-
IT café
Yettel topic
▼ Kérdés előtt olvasd el az összefoglalót, légy szíves! ▼
Aktuális:
Inflációkövető díjkorrekció 2024
Új hozzászólás Aktív témák
-
TODI1111
addikt
válasz TODI1111 #87265 üzenetére
Azért elég érdekesen működik ez a szolgáltató, illetve a kedves alkalmazottak. (tisztelet a kivételnek)
Az elállási szándék jelzése február 19 azaz ez a 15-ik munkanap.
Készpénzes, egyösszegű vásárlás volt az üzletben ezt nem tudták kifizetni mert nem engedte a rendszer. Az átutalás pedig ma sem érkezett meg pedig a törvény a következőket írja elő:"A kereskedő legfontosabb kötelezettsége ekkor az, hogy haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatérítse a fogyasztó által megfizetett teljes összeget. E körbe tartozik a teljesítéssel összefüggésben felmerült költség is, így például az, amely a fogyasztóhoz történő kiszállításhoz kapcsolódik.
Az összeg visszatérítésére a kereskedő olyan fizetési módot köteles választani, amelyet a fogyasztó is választott eredetileg a fizetésre. A kereskedőnek joga van a megtérítendő összeget visszatartani addig, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte." -
4Grider
nagyúr
válasz TODI1111 #87301 üzenetére
Nem csak ez. Nálunk sem lehet csak úgy a pénztárból összegeket kifizetni saját bizonylatokkal. Minél nagyobb egy cég, annál körülményesebbek/lassabbak az egyedi folyamatok.
Szerk.:
Bennünket felnyomott a fogyasztóvédelemnél egy csóka, mert csak második munkanapon fordítottuk vissza a bankkártyás fizetését. Eszébe nem jutott, hogy ez nem automatikusan, hanem kézimunkával történik...[ Szerkesztve ]
-
TODI1111
addikt
válasz 4Grider #87302 üzenetére
Tegnap több mint egy órát töltöttem az üzletben ezzel kapcsolatban. Az ügyintéző mindent elintézett a pénztárban is lett volna annyi pénz, de elméletileg valami 400 000 ft a legnagyobb kifizethető összeg. Többszőr is telefonált ezügyben a feletteseknek meg háttércsoportnak meg ki tudja még hova. Minden telefonálásra azt mondták, hogy ez egy váratlan dolog ( a készpénz kifizetés) az átutalás a mindennapos. Gondoltam mivel ez már egy Békéltető Testületi határozat és több mint egy órát elszorakozunk vele, illetve a mai már a 15-ik munkanap ezér sikerül átutalni a pénzt (amit akár már tegnap megtehettek volna), de nem sikerült.
-
sfdrakex
nagyúr
válasz TODI1111 #87303 üzenetére
A 14 nap lehet, hogy onnan számít mikor a bevizsgálás után kimondták, jogos az elállás. Azt is vedd figyelembe, hogy egy ekkora cégnél nem úgy megy az utalás, hogy csak úgy bárki mobil appból utal neked. Ja és ha jól tudom céges számláról nem azonnali az utalás, mint privát számláról.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
-
TODI1111
addikt
válasz szabonagyur #87305 üzenetére
Igen, átutalás mert ' nincs mód készpénzes fizetésre".
-
MODERÁTOR
válasz TODI1111 #87301 üzenetére
14 napos elállásnál, készülékvásárlás esetén nem adhatja vissza helyszínen a pénzt a kolléga.
A folyamat közben átutalásos vagy postai úton történő visszafizetési lehetőség közül tud választani.Most nincs előttem a tudásbázis, de magasabb összeg esetén lehet, csak az utalás van, mint opció.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy A54
-
TODI1111
addikt
válasz Viktor0610 #87311 üzenetére
Ezt mondja a törvény:
"Az összeg visszatérítésére a kereskedő olyan fizetési módot köteles választani, amelyet a fogyasztó is választott eredetileg a fizetésre"
Amennyiben pár 10 ezer forinttal olcsóbb lett volna a készülék akkor kifizethette volna........."Most nincs előttem a tudásbázis, de magasabb összeg esetén lehet, csak az utalás van, mint opció."
Nekem nincs egyik banknál sem számlám ezért konkrétan nekem nem is tudják utalni. Ebből kifolyólag plusz költségem, illetve időm megy el az egészre......
Hamár így alakult akkor legalább arra lettek volna képesek, hogy akkor amikor bentvoltam vagy másnap átutalják a számlára. (szintén kötelességük lett volna, mivel február 19-től számított a 14 nap)
"haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül"
A Békéltető Testülethez küldött levelükben is elismerik, hogy az ügyfél
"2022 február 19-én jelezte elállási szándékát,....."
Nem kell itt a duma, hogy milyen körülményes a cégeknél az átutalás, mert ez egy folyamatban lévő ügy. Több mint egy óra után amit bent töltöttem és az egész háttércsoport ezzel foglalkozott, minden adat és tény rendelkezésre állt simán tudtak volna utalni. Gondolom úgy voltak vele, hamár a Békéltető Testülethez fordult az ügyfél akkor szívassuk még egy kicsit......[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz TODI1111 #87313 üzenetére
Gondolom úgy voltak vele, hamár a Békéltető Testülethez fordult az ügyfél akkor szívassuk még egy kicsit......
Az ügymenet lehet, hogy rosszul van meghatározva, ezt nem tudom. De a direkt szivatásban biztos, hogy nincs igazad.
Emberek dolgoznak a Yettelnél is. Egy ügyfélszivatással az ügyintéző saját magának is többletmunkát generál. Miért érné ez meg neki? Nem ellensége saját magának. -
sfdrakex
nagyúr
válasz TODI1111 #87313 üzenetére
Tényleg nem érted, hogy egy ekkora cégnél nem annyi az utalás, hogy Icuka leül és klikkel kettőt? Értem, hogy bosszantó a dolog. Látszólag megoldódott. Szerintem ebben volt hiba részedről és részükről is. Visszakapod a pénzed. Kész. Erősen túl pörgöd a dolgot.
Egyébként 2022-ben miért nincs számlád? Számlákkal/csekkekkel postára rohangálsz fizetni?
[ Szerkesztve ]
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
-
TODI1111
addikt
válasz sifarr #87314 üzenetére
és sfdrakex.
Lehet, hogy én is hasonlóképpen gondolkoznék mint ti ha nem az én pénzemmel játszanának. Látom nem nagyon értitek, hogy fehéren feketén le van írva törvényileg, hogy mi az eljárás. Ezt ők nem tartják be."Egyébként 2022-ben miért nincs számlád? Számlákkal/csekkekkel postára rohangálsz fizetni?"
Ehhez nem sok közöd van, de elárulom, hogy nem rohangálok számlákkal és csekekkel a postára. A feleségemnek van és arról fizetünk. Mivel szintén a törvény írja elő, hogy
"Az összeg visszatérítésére a kereskedő olyan fizetési módot köteles választani, amelyet a fogyasztó is választott eredetileg a fizetésre"
Ezért nem akartuk számlára utaltatni az összeget. Gondolom tisztában vagy azzal, hogy ekkora összeget nem lehet egyszerre automatából kivenni, tehát vagy több nap, vagy szabadságot kell kivenni (a feleségem is tovább dolgozik mint a banki nyitvatartás) ahoz, hogy a pénzünkhöz jussunk."Tényleg nem érted, hogy egy ekkora cégnél nem annyi az utalás, hogy Icuka leül és klikkel kettőt"
Te pedig tényleg nem érted, hogy ez egy folyamatban lévő ügy?
Nem akkor szembesültek vele, hogy vissza kell fizetniük a pénzt.Mivel törvényileg határidőhöz vannak kötve (14 nap) és gyakorlatilag "egész héten foglalkoztak" az üggyel (Békéltető Testület). Illetve bejegyzést rögzitettek az ügyről arra kérve, hogy a készülékkel fáradjak be bármely Yettel kirendeltségre és a bejegyzésre hivatkozva érvényesítsem az elállási igényem. -
sfdrakex
nagyúr
válasz TODI1111 #87316 üzenetére
500 ezret le tudok venni a kártyámról, banki appomban egyébként állítható ez a limit.(Unicredit)
Törvényileg kötve van meddig kell kifizetniük, 14 nap. Ami meg is lett volna normál esetben, DE itt ugye hibás készülék bevizsgálása is volt, ami nyújtja a folyamatot.
Egyébként ha jól tudom arra is van törvény, hogy cég mennyit fizethet maximum kp-ban, és mekkora összegtől utalással. Ami ütközhet azzal, hogy úgy kell visszaadni a pénzt, ahogy kapták.Az lehet, hogy nem akkor szembesültek vele, hogy utalni kell, mikor lezárult az ügy, DE még mindig egy nagy cégről beszélünk, ahol nem lehet csak úgy utalgatni. Kell hozzá a lezárt ügy, engedélyezések. Ez nem olyan mint amikor egy havernak utalsz.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
-
TODI1111
addikt
válasz sfdrakex #87317 üzenetére
"Törvényileg kötve van meddig kell kifizetniük, 14 nap. Ami meg is lett volna normál esetben, DE itt ugye hibás készülék bevizsgálása is volt, ami nyújtja a folyamatot."
Itt megint hibás az elképzelésed, mert a folyamatot február 19-én el kellett volna indítaniuk. Mivel a bevizsgálás az ő kezdeményezésükre történt a bevizsgálási idő a 14 napba tartozik és nem hosszabbik.
-
-
sfdrakex
nagyúr
válasz TODI1111 #87318 üzenetére
Ő kezdeményezésükre indult a bevizsgálás? Visszavittél egy szerinted hibás készüléket. Szó nélkül fizetniük kellett volna azonnal?
Te ha eladnál egy telefont, ami új bontatlan, tehát elméletileg hibátlan. Azt a vevő visszavinné, hogy szerinte hibás a készülék, de ő elállna a vásárlástól. Mit tennél? Szó nélkül visszaadnád a pénzt? Nem tudom mit dolgozol, de ez sehol nem így működik.Értem a bosszúságod, de már sínen az ügyed, légy kicsit türelmes. Ne pörögj ezen tovább. Jól végződött, visszakapod a pénzed. Azt te is érted, hogy ez nem egy sima elállás volt, mivel hibát is jelentettél.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
-
TODI1111
addikt
válasz sfdrakex #87320 üzenetére
Ne érts félre nem haragszom rád (másra sem a szolgáltatón kivűl) mert ez a véleményed. Mint említettem lehet, én is.máshogy látnám ha nem az én pénzem lenne. A bevizsgálás is jogos csak a törvényes menetét nem tudják. Hivatalosan ennek úgy kellett volna lezajlania, hogy elindítja az elállás menetét (még nem fizet semmit). Az adott 14 nap alatt bevizsgáltatja a készüléket. Amennyiben a hiba nem a vásárló hibája akkor 14 napon belül fizet, (a szándék jelzésétől számítva) illetve ha a hiba bizonyíthatóan az ügyfél miatt keletkezett akkor megszünteti az elállási jog gyakorlását. A jogszabályokat nem én csinálom. Részemről itt lezártam. Jó hétvégét mindenkinek.
-
-
sfdrakex
nagyúr
válasz Somatom #87322 üzenetére
Igen, de itt volt bevizsgálás, annak eredményét kellett várni, utána sajnos ügyintézők is hibáztak. Ha nem lett volna meg s bevizsgálás 14 napon belül, akkor is utalniuk kellene szerinted? Közben volt a névváltás, szerencsétlen az egész helyzet. Egyébként, azt hiszem az számít, hogy mikor indítják az utalást, nem az mikor érkezik meg.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
-
asdf_
veterán
válasz sfdrakex #87317 üzenetére
Egyébként ha jól tudom arra is van törvény, hogy cég mennyit fizethet maximum kp-ban, és mekkora összegtől utalással. Ami ütközhet azzal, hogy úgy kell visszaadni a pénzt, ahogy kapták.
Az valahol két misinél van, ha jól rémlik (és ezen felül két cég egymás között 1 hónapban max 1,5, de az itt nem releváns).
-
Somatom
veterán
válasz sfdrakex #87323 üzenetére
Ha van egy 14 napos kötelezettségük, amiben benne van a vizsgálódás, akkor azt bizony meg kell csinálniuk 14 napon belül, vagy a vizsgálattól függetlenül fizetni, mert különben nem tesznek eleget a kötelezettségüknek. Itt az a kérdés, hogy a vizsgálat halasztó hatályú-e a fizetési kötelezettségre.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
TODI1111
addikt
válasz sfdrakex #87324 üzenetére
Még egy szösszenet a Yettel saját előírásából (amit ezek szerint magukra nézve semmisnek tekintenek) aztán tényleg ráhagyom.
"A visszatérítés során a Yettel az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha az Előfizető elállási nyilatkozatában más fizetési módot jelölt meg; ...."
Ezzel a bolti alkalmazott is tisztában volt, mert már előkészítette az összeget csak nem engedték neki kifizetni.[ Szerkesztve ]
-
TODI1111
addikt
válasz Viktor0610 #87311 üzenetére
Akkor nézd át a tudásbázist.
[link] -
asdf_
veterán
Engedjük már el ezt a visszafizetést. Nem úgy csinálták ahogy kell, nem időben, mindenki tudja már ötször is, ha valami nem tetszik, fordulj a hatósághoz.
-
Tris9090
friss újonc
Sziasztok! Új vagyok még itt, és nem is nagyon értek hozzá, ezért is kérdezlek Titeket. Szemezgettem egy tarifacsomaggal. 250mbit/s ot bír (yettel prime plus). Kérdésem az lenne hogy néha néha torrentezek telefonról , yettelnél is van p2p korlátozás? Sebesség csökkentés?
-
4Grider
nagyúr
válasz Tris9090 #87336 üzenetére
A 250 Mbps elméleti érték, természetesen annyit fogsz tudni rajta elérni, ami nálad a szabad kapacitás. Ez lehet, hogy csak 1-2 Mbps lesz, lehet, hogy 150, és ha van nálad 5G (1% esélyed van azért rá), akkor 1000 Mbps lesz.
Mobilneten ne torrentezz. Ez osztott erőforrás, többnyire 20-40 MHz sávszélesség oszlik meg közted és a cellaszomszédaid között. Minél többen torrenteztek rajta, annál ratyibb lesz a hálózat. -
Tris9090
friss újonc
Köszönöm a választ, segítséget
-
veterán
válasz snooze #87339 üzenetére
Én próbáltam velük kifizettetni, mikor a 480e-s iPhone a postán kártyás fizetésnél idegen automatás kp félvétnek minősült. A válaszban a hülyét játszotta, mintha nem értené miről van szó, beszéljek a bankommal, mintha miattuk dolgozna a Yettel a másik fos céggel a postával…
-
4Grider
nagyúr
-
MadMancs
veterán
válasz szabonagyur #87287 üzenetére
Mai tapasztalat online rendelés eSIM ügyben Voda. ~8 órai megrendelés 2db új előfizetésre. 9:10 kor my voda fiókomban volt a 2 előfizetés 1-1 eSIM QR kóddal. Szóval nem küldenek az égvilágon semmit postán.
Előbb megvolt a 2 QR minthogy jöttek voda emailek sikeres rendelésről.Kedvező árú mobil előfizetésekért keress bátran. +36708034865 <-- Tel/SMS/WhatsApp, http://mancsmobiltavkozles.hu , szabo.norbert@mancsmobiltavkozles.hu ,
-
Csabesz666
aktív tag
Sziasztok! S22 ulttrát szeretnék venni, le is adtam, a rendelést február 24. én akkor még 550.000 volt az ára, a mainapig nem kaptam még meg, készlethiányra hivatkoznak...... most néztem, és mostmár 619.000 ért van kitéve.... persze most is készlet hiány van..... gondolom, nekem nem adhatják drágábban, mintamiről a rendelésem szól..... jól gondolom?
-
kekedi
senior tag
válasz Csabesz666 #87346 üzenetére
Jól gondoldod.
Bár fura hogy emelkedett az ára. Nem lefelé kéne (majd) mennie?
Új hozzászólás Aktív témák
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Alkoholista nevelde
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5