fordulatatot pl. egy lassabb kanyarbol kijovetelkor. Nem tudom mit csinalhattak a MOL-nal most, vagy a szallitasban mit kaptunk, de ezt a jo naftat megtarthatnak, ez mar tetszik, korabban a sima MOL 95-tel nem voltam ennyire megelegedve, ezt az EVO tudta, de tetszik igy ez
-
Amarth
aktív tag
Kössz mkinek
Porfestés Szegeden, rövid határidővel!
-
kisninja
őstag
Nekem jó márkás termosztát lett véve mégis ingázik a víz de.... de semmi kedvem cserélni kell a téli gumi....
powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
dhgm
tag
Sikeres műszaki vizsga letudva. 4 év gondtalan használat után semmi plusz ráfordítás, és egyéb felkészítés... szar fostalicska francia...
kopp,kopp ilyen maradjon.1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
rob210
Topikgazda
válasz FRENK1988 #33839 üzenetére
Uram ebbe most ne menjünk bele.
89°C on van nyitva a termosztát, ez tény így kell kérni ez gyári adat.De ha kukacoskodunk akkor jelzem 89°C on már teljesen nyitott állapotban van, a bimetálnak azonban van egy olyan tulajdonsága hogy melegedésre elkezd nyitni, azaz nem olyan mint otthon a csap amit kinyitsz tökig vagy elzársz teljesen.
Szép lassan melegedés hatására kezd el átereszteni, aztán ha bemelegedett a fűtési kör akkor nyit ki teljesen azaz 89°C on a teljes nyitott állapotot értjük.Nem akartam ennyire belemenni, de akkor azt hiszem így már senki nem tud belekötni.
Renault power
-
Hugo85
aktív tag
válasz rob210 #33846 üzenetére
Nem konkrétan erre a típusra gondoltam hanem az általam látott legalacsonyabb termosztát nyitási hőmérsékletre autóban, illetve hogy az nem szignifikánsan alacsonyabb ennél azaz ugyanúgy "rázúdul a forró víz a nagykörre". De ahogy te is írtad itt "fejezi be" a nyitást a termosztát és nem itt kezdi el, nem is beszélve a fokozatosságról. Amúgy egy motorhoz egy termosztát való. Ahogy írtad is, nem kell okosabbnak lenni a mérnököknél...
Egyébként nyáron sem jobb a tervezettnél alacsonyabb nyitási hőfok mert csak lassabban éri el az üzemi hőfokot.[ Szerkesztve ]
-
SZATA
senior tag
Voltam ma a Renault Újpestnél.
Egy halálra vált képű, unott szerelő foglalkozott a géppel, de szerencsére a munkafelvevővel lehetett beszélni. Rádugták a gépre. Újból szívócső nyomásérzékelő hiba. Nézegette az összes érzékelő élő értékeit túráztatás és a fordulat visszaejtése közben, de minden rendben volt. Lehúzta a szenzort, hogy tesztelje az esetleges vezetékszakadást, de arra más hibát dobott.
Innentől jött az ötletelés a szerelőtől. Biztos szar ez az új szenzor, mert olasz, vissza kell tenni a régit. Hiába mondtam neki, hogy azért lett cserélve, mert az eredetivel háromszor jött elő a hiba.
A munkafelvevővel beszélgetve, azt mondta, hogy érdemes lenne kitisztítani a fojtószelepet, mert ha ott valami el van koszolódva, és nem tud zárni, az okozhat ilyet. 26.000 forintos árajánlatot kaptam rá, de mondta, hogy ahova hordom, ott is ki lehet pucoltatni, ők meg majd utána műszeresen beállítják. A mai kiütés plusz diag 6.700 forintba fájt.Kérdés: Ennél a 1.2 16V motornál mennyire kell megbontani a fojtószelep kitisztításához? Le kell venni a szelepfedelet is? Akkor már érdemes a tömítéseket is cserélni gondolom. Szívósor, szelepfedél, kipufogócsonk? Mennyi idő lehet ez? Rob, te a pucolás után hol, hogy állíttattad be?
Úgy is ebben a hónapban terveztem az olaj, szűrő, fék- és hűtőfolyadék cserét, meg kellene csináltatni ezt is.
Köszi előre is! -
rob210
Topikgazda
-
SZATA
senior tag
válasz rob210 #33849 üzenetére
Lehet hogy én is túlgondoltam, meg a munkafelvevő srác is tömítésekről beszélt. Megnéztem újra ezt a videót és maximum a szívósor tömítéseket kell cserélni.
Ez alapján a márkaszervizre, vagy a maszekra szavaznál? Mindenképpen két helyre kell mennem. A többi karbantartás, csere miatt a maszekhoz, kiüttetni meg a Renaulthoz.[ Szerkesztve ]