-
IT café
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr V
őstag
Egyszerű: A téma messze volt és a környezete túl közel volt hozzá és nem monitoron néztem, hanem a gép kijelzőjén... Ha portréztam volna vagy technikailag hasonló témát választottam volna akkor kijön a különbség. Akkoriban máshogy szemléltem az objektíveket, azóta sokkal tapasztaltabb vagyok és tudom, h melyik helyzetben milyen lencsét használnék (vagy sem)
[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
Persze megválogatják az objektíveket szituációtól függően, de ritkán használnak "normálnál" nagyobb objektíveket, nem véletlenül: ha megnézed a filmek jeleneteinek nagy többségét, akkor viszonylag kis helyen felvett, több szereplővel történő jeleneteket látsz. Ettől függetlenül 10-180mm közt le van fedve az elérhető objektívek sora, egy közös pont viszont van: minden objektív nagy fényerejű: 1,2-1,8 közt leggyakrabban. A szinte telét úgy értettem, hogy általában ez alatt dolgoznak, a 35mm már ritkább, felette meg még inkább...
Sajnos EOS rendszerben nem is igazán vannak a célnak megfelelő fényerejű nagylátószögű objektívek (pl. 14/1,3, 16/1,3, 18/1,3, 21/1,3...)
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
kiskornel
addikt
Meg kell nézni, hogy mit csinál liveviewben a gép. A 450D-m pl. exponáláskor működteti a zárat (hallatszik a hangján). A 7D-n már nem. Tehát ott már video módon olvassa ki a képet. Szerintem a zár se megy sehova, csak az obi blendéje ugrál össze-vissza.
Ha az utóbbi az eset, akkor egyszerűen liveviewből kell megoldani...http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
Végül is az infot megkapta az illető, hogy belépő szinten tükröt mozgat LiveView expokor. Akkor ez egy halott 5let.
Csak hogy megnyugtassam magam, egyszer nem teszek fel obit a 7D-re, belépek LiveViewbe, és meghallgatom expokor, hogy müxik-e bármiféle mechanika. Szerintem nem játszik... Ez az ultra csendes módja.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
nfsu17
veterán
Nfsu, egyébként miért nem 550D-t veszel?
Megmondom őszintén, nagy fenékkel ültem meg a lovat és mondom, legyen 60D. Aztán számoltam: markolat+memkari+esetleg pótakku. Kijött egy szám: biztos kell ez nekem most? Jött a kérdés. Jött a válasz: nem. Most még nem.
Nézzük mi van alatta. 600D.
Hm. Sokkal barátibb ár, elég hasonló tudás, plusz kiegészítőkre is futja. Mondom én.
Így nem jutottam el az 550D-hez.Ha a videózásba csak belekóstolsz...
Csak bele, mert még nem vonz annyira a dolog, de lehet rákapok az ízére.Ha ilyen obi gondokról olvastál... stb.
Hülyeséget írtam? Nem is létezik a dolog? Én fújom fel a dolgot? Ennyire azért nem is vészes, hogy már eleve pesszimistán álljak hozzá?550D-nek még a keresőképe is nagyobb picivel 0,87x vs. 0,85x -> tudom, még ez is nagyobb mint a 350d-é.
Most ez annyira nem oszt nem szoroz.Minden véleményt, tapasztalatot szívesen olvasok.
-
nfsu17
veterán
De még milyen jó. Most gondoltam vissza, tavaly már ha lett volna olyanom, mennyi szituban jött volna jól.
killerjohn
Azért a 600D a példa, mert ezt tervezem venni.
Sejtettem, hogy nem csak ennél lehetnek gubancok.
Most már kezdek képben lenni a segítségeknek, utánaolvasásnak köszönhetően. (váz difi, obi difi, kioltják egymást, stb...) Erről eddig nemigen tudtam, mert nem volt rá szükségem.
Szeretem az olyan dolgokat, hogy megveszem és működik. Én ilyen lökött vagyok.
Eddig, mint mondtam, 4-ből 3 obinál ez be is jött.
De mivel megütötte egy hsz a szemem, hogy egyik gépen jó volt az obi, másik gépen nem, ezért megnyugtatásomra inkább vettem a fáradtságot és mondom, rákérdezek, nehogy a vásárláskor érjen meglepetés.
Remélem nem okoztam ezzel senkinek sem fejfájást, hogy ilyen (számotokra) piti ügyről kell diskurálnotok. Én sokat tanultam belőle és remélem nem volt tolakodás részemről.
Köszönöm mégegyszer. -
killerjohn
addikt
Az a baj azzal, ha kap egy Canon vázat, hogy akkor obi is kell, mert csak a 17-55, 24-105 meg a 70-200 van, de utóbbi abból ugyebár se nem könnyű, se nem praktikus, az első kettő meg helyzettől függően az enyémen van Ja és azok is nagyok és nehezek, beltéren a 17-55 mellé úgyis kell külső vaku, stb stb stb. Ezért gondoltam hogy valami más rendszer, kisebb vázzal, esetleg maximum egy, az 580EX-nél jelentősen kisebb és könnyebb külső vakuval, illetve 1 db alapzoom jó fényerős objektívvel...
1) igaz hogy nem olcsó, de
2) kevésbé izzadok ha elviszi itthonról. képzeljétek el, ahogy elviszi a 7D-t full cuccokkal, meg a telóját (S2), meg a kocsit, stb. Én meg ne fossak, hogy leütik. Kevesebbért is csaptak már le valakit...
3) sokkal könnyebben mozog vele. Buliban, barátnőknél, stb. Egy általam elképzelt, ideális cucc neki maximum fele olyan nehéz, és 2/3 akkora mint a 7D mindenestül.
4) remélhetőleg az ő váza is tud user preseteket, és akkor be tudok neki lőni pár alap presetet, mint ahogy miatta van a 7D-n is a C2 (beltér vakuval, 17-55) és C3 (kültér, vaku nélkül, 24-105) beállítva. Akkor nekem felszabadul a saját presetem és az övé is állandó lesz, nem hekkelem szét hetenteIlyen kisebb rendszerek közül mit érdemes? Az ultrazoom ugyebár ha jól tudom egyben van a vázzal, nem cserélhető obis. A Milc nem tudom mi, a M4/3 az cserélhetős, gondolom valahol félúton a kompaktok és belépő DSLR-ek között. hmm?
Szerk: a MILC minden cserélhető objektíves gép, az M4/3 pedig olyan mint az EF, meg EF-S, azaz a bajonett?
[ Szerkesztve ]
-
killerjohn
addikt
a NEX-7 meggyőző, de elég nagynak tűnik, pláne a kitobival (habár még így is jóval kisebb mint a 7D) az 5N-el az a bajom, hogy jó-jó, tökéletes LENNE ha lenne benne evf, meg valami kisebb obi hozzá. Túl sok a kompromisszum Amit viszont egyáltalán nem értek, hogy sem a 200V-nál, sem edigital-ban nem látok Sony objektívet?
-
k1csi
senior tag
Én sem értem miért ne lenne jó a 18 MP váz makróra. Tény, hogy a nagyon lerekeszelt obi által rajzolt kép információtartalma kevesebb mint amivel a szenzor tudja mintavételezni azaz ilyen szempontból felesleges a sok MP.
Viszont az újabb vázak kevésbé zajosodnak magas ISO-n különösen, ha azonos nyomaton (vagy zajszűrés/leméretezés után nézzük). A makró meg a kis rekesz miatt mindig küzdelem a kevés fénnyel.
Meg ugye ott van a fókusz stacking (ML) ahol a nagyobb rekesz miatt mégiscsak van értelme a nagyobb felbontásnak.Röviden: Nem láttam még érvekkel is alátámasztva jap állítását.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
jap
aktív tag
FF-en vagy APSC-n használod?
A Sigma 24-70emet pont ezért adtam el: ha már pici nappal is találkozott bődületes kontrasztvesztéssel reagált - hiába volt fenn napellenző a nagy (82mm szűrő), kidomborodó frontlencse dolgozott rendesen. Pedig szépen rajzolt (FFre), gyors és olcsó (~70k) üveg.
Valami nagy fényerejű 28asban gondolkodok én is, de Canon és a Sigma is ~100 körül kapható - a 24 1.4 az 200 fölött
Lehet megvadulok és ennyiért (~100k) inkább lesz egy használt m4/3 + 12mm 1.6 vagy 14mm 2.5 üveggel
''minden sikeres férfi mögött egy nagyon meglepett anyós áll''
-
kiskornel
addikt
(#10730) k1csi: lassan mindenki kiröhög. Egyrészt mert Nikon fan vagy Canon felszereléssel, ezért a Nikonosok röhögnek rajtad, a Canonosok meg azért mert a Canon topicban élteted a Nikont.
Beszéljenek a képek, bár azt még nem láttam tőled... Technikai buherátor szöveg meg már uncsi. Fantasztikus fotók készülnek az általad gagyinak mondott dinamikájú vázakkal, tele van a nettől a lapokig minden...Sajnálom, de a CS3 ACR legnagyobb verziója a 4.6... ([link] - a CS3 felirat alatt). Ez sajnos nem támogatja az 550D-t.
Ha frissíted a PS-t CS4-re, akkor letöltheted az ACR 5.6-ost, ami már támogatja az 550D-t.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
kiskornel
addikt
Na, kicsit összekevertem az előző hszt, ez miatt az 5 perces szerkesztés... hozzáírom miatt. Itt a te válaszod külön:
Sajnálom, de a CS3 ACR legnagyobb verziója a 4.6... ([link] - a CS3 felirat alatt). Ez sajnos nem támogatja az 550D-t.
Ha frissíted a PS-t CS4-re, akkor letöltheted az ACR 5.6-ost, ami már támogatja az 550D-t.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
jap
aktív tag
Amennyit én már befürödtem a javíttatással, inkább eladtam 40ért - aki megvette boldog volt, mert műszerész és csak vmi kis dolgot kellett benne cserélni.
550D használtan 100-120 körül megy <-> pana GF1 ~45k + pár ezer Ft-ért f/1.2 C vagy Super8 obik. Kisfilmes manuális 1.2 obit nem kapsz 100 alatt ill. az 1.4ek is 20-40körül kezdődnek...
Vagy videó alatt is kurv@ gyors AF fixekkel:
GF1 + 14 2.5 ~ 80k
GF1 + 20 1.7 ~ 130k550Dnél lehet felvétel közben blende, záridő, ISO-t állítani?
EF fixeim vannak -> EF m4/3 átalakítót már megrendeltem.
Jah és Canon FD obik is gond nélkül felmennek m4/3-ra, nincs lencsés átalakítós cécóHa mégsem jönne be ez a m4/3 videó játék, akkor is van 1 kicsi fémházas gépem ivós-hányós bulikon való ökörködésre (ahá eddig féltetem levinni konaneket) vagy asszonyé lesz, mert neki még a 350D+50_1.8 is nagy.
''minden sikeres férfi mögött egy nagyon meglepett anyós áll''
-
kiskornel
addikt
"Egyedül a dinamikaátfogása nem sikerült túl jól, a 18 Mpx 2009-ben" - szerintem nem erről van szó, mert a legújabb 5Dm3-nak se sokkal nagyobb a dinamika átfogása. Úgy néz ki, ehhez a 12,5-13-hoz ragaszkodik a Canon low ISO-n.
Forrás: DxO mark.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
*Ropi*
félisten
"Monitoron nézve nem lesz ugyanakkora két eltérő DPI-jű, például 1280x854 pixeles kép?"
De ugyanakkora lesz, csak a részletességük lesz más. Meg kell ismerkedned a "nézési távolság" fogalmával is.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
RolXX
tag
Ha van két 1280x854-es képed és mindkettőben ki vannak használva a pixelek(azaz nem csak egy kisebb felbontású képet nagyítottál fel), akkor DPI-ben mindenképp meg fog egyezni a két kép. De nem mindig elég csak a felbontásokról beszélni. Pl nem mindegy, hogy ezt az 1280x854-es képet egy névjegykártyára teszed, vagy óriás plakátra. DPI-ben lehet megmondani, hogy milyen sűrűn vannak a képpontok egy adott felületen.
Okos emberek tudják, hogy hova milyen DPI-jű kép az ideális, mert ahogy írták, a nézési távolság se mindegy: pl egy útszéli hirdetőtáblának nem kell olyan részletesnek lennie, mint egy 10x15-ös fényképnek, amit pár centiről nézünk.
De amúgy én nem szoktam sokat nyomtatni és weben is kizárólag pixelekben gondolkodok és nem dpi-ben, mivel a forráskódban is pixelekben adom meg az egyes elemek méreteit.Windows Mobile 2002-2003 -> Symbian 6.1-9.2 -> iOS 4 -> Android 2.1 - 7.0 -> iOS 13.3
-
kiskornel
addikt
Szerintem arról van szó, hogy amikor az ég felé fordította a gépet, hogy korrigáljon a váz behúzta a rekeszt. Ha leszűkited a rekeszt, a porszemcsék jobban láthatóvá vállnak a szenzoron. Olyan F11-en szoktak igazán folttá változni.
Legegyszerübb, ha elvégzik az alul írt tesztet.Szerintem az obin levő folt nem ilyen nyomot hagy...
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
DJ. Ru$y
félisten
Itt az igazság a tapasztalt kollégának! Miután le lett takarítva az obi már nem is volt sehol az a folt.
kiskornel
Azért látod az ég felé fordításnál, mert onnan kapott direkt fényt ami megvilágította a port ezáltal láthatóvá vált.Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
madgie
titán
Persze, lehet számolgatni, de azt is figyelembe illene venni, hogy míg mondjuk egy 85/1.8 vagy 50/1.4 f4 és f5.6 körül kezd hibátlanul rajzolni, addig mondjuk a zuiko 45/1.8 már teljesen nyitva is saroktól sarokig 9/10-es cucc és még sok ilyen Micro 4/3 cucc van ám.
Persze ha csak az a lényeg, hogy minél jobban mossuk a hátteret, akkor OK
-
madgie
titán
Most vagy "ekvivalens" fényerővel számolunk (akármilyen hölyén hangzik is), vagy azonossal (mert akkor kell azonos beállítás a gépen) és akkor a Pana 12-35/2.8 sokkal-sokkal kisebb, mint bármilyen 24-70/2.8.
adamka16: pont Panát sportra? P*csányi puffer van bennük, hamar megtelik, fél percekig ír, az a gyengéjük
[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
Dictator^ & .DLL, kössz szépen a válaszokat!
"Az 550D töltőjére az vagyon írva, hogy Input: 100-240V 50/61Hz, úgyhogy elveileg bárhol a világon használható. Neki kell egy európai borotvazsenór és kész."
Jó lenne, ha ezen kívül tényleg nem lenne más különbség a T4i és a 650D között. A videó felvételnél nem kavarhat be valami? NTSC vs. PAL?
-
-
őstag
Én nem próbáltam a tolózoomos változatot, úgy döntöttem az újabba invesztálok be.
Nyitva tényleg eléggé lágy, bár ez nézőpont kérdése hogy jó vagy rossz. Portrénál lehet jó is. Sportfotózásnál már nem igazán.A porral vigyázni kell, mert tényleg érezhető a huzat még kézzel is az objektív mellett. Viszont nem értem ez alól hogy lenne kivétel a régebbi tolózoomos változat?
A frontfókusz meg az adott objektív hibája, az alapján nem érdemes ítélkezni a szériával kapcsolatban
-
őstag
Az én 70-210 példányom se lett (általam legalábbis) sose pucolva még belülről. Némi por látszik itt-ott, de az a jelenség nem lépett fel nálam amit írtál.
Sőt, szerintem még kalibrálva se volt az elmúlt ~20 év alatt.Majd idén elviszem kalibrálni, amikor a vázakat elviszem szenzortisztításra
-
*Ropi*
félisten
Történetesen tudom, hogy Zoli nem a gyári / e-bayen kapható szalagkábelre cseréli a rosszat, hanem saját megoldása van rá. Attól lesz stabil utána, de ezt majd úgyis az idő igazolja a fórumtársnál.
Az 5D2-őt az AF rendszere miatt tartom "játszós" gépnek, jobban nem indoklom meg miért: Te is tudod. Majdnem vettem egyébként, de áldom az eszemet, hogy mégsem: így megspóroltam egy nagyon felesleges kört.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
kiskornel
addikt
Azt hiszem azért ragaszkodok hozzá, mert fullon lehet konfigurálni az összes kodeket benne.
Ez jó lenne szerinted? [link]... ez akkor jó lesz mov kiterjesztésű cuccokra?
Ami a furcsa, hogy a QuickTime lejátsza normálisan, a Media Player is, és a Media Player Classic is.
Régebben XP-n működött az AviSynth, de Win7-en cseszik működni.(#13274) hp1950: ha sikerül megoldanom, közlöm mi lett.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
fattyu
veterán
Tőled is megkérdezném használtál már egy JÓ 50est?
Mert olyannal már találkoztam sokkal akinek ennyi volt az összes fix ( de legalábbis 50es ) tapasztalata, de olyannal még nem aki használt már JÓ 50est is és ezek után azt mondaná hogy az 1.8 II egy jó obi.
Továbbra is tartom. Mindenkinek ez kéne a következp lépcsőnek lenni HASZNÁLTAN 20 pénzért a kitobi után és ha bejön neki a fixezés akkor azonnal pattintani el és venni valami normálisat.
Bár azt is teszem hozzá hogy eme használtan 20as árért elég penge manuálokat lehet kapni amik konkrétan körberöhögik iqban és épíési minőségben azt a retket...
És ez az obi aminél kb van benne af de minek, szóval nem leszel sokkal kijjebb a manuállal.
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
csacsi77
senior tag
Én felépítenék egy reklámkampányt a hetes szám köré.
Ez lenne az új HETES széria. 7000-700-70-7MKII Monfjuk lehetne minden ua. a lapka (mondjuk 5760*3240 pixel) csak az építési minőség, az AF és a szolgáltatások különböznének. Olcsóbb lenne egy jó érzékelőt kifejleszteni és azt használni az egész APS-C szekcióban. Lehetne benne hibrid AF, hogy a videóra fogékony tömegek is használhassák. Aztán végre a fényerős zoom is bejöhetne már nagyobb átfogássl, pl.: 16-85 f/2,8-al.
Hát ezek az én igényeim, a Canon marketingosztályától pedig csak egy 70D-t kérek cserébe az ötleteimért...Öreg fater megoldja!!!!
Új hozzászólás Aktív témák
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Autós topik
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs