-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
asdf74
tag
Sziasztok! Van egy 2002-es Clio Dci-autóm, nejem reggel munkába indult megnyomta a kulcsot és beszakadt vagy mi a fene. (mintha betört volna a kulcs). A kérdésem hogy simán ha kulccsal zárom az ajtót, akkor ugye a csomagtartó nem záródik be mert nem központi zárja be ugye, van-e vmi módszer arra hogy bezárjam a hátsó csomagtartót is azaz teljesen lezárni az autót. (ui: akkor most új kulcsot kell csináltatnom?)
-
#42667776
törölt tag
válasz rob210 #32704 üzenetére
A normál polír 20k ami 3 lépcsős és a végén van egy gépi wax ez egy nap, este hozod, másnap este viszed az autót. A nano-s az 30k és két nap, egyik nap a polír, másnap a nano 3 lépcsőben. A záró kemény viaszt kétszer kell felvinni és hagyni kell közte 2h várakozási időt+ha elviszed 24-36h-ig ne érje víz,ne legyen mosva, ez a teljes kikeményedési ideje. Az srp-s védelem kicsit kevésbé csillogó, kevésbé taszítja a vizet és hamarabb kell újra kezelni valamilyen waxal. A nano-t a hozzávaló samponnal célszerű mosni, vagy csak nagynyomásúval lecsapatni, nem érdemes a maradék vizet törléssel eltávolítani mert gyengíti a bevonatot, vagy hagyni kell megszáradni, vagy mikrószálassal ráterítve felitatni, így elvileg garantált az 1-1/5 év védelem. Azért írtam ilyen hosszan, mert ezeket lényeges betartani.
-
Gabesz87
addikt
Sziasztok. E hónapban úgy néz ki átvesszük tesóméktól a Clio-jukat. 2005 vagy 2006-is 1.2 16V Campus. A kérdésem az volna, hogy tudnátok egy megbízható, korrekt, jó árú, hozzáértő szervizt, szerelőt ajánlani Bp-en, ahol/akivel átnézethetnénk, és a szükséges dolgokat cseréltethetnénk?
-
rob210
Topikgazda
válasz #42667776 #32710 üzenetére
Korrekta baj csak az hogy nem tudom 2 napig nélkülözni a kocsit, sajnos sejtettem, hogy ilyen időt fogsz mondani, mert a jó munkához idő kell ez egy örök közmondás
Valamit ki kell majd találnom.
Időjárás függő a dolog?
Mert októberben leszek szabin akkor esetleg ki tudom lökni magam alól a kocsit 2 napra.Renault power
-
#42667776
törölt tag
válasz rob210 #32712 üzenetére
Jelenleg időjárás függő, a fedett helyet meg tudom oldani, de ha hideg idő lesz akkor nem működik a dolog.
A két külön nap is járható kis különbséggel, persze tudom az + üzemanyag kétszer kijönni.
Egyik ismerősöm műhelye szervezés alatt van, hogy be tud engedni, de azt még pontosítani kell vele.[ Szerkesztve ]
-
Babcola
csendes tag
Nem feltétlenül. (3 ajtós) Az én kocsimon úgy lehet ezt végrehajtani, hogy nyitott bal első ajtóval bent a központi gombját megnyomod, aztán kiszálsz bezárod kulccsal, és kész. Nem vezérli a kulccsal történő nyitás a többi ajtót, csak ha gombbal nyitsz.
Új kulcs drága lesz. De nekem most volt kulcsmásolás 3500-ért. Viszont már megvolt az elektronikás kulcs, már csak hozzá kell tanítani
[ Szerkesztve ]
-
SZATA
senior tag
válasz asdf74 #32709 üzenetére
Én is jártam így. Szedd szét a kulcsot, mint ha elemet cserélnél (könyv leírja, óvatosan, szét ne hulljon), és a mikrokapcsolóra kell visszatenni a fedelét. A két pici fém lemez domború oldallal legyen felfele, majd a gumi, és utána a fém. Az alu fedél lábait jól nyomd össze, hogy tartson. Mióta másodszorra így megreparáltam, jól bírja.
A kulccsal záráskor nem működik a központi zár, tehát nem lehet így zárni a csomagtartót.
(#32714) Babcola: Nekem beriaszt, ha gyújtás nélkül nyomod a központi zárat.
-
Adonimus
aktív tag
Sziasztok.
Gondoltam megosztom ezt veletek:Így indul a 15 éves Magane Classicom: Youtube
Az alapjárati fordulat stabilan 750-en áll mindig, csak indítás után magasabb.
[ Szerkesztve ]
adonimus felhasználónak 41 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! - http://www.phmegbizhatosag.atw.hu
-
ZoliM@ster
aktív tag
Sziasztok!
2 hete én is csatlakoztam a Renault használók klubjához. Eddig nem volt időm képeket és infót közölni, de most megteszem
Amit tudni lehet a kocsiról, hogy 2006-os. 123.000 km-rel vettem, Németországból jött, ahol 1 női tulajdonosa volt. Törve soha nem volt, 1-2 apró horzsolás van rajta. 1.5 dCi, 86 LE. Az autó gyönyörű állapotban van, főleg belül. Makulátlan, sehol egy kopásnyom.
Vásárlás után a hűtővíz fogyás gonddal jelentkeztem itt is, végül kiderült, hogy a légtelenítő csavar nem lett elzárva, ott szivárgott
Az autó nagyon jól megy, 750 km alatt 4,4-es átlagot hozott, sok rövidtávval, egy Dabas-Szeged-Dabas úttal, valamint némi budapesti dugózással.
Jelenleg összesen 2 apró gond van. A jobb oldali toronycsapágyban valószínűleg megadta magát a zsír, mert eléggé surrog. Maga a toronycsapágy nem cserés, a szerelő azt mondta, hogy nem instabil az autó, valószínűleg nem kell cserélni. A másik idegesítő dolog, hogy a csomagtérroló jobb oldali akasztóját letörte a korábbi tulaj, így nem lehet beakasztani. Viszont eddig nem találtam sehol csak magát a kis akasztót, mindenhol egyben akarnák adni a rolóval. Ha erre tudna valaki megoldást azt megköszönnémSamsung Galaxy S22 Ultra
-
#42667776
törölt tag
válasz ZoliM@ster #32722 üzenetére
Szép gép! Sok balesetmentes km-t hozzá!
-
cellpeti
veterán
üdv
1.5 dci Megane kombi 99LE. Van benne kettőstömegű????
Tigris, tigris, csóvafény...
-
rob210
Topikgazda
válasz ZoliM@ster #32722 üzenetére
Nem biztos, hogy van nekik de a patent depót próbáld meg, ha nekik nincs ilyen fülük akkor senkinek.
Renault power
-
-
cellpeti
veterán
értem, köszi. A neten alvázszám alapján nem kérhetők le az adatok?
Tigris, tigris, csóvafény...
-
Sly189
senior tag
válasz ZoliM@ster #32722 üzenetére
Üdv itt mennyi volt az átírással mindennel a verda? Nem a NAV tól vagyok
-
ZoliM@ster
aktív tag
válasz Sly189 #32733 üzenetére
1,3 m. Nem kevés, de az autó patent, garantált kilóméteres, tulajdonképpen ismerettségből való(megbízható embertől), lecserélt vezérléssel-olajjal-szűrőkkel. Minden ügyintézést megoldottak, 3 munkanap alatt a nevemen volt, cakli-pakli. Teljes átnézés is megvolt, minden jó állapotban van rajta. Annyi látszik, hogy valamikor állhatott az autó egy darabig, mert elég sok falevél volt a motortérben+egyik másik gumialkatrész kissé felkeményedett. De a hátsó fékek pl. újak, tehát tényleg egyben van a gép.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy S22 Ultra
-
Sly189
senior tag
válasz ZoliM@ster #32734 üzenetére
Helyes annyira tippeltem a leírtak alapján. Ami egybe van azt meg kell fizetni kész. Vagy veszel olcsóbbat és ráköltesz 2x annyit
Én is ezért vettem meg az enyémet. Belefáradtam a sor szutyokba
-
giigz
veterán
válasz Sly189 #32737 üzenetére
-gyerta
-elosztó fedél
-rotor
-talpas csapszeg
-axiál csukló
-porvédő gumiharang
-olaj
-akkumulátor
-futómű állítás
-elektromos ablak bovden szakadás
-nívópálca
-elektromos szerelés
-nyárigumi
-olajcsere
-lég, olaj, üa. szűrő csere
-szelephézagállítás
-fagyálló csere
-ablakmosó motor
-elektromos vizsgálás
-injektor talp tömítés
-szerszám készlet
-szívósor tömítés
-elektromos vizsgálás
-szívósor előmelegítő
-alapjárati motor
-fagyálló csere
-alapjárati motor
-alapjárat beállítás
-4 új téli gumi
-4 dísztárcsa
-szőnyeg
-ablaktörlő, ablakmosó
-felni festék
-4 új nyári gumi
-műszaki vizsga
-féktárcsa/fékbetét csere
-ablakfólia
-olajcsere
-rozsdához anyagok
-injektor
-karosszériás munka
-fényező munka
-vezérléscsere
-kipufogó javítás
-hűtő javításÉs van pár kis dolog amit nem írtam bele... Egy 8-9 éves klímás, jól felszerelt 1.6 benzin Focus árában van
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz AMD Power #32744 üzenetére
Ha nem is sírtam, de rendesen bosszantott a dolog, sőt azóta is bosszant, és egészen addig bennem lesz, amíg ezt nem cserélem le, valami legalább olyanra, mint a Focus lett volna... Sajnos már nem tudok mit tenni, rossz döntések sorozata vezetett idáig, első autóm, szép kis tanulópénz, de úgy érzem, nagyjából mindent megtanultam, ami ahhoz kell, hogy következő alkalommal ne essek ilyen hibába.
1,5 év alatt 15k km ment bele, évi 10k km szinte pontosan. Most már marad még 1-2 évet, a következő műszaki előtt tervezem lecserélni, aztán vagy úgy lesz, vagy nem... Költeni már nem költök semmit rá amíg megy, most minden megvan, bármi hiba lesz, amíg megy, nem foglalkozik vele, ha meg megáll, felgyújtom... A következő 2 évben 1 olajcserét tervezek, semmit más pénzt nem költök már rá ezek után.
Egyébként tavaly szeptemberig ha eszmélek, még belefért volna a Focus-unk, de már csak idén tavasszal eszméltem, addigra meg már elment erre a pénz... 400k ment rá azóta csak a szervizre (gumi is, stb.), most pont annyi hiányzik a Fókához... De pár hónapot késtem felismerni, hogy ennek mennie kellett volna, és inkább egy újabbra cseréljem...
Ez van...
[ Szerkesztve ]
-
sladka_pani
aktív tag
Családé a kocsi és eladják előled a Focust mikor látják mennyire vágysz rá?
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
cellpeti
veterán
Nekem amúgy arra kell, hogy eljárjak melóhelyre. Itthon beindít majd megyek vele kemény 5-6km-t és leállít. Ha jól tudom ezt nem nagyon szereti a dízel motr, vagy tévedek?
Tigris, tigris, csóvafény...
-
sladka_pani
aktív tag
válasz cellpeti #32747 üzenetére
Hosszútávon még a benzines se, kérdés meddig bírja. Télen pláne nem szeretik a rövid utakat a dízelek! Aki pedig azt állítja, hogy a mai dízelek már nem olyanok, teljesen más technológia, stb. és bírják ezeket az 5km-es napi távokat, az hazudik vagy nem is próbálta.. Mondjuk az újakat én se, mert 5 év dízel után 1 éve benzinessel járok, de FIZIKAI képtelenségnek tartom, hogy nem üzemi (szóval ami alatt a legkevesebbet kopik) motor, víz és olajhőmérséklet elérése nélkül hosszútávon ez ne okozna valamilyen kopást, károsodást. Ennyit nem fejlődött az ipar, az alapműködés és karbantartás ugyanaz maradt. Szóval városinak csak is benzint javasolnék, dízelt évi 25.000 km felett azt mondják. Én vennék alatta is simán, csak ne lenne annyival drágább, hogy ez megérje
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
cellpeti
veterán
válasz sladka_pani #32749 üzenetére
azt nézegettem, hogy a dízelek olcsóbbak sokszor, mint a benzinesek
Tigris, tigris, csóvafény...