-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
alvaro
senior tag
válasz vendingo #17573 üzenetére
Nálunk is van (jó)pár dolog, amit biztosan rendbe kell tenni az első hosszabb út előtt.
Teresa:
- Komplett 100 ezres szerviz, némileg eltolva a legutóbbi félidős olajcsere miatt (szeretném még koptatni ezeket a gumikat addig: van még a hátsón, de 48-asra nem mennék vele. Az első már most cserés, de sokkal lassabban kopik...), villa-, fékfolyadék.
- Új gumik, szépen párban. Valószínűleg Pilot Road 2 vagy 3, ahogy alakul.
- Kormányt is ki kell egyenesíteni, szilveszterkor megint sikerült odaverni a jégen.
- Tükrök. Utálom a mostaniakat.Ciliegia:
- 40 ezres szerviz, folyadékokkal
- Új láncszettMost mindenesetre még nyújtom, egy kis munkába járás, ilyesmi. Ma motoroztam befele, igen nagyon jól esett. Reggel fagyni fog, csak hó meg köd ne legyen, akkor jók leszünk.
-
senior tag
válasz vendingo #17645 üzenetére
Hevenyészve csak pár ok a miért? kérdésedre:
- egy ennyi idős gép ha még normál állapotban van akkor arra költöttek, szervízelni kellett feltehetőleg drága pénzért, különben nem lenne már normál állapotban. Pl emiatt találkozhat egy 'lelakott, lecsúszott' modernebb motor ára egy karbantartott régebbi típuséval. Plusz vannak kurrensebb típusok a régi motorok között is, ami valahol indokolhatja a drágább árat.
- A Km-re: van akinél évekig áll a gép leállítva, vagy motorblokkot cseréltek benne, esetleg generálozták és emiatt ennek elvégzésétől számítja a tulaj a megtett Km-eket.. plusz természetesen a 'piac nyomása' is dolgozhat, miszerint a sok Km-től félni kell.
Buktatók? 100+1 lehet, inkább vigyél egy szakavatott szemmel és 'szenzibilis végtagokkal, füllel' rendelkező ismerőst a motor megtekintésére..
-
Topiccsendőr
addikt
válasz vendingo #17645 üzenetére
Hogy milyen buktatoi?
Hat a ruppotlan kozep kelet europai orszagoknal minden.
En ilyen idos gepeknel javaslom a kulfoldrol behozatalt.
Egy idoben, amikor karbis R6 ot nezegettem, megneztem jopar itthoni peldanyt.
A vegen egy olasz szarmazasura esett a valasztasom, gyonyoru allapotban volt mindenhogyan az itthoniakhoz kepest. Persze hozzateszem, az olasz gepek kozott is talaltam segedvaztorottet, de meg mindig nem volt olyan hanyas lelakott, mint az itteniek. Raadasul olcsobban is sikerult hozzajutni, mint a piacon amik voltak.
De meselhetnek olyan muerto gyujtokrol, mint pl az egyik ismerosom, aki bevallalt egy magyarorszagi honda nsr 250 et. 2000 euro rakoltese utan meg mindig ott tartott, hogy egy hulladek volt az egesz motor. Egy klasszik rd350 megtekintese utan meg egyertelmu volt, h itthon le kell szarni a piacot egy bizonyos eletkoru motoroknal... A vaz ki volt furva egy idom rogzitese celjabol, essatobbi. Ahhoz, h az ember normalis allapotu motort kifogjon, a benzinkoltsege benne lesz kb 50e be, a sok szaladgalassal. Hcsak nincs nagy szerencseje.
Vagy megalkuszik, es elfogadja, h a fo elemek alapvetoen jok, akkor erdemes megvenni, de kemenyen kell kolteni a gepre, hiaba van jo aron.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
canniball
nagyúr
válasz vendingo #17645 üzenetére
" Én pl. 3 év alatt teszek bele 30 ezret."
Az ősszel vásárolt 2006-os kiscsikómban ~11e km van (ismerőstől származik, ő pedig szalonból hozta szóval nincs tekergetés). Egyszerűen egy idő után már nem nagyon használta.
Persze amit írsz az valóban kissé gyanús...[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
yodamastah
őstag
válasz vendingo #17703 üzenetére
Jó esetben csúszol ja... rosszabb esetben, tolsz egy highside-ot, es 2 méter magasból esel fejre. De egy ártatlannak induló lowside 150-el is igen komoly pörgésbe mehet át ahol a becsapódó testrészek nem kicsit kapnak. Szóval nem olyan nagy baj az ha az ember fején X-Spirit van pályán is
-
csabyka666
addikt
válasz vendingo #18017 üzenetére
Ez bizony probléma. Igazából már eldöntöttem, hogy 251-es ETZ lesz a kiválasztott motor, de egyik ismerős bogarat tett a fülembe a CB400-assal, de ha tényleg így van, hogy nehézkes az alkatrészellátás, akkor szerintem felejtős lesz a dolog. Persze Honda, sose romlik el, de ha mégis...
De várom a további válaszokat!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
canniball
nagyúr
válasz vendingo #18037 üzenetére
"Az én előző sisakom is nyomott 1-2 helyen..."
A kisebb néhány perc után nekem mindenhol nyomott. Na jó, az arcom persze "alkalmazkodott" így ott nem, de a koponyámon körben szorított, eléggé kényelmetlennek találtam."...faragjak le a sisak belsejéből és akkor jó lesz..."
Nem tudom hogy sírjak vagy nevessek..."Ha az L-es nem mozog sokat egyik irányba se, jó a tartása, kényelmes, akkor nincs probléma."
Nem tudom mennyit jelent a sok mozgás. Nem vagyok gyakorlott vásárló, megnéztem ezt és ez alapján próbáltam tesztelgetni. Valamivel többet mozog mint a kisebb, de el nem fordul/csúszik a fejemen. Annyira persze nem rángattam meg mint amekkorát egy esetleges esésnél kaphat (amire remélem nem kerül sor).
Kényelmesnek amúgy kényelmes, úgy érzem szépen körbeveszi a fejem és nem nyom, legfeljebb a füleimnél kell kicsit igazgatni.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz vendingo #18048 üzenetére
"...kevés lesz nekem amire használom."
Szvsz itt a lényeg: ki-mire akarja használni. Nem tudom ez nálad mit jelent, pl. pályán nyilván minél bikább annál jobb, de egyszerű közúti közlekedésre/kisebb kirándulásokra elég egy 50-60 lovas gép is, nem?[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
pityaa23
senior tag
válasz vendingo #18050 üzenetére
Igen ilyen szempontból igazad van, de tetszik a motor, meg először mindenféleképp valami olcsóbb, használtat akarok venni, amivel rendesen megtanulok motorozni, utána majd látom, hogy mire vágyom. Száguldozni nem akarok, hobbi lesz a motorozás. Kocsim is megy 200-al ha kell, mégsem megyek annyival. Nyugodt túrázgatás, jó időben kikapcsolódás lenne a cél. Azon is gondolkoztam, hogy mivel most van időm lerakni a jogsit, ezt mindenféleképp megcsinálom és legfeljebb majd kipróbálok pár motort és télen kicsit nyomottabb árakon veszek valamit.
-
canniball
nagyúr
válasz vendingo #18050 üzenetére
"...125-össel mennék"
Ha minden jól megy és hamar túl leszek a különbözetin akkor nyáron lecserélem a kiscsikót, ha nem zavar hogy ez "néhány" LE-vel kevesebb..."...pl egy bandit... Az említett motorok egy része még mindig nem az a bivalyerős gép..."
Na erről éccsapám ugrik be: amikor megemlítettem neki hogy nézegettem a banditákat is (mint lehetséges váltást) szépen elkerekedtek a szemei, látszott rajta hogy megállt benne az ütő hogy én ilyenre akarok ülni...merthogy volt szerencséje kipróbálni az egyik ismerőse 1200-esét és szerinte az a gép amelyiknek a gázkarján nincsenek fokozatok az nem motor. Innentől már hiába magyaráztam hogy én csak a 600/650ccm kategóriát néztem.
Amúgy persze van ráció abban amit írsz, de a nevezett gépek már sajna árban is egy másik kategória.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
zsolt19900
őstag
válasz vendingo #18056 üzenetére
én is csak azért kérdeztem, mert hosszú hosszú oldalakat szokott jelenteni itt a fórumban egy ilyen téma felvillanása
számomra csak annyiban mérvadó a márka, hogy négy közül nézelődöm kb
a kövim az vagy hornet vagy bandit lesz, de inkább a Söbetűs márka felé húzok
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
zsolt19900
őstag
válasz vendingo #18062 üzenetére
nekem marad a gsf 600 vagy a 600as hornet, 750es kawa z-vel szemzgetek még, de az drága nekem és szerintem most elég lesz egy sornégy 600 aztán majd 1-2 év múlva már ha lesz rá lóvé akkor egyel nagyobb v-stromok is tettszenek de azok is drágák még nekem
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
teppik_amon
tag
válasz vendingo #18050 üzenetére
"Csak közúton megyek, és oda kevés a 70 ló, főleg túrázni."
Mondod te. Persze hogy minnél több a lóerő annál jobb, de saját tapasztalat, hogy a kis stromommal (64LE) nem éreztem magam hátrányban sosem. Bejártam vele pár országot, nem kicsit felmálházva, Alpokon keresztül-kasul, de nem sűrűn éreztem hogy kéne még kraft. Persze, váltogatni kell hegymenetben, dehát motorozunk! Élvezzük Igaz, csak egy személyel közlekedek vele. (!) Így belegondolva, utassal a hegyekben... határeset
-
-Mosquito-
őstag
válasz vendingo #18113 üzenetére
Igaz!
Ha szokott "fityegni" a kormányvég, illetve laza akkor biztos gumipogácsás verzió. Ha stabil már megvétel óta akkor egy anya van behegeszve. Ezt könnyebb kicsavarni.
Csináld így.
A kormányvégsúly csavarját óvatosan meglazítod(pár fordulat csak). Ha minden igaz akkor egy gumi pogácsa van a kormányvég belső felében. Ahogy ki/be csavaradod úgy feszül/lazul az a kormány belső falához. Na szóval ha meglazult akkor szépen megmarkolod és kirángatod/kihúzod. Próbáld először a balost,oldalsztenderen. Kiderül melyik lesz.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
zsolt19900
őstag
válasz vendingo #18153 üzenetére
gondolom akkor a pageresre gondolsz 23k ért már láttam mondjuk félúton van pont a vészes és nem vészes között árban, mivel a "sima" immos cucc meg 11k aminek a működési elve is tök kényelmes: gyújtással aktív 3-5 m ig elindul a motor ha eltávolodik tőle pl a zsebemben lévő adó, akkor figyelmeztet és leáll vagy ha én magam sétálok el mellőle akkor meg pittyegve jelzi hogy aktív
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
.mf
veterán
válasz vendingo #18183 üzenetére
"Az enyémre már többször is ráültek, rendszeresen más sebességfokozatba találom mint ahogy hagytam, kapcsolók nem úgy állnak ahogy hagytam"
Nem is tudtam, hogy az SV ilyen menő... az enyémmel még nem nagyon történt ilyen. Ezek szerint a Ninja már nem is menő? Most szomorú vagyok
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
válasz vendingo #18183 üzenetére
[link]radaros motorvédelem
ennél jobb nem kell hidd el.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
canniball
nagyúr
válasz vendingo #18183 üzenetére
"Az enyémre már többször is ráültek..."
Nem értem az ilyen embereket. Az hogy odamegy, megcsodálja az egy dolog, de nekem eszembe nem jutni ráülni, pláne nem kapcsolgatni."...egyet hangosan pittyen, de ha továbbra se tágítanak a közvetlen közeléből, akkor beriaszt."
És milyen hatótávval dolgozik? Egy hipermarketnél jönnek-mennek az emberek, ha arra is pittyen hogy elmennek mellette akkor könnyen lehet megállnak hogy mi van, úgy meg ugye jön a riasztás. Vagy ha valaki odaparkolja mellé a saját kétkerekűjét...https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
senior tag
válasz vendingo #18196 üzenetére
Hááát, a radarosnál szerintem sok a téves / vak riasztás lehetősége, bejelezhet kutyára, macskára, stb. amik azért előszeretettel szokták körbeszagolgatni, pláne körbehugyozni a motort.
Dőlésérzékelősnél egyértelmű a téma: Megmozdították a motort.
Plusz abban sem hiszek, hogy a hangos riasztás önmagában elég. Nem elég, mert le se szarják a járókelők ha csipog valami. Az a tuti ha nálad - ami könnyen lehet hallótávolságon kívül - azonnal jelződik az esemény (pageres riasztókulcson) és azonnal / minél hamarabb ki tudsz menni a motorodhoz megnézni, hogy mi a szitu.Bár általában nem értenek hozzá, valójában iszonyat könnyű kárt tenni egy motorban, révén csomó részét nem fedi el semmi a külvilágtól.
Könnyen nekimehet egy kerékpáros, vagy nekitolathat egy autó és tegyük fel az amúgy véletlen okozó fel sem tudja állítani a motort mert nem bírja a súlyát, nem tudja hogy kell, stb stb. de bármi más esetben az a legjobb, ha azonnal értesülsz a történésekről.
A távolról beavatkozás lehetősége meg szintén olyan funkció ami számtalan esetben indokolt lehet.
(Azért megnézném én azt a pageres riasztót ahol 5 Km-ert írtak távirányító hatótávra...)[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
válasz vendingo #18199 üzenetére
"A magyar ember irigy a másikra."
Az irigység és a köcsögség két külön dolog. Én is kissé irigykedve tekintek azokra akik pipec gépen ülnek, ugyanakkor eszembe nem jutna más paripáját piszkálni, pláne nem kárt tenni benne csak azért mert micsoda dolog az hogy neki fussa rá nekem meg nem.A riasztó tekintetében F1DO kolléga kivette a számból a szót.
"A legjobb riasztó hang."
Ez nagyon ütős![ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
fattyu
veterán
-
Daywalker
addikt
válasz vendingo #18212 üzenetére
Neked nincs ezres gixxered, szóval nem tartozol a körbe
Végülis..mondjuk az öv elő van írva, ellentétben a ruházattal, ami egyébként szintén kötelező lesz nemsokára. Csak idő kérdése. Azért az sem véletlen, hogy zárt magasszárú lábbeli, hosszúnadrág, zárt felsőruházat és kesztyű nélkül vizsgázni sem engednek.
De mint máskor is mondtam, mindenki úgy rakatja a seggéről a lábára a bőrt, ahogyan akarja - de azért véleményem az lehet (ami olyan mint a segglyuk, mint tudjuk), ha már az én TB-mből IS fizetik...[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
.mf
veterán
válasz vendingo #18212 üzenetére
"Rendszeresen motorozok rövid gatyába, sportcipőbe de nem érzem magam magamutogatónak. Kávézóig gyakran gurulok kávézni, a kipufogóm is hangos. Ha fellöknek a forgalomba, összetöröm magam, megégeti a lábam a kipuff, az nem tartozik senkire az ég világon, ezért ne minősítsen engem senki.
Ez ugyan olyan, mintha valaki nem köti be az övet a kocsiba. Vessen magára, aki így cselekszik.
A motoros ruha nincs a kreszbe előírva, de ha törvény is lenne rá, akkor is csak a rendőrre tartozna és rám ha ruha nélkül megyek."Hagyjuk ezt a szemellenzős, demagóg dumát.
1.) Felelőtlenség. Saját jól felfogott érdeked a védőfelszerelés. Jobb esetben ezt mindenki legkésőbb az első pár esés után megtanulja... Egyszer elcsúsztam taknyos úton 50-60-nal -- jobb vállam kificamodott, de a bőröm sértetlen volt, szinte semmi külsérelmi nyom nem volt, azon kívül, hogy egy kicsit piros.
2.) Másra is tartozik. Közös TB-ből fizetik (fizetjük) a kezelésed. Meg ne tudd, hogy mennyibe kerül. Egyszer már egy mentős ismerősöm felsorolta néhány tipikus eset költségeit, nem akartam elhinni, úgy röpködtek a hét számjegyek, néhány még nyolcba is belekóstolt.
3.) Egy időre a munkából is kiesel - esetleg a rokonok is, akik járnak hozzád látogatni a kórházba.
Én a fenti esetnél egy fél hétig nem dolgoztam, utána még egy hétig pedig csak otthonról. Ha nem lett volna rajtam a cucc, egy adag bőr a karomról, oldalalmról, vállamról, hátamról lejött volna, ahogy ott csúsztam mondjuk 6-8 métert. A ruha visszaugrasztotta egyből a vállam, nélküle valószínűleg a sokkal fájdalmasabb és rosszabb oldalt rögzüléses ficam lett volna, talán még ilyen-olyan törés is. Tehát simán két-három-négy hétig kimaradtam volna munkából.
4.) A biztonsági öv pedig kötelező. Ott még az is bejön, hogy egy nem-bekötött az ütközéskor ide-oda repülhet, és a szabályosan, bekötve utazóknak is okozhat még súlyos (akár halálos) sérüléseket.Jakab66[hun] "Van akinek telik még 300ezer ruhára, és van akinek nem. Ettől függetlenül, lehet, hogy a szegényebb "farmeros-sportcipős paraszt" ugyan úgy szereti, becsüli a motorját, és imádja a kanyarokat"
Ez nagyon rossz duma. Nem csak 300k-s kengurubőr raccsing ruhák vannak, 100-ért is kapni újan teljes bőrt; s olcsóbban is lehet csak bőrkabát + térdvédő, vagy még olcsóbban kordura, már 25k-ért is láttam új protektoros kabátot - pár tank benzin...). Nálam a teljes védőfelszerelés téma kijött kb. 200k-ből, sisak, kétrészes bőr, kesztyű, csizma, gerincvédő, térdvédő.
csabyka666 "Én is megmaradok az egyszerű motorozásnál. Nem mondom, hogy egy komolyabb ruházat nem férne rám, de abból kiindulva, hogy az utakat nem versenypályának használom (nincs is hozzá olyan motorom), talán kisebb eséllyel vágódok el."
A fenti esetem nem versenypályás tempó volt; teljesen váratlan volt, hogy két hete tartó nagy szárazságban egy olyan részre futok, ahol a lejtő + kanyarban épp szemerkélt egy kis eső és kialakult rajtam az a csúszós takony réteg -- én se gondoltam volna, hogy így tud csúszni. Csúsztam én már el ennél is kisebb tempóban, mindkettő kanyarban nemrég befejezett munkálatok miatt volt, egyiknél a már nem igazán látványosan, de még mindig ott lévő homokon úgy fordult ki a segge alólam, hogy csak pislogtam; a másiknál pedig nem volt kint a tábla, hogy az utat felmarták és a sódert / törmeléket is otthagyták.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
lujo10
aktív tag
válasz vendingo #18321 üzenetére
+1 csak tulajtól és háztól, kb. a fent leírtak miatt.
Más: nagyon jó volt a mai gurulás, mondjuk hiányzott is már veszettül. Azt azért meg kell állapítsam, hogy rohadtul berozsdásodtam (na majd teszek ellene és remélem hamarosan ismét teljesen összeszokunk a géppel), éppen ezért csak lassan, óvatosan és nagyon körültekintően mentem. Most már ismét a helyén áll és várja a következő etapot, mielőtt letakartam volna megsimogattam és megdicsértem "Jól jöttünk Villám"
[ Szerkesztve ]
Egy igazi férfi Internet Explorer-t használ -> Kaland, veszély, kockázat. (Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm Uram, hogy legalább nem hullámzik!") Navigare necesse est, vivere non est necesse. Ja és Széles Utat!!!
-
zsolt19900
őstag
válasz vendingo #18367 üzenetére
én is poén szintjén említettem meg csupán hihi
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
őstag
válasz vendingo #18424 üzenetére
Nekem pont olyanom van, estem is benne...
Feltépte a hátsó részét az esés de kis pénzért megjavították.
Fene már csak 8.5be kerül én még 12ért vettem nyáron....“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway
-
-
Djuree
félisten
válasz vendingo #18464 üzenetére
arra valszeg én is benevezek majd, igaz
nem szeretek(de szeretek, csak inkább félek, ill a mocit féltem, nem is magam ) száguldozni. neked mennyi a száguldozás? 130, 150? Csak mert ugye idegen helyen nem érdemes túl gyorsan tolni, meg ugye a rendőrnek se kéne fizetni ha nem muszáj. 130 még nekem belefér, de gyorsabban max. egyenesben húzom, ahol nincs se mellékút se forgalom. 90-el tötyörögni én se nagyon szeretek...[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
.mf
veterán
válasz vendingo #18464 üzenetére
Na azért nem kell egyből a ló másik oldalára átesni... Nem azt írtam, hogy egyből száguldozni kell, hanem hogy nekem nem túl bejövős a végig törvény betűre betartása, nyílegyenes autópályán 130, meg hasonlók...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
csongi
veterán
válasz vendingo #18450 üzenetére
6000 Ft napi kajára ? ez már rendesen a dőzsölés kategória szerintem.
Várható 90Km/h, ha nincs pálya és sok a motor akkor az eleje 90 a vége meg szaggathatja a 130-at is , persze túravezető kérdése is egyben.Egyébként én is tervezek egy Májusi Dolomitos gurulást Szlovénián át, és a tenger parton zárni a körutat, csak még egyedül vagyok, viszont 2-3 motorral elég lenne, ehhez is elég szállást foglalni
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs