-
IT café
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
-
#40935168
törölt tag
A szoron latszik legjobban, foleg ha a bokeh-ba tolodik be az allat 1-2 resze. Kisimul a szore. Legalabbis hugom macskaja nagy zajszuresen kisimul. ))
-
#40935168
törölt tag
Nem monitorfuggo az elesseg (legalabbis kozepes lapostol felfele tok8) De ezt mondta Ropi is az elobb... A szinek mar nagyon is. De most nem az a tema.
A nagyithatosagrol annyit, hogy a fullhd az 3:2 eseten 1920x1080, ami ha jol emlekszem 2.3 MP talan.. (epp furdoben vagyok, nem szamolom ki fejben). Azert egy ISO12800-at "nem illik" pixelszinten kukkolni. Szoval sokat vesztesz, de ha combos a kiindulasi alap, elfogadhato lesz a vegeredmeny meg mindig. Rengeteg kep van flickr, 500px stb. helyeken, amik veszett jol neznek ki, sok-sok tehetseges fotostol, de meg egy szimpla fullhd-ben sem mernek post-olni, mert akkor ajaj van (es mondom, az csak 2.x megapixeles kep).
Szoval a zajszures annak koszonheti hatekonysagat, hogy eleg kis kepeket nezegetunk mi itt neten, ahhoz kepest, amit a mai szenzorok kikopnek. Nem attol, mert annyira durva jo lenne a modszer.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Hat egyszer nyomtattam brahibol egy feldolgozatlan, de jo elesre lott, csak resize-olt fullhd-t A4-re a Mediaban, ami ugye tudjuk nem eppen profi nyomda. De az eredmeny megdobbentoen jo lett, a modell csajszi azonnal vett is neki egy keretet a szomszed polcon. Meg nekem is tetszett. Szoval.. A2-hoz is eleg lehet talan, de ehhez mar nem tudok hozzaszolni, van itt, aki jobban erti a nyomtatast.
-
atok666
őstag
Eleg sok reszlet eltunt a szuressel, de meg igy is boven vallahato.
Hasznalt vki/van vkinek Nikon 16-35/4 uvege?
Atok
[ Szerkesztve ]
-
dabgergo
őstag
-
torzo
Ármester
válasz dabgergo #12717 üzenetére
6400 fölé még sosem mentem. Nem volt rá szükség (Niki 24-70/2.8). Hát igen, 3200-ig alig van zaj.
6400-nál is bőven marad részlet szűrés után. A melóhelyi gépemen vannak 6400-as képek, majd holnap felteszek egyet, de a "modell" hozzájárulása is kell!A zárcsere remélem, lezárta a kérdést. Persze majd meglátjuk 30k expo múlva.
[ Szerkesztve ]
-
torzo
Ármester
válasz imyourfriend #12719 üzenetére
Ja, teljesen jogos. A melóhelyen azért van tűrhető monitorom, csak hát az mégsem otthon. Na, majd teszünk róla rövidesen.
Mellesleg a fordítottja jobban zavarna.[ Szerkesztve ]
-
-
imyourfriend
őstag
Szerintem 60-70 esetleg 80ezer forint azért hogy színhelyesen lásd egy új monitoron a dolgot és kalibrálva legyen nem tulzó ahhoz képest amilyen felszerelésed van. De a legolcsóbb módja hogy meggyőződj milyen is a monitorod az, hogy rakd oda egy kalibrált mellé és nézd meg mit mutat.
-
Gulyopapa
addikt
Melyik az az ACR ?
-
torzo
Ármester
válasz #40935168 #12728 üzenetére
Próbálom érteni. Persze, a monitor pixelszáma határozza meg, mennyire éles az éles. A primitív agyammal úgy gondolom, ha nem jó a színkalibrálás, akkor a színárnyalatok közti különbség nem nyilvánvaló, és ez esetleg életlenség, részlettelenség érzetét kelti. Talán ezért nem láttam azt, amit mindenki más állított itt a topicban. Nem stimmel az okfejtés?
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Stimmel, csak ez brutál szar monitoron jelentkezik. Bemész ma a Media Markt-ba, EGYTŐL EGYIG mindegyik monitoron látni fogod a zajt is és az életlenséget is, a legkisebb 20-ezer Ft-os vacaktól kezdve a legdurvább mittomén hányszáz ezresen át.. mindegyiken.
Mert mind hozza azt az alap szintet, amit ma élességnek hívunk. Az, hogy nem fotóra valók, vagy nem fedik le még az sRGB-t sem rendesen, nemhogy az Adobe-ot, egy más dolog, de attól még a piros piros, nem lila. Max nem hajszálpontos piros. De annyira megaultradurván nem lesz egyik monitor sem mellélőve még gyárilag sem, hogy ne állapítsd meg egy képről, hogy most az éles, életlen, zajos, vagy zajmentes-e. Ilyen a mesében van, a valóságban nincs, ki van téve vagy 50 moncsi, mind az 50-en meg tudja bárki mondani egy képről, hogy életlen-e vagy nem, illetve zajos-e, vagy szép zajmentes.
Túl van lihegve. Ettől még nem fotókidolgozásra valók az ilyen-olyan akármilyen moncsik, utána kell nézni tesztnek, kalibrálni kell, IPS minimum, bla bla, de azért úristen, meg ne ijedjünk már egy mai monitortól, régebbiek, 10 évvel ezelőttiek lehetnek kakák, a maiak azért már elfogadhatóak.
Nem színhelyesek, de ez nem jelenti azt, hogy a piros az lila, a zöld meg kék, mert ha veszek egy piros Ferrari-t és kiteszem az 50 kijelzőre, mind az 50-en pirosnak fogja mindenki látni (kivéve aki színtévesztő vagy színvak).
Ilyen egyszerű. Ne lihegjétek túl. A zaj és az élesség nem követel komoly monitort és az alapverziókon is megmondod, szemcsés-e a kép..
Itt egy példa, tedd iso25600-ra és nézegesd, látsz zajt ? Pedig lehet, 640x480-ba is belefér az egész teszt-alkalmazás, nemhogy nagyobba.. (ha nem látsz zajt, az baj és a monitorod kuka).
Take it easy.
-
-
Frigetrus
senior tag
válasz flash- #12731 üzenetére
Egy idő után minden monitor hajlamos egy kicsit elmászni, nem drasztikusan, de tény hogy van ilyen, és nem csak a Dell-re jellemző, (bár a komolyabb típusok biztos jobbak ebből a szempontból). Néha nem árt újra kalibrálni őket.
A vga nélküli kalibrálást hogy érted? Még a boltban lőtték be neked? Mert ha igen, akkor az tuti nem 100%-os megoldás, de természetesen jobb a semminél. Mondjuk 3.5 év után nem árt már bőven újra kalibrálni, lehetőleg a gépeddel együtt.[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Snapsort lol, felejtsd el, hülyeség Soha ne nyisd meg többet azt az oldalt kb.
Ja, mert JPEG-et nézel. Állítsd át felül RAW-ra. Na itt már nem mossa, csak valamivel jobb. De: ami kint van, az pixelszintű kukk. Szoktál netre 20 vagy 24 megapixeles fotókat kitenni ? Vagy akár Magadnak otthon fotóalbumba nyomtatni ekkora jpeg-ekből ?
Skubizd ezt. Majd Kleroo elmondja, én most alszom, k.o. Jó éjt
-
Frigetrus
senior tag
Esetleg a felvetésedre, hogy miért írják máshol jobbnak a D600-at zaj szempontból, az is lehet magyarázat, hogy az 24.3mp-es, míg a 6D 20.2mp-es. Ha pixel szinten a 6D jobb, de csak egy picivel, akkor a D600 képét leméretezve a 6D felbontására, máris fordulhat a kocka, mivel a leméretezés csökkentheti annyira a zajt, hogy megelőzze.
-
-
#40935168
törölt tag
Ismet tevedes: az egyenletben ket tenyezo van: felbontas es pixel szinten mert zaj. A D800 suru szenzor, nagy megapixel, de pixelszinten annyival kevesebb a D600-tol, hogy meg lemeretezes eseten is a 600-as nyer. Igaz, amit a 800 produkal, igy is dicseretes.
A kolleganak igaza van, ha jol tudom a DxO 8MP-re lemeretezett kepen meri a zajszintet, ami durvan a 4K felbontas. -
*Ropi*
félisten
válasz Freddy76 #12721 üzenetére
Nem mindig: a LED-es háttérvilágítású monitorokon a színzaj sokkal harapósabban jelentkezik: Necroék esküvői anyagából pár képet újra kidolgoztam, mert nála LED-en már látszott valami, ami nálam CCFL-en még nem (LR-ben rendesen széttekert képek voltak: a szabadtéri polgárin a szembe napfény miatt húznom kellett a képeken) és amikor bekalibráltam a monitorját láttuk a különbséget.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Az élesség mint olyan, egy relatív fogalom. Egy kép akkor éles, ha nem lehet egy másik, azonos tartalmú képet készíteni, amely élesebbnek látszik nála.Vagyis a kép legyen olyan éles, hogy az élességét ~25 cm-es távolságából csak a szemünk tisztánlátási képessége korlátozza. Befolyásoló tényező még a nézési távolság: nem mindegy, hogy mekkora tárgyat (képet) milyen távolságból nézünk. Ezért van az, hogy az óriásplakátokat közelről nézve csak pontokat látunk elszórva a felületen, 20 méterről viszont összeáll a kép.
"Persze, a monitor pixelszáma határozza meg, mennyire éles az éles."
Nem, az semmit sem határoz meg, csak annyit, hogy mekkora részletet képes megjeleníteni a képből. Ugye az sem mindegy, hogy 100%-os méreten nézel egy képet vagy kicsinyítve. Érdemes tudni, hogy csak 25, 50, 75 és 100%-os méretben kapsz éles képet, a köztes értékeken (pl. 33 és 66%) az interpoláló algoritmusok tökéletlensége miatt pixelösszevonási veszteség lép fel, ami életlenséget (is) okoz.
"...ha nem jó a színkalibrálás, akkor a színárnyalatok közti különbség nem nyilvánvaló, és ez esetleg életlenség, részlettelenség érzetét kelti."
Való igaz, hogy a kalibrálás hat a kontrasztra (ami pedig az élességérzetre) is, azonban válasszuk ketté a dolgot: ugyan egy kép látszólagos élességérzetét az élek kontrasztjának növelésével lehet növelni, viszont a képi tartalom részletességét ez nem befolyásolja (a nem létező képi információ nem jelenik meg). Az élek kontrasztja és a képi tartalom részletessége együttesen adja egy kép élességérzetét.
Yervant, az egyik mentorom tanácsolta, hogy a pároknak mindig 100%-os méretben mutassuk meg a fine art albumaik tervét, mert így valóban ugyanazt látják, amit majd a kezükbe kapnak és az esetleges hibák is szembetűnőbbek. A 8K-s monitorok elterjedésével már megoldható lesz (egy 20x20 fine art album oldalpárjának hosszabbja 4720 pixel).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
válasz imyourfriend #12746 üzenetére
Ismerek néhány olyan fotóst, aki tőlem hallott először a kalibrálásról...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...