- DIGI internet
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Mobilinternet
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Hálózati / IP kamera
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- HBO Max & OD topic
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#10726912
törölt tag
Még nem biztos a siker, holnap kiderül. Ha nem lesz jó, hétfőn felhívom őket, hátha van hűtőjük is, meg aztán az injektort még most akarom megnézni, simán lehet gond a porlasztás is, meg az injektornál is kéne nyomásokat nézni, belépő ágon kéne tudnia 1.2 bart...ha ez nincs meg, akkor csak csepegtet..szóval lesz mit tenni. A pillangó szelepen normális a benzin jelenléte? hogyan lehet az injektor helyss működését megnézni?
A szívó csonkba az egyik henger elé milyen szonda van beépítve, mit mér és mit okoz, ha már nem működik???
Berágat, ráreszelek egy lada karbit kézi szivatóval, az ECU meg mehet az ..nyjába a csiga zabáló kitalálójukkal együtt...[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Urak!
Megane 2 1.6 grandtour-ról tapasztalatok?
mire figyeljen az ember, ha véletlenül ilyeneket nézegetne?
ez pl. gyanúsan olcsónak tűnik, de azért holnap megnézem.
viszont 900 körül már több is van belőle. -
válasz Kornel #33503 üzenetére
Pár napja akartam is kérdezni tőled, ha már ilyen focus-astra is szóba jön, hogy esetleg megane2 nem jön-e be neked?
A benzinesek motorikusan alapvetően jók, ami gyengéjük lehet az az úgynevezett "okoskerék" (vezérlésmódosító kerék), amit vezérléssel együtt szokás-érdemes cserélni és viszonylag "drága" alkatrész 30-40k körül van.Amit kötelező megnézni az az összes elektromos berendezés: pl.: ablakemelők (előfordul bovdenszakadás, ropogással és nehézkes mozgással jelzi a közeledtét - javítható amúgy fillérekből), fűtés-szellőzés, esetleg ajtózárak...
Első futómű ami szeret elállítódni, azt érdemes még tüzetesen átnézni (bár nálam nyilván rátesz az ültetés+16-os felni is)Más rosszat én nem tudok róla szerkezetileg, majd még esetleg a benzines kollégák írnak 1-2 dolgot motor téren.
Ja igen, és ez amit linkeltél, nagyon áron alul van.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Kornel
veterán
gondolom egy M2 grandtourba az 1.4 nagyon kevés
-
WolfLenny
senior tag
Üdv.
Egy láma kérdésem lenne felétek. Páromnak van céges autója, így az enyémet egyelőre hetente csak egyszer szoktam elővenni. Viszont egyik kollégám elmítette, hogy Ő nem hagyhatja állni heti egy alkalmas használatra.
Igaz az övő egy kb. 15-18 éves Honda civic. Nekem egy 7 éves 1.2 Thalia-m vanÉn is járjak vele többet? Mi a hosszú állási időszak ami már káros? Milyen káros hatás lehet belőle?
Előre is köszi a választ!
-
rob210
Topikgazda
válasz WolfLenny #33508 üzenetére
A szimeringek tömítések nem szokták szeretni, ha sokáig áll a kocsi illetve az üzemanyag befecskendező rendszer szereti megadni magát.
Mert amíg áramlik a nyál addig kenés is van, amikor nincs munkában pl. az AC pumpa akkor oxidálódik.
(nem a műanyag alkatrészek )Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Kornel #33511 üzenetére
1.5 dci nem megbízható???
Ezt hol kitől hallottad?Nézd meg az autónavigátoron még ott is azt írják, hogy az egyik legmegbízhatóbb takarékos motorja a renaultnak az 1.5 dci.
Én benzin párti vagyok, de azért ezek nekem mindig kiverik a biztosítékokat.
Jó lenne már a fejekben rendbe tenni, hogy semmivel sem rosszabb egy renault mint egy VW, csak olcsóbb, mert mindenkinek ez van a fejében, francia az nem jó.Én amióta a kocsit megvettem, a kötelezőkön kívül, egyedül a hátsó merevítő rudat cseréltem 3000.- nem volt.
Azon kívül, az ég adta egy világon semmit nem cseréltem ami tönkrement volna.(mondjuk ez benzines, de a diesel sem arról híres, hogy bármikor ott hagy az út szélén, az viszont tény, hogy ha valami tönkremegy benne, pl. nagynyomású vagy befecskendező akkor az drágább mint a benzines verzió)
Renault power
-
Kornel
veterán
-
válasz Kornel #33513 üzenetére
Akkor nagy bajok vannak a tényeiddel.
Az 1.5dci talán az egyik legmegbízhatóbb, legolcsóbb költségű kisköbcentis diesel (az összes létező márka cr dieselei közül), megfelelő fogyasztással és dinamikával.
Ha nem kell a +erő (106ló), a 86lovashoz már minden szinte gombokért van. (nem rábeszélni akarlak, csak rendberakni a téveszméidet)mod.:
Inkább nem is írtam semmit, sz@r és kész nem is akarok senkit győzködni, ezért nem is írok ezzel kapcsolatban az autós topikba sem, hiszen ott mindenki jobban tudja.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
toldy
őstag
válasz Kornel #33519 üzenetére
Azt azért megjegyezném, hogy van ismerősöm minden féle márkából, és a 30k km olaj csere úgy ahogy van egy f***** mindegy hogy olasz, német, francia, japán..... Én évente olajcserélek, lehet az 12k km vagy 21k km.
A másik hogy a nagyszámok törvényét ne kerverjük össze a megbízhatósággal. Valamiből nagyon sok van nem biztos hogy rossz, lehet még jó.
Nekem pl 2003 1.5 dci van. Sokadik tulaj vagyok és garantált hogy nem 273k km van benne hanem több, ettől függetlenül motorikusan semmi gond az autóval ( a turbó nem a motor hibája, csak nem kapta meg a törődést)
Az élet nem habostorta.
-
-
#10726912
törölt tag
Üdv mindenkinek.
Megvan a mai eredmény:
Az alapjárat léptető motor egyelőre nem csinál semmit. beszerelés előtt le kellett volna ellenőrizni 12 voltról a léptető motort, nem tettem meg. A mikrokapcsoló biztosan jó. Annyit tettem , hogy üzem meleg motornál adtam neki stabil 800-as értéket, egészen szépen,egyenletesen dolgozik,. ezzel a megoldással az a baj, hogy a hideg járathoz kijjebb kéne jönnie, ez adná akkor is az emelt alapjáratot, ez nincs meg. Tehát alkatrész nyomozás következik.
Van egy másik hiba is. A gyújtás elosztó. Az egyik hengernél nem volt a pólusok közt kiszürkülve a felület. A gyújtás elosztó volt a hibás: valami nagymester a szénkefét a bejövő ágon betolta, ezért az nem ért a rotor lemezéhez, hanem ívet húzott szerencsétlen Pesze hogy gyenge volt a szikra a gyertyáknál. Kibűvölni nem tudtam, meg van szorulva, tettem be szénkefét, most van kontakt, majd kicserélem kábelekkel együtt.
Elég csúnya hangja volt a kocsinak, hangos és zörgő a kipufogónál. Végig ellenőriztem, a hátsó dob előtt vagy lyukas, vagy az illesztésnél ment szét, ennek is után kell járni.
Holnap megyek vele kb 150 km-et, kíváncsi leszek, hogy hogyan alakul a fogyasztás. A lambdaszonda működik, ha le van húzva üzem meleg motornál, megemelkedik a motor alapjárata.Van még teendő bőven, ki akarok rajta méretni pár dolgot, hogy működnek e, aztán elvileg a motor térben végzek lassan. Kapott egy gyors műanyag-gumi tisztítást, ápolást, meg kiporszívóztam, illetve ablakok lepucolva...kellemesebb így utazni benne, csak nincs elég időm rá. De majd lassan a végére jutok.
-
Toobee
veterán
Sziasztok!
Szüleim lecserélték a 00'-s, 1.4-es Megane-jukat, amit én vettem meg. Egy '03-as, 1.8 Laguna Initale lett belőle, aminek kicsit sokkalom a fogyasztást, mivel normálisan vezetünk. 8,5 l körül eszegetett 106-ra rakott tempomattal. Most kapott új gyertyákat, olajak le lettek cserélve, a szűrők is és új a vezérlés is. Ötlet, hogy mit lehetne még megnézni rajta, vagy ezek ennyit kajálnak? Én a Megane-nal kijövök 6,4-6,6-ból, amiből általában 300 km városon kívül van, két részletben és ezzel járok dolgozni is, amiből meg a másik 300 jön itt, Budapesten belül.
A másik: vettem egy Dayton CD-tárat és az istenért nem találok hozzá kábelt, amivel rá tudom kötni a fejegységre. Tud valaki beszerzési forrást?
https://barbieripnk.hu/
-
#10726912
törölt tag
válasz Toobee #33525 üzenetére
Korom van a kipufogón? Mérni kéne egy CO értéket. Az kiadja, ha sokat iszik. Ezernyi ok lehet, nem érdemes találgatni, légtömeg mérő, lambdaszonda a leggyakoribb hibák, de ebből lehet első hátsó, azaz van választék, a tiéd ha jól sejtem, már nézi a kilépő értéket is. Szerelő kell, aki talán ki tudja olvasni a hibát a kocsi agyából.
-
rob210
Topikgazda
válasz #10726912 #33524 üzenetére
Megnézed hogy neked melyik gyújtás elosztó kell?
Mert nekem van otthon egy hibátlan használt szettem, elosztófedél összes kábellal, de az a 8V s megane-on volt ami konkrétan ugyan ez a motor mint a tied, de két féle elosztófedél volt hozzá.
A posta áráért elküldöm neked én már úgy se fogom használni soha.
Csak legyen azonos.Renault power
-
Toobee
veterán
válasz rob210 #33529 üzenetére
Mondjuk menni azért annyira nagyon nem megy. Persze jobb, mint az 1.4 Megane, de nem egy világvége. Viszont igazad van: kényelmes, nagy hajó és urasan marha jó vezetni, de nem egy sportos gép. Ez a legjobban felszerelt változat, ha jól rémlik, kivéve az automacát, de az nekem nem hiányzik bele. A fűthető, motoros bőrülés nagyon kényelmes és minden benne van, amire csak szükségem van. Már mondtam faternak, hogy ne nagyon szokja meg, átvállalom tőle
https://barbieripnk.hu/
-
rob210
Topikgazda
válasz Toobee #33532 üzenetére
Az 1.8 al a lagu úgy megy mint az enyém az 1.6 al.
A súlykülönbség és a gumiméret miatt.
Az enyém meg ha nem kapcsolom be a klímát igen szépen tudja szedni a lábát.
Nem egy BMW-s arcára ráfagyott már a mosoly amikor siettem és nem fért be elémPersze nem egy vadászgép, de tud kellemes meglepetést okozni nekem és kellemetlent a jaszkariknak.
Helyiértéken kell kezelni és akkor megbízható hűséges társ.
Renault power
-
#42667776
törölt tag
válasz Toobee #33525 üzenetére
Szia!
1.8 Laguna nem nagyon fog kevesebbet fogyasztani, nekem I-es van, 2.0 de ismerőseimnek van II-es, ez a motor 100-110 nél már 3000+ környékén forog 5.-ben, az egyik srác kísérletezett anno E85 átalakítóval de még rosszabb lett a helyzet, így gyorsan ki is szerelte belőle. Egy légtömegmérő és pillangószelep tisztítás, ha szükséges javíthat valamennyit, de 8 alá biztos nem fog menni. Az enyém is 8,5-9 között fogyaszt, nyáron a 8-hoz van közelebb, télen inkább 9, elég érzékeny a hideg- meleg változásra. Autópályán klímával 135-140nél 9.5. Persze ahogy írták is előttem nagyon kényelmes és szerethető autó, kényelmesebb mint az I.-es, pedig az sem rossz!
-
tresh
addikt
1.8 16 Vilmos fogyija:
Fuel consumption (economy) - urban 10 l/100 km.Edit data of this car
Fuel consumption (economy) - extra urban 6.1 l/100 km.Edit data of this car
Fuel consumption (economy) - combined 7.6 l/100 km.2.0 16 136/140 paci
Fuel consumption (economy) - urban 10.7 (12.1) l/100 km.Edit data of this car
Fuel consumption (economy) - extra urban 6.3 (6.3) l/100 km.Na ezek gyári adatok a valóságba kb dettó annyit zabál mint a 2 liter
-
#10726912
törölt tag
Jelentem, 160 Km-et tettem meg 9 liter benzinnel. Ennek nagy része hosszú táv volt, de kb 40 Km vegyes, városi, meg lakott terület, sebesség határokat betartva, 95 Km.-es utazóval, ahol csak lehetett. Tehát sikerült a nagy fogyasztást orvosolnom. Hibák a lambda szonda és a gyújtás elosztóban kitört szénkefe voltak. Eddig mást érdemben nem sikerült cserélni, javítani.
Nemrégiben 140 Km-et tettem meg 13 literrel, ugyanezen távon. Még jöhetne visszább, de egy 21 éves technika nem biztos, hogy fogja termelni a benzint -
Adonimus
aktív tag
Sziasztok. Valamelyik nap voltam szerelőnél felmérni az autóm állapotát, mert évek óta nem volt költve rá. Renault Megane Classic 1.6 8v 1999 sedán. Olajcsere, szíjcsere, a rossz út miatt axial csukló, stabilizátor gumik, fékbetétek. Egyelőre ezek lesznek cserélve. Olajból Fina 10w40-et használok, 200.000 van a kocsiban és soha egy decit nem evett meg belőle. Viszont a többi alkatrész márkáját nem tudok, milyet vegyek. Milyet ajánlanátok? Holnap venném meg és nem akarom, hogy átverjenek gagyi cuccokkal.
Továbbá: a futómű minden egyes kátyút eléggé hallat, szóval mindent hallok belőle. Ha 5 személy ül a kocsiban nagyon lent van az autó hátulja. Az olaj nem folyik belőlük, rugóznak, teszik a dolgukat egyébként.
Erre tudnátok valamit ajánlani?Kuplungot cseréljem amíg semmi baja nincsen vagy megvárhatom ameddig már érződik, hogy kopott és csúszik? Mert jelenleg semmi gondja nincsen azt leszámítva, hogy kicsit nyikorog a bovden amikor benyomom. Nem csúszik, nem recseg a váltó de a szerelő kívülről azt mondta nemsok van már neki hátra. Erről mi a véleményetek?
Válaszotokat előre is köszönöm.
adonimus felhasználónak 41 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! - http://www.phmegbizhatosag.atw.hu
-
rob210
Topikgazda
válasz Adonimus #33544 üzenetére
Ha belefér egyszerre legyél túl a kuplung cserén is.
Szíjakon mit értesz? Vezérműszíj csere is lesz, mert akkor az komplett vezérlés, ha csak generátor szíj akkor az gates.
Csuklóból stab rúd szilentből febi, olajból szinte mindegy az a motor még nem volt hárklis az olajra úgy mint az enyém, az már csak az elfet szereti.Fékből nekem ate tárcsa zimmermann betétek vannak, eszméletlen jók, de nem olcsó, igazság szerint mindegy mit veszel, csak ne a belépő szintet, féken nem spórolunk, mert az ől!!!
Renault power
-
tresh
addikt
válasz Adonimus #33544 üzenetére
Futóműterén: swag, Febi (talpas,kormányösszekötő stb) , gátló/lengéscsillapító KYB,monroe, sachs
Szíj/vezérlés: gates, skf
Vízpumpa : dolz
Szűrök: olaj (mann filter) , légszűrő stb szint mindegyHa leül a hátulja akkor valószínű a gátlók fáradtak el...csere és utána jó lesz (illetve nézd meg nem e dől a kerék/vagy terpeszt ha igen akkor kicsit több dolog lesz vele (tűgörgő csere) . Kuplunghoz amíg nem fog fent nem szól a kinyomó csapágy kár nyúlni. Viszont a váltóba illik olajat cserélni 75w90 azt hiszem ami kell bele illetve nem ártana a fék olajat is cserélni a szervoolajat . Ránézni a fékekre betét/tárcsák állapotára. Esetleg egy gyertya csere se árthat (NGK). Hirtelen más mos nem jutott eszembe de ezeket én tuti cserélném megnézném ha tényleg jó ideje nem volt hozzá nyúlva
Adonimus: felejtsd el ezeket...max csak hangja lesz... tedd rendbe és élvezd hogy visz A-B be. Szívó motorral nem érdemes bohóckodni max a suzukisoknak vagy a hondásoknak de azok meg csak szeretnének elmenni annyit mint a te rönód
[ Szerkesztve ]
-
Adonimus
aktív tag
Még egy dolog amit szeretnék. Eddig gyorsabb, pörgősebb autót akartam venni de nagyon sajnáltam ezt az autómat eladni, most a szerelő végleg meggyőzött, hogy ne adjam el, mert ezekkel az olcsó nagyköbcentis autókkal csak szívás lesz. Mit érdemes megcsinálni egy ilyen autón, hogy jobban menjen? Gondolok itt sport dob, jobb gyertyák, sport légszűrő, stbstb. Mi a véleményetek ezekről? Érdemes belevágni? Nem fog tönkre menni az autó ezektől a kütyüktől?
Köszönöm mindkettőtöknek. Végülis a kötelező dolgok mindig cserélve vannak időben (bocsi ezt rosszul írtam) olaj 10ezrenként, gyertyák 20 ezrenként stb. Az ezeken kívüli hibákra voltam kíváncsi. Tárcsát fontos felszabályoztatni?
[ Szerkesztve ]
adonimus felhasználónak 41 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! - http://www.phmegbizhatosag.atw.hu
-
dhgm
tag
Hát most már éppen eleg becsmérlő íeást olvastam a R-től.
Kedves Mindenki!
R19-el kezdtem a Renautozást. 11 év után adtam el. A feleségem megsíratta én megkönnyeztem. A kocsi 16 éves volt eladáskor, hát egy ai 5 éves néz úgy ki mint az nézett. Eladás oka az volt, hogy valamelyik nagytudású szerelő kerékcsapágy cserekor féltengely kinyomásánál a felfüggesztés bekötési pontjaiot baszta kikötni valszínű szébarmolta a difiben a dolgokat 100 fölött nem igazán volt szép zaja... A váltócsere az autó értékében állt volna meg. 16 éves autóra meg az ember nem szívesen költ ekkora összeget.
Egyébként tankolás, olajcsere és ment. Legnagyobb baja az volt, hogy egy jólirányzott alsó mosásánál sikerült mind a generátort, mind az önindítót elbarmolni. ( Gt csapágycsere és csúszógyűrú felújítás 3000 ft, önindító generál 2000 Ft,) ezenkívül 2 első csapágy csere ugyanazon az oldalon 10.000 km-en belül. Nem a kocsi hibája volt, hanem a bolti eladóé, aki azt mondta, hogy csak be kell rakni a helyére, nem kell zsírozni, hát kellett, mert a második csapággyal 80.000 km után sem volt baj, mondjuk az kapott zsírt.
... a mai napig bánom, hogy eladtam...
2010 augusztus 'hirhedt" 1,,5 dci ( 86 LE )... megláttam és beleszerettem...
foglaló fizetés után néhány nappal forgalomba helyezés vásárlás előtti átvizsgálás a motor beindításából állt, másra nem terjedt ki annyira bíztam a típusban ( lehet nevetni). Itthon próbáltam ki rajta mindent, természetesen hiba nélkül működött és működik azóta is. ( klíma 4 elektromos ablak, ésd a többi M2 nyalánkság)
Vásárlás után fékbetétcsere történt minden keréknél tárcsa maradt, azóta is az. Motorolaj csere 10.000 km+ olajszűrő. gázolajszűrő .30000 km-ként. EGR szelep tisztítás higitóban félévente. Tankolás csakis OMV alpesi dizel télen nyáron.Hibái: akkucsere vásárlás után két hónappal akkor 4 éves volt a kicsike.
bal tompított kiégett
jobb tompított kiégett
rendszámtábla világítás kiégett, ekkor bizti csere a motortérben mert zárlatot csináltam. Nem kívánom senkinek ( akku ki, motorvezérlő elektronika ki, akku tartóvas ki utána hozzáférhető
Kímatöltés idén tavasszal tehát 7,5 évig bírta a gyári... nincs mit mondani. A klímatöltő mester is szidta mert csak egy kivezetése van a csönek nem kettő mint a svábnak, dehát megvan enn is az előnye, kevesebb helyen tud szivárogni
Vezérléscsere még nem volt nálam 120,000 km van benne 160000 nél írják, de lassan rászánom magam mielőtt baj lesz...Fogyasztás nagy átlag az elmúlt 4 év és 70.000 km tekintetében 4,8 l/100 km... magáért beszél.
Város 70 zázalék igaz nem Bp. de itt is tud egy kis eső vagy műszakzárás gondot okozni.Városon kivül 90 betartva 3,2 ( vicc) robogó fogyaszt ennyit.
Ha kérdés van nyugadtan tegyétek fel.
1,5 dci-nél a lényeg a jó üzemanyag, időben olajcsere, időben gázolajszűrő csere. Megzavarás után ill. induláskor ici pici motorjáratás.Gázolaj bef. rendszerrel még nem volt hiba, remélem nem is lesz.
Ők megtanultak autót csinálni, nekünk meg kéne tanulni használni.
A jó sváb autó is beszarik ha rá sem b.sznak.Még marad vagy 10 évig, addigra nagykorú lesz.
Bocshhh ha hosszú voltam.
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
Mikori évjárat a tiéd???
"ekkor bizti csere a motortérben mert zárlatot csináltam. Nem kívánom senkinek ( akku ki, motorvezérlő elektronika ki, akku tartóvas ki utána hozzáférhető"
Ebből gondolom, hogy már ph2 (2006 utáni). Bár a ph1-nél is ugyan ott van ez a bizonyos biztosítéktábla, viszont a ph2-nél ez még meg is van spékelve azzal, hogy fejjel lefele (egyébként ezzel kerülik el a beázást, viszont szerelni nehezebb).
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Google Pixel 6/7/8 topik
- DIGI internet
- Ford topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Witcher topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...