Új hozzászólás Aktív témák

  • giigz

    veterán

    Kicsit hosszú lett :))

    Kis háttérinfó: Idáig úgy voltam vele, hogy mivel a fék tökéletesen fog, a szerelőm azt mondta, hogy nincs is vele gond, ezért nem fogok hozzányúlni, megy ameddig megy. Ez ugye most eljött, volt egy kis eltérés, de mivel a fékbetét kb. vadi új, azt hittem hogy azzal nem lehet baj, így lesz egy munkahenger csere, kiválasztok valami középmárkát, aztán kész is van... Úgy terveztem, hogy bármikor a fékhez kell nyúlni, csak a legnagyobb és legjobb márkák termékeit fogja megkapni, alapból elég sok ment a kocsira, és általában tényleg mindenből nagyon jó minőségűt kap, a kínálat alját mindig kerülöm, elvégre a kocsinak is van lelke és meghálálja :D

    A lényeg, hogy valami jó minőségű fék alkatrészeket akartam venni, amiket már sokszor hallottam: EBC, Textar, Brembo, Ferodo, ATE, Zimmermann, tehát ha arra került volna a sor, kizárólag csak ezek közül választottam volna.

    Ezt ugye kérdeztem is a szerelőtől, hogy ne telefonáljak-e délelőtt, hogy megtudjam mi a helyzet a kocsival, és mondjam, hogy milyen márkát rendeljen, de azt mondta, hogy majd 2-kor hívjam, ha kész lesz... Simán azt hittem, hogy ő már sejt valamit, és van neki készleten pl. valami alkatrész, amit majd szép kedvezményes áron berak nekem, vagy ugye pl. van pár ezzel foglalkozó gyár, csak tudja melyik a jó ami nem túl drága, valamelyik közepes márkának a munkahengerét berakja, mindenki boldog.

    Azt még gyorsan megjegyezném, hogy azért mentem ehhez a szerelőhöz, mert amikor az ismerősöm mondta a vizsgabázison hogy tud ajánlani nekem valakit akinek idézem "nagy kedvezménye van", és jól dolgozik, viszont nem fogad csak úgy akárkit, ezért majd az ő nevére hivatkozzak. Na ugye itt volt a mézesmadzag, azt hittem, hogy találtam helyben közel egy jó szerelőt, aki nem lehúzni akar, és nem máshonnan kell rendelgetnem az alkatrészeket, hanem a 20-30% helyett 40%-os kedvezménnyel kapom...

    Aztán ugye felhívtam, azt tudjátok, majd 4 után megint hívtam, és mondta, hogy 5 perc múlva itt van... Ez megint érdekes, az út kb. 10 perc ha épp nem az autóban ül, kiállással együtt, ráadásul abszolút üzemmeleg volt, tehát nyilván valamerre volt az én autómmal, de persze ezt még el is nézném éppen, ha max. pár km és nem töri össze... Viszont amikor beülök az autóba, azonnal figyelmes lettem arra, hogy hoppá itt nem csak betétcsere volt, hanem ott virít a féktárcsás doboz is... Na mondom f@sza, ránézek a márkanévre életemben nem hallottam még, aztán elkezdtem kérdezgetni, hogy na mi van a kocsival, igazán mondhatna már végre valamit... Mondta, hogy kicserélte a tárcsákat és a betéteket, mert szerinte a tárcsa a hibás, és hogy majd most már jó lesz... Első gondolat: És b+ erről nem tudtál volna megkérdezni hogy milyet akarok, olcsót vagy drágát, mégis milyen márka állítsa meg az autómat a következő több 10.000 km-en? :U

    Aztán megérkeztünk, átnéztem a dolgokat, viszont túl sok fogalmam nem volt az árakat illetően, alapból volt egy sejtésem hogy nagyjából mennyiért mennek a tárcsák betétek, de pontosan nem tudtam, így mivel átlagos árat mondott, ezért nem is nagyon kérdezősködtem, kicseréltetni már úgy sem fogom, de azért csak kíváncsi voltam átver-e, megkértem, mutassa már meg a számlát/nyugtát... Hát persze az nincs, szólnom kellett volna előre, de elmondja mennyi volt, 4,8k a tárcsa darabja és 4,5k a betét... Állítása szerint ez egy 10% kedvezményes ár, valahogy vártam volna a 40% elhangzását, de csak nem jött, így jöttem el, úgy voltam vele majd itthon átnézem mi mennyi, hátha nem lett nagy átverés a dologból, az árak reálisak...

    Na és akkor a tárcsák márkája National, a betét Maff :D Kb. a gugli sem tudja mi ez :D Jó azért lehet találni, a National-nak legalább van honlapja, valami angol cég, a Maff meg olasz, de kb. ennyi, felhasználói vélemények meg semmi nincs, gyorsan rámegyek Bárdira, láss csodát ez a National a legolcsóbb tárcsa, alapáron 4.800 Ft darabja... Na mondom b+, szépen át lettem b@szva... Ha nem is valami kifejezetten fék márkát, nem tudom pontosan milyen való az enyémre, de legalább akkor Bosch-t rakott volna rá, az 8k alapáron, 40% kedvezménnyel pont 4,8k, csak éppen azzal nem tud úgy átverni... Ez a 4,8k azért is vicces mert kapásból 10% kedvezményem nekem is van, de pl. ismerősömnek is van 20-30%, tehát ennél az árnál bármikor olcsóbban meg tudom venni, akkor meg nehogy már lehúzzon, mikor pontosan tudom, hogy ő is 30-40% kedvezményt kap rá... A Maff betétet viszont nem találom Bárdin, pedig rajta van a dobozon a matrica, viszont nyilván máshol olcsóbban meg lehet kapni rendes fékbetétet.

    Pl. Unix ár -30%-ért már Ferodo tárcsa van 4k-ért, Breco 4,3k-ért, Valeo 4,5-ért, Brembo 4,6-ért, Bosch 5,6, Textar 5,8-ért, amit már sokat hallottam és szívesen vettem volna ilyet, a betét pedig Valeo 4,6-ért, Bosch 5,8-ért, Ferodo 6,3, Textar 6,6k, és pl. sokkal szívesebben vettem volna ezek közül, mint ezt a Bárdi -40%-ot számolva 2.800 Ft-os National tárcsát, a Maff betét meg ki tudja mennyibe került, szerintem az is valami nagyon olcsó volt, nekem meg eladta drágán... Ez az egyetlen dolog amire szívesen kifizetem a jó márkáért a pénzt, de azért csak ne verjen már így át, hogy olyan áron adja nekem a legolcsóbbat, mint amibe a normális márkák kerülnek... Csak nem véletlen kerül fele annyiba, biztos nem pont olyan jó...

    Ami még érdekes, hogy a szerelő szerint, és most már így logikusnak is tűnik, hogy miért nem foglalkozik a hátsókkal, rosszul értelmezem a műszakis lapot, és csak az elsőnél volt eltérés... Holnap délelőtt kiderül...

    Valakinek erről vélemény? National és Maff márkáról? :D

    Holnap műszaki után egy árlistával meglátogatom a szerelőt, kíváncsi vagyok mit mond erre, meg a műszakis ismerősömnek is megmondom, hogy lehet nagy kedvezménye van, de el is rakja zsebbe :D

    Egyébként így az alkatrész 14k volt, munka 4k, tehát össz 18-ért, de ugye 16k anyagért már Brembo + Textar lett volna, ami egy picit nagyobb név, de tényleg csak egy picit... Viszont a gond, hogy ezen már változtatni nem tudok, pedig én normális márkát akarok a kocsi alá... :(

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák