-
IT café
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
torzo
Ármester
Hello mindenkinek, itt egy újonc!
A DX FX váltáshoz. Ha van pénz, egyértelműen FX. Hamarabb vázat, mint üveget! Az FX szar üveggel is fényévekkel jobb, mint a DX jóval. Igaz, az FX ( D600-at használok) a DX üvegeket is gond nélkül kezeli, a keresőben megjelenik a DX-nek megfelelő keret. Persze így nem valami nagy élmény dolgozni.
A közelmúltban sikerült vennem egy 35-70/2.8-as obit 67 ezerért(!!!!!). Csúcs üveg, vázról van AF és így is nagyon gyors. A VR egyelőre nem hiányzik.
Most a telezoom következne. A VR nem kell, megfizethetetlen. A 80-200/2.8 egy- és kétgyűrűs változata a kérdés. Tudom, hogy a tolozoom ( egy gyűrűs) lassúbb, de vajon mennyivel? Optikai teljesítményük vsz. azonos. Van valakinek ezzel tapasztalata? -
torzo
Ármester
válasz MC Pite #9418 üzenetére
DX vázon nem használtam arra gyártott igazán jó obikat, csak az 50/1.8-ra tellett. Kb. fél évig agyaltam, hogy a D3000 (OK. tudom, hogy a leggyengébb váz) után mi legyen a folytatás, D7k vagy a D600. Végül profik véleményére bíztam magam, ezért lett FX. Ja, azt leszögezem, hogy engem sem vet fel a pénz.
Azzal vigasztalom magam, hogy ez így volt jó, és most persze vágyom a jó FX üvegeket.D600-zal beltérben, fényszegényen, gyenge üveggel is tudtam dolgozni, a DX ott szóba sem jött volna, még jó üveggel sem.
A virtuális összeg elköltése játékot bizonyosan megnyernéd, azonban a DX a legjobb obikkal is komoly korlátokat jelent az FX-hez képest.
-
torzo
Ármester
válasz forceberg #9424 üzenetére
Úgy látom, széttépetés alanyává kezdek válni, de azért még egy kicsit maradok.
Forceberg! Megnéztem a portfóliód, szép munkák, mind. DX vagy FX vázon készültek?
Az FX tágabb perspektíva, szerintem ezen nem érdemes vitatkozni. Sajnos, drága. A jó obi még drágább.Sigma, Tamron 70-200-asokat bátran ajánlod? Azok sem sokkal olcsóbbak. 80-200 AF-D újonnan (ha igaz az eladó állítása) 225 e HUF.
-
torzo
Ármester
válasz Deadzone41 #9426 üzenetére
"max kicsivel több zajod lesz"
Kicsivel? Jó lenne, ha utánanéznél a különbségnek. Szerintem cseszheted a művészi fotód, ha zajos. Melyik pályázatra tudnál munkát küldeni, ha nagyíthatatlan a zaj miatt? Persze, ha csak a 15" monitorodnak dolgozol, az más.
-
torzo
Ármester
válasz #74459392 #9429 üzenetére
Ácsi! Sántít a hasonlat, bár nagyon tetszetős. Az ecset és a paletta a rajta lévő szín- és árnyalatválasztékkal már jobb lenne. Hasonlatodban a vászon a memóriakártya, nem több.
MC Pite javaslatával egyetértek. Ez egy meddő, parttalan vita. Lehet tanakodni, melyiket előbb, vázat vagy üveget, de a dx/fx összehasonlítás nagyjából értelmetlen.
-
torzo
Ármester
válasz MC Pite #9434 üzenetére
Ha így értetted, rosszul fejeztem ki magam. Azt állítom, ha limited a zsozsó, először a vázat venném meg, természetesen fx-et. Én így is tettem. Gondolom, mindenki jó vázra és jó üvegekre gyúr. A csúcs dx üvegekkel mihez kezdesz, amikor végre megveszed az fx vázat? Eladhatod jó nagy buktával.
-
torzo
Ármester
válasz #40935168 #9437 üzenetére
Hello! Dehogy szapulom! A D3000-et azóta is használom, sőt, kedvelem. Kicsi, könnyű, halk. Meg is tartom, főleg, hogy gyakorlatilag eladhatatlan. Azonban ha biztosra akarok menni, akkor a nehéz, zajos, nagydög 600-assal dolgozom, mert bárhol és bármikor teljesít.
Amúgy szívtam vele, mert szenzormocskoló volt a drága, de végül a Fóti út megszánt. Azóta minden OK. -
torzo
Ármester
válasz MC Pite #9434 üzenetére
"Azaz amíg te a saját 35-70 2,8addal D600on lősz, más meg D7K/D7100 és egy 17-50 2,8VC, vagy ennek megfelelő üveggel, addigra már (főleg utóbbi váz esetén) hasonló mennyiségű zaja lesz."
Akkor végezzük csak el azt az összeadást! Így már nem sokkal drágább az fx. Az említett vc üveg csak a Tamron/Sigma lehet, mert Nikonban ugyanezt (vc nélkül) már csak egy vagyonért lehet megkapni. A Tamron/Sigma pedig nem Nikon.
-
-
torzo
Ármester
válasz #40935168 #9442 üzenetére
6400-ig bátran el lehet vele menni. A redőnyzárat kicserélték, azóta nincs mocsok. Persze, igazad van, majd meglátjuk. Nem véletlen, hogy megjött a D610.
Feltöltöttem egy képet, fx-en kölcsönobival (55-200). Van valahol egy 6400 ison készült képem is, amit 60-as izzó brutál fényénél lőttem, előkeresem.
-
torzo
Ármester
válasz MC Pite #9448 üzenetére
"Nem egy nem tudom milyen sor ez, csak ha matekozni akarunk és még mindig egy szikra konkrétum sincs, akkor kéretik összerakni ez fx-re."
Használt cuccokból extra veszélyes a vásárlás, különösen egy kezdőnek (úgy emlékszem, kezdő kért tanácsot), ezért ez nem reális alternatíva. Ha az említett D7100 váz és üvegek új árával számolsz, akkor érvényes, amit írtam. A D600 újonnan már 5 kiló alatt van.
Egyelőre nem tölti fel a képeket, vagy valamit hülyén csinálok.
-
torzo
Ármester
válasz imyourfriend #9461 üzenetére
Ezt senkitől sem kértem. Szövegértés, My Friend!
-
torzo
Ármester
válasz imyourfriend #9461 üzenetére
A 35-70/2.8 optikai teljesítményben nem marad el a 24-70/2.8-tól, ezt nem én mondom, hanem KenRockwell.
Miért baj, hogy 25 éves? Szerintem akkoriban jobb anyagokat használtak, mint most! -
torzo
Ármester
válasz MC Pite #9468 üzenetére
"Picikét már a dx szett ára fölött vagyunk, úgyhogy kérlek fejezd be, még kell fx-re egy kb 85ös lehetőleg legalább 2,8al, meg egy 28-300. Ne hagyd nyitva a kérdést, vagy old meg máshogy amit találsz "
Bocsánat! Az old felszólító módja oldd! Persze, nyilván csak figyelmetlenség volt.
D7100-ról volt szó, ami 3 kiló. A D600 pedig már 5 alatt van. Az említett dx üvegeket az fx simán kezeli. A különbség tehát a két váz között az ár, azaz közel két kiló. Teljesen igazad van, ha azt mondod, ez sok pénz, de szerintem megéri gyúrni rá.
Amúgy pedig semmi késztetésem bárkit bántani, a dx/fx csak technikai (ráadásul gyorsan elavuló) háttér. A fotográfia lényege tényleg nem ez, úgyhogy részemről nem provokálok tovább.
Jó fényeket! Mostantól csendes observer leszek.
-
torzo
Ármester
válasz MC Pite #9477 üzenetére
"Az FX szar üveggel is fényévekkel jobb(1), mint a DX, jóval. [gondolom a vessző kimaradt]".
Úgy látom, a vessző a javításból ( gondolom, a vessző kimaradt) nálad is kimaradt. Bocs.
Szóval, természetesen elismerem, fx-ben minden többe kerül. Én úgy hiszem, megérte, annak ellenére, hogy tovább kell gyűjtögetnem.
Az én kalkulációm szerint: váz 450 ( most néztem meg), 35-70/2.8 70e, 80-200/2.8 tolózoom 120 e, ennyi kezdetnek elég. A vége 640. Tényleg nagyon drága.
A D600-zal (2012 okt) közel egyidős volt a 7100 ( 2013 febr), tehát megfelelő a párosítás. A D610 mostani bejelentés. Nézz utána!
Szerintem ezt a vitát ne fokozzuk tovább, semmi értelme! Ha neked így jó, elismerem: GYŐZTÉL, ahogy már az elején is megmondtam.
Na, minden jót! Lazítsunk egy kicsit!
-
torzo
Ármester
válasz imyourfriend #9480 üzenetére
My Friend!
Nekem már tényleg elég volt. Semmilyen kirohanásom sem volt, véleményem csupán, amivel a csapatot felbőszítettem. Sajnálom. Nagy hátrányom, hogy mindenben a legjobbat keresem, mivel a barkács kategóriával már néhányszor nagyon megszívtam. Csak erre akartam utalni az elején, ezek szerint ügyetlenül. A barkácsot természetesen nem a dx-re értem.
Have a good evening!
-
torzo
Ármester
válasz #40935168 #9481 üzenetére
A 80-200/2.8 véleményt nagyon köszönöm, a kétgyűrűs verziót (nem push-pull) eddig mindenki dicsérte. Az sem jó? ED tag már abban is van, meg gondolom, bevonatok is rendben.
A 70-200/4 VR is 360 kiló, úgyhogy mostanában nemigen veszek azt sem. Hát még a 2.8 fényerejű!Sigma (Tamron), ezeket eddig sem kerestem. 50/1.8 G-m van, ezek szerint a következő a 85/1.8 lesz és marad a teleínség.
A Ken Rockwell szerintem is egy kontroll nélküli nagyképű majom, de sok mindenről találni nála adatot.
Még egyszer kösz a tanácsot és a leckét!
-
torzo
Ármester
válasz #40935168 #9489 üzenetére
Kösz. Megfontolom. A nagylátókban alig van tapasztalatom. Melyiket ajánlanád?
A makróobikkal az a bajom, hogy portréra nagyon karcosak, a póksegg pedig nem hoz lázba. Az ilyen vágyaimat közgyűrűvel oldom meg.
A tele sajnos, nagyon hiányzik.
A riportfotózást tartom (magamnak) igazán komoly feladatnak, ehhez kellene egy jó telezoom.
Tamront az előbb kissé leszóltam, holott a 70-200/2.8 OS már volt a kezemben, és az egy jó üveg. Sajnos, az is 4 kiló felett van.Na, én is elhunytam.
[ Szerkesztve ]
-
torzo
Ármester
válasz alba-regia #9558 üzenetére
Csak súgva írom. Hajrá! Majd írj a 610-ről!
-
torzo
Ármester
válasz alba-regia #9586 üzenetére
Miért nyelne? D7100 után erre nem sok az esély. A fordítást kösz.
-
torzo
Ármester
válasz bandigno #9655 üzenetére
Szép telítettek a színek, ez OK. De, miért középre komponálsz? Nagyon unalmasak tőle a képek. Naplemente középre rakva középen futó horizonttal. Nagyon giccses, nagyon gáz.
Ha akciót fotózol, a mozgás irányának adj teret! A crossmocisod szinte kimegy a képből. Amelyik meg a levegőben van, megint csak benn a centrumban! Komponálj az aranymetszésnek megfelelően, rögtön ütősebbek lesznek a képeid! -
torzo
Ármester
válasz bandigno #9662 üzenetére
Amit írtam, nem szentírás. Néha lehet, sőt kell is középre tenni a témát, de nálad majd mind ott van. Néha a horizontod is. Na, az aztán végképp gáz.
A komponálást meg kell tanulni, én is többnyire utólag vagyok okos, szóval crop. A nagytanárok azt tartják, legjobban a festészet meg a fotográfia hőskorából való felvételek tanulmányozásából lehet jól megtanulni. Utóbbiak tényleg többnyire festményszerű beállításúak.
Mondom, ha az aranymetszési szabályra figyelsz, már sokkal jobb lesz minden. -
torzo
Ármester
Felbátorítottak, hogy lehet kérdezni. A good old days-ből van két Pentacon obim, amelyeket azidőtájt nagyon szerettem. 135/2.8 és 29/2.8. Adaptert (M42/Nikon) többfélét is vettem, de tragikus az eredmény. Hogy végtelenre állíthassak, kell a lencsés adapter, azonban ezzel pocsék a helyzet. Többnyire életlenség, de leginkább mocskos nagy CA. A lencse nélkülivel azonban max. 4-5 méterre tudok csak fókuszálni.
Újonci tisztelettel kérdezem, tud valaki olyan adaptert, amivel tényleg lehet kezdeni valamit?[ Szerkesztve ]
-
torzo
Ármester
Kösz. Jól hangzik. Ilyesmire még nem vetemedtem. Mielőtt még szétbarmolom, hadd kérdezzek! A 135 menetes végét négy csavar rögzíti, úgy látom. Ezeket bátran kihajtani és a vége lejön, ugye? M42/nikon lencse nélküli adapterem van, de az gondolom, nem jó. A (megfelelő) nikon adaptert ezek után hogyan teszem az M42 helyére? Ugyanott vannak rajta a furatok? Mert amim van, azon nincsenek.
[ Szerkesztve ]
-
torzo
Ármester
Szétcsavartam, már láttam a lényeget. Ehhez megfelelő adapter kell, amit meg kell rendelnem. Egyébként nem 400 HUF, hanem 3000, de ez tényleg nem számít, ha jó a vége. Majd ha megjön, lehet, megint jelentkezem, mert ez a 0,5 mm-t elmozdítani a hátsó lencsetagot, bátorságot igényel. Mindenesetre kösz.
[ Szerkesztve ]
-
torzo
Ármester
Úgy látom, hogy az adaptertől függetlenül mozog a rekeszműködtető kar. Hiába csavarom fel a vékony adaptert és csinálok lyukat a rekeszállító pöcöknek is, a 4 csavaros rögzítés miatt nem fog működni. Ráadásul ez a vékony adapter nem fedi be az obi seggét, így belemegy minden mocsok.
De még studizom erősen. Mindenesetre nem reménytelen, kösz az ötletet.[ Szerkesztve ]
-
-
torzo
Ármester
Az alábbi macroobik közül melyiket tartjátok a legnyerőbbnek? A tesztelőoldalak eredményét ismerem, személyes tapasztalat érdekel.
Nikon AF-S VR 105mm f/2.8G IF-ED
Sigma 105mm f/2.8 ex dg os hsm
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD -
torzo
Ármester
válasz aleister #9954 üzenetére
Ebben én is teljesen mix vagyok már. A dx és fx érzékelők között pusztán méretbeli különbség van, vagy még valami más is? Talán többre megyünk a pixelméret adattal, magyarán nagyobb pixel-nagyobb kapacitás, nagyobb dinamikatartomány. De lehet, hogy ezt sem tudom jól. Hahó pixelfan főguruk! Mi a valóság?
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- 4K UHD autós kamera,dashcam, VIOFO duo,valódi csúcsminőség,SONY EXMOR csip, WIFI,GPS,G-szenzor
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- NIKON Z 24-70 F4 S
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők