- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
-
IT café
A topikban minden törvénytelen módszer megvitatása tilos!
Új hozzászólás Aktív témák
-
envagyok
veterán
Egyik félnek sem érdeke, hogy probléma legyen.
Ezért vevő saját jól felfogott érdeke miatt igenis vizsgálja át a járművet, ne utólag kezdje az eladót zaklatni.
Ezért jó, ha az eladó is beszámol mindenről, amiről tud.
Múltkor egy ügyvéd autóhirdetésén nevettem fel:
Szinte újszerű kocsiját hirdette úgy, hogy mindent hibásnak írt, és minden szavatosságot kizárt.
Groteszk, de a mai feljelentgetős világban érthető.Tudomásul kellene venni, hogy akinek tuti kell és garancia, az vegyen újat, aki meg féláron keresgél sok sok éves cuccokat, legyen tisztában azzal, hogy akár másnap elromolhat, ahogy Murphy is megmondta.
Autóknál az se mindegy, hogy ki az eladó. Egy nő, aki csak ment vele, vagy egy autószerelő.
Sok külföldi apróhirdetést nézegetek, főleg németet, ahol újabban valami új eu-s törvényre hivatkozva az eladó magándzemély minden szavatosságot, visszavételt, garanciát kizár.
Milyen törvény van erre?Keresek 3dfx és régi ATI, Nvidia videókártyákat, Gravis, Creative hangkártyákat!
-
G@ben
addikt
Látom, nem semmi vitát kavartam. Nézzétek el, hogy nem válaszolok minden felvetésre, kérdésre, most egyszerűen nincs rá időm.
mephi666: a szakvélemény szerint az eladó által végzett tisztítás marta meg. Látszik, hogy megmarta valami, ezt a szerelő mondta és az nem a víz volt, pedig csak annak kéne a rendszerben lennie.
LuckyL: a kazán nem kopó-fogyó alkatrész. A fék, kuplung az, mert úgy működik rendesen, ha közben fogy. Ha a kazán is az lenne, akkor minden más is az lenne.
MaCS_70: és ha nincs ilyen a szerződésben? Akkor él a kellékszavatosság?
biker: szintén a szerelő mondta, hogy az átmosás nem tett neki jót, ha az nincs, akkor ma is vígan megy.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Đusty
addikt
válasz mike1334 #22549 üzenetére
Ezt találtam:
Kizárható-e a szavatosság?
"A szavatosság érvényesítése alól használt autó esetén csak abban az esetben mentesülhet az eladó, ha az autó rejtett hibájával a vásárláskor a vevő pontosan tisztában volt vagy fel kellett volna ismernie. Tehát a vétel idején rendkívül fontos ez az információ. Ezért célszerű a szerződésben kitérni ezekre a hibákra, hogy később ne merüljön fel vitás kérdés. Ugyanis azokra a meghibásodásokra, amelyek nem voltak ismertek a vásárláskor, nem érvényes az eladó mentesülése. Természetesen itt is fontos az autó rendeltetésszerű használata és megfelelő műszaki karbantartása."
Akkor mégiscsak kötelező és csak a tételes felsorolás mentesíti?
[link] https://drszep.hu/hasznalt-auto-garancia-szavatossag/[ Szerkesztve ]
-
mike1334
veterán
De ő eladó oldaláról nézte vagy az egyik vagy a másik fél "rosszabbul jár" egy-egy rendelkezéssel. Olyan nincs, hogy mindenkinek jó legyen, különben nem kellene szerződés. Mondjuk ez a szóban tájékoztatás sztem egyik félnek sem jó, mert vitás helyzetet teremthet, max a bizonyítási kényszer miatt lehet jobb helyzetben az eladó, de én nem szererem az ilyesmit.
...unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!
-
félisten
válasz envagyok #22551 üzenetére
Persze, az lenne a jó, ha a vevő átvizsgáltathatná a járművet (vagy akármit). Csakhogy az eladónak nincs olyan kötelezettsége, hogy ezt tűrje/biztosítsa.
A magyar valóság az, hogy erre a gyakorlatban nemigen lehet számítani. Én ugyan legutóbb bő 25 éve adtam el autót ismeretlennek, de csak annyit engedtem neki, hogy ott helyben a jelenlétemben vizsgálgathassa -- ugyanis az első órában több mint tízen jelentkeztek vételre, nekem meg semmi érdekem fűződött ahhoz, hogy bevállaljam az extra macerát.
Arról nem is beszélve, hogy már akkor is előfordult, ma meg már egészen hétköznapi az autók átvizsgálás közben történő elrontása.
Szóval elég szar a helyzet.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Az eseted nem az átlagos kategóriába tartozik, mivel van egy konkrét szakvéleményed egy konkrét hiba- és okleírással.
Mivel pedig az adásvételi szerződés nem tartalmaz felelősségkizárást, van esélyed a kompenzációra -- természetesen avultatással. Első körben szerintem írj az eladónak, hivatkozással a pontos leírással, konkrét igénnyel és a szakvélemény megemlítésével, de egyelőre nem magával a teljes szöveggel.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz envagyok #22562 üzenetére
Sokra nem lehet számítani, én a 10e Ft-os nagyságrendre saccolom az érvényesíthető igényt.
Alapvetően a használati érték számít, annál pedig meg illik nézni az adott típus tapasztalati tartósságát is, illetve azt, hogy az adott kazántest a károsodás nélkül milyen állapotot mutat.
Ismerek én 40-50 éve üzemelő kazánokat gyári égéstérrel.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
őstag
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz MaCS_70 #22559 üzenetére
Hát idegentől nem vennék használt autót átvizsgálás nélkül. Az átvizsgáláshoz eladóként is előnyös ragaszkodni, hiszen akkor egy csomó reklamációt ki lehet zárni. Legutóbb az autószerelőmtől vettem használtat, azelőtt meg egyszer a szalonba leadottat, amit szintén ismerős nézett át. A fiam vett egyet vagy tíz éve, annál azért jöttek elő hibák.
Sok használt dolgot nem szeretek venni, max akkor, ha az állapotát én is fel tudom mérni.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
válasz philoxenia #22565 üzenetére
Én se vennék használt autót átvizsgálás nélkül. Csak az a kérdés, hogy mivel veszem rá az eladót arra, hogy menjen bele az átvizsgálásba.
Eladóként meg sima ügy: kizárja a szavatossági felelősséget.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
envagyok
veterán
válasz MaCS_70 #22566 üzenetére
Szerintem 500000 ft-nàl drágább autónál teljesen alap, hogy olcsóbb autoknál egy közeli márkafüggetlen vagy márkaszerviz átnézze az autót.
Eddig vásárlóként mindig beleegyeztek, eladóként meg ha kérték én is mindig engedtem.
Eladóként még jobb is mindenképp.
Eleve szakember átnézte, már te laikusként mosakodhatsz.
Másrészt ha valaki alkudni akar, mindig mondtam, hogy nézesse át, utána beszéljünk árról, hiszen állapotot kell venni, nem évjáratot.
Ha nem találnak semmit, nyerek, mert kis alkut mindig számolok, de hibátlan autónál átvizsgálás után a vevő örül hogy megfogta a tutit, nem fog a teli áron fennakadni.
Ha meg találnak valamit, úgyis engedtem volna, nem vesztek semmit.
Btw szerintem teljesen hibátlan autó nincs, még ha szalonból veszed újan, akkor se.
2 új autót vettem eddig, vw polo és passat, több gondom volt velük, mint egy 300e km-es 15 éves Renault Megane II-vel.Keresek 3dfx és régi ATI, Nvidia videókártyákat, Gravis, Creative hangkártyákat!
-
őstag
válasz envagyok #22567 üzenetére
tönkretették az új autók nagy részét ezekkel a környezetvédelmi dolgokkal, egy 5-6 éves 150 ezret futott gép az én szememben 0-ra van amortizálva
mostmár modellfrissítéskor nem jobbak hanem rosszabbak lesznek az autók, mert kiokoskodják mit lehet még kispórolni belőlük
régen annyira jó volt egy golf méretű kocsi, 1.6 benzin, evett 8-10 litert, de örökélet meg egy napig tartott
mostmeg ezres turbós szarok, örülsz ha nem gyullad ki 70-80e km utáncryptot minden termékemért elfogadom
-
envagyok
veterán
válasz LuckyL #22568 üzenetére
Pontosan.
Nekem most 2007 bmw 320d és 2012 fiat 500l 1.4b van.
És nem azért mert nincs újabbra pénz, sőt a bmw-t is le akarom cserélni 95-2000 közötti audi vagy bmw cabrióra benzines vagy classic tdi-re. A világból kimennek.
Újabban okosan úgy vannak avultatva tervezve az autók, hogy gariidőn belül ne legyen gond, de utána a kocsi árának a 2-szeresét költsd a szervizekre. Vw pd elemek, turbók, kettős tömegű lendkerék, koromszűrő ezek így egyesével 500k-1 milla hivatalos szervíz áron végezhető javítások, kis odafigyeléssel feléből elvégezhető, de még úgyis drága.
Újabb kocsikban akkucsere, fékbetétcsere sem végezhető máshol csak komolyabb ill márkaszervizben, mert rá kell programozni az autót, különben túltölti az új akkut, illetve nem fog jó lenni az elektromos kézifék.
RöhejEgyébként régen is voltak jól fogyasztó kocsik.
1.9tdi 4 liter, sok 1.4 benzin 5-6 megállt, 1.3 suzuki swift 5l
Most meg agyonfojtva agyonszűrve a 330d 6.5-7l, a fiat 1.4b 7l
Hátra megyünk, nem előre.
Hol van olyan kocsi, mint pl vw lupo 3L?[ Szerkesztve ]
Keresek 3dfx és régi ATI, Nvidia videókártyákat, Gravis, Creative hangkártyákat!
-
félisten
válasz envagyok #22567 üzenetére
Persze, ez az elmélet. Amúgy egyet is értek vele.
A gyakorlat azonban egészen más. Vettem már részt egy-két tucat gépjármű-adásvételben, de olyan eladóval még nem találkoztam, aki belement volna az átvizsgálásba. (Mint ahogy én sem.)
Hallottam persze ilyen ügyletekről, de azoknak közös jellemzője volt az, hogy vagy a vételár volt olyan magas, vagy a jármű volt annyira nem tömegáru, hogy nagyon kevés vevőjelöltre lehetett számítani.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
mike1334
veterán
-
félisten
válasz mike1334 #22572 üzenetére
Most valahogy nincs kedvem jogszabályokat nyitogatni, de szerintem igen, kizárhatja a szavatosságot. Annál is inkább, mert rémlik egy kisbuszvétel egy egyesülettől, amiben benne volt, hogy a pénztártól távozás után nincs helye reklamációnak, és amikor pár héttel rá leszakadt a motor, a felkért spacialistaúristen ügyvéd csak harsányan röhögött.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
envagyok
veterán
válasz MaCS_70 #22571 üzenetére
Egy átlagos kocsihoz annyit értő ember, hogy vezetni tudja, szerintem alap az átvizsgálás, hiszen a mostani árak esetén lehet akár gazdasági totálkár is egy autó, ami egyébként még jól közlekedik...
Simán kerülhet egy 1 milliós kocsinál 1 millióba a nemsokára esedékes fékbetét/tárcsa, lengéscsillapító, kipufogó, kettős tömegű, gumi csere, neadjisten kasztni lakatolás/csere a következő műszakira.
Az okos ember azért mondja, hogy állapotot vesz, nem évjáratot, km futást. Vettem én már árverésen olyan 80e km-es suzukit, ami szervizt sose látott, aminél a 300e km-es Renault Megane folyamatosan szervizelve jobb állapotban volt.Ráadásul sajnos M.o.-n a szar utak és az emberek anyagi lehetőségei miatt sajnos a piacra kerülő autók azért is kerülnek eladásra, mert a kedves tulajdonosnak már annyi mindent kellene cserélni, hogy nem érné meg anyagilag.
Ennek ellenére persze részükről elvárás egy jó állapotú vételárát elkérni érte.
Na ezért muszáj egy alapos átvizsgálás.[ Szerkesztve ]
Keresek 3dfx és régi ATI, Nvidia videókártyákat, Gravis, Creative hangkártyákat!
-
félisten
válasz envagyok #22574 üzenetére
Igen, ez mind igaz, amint írtam, én is így gondolom.
Magyarán: hasznos LENNE a vételkori átvizsgálás.
De értsd már meg, hogy a legtöbb esetben egyszerűen nincs rá lehetőség! Hogyan vizsgálod át a kinézett autót, ha az eladó azt mondja, hogy nem engedi? Márpedig általában nincs oka arra, hogy engedje, mivel anélkül is el tudja adni, a szerződésbe meg beleírhatja, hogy nem vállal szavatosságot.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz mike1334 #22575 üzenetére
Gyorsan megnéztem a Ptk.-t:
6:157. § [Hibás teljesítés]
(1) A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
(2) Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
6:158. § [Hibás teljesítési vélelem]
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.Tehát csak a fogyasztó-vállalkozás közti, köznyelven kiskereskedelmi ügylet keretében között adásvétel esetén semmis a felelősség kizárása.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
mike1334
veterán
válasz MaCS_70 #22577 üzenetére
Ez megvan, a kérdés csak az, hogy vállalkozás-e egy költségvetési szerv. Érdekes kérdés, mert végezhet vállalkozási tevékenységet, de alapvetően szerintem nem feltétlenül az (vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy). Üzleti tevékenység-e a magyar állam tulajdonát értékesíteni, a vonatkozó kormányrendelet szerinti módon (pályázat, árverés, stb.)?
...unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!
-
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz MaCS_70 #22576 üzenetére
Vétel után azonnal át kell vizsgáltatni. Ha a szervizbe vezet az első útja és ott olyan hibát állapítanak meg, amit az eladónak ismernie kellett, akkor simán hiába írja bele, a kizárást szerintem, hiszen a szerződés (gondolom) semmissé tehető. Természetesen ha olyan hibáról van szó, ami nem a korából és a használat mennyiségéből adódik.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
válasz mike1334 #22580 üzenetére
De igen! Éppen ezért, ha azt látod, hogy "fogyasztó", azzal máris meghatároztad a kontextust. A vállalkozás-fogyasztó páros egyértelműen utal magára a jogviszonyra. Egy nem kereskedelmi szervezettel szemben akkor lehetsz fogyasztó, ha van neki olyan kereskedelmi tevékenysége, amelyben fogyasztó egyáltalán előfordulhat. Ennek hiányában csak vevő lehetsz, ami a fogyasztónál tágabb halmaz.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz philoxenia #22581 üzenetére
Teljesítés után, persze.
Az, hogy ismerte a hibát, azért jelentHET kivételt a felelősségkizárás alól, mert rosszhiszeműséget feltételez, illetve megvalósítja azt, hogy az eladó a vevőt tévedésbe estette, abban tartotta -- ami viszont az általános szabályok szerint érvénytelenségi (megtámadási) ok.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
őstag
válasz MaCS_70 #22582 üzenetére
Egy nem kereskedelmi szervezettel szemben akkor lehetsz fogyasztó, ha van neki olyan kereskedelmi tevékenysége, amelyben fogyasztó egyáltalán előfordulhat
ehhez tudsz valamiylen hivatkozást adni? mert én akárhogy olvasom a jogszabályt ilyet nem találok bennecryptot minden termékemért elfogadom
-
Solad
őstag
Sziasztok!
Tudna esetleg valaki konkret felvilagositast adni, arravonatkozoan, hogy tartos hasznalati cikkek szemelyes vasarlasa eseten joga van-e a vasarlonak a termek szemrevetelezesere a csomagolas felbontasaval?
Koszi
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
mike1334
veterán
válasz MaCS_70 #22582 üzenetére
Amúgy érdekes kérdés...az előző munkahelyemen (szintén központi költségvetési szerv, pont azért küzdött a bíróságon az egyik jogász, hogy fogadják el vállalkozásnak a "céget", mert így szélesebb körben illették meg a jogok...).
Kis színes még a témához..sok autókereskedő nem a saját nevében köti a szerződést, gyakorlatilag ő csak lepapírozza, az eladó vállalkozásnak nem minősülő természetes személy.
...unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!
-
félisten
válasz LuckyL #22584 üzenetére
Pedig benne van:
Ptk. 8:1 §
3. fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy;
4. vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy;MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
mike1334
veterán
válasz envagyok #22592 üzenetére
Nem az a gond, hogy nem mondják, hogy bizományi. Az a gond, hogy nem magyarázzák el, hogy mit jelent. Egyébként amikor mi vettük az autót, akkor se hívták fel a figyelmünket, és voltak egyéb huncutságok is...
...unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!
-
válasz mike1334 #22593 üzenetére
Eddig 10 autót vettem használtan életemben, saját részre. Egyet anno fateromnak segítettem kiválasztani, hármat pedig ismerősi körben.
Anno, a legelső autónál mindent de mindent beszedtünk amit a kereskedő mondott. Idős női tulaj, elhunyt a férje...ezért adta el....alig használta stb....stb. Úgy 2-3 autó után azt gondoltam, hogy engem már nem tudnak meglepni. Nagyot tévedtem....
Gyakorlatilag mára összeállt egy több oldalas 'kis' dokumentumom...ha valaki segítséget kér tőlem autóvásárlás esetén. Ebben fontos rész a kocsi tulajdonjogának és papírjainak ellenőrzése. Én minden esetben rákérdezek vagy elkérem a forgalmit....abba úgyis bele van jegyezve ha a kereskedés a nevére vette.
Saját hibámból tanultam meg.
Volt olyan, hogy beszámítás + viszek tőlük autót volt a téma....és az újabb autó szerződésének írása közben mondja, hogy a régebbire csak 2-3 hét múlva küldi a szerződést.
Én meg: ??? Ő még elmondta bátran, hogy kb. bizományba venné át, mert nekik költség a nevükre venni. Ekkor én szépen közöltem vele, hogy jó...akkor részemről ez tárgytalan. Már csak azért is mert ha én 20 perccel később távozok az újabb autóval, a régivel meg 25 perc múlva összehoz egy jóféle balesetet....akkor az továbbra is engem terhel majd. Illetve ki tudja meddig párhuzamosan fizetem a biztosítást is, egy olyan autóra amit nem is én használok. Mondta ő, hogy írunk róla papírt...amit egy A4-es lapra gondolt kézzel kivitelezni. Na, itt már nevettem...valahogy volt egy érzésem mennyire hatná meg a hatóságot ha én kézzel írt papírokat lobogtatnék baj esetén. Csak kötötte az ebet a karóhoz, hogy de bizony jó lesz ez így...csak nyugodjak meg. Én pedig mondtam neki, hogy én felállok, hátra arc és séta. Nem hitte el...de amikor tényleg elkezdtem szedni magam és elindultam kifelé, akkor már hitetlenkedve kérdezte: Most komolyan emiatt itthagyom a kocsit? Végül hívta a főnökét és 10mp-nyi beszélgetés után eldőlt: mehet a cég nevére.Sőt, volt olyan eset is amikor a kereskedő azt kérte tőlem (beszámolta az én autómat és én vittem volna tőle egy másikat)....hogy ha lehet, ő csak a következő hónap elején írná meg a szerződést a beszámított autóról...mert neki valami könyvelési dolog miatt akkor lenne jobb. (Szerintem akkor is az volt a bibi, hogy nem akarta a nevére venni...hanem csak úgy árulta volna a placcon a 'nevemben' és amint elmegy a kocsi, odatolja a szerződést...hogy nesze.) Akkor meg már sok mindent nem tehettem volna.
A vásárolandó autók esetében pedig többször volt ilyen duma: ismerős külföldön dolgozott, most hazajött és megkért, hogy áruljam neki mert nincs rá ideje. Azért nincs a cég nevén a kocsi, illetve virít magánszemély neve a szerződésen.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz hdanesz #22596 üzenetére
Ugyan mellékes tényező, de azért jó tisztázni: az, hogy egy iratot kézzel írtak, nem hogy nem gyengíti, de vita esetén egyenesen erősítheti is annak a bizonyító erejét.
Eleve: a saját kézzel írt okirat a törvény erejénél fogva eleve teljes bizonyító erejű magánokiratnak számít.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
válasz MaCS_70 #22599 üzenetére
Ezt nem tudtam. Laikusként azt gondoltam, hogy nem sokat ér.
Sok olyan ügylet van amihez akár közjegyző általi hitelesítés kell meg nem tudom mik. Ezért gondoltam...Nekem akkor az tűnt tiszta ügynek, ha rendesen a cég nevére veszik a kocsit és lekerül minden a nevemről.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...