- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
- YouTube
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
StoneBridge
senior tag
Berögzült nálam, hogy indítás után nagyjából egy-másfél perc amíg "cuccolok" bukót/kesztyűt/táskát felveszem, ez idő alatt szedi össze magát a víz kb. 40-45 fokra, alapjárat finoman visszaesik.
Korábban olvastam, hogy indítás után olajnyomás pár mp alatt felépül, lehet indulni finom gázzal. Melyik a jobb módszer, ha egyáltalán van értelme a két indulás közti különbségről beszélni?Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
p87
senior tag
válasz mrhero #65237 üzenetére
Basszus, tiszta hülye vagyok... Tényleg.
10 éve robogóztam azóta elfelejtettem, quadozáshoz meg nem kellett.(#65240) TommyGun:
Nekünk nem valami magas az alapjárat, de mi is úgy csináltuk az első feladatot, hogy alapjáraton egyesbe végigtotyogtunk.Holnap elvileg megyek ismét gyakorolni, remélem jó idő lesz, és az oktató sem mondja le.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz StoneBridge #65253 üzenetére
Van különbség.
Én röffentek, 20mp és indulok is. Így lesz a leghamarabb üzem meleg és ez a cél.
Semmi értelme perceket várni alapjáraton. De ha utána olvasol, minden gépjárműnél ezt ajánlják. Télen -20 fokban is ez a legoptimálisabb.Idézek egyet, igaz ez autóra vonatkozik de motor szvsz dettó.:
"Ha benzines autónk van, akkor indítsuk be, 20 másodpercig ne nyúljunk a gázpedálhoz, ez után induljunk el az autóval. Ezalatt a 20 másodperc alatt a kenőolaj megfelelően „összetörik”, az olajnyomás felépül és a szóróolajzással kent alkatrészek is megfelelő olajfürdőt kapnak, hiába sűrű és hideg az olaj. Elindulás után ne nyomjunk nagy gázokat és folyamatosan 2000-es fordulat környékén utazzunk, ne alatta, de semmiképpen ne 3000 fordulat felett.
Az álló helyzetben melegítés azért nem jó, mert a motor lassabban melegszik, több savas víz gyűlik össze az olajban és úgy szennyezünk, hogy közben még csak nem is haladunk egy métert sem.
Ha alacsony, közepes terhelésen terheljük a motort, akkor hamarabb melegszik, hamarabb melegszik az olaj is, elpárolog a belekerült kondenzvíz és közben haladunk is.
Mivel az olajnyomás már felépült, a csapágykopás nem jelentős mértékben nagyobb, mintha üresjáratban járatnánk, viszont a melegedés és az üzemmeleg állapot elérése így sokkal gyorsabb. A cél pedig ez, mielőbb üzemmeleg motorral haladni. Vannak olyan dolgok, amiket a hideg motorral mindenképpen kerülnünk kell. Az első természetesen a nagy fordulat, de pontosan ilyen fontos a kis fordulat kerülése is. Amikor kis fordulaton erőltetjük a motort, akkor a siklócsapágyakban a csap lökésszerű terheléseket kap, a kis fordulat miatt a megfelelő hidrodinamikus kenés nem tud kialakulni, így a csap a kenőolajfilmen megsüllyed és vegyes súrlódás alakulhat ki. A vegyes súrlódás pedig nagymértékben koptatja a csapágyat. Ne erőltessük a motort ötödik fokozatban negyvennel, mert többet ártunk, mint azt gondolnák!"[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
StoneBridge
senior tag
(#65255) Feree13
Oks, thx.[ Szerkesztve ]
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
Xaels
félisten
válasz Something_ #65244 üzenetére
Az a teszt ugyanaz mint ami tavaly is volt csak újradátumozták...
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
PoLizei
aktív tag
-
BoB
veterán
válasz FIREBLADE78 #65261 üzenetére
Ta a kifutó tavalyi készletből vettél, azért volt olcsó. Egyre fogy már csak bizonyos méretek vannak.
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Something_
őstag
válasz FIREBLADE78 #65261 üzenetére
Na bevalt? Mik a tapasztalatok az elmult 12 nap alatt?
-
#79335424
törölt tag
válasz StoneBridge #65253 üzenetére
Egy story mindkét verzió előnyére és hátrányára.
Újszilvás, vasárnap, rekkenő hőség. Hulla fáradtak vagyunk, bambuljuk a távozókat. Egy pár, valami joghurtosdobozzal, felcuccolva, beöltözve. A srác indítaná a motort, de kulcs sehol. Naná, hogy a sátor zsebébe tette lefekvéskor. Ha cuccolás előtt beindította volna a motort, akkor nem kéne beöltözve lecuccolnia és előhalásznia a kulcsot. Némi civakodás közepette szétbontották a sátrat. Másodszor nem hibázta el a srác, összepakolás közben motorjáratás. Ömlött róluk a víz, mire végeztek. Sisak fel, de hoppá, a motor kormányzárban maradt. Kormányzár a nyaknál. Motor leállít, kulcs ki, kesztyűben kotorászás a kulccsal a nyaknál. Ember sík ideg, kicsúszik a kulcs a kezéből és huss, be a tűz forró könyökcsövek és a blokkspoiler közé. Ha nem melegítette volna a motort, akkor lehet, hogy nem vágja földhöz a sisakját. De, így még a plexi is leszakadt róla.[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
Srácok!
Mivel már napközben elég jó idő van, mi a véleményetek. Ha holnap hozom haza a gépet, a Cordura ruhából kivegyem az eső bélést? Rohadtul bele izzadtam és tapadt mindenhol, alig bírtam lehámozni!
Illetve még egy amateur kérdés: ha mentek gurulni, benne van nálatok ez a bélés, vagy esetleg hátul dobozban és akkor csatoljátok fel, ha látjátok, hogy talán eső lesz..??Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
-Mosquito-
őstag
válasz demars #65265 üzenetére
Ne ízélj már én a nyári szerkómat használom 20-22c van. Igen vedd ki az eső membránt és a bélést is a nadrág/kabátból. (Ezeket akkor teszed be ha hűvös van ill. esik,esetleg nagyon fázós vagy) ezt majd te magad úgyis kitapasztalod mi a jó. Én ha megyek gurulni nézek egy időjárás előrejelzést, majd eldöntöm melyik nadrág/kabátot,aláöltözőt veszem fel.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
demars
addikt
válasz -Mosquito- #65267 üzenetére
Jól van naa! Csak kérdezek, informálódok, hogy minél kevesebb negatív élményem legyen...
Próbáltam fel amúgy négy évszakos szettet is, jó meg minden... De azért ha abból kiveszem a béléseket sztem nagyon löbögött volna a menetszéltől... Inkább vettem a nyárit, az passzentos volt! Csak az a belső cotton... az durva, fél perc alatt bele izzadtam! Lehet, hogy majd nézek egy valamit még ez alá...Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
-Mosquito-
őstag
válasz demars #65275 üzenetére
Mivel nincs két egyforma ember/felhasználás ezt te magad fogod eldönteni mi a jó kombináció neked. Idő/járás függvényében ilyenkor az eső membrán tök felesleges betenni. Nem tudom van e aláöltöződ azt még érdemes használni/hordani télen /nyáron is.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
runner 125
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz runner 125 #65278 üzenetére
De az automata kikapcsolás tetszik, néha előfordul, hogy kinthagyom.
Nem tudom, hogy mindegyik HD tudja-e, de a jelenlegi VFR is megkapta ezt a funkciót. -
#79335424
törölt tag
válasz runner 125 #65278 üzenetére
A HD tényleg elég hülyebiztos. A riasztó és az inmobilizer régóta alap, de az újabbakon már nem kell elővenni a távirányítót. Elég, ha a zsebedben van, amikor közelítesz a motorhoz. Automatikusan kiold. Meg le is zár. Na, az is elég vicces szitukat tud okozni. Egyik cimborám napközben valamiért a barátnőjének adta, a csaj meg zsebrevágta. Aztán este hazavitte a lányt, mi meg indultunk tovább. Csakhogy a HD pár méter után leállt. Sejtheted, hogy mekkorára nyílt a fikazsák, amikor kiderült a leállás oka.
tboldi:
Igen, legalább 10 éve mindegyik HD kikapcsolja az indexet, ha X idő után, Y sebesség fölé gyorsítasz.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Mások vagyunk. Én megőrülnék, ha állandóan nekem kellene kikapcsolnom autóban. Én csak azt nem szeretem, hogy tartani kell a kart, ha nem akarom, hogy bekattanjon, mert csak sávot váltok, vagy körforgalomból jövök kifelé. Bár az újabb autók már automatice villognak 3-at, ha megbillentem a kapcsolót.
Az ablaktörlőt is utálom csesztetni, ha éppen úgy esik, hogy az első, szakaszos törlés is túl "gyors". Az intervallum meg nem állítható.
2004 Suzuki Wagon R+
-
HSM
félisten
válasz #79335424 #65283 üzenetére
Inkább elviselem, hogy kikapcsolja, de járak valami újabb géppel. De leginkább a mocimmal. Az szerencsére a hagyományos nyomásra kikapcsolós.
(#65282) tboldi: No igen, az elég kelelmetlen, ha nem állítható a szakaszos ablaktörlő. Mondjuk szerencsére túl sokszor azért nincs rá szükség.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz runner 125 #65278 üzenetére
Volt aki kocsiban is megprobalta így az indexet. Bal oldali kar balra, jobb oldali kar jobbra. Aztán csodálkozott, hogy mi kalimpál az ablak előtt
[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
Így van. Olyan szín már nem lesz. De a legújabb modell sem jobb. Gabi : tetszik nagyon. Eddigi legjobb bukóm. Igaz a legdrágább is. Az árát teljesen megérte. Egy negatívum van,ha fel van nyitva a plexi,akkor iszonyat süvít a levegő. Fütyül,mint a részeg segédmunkás
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
FIREBLADE78
addikt
Ezek az új szuper trafik megbasznak,ha pl nagy sebességel megyek velük szemben ( ilyenkor nem látja a rendszàmot),de lefélezek addigra amíg hátulról vehetné?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
runner 125
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #65289 üzenetére
Szerintem tök mindegy. Van annyira intelligens a rendszer, h legyen az bármilyen jármű, a gyorshajtást jelzi a kezelőknek. A központban meg szépen végignézik a felvételt és átgurulhatsz te már alatta 10-zel is, ha előtte már bemért. Videót rögzít.
mod. Max. az lehet, h félreállsz még előtte, letakarod a rendszámot, megfordulsz és szépen elmész arra, amerre jöttél.
Egyébként arra én is kíváncsi lennék, h mi a pontos hatótávolságuk. Mennyivel előtte érdemes elcsavarni és mennyivel utána lehet nyelezni.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
TommyGun
őstag
válasz #79335424 #65264 üzenetére
Nekem is van egy ilyen storym...én magamat copattam meg...
Nos tavaly nyáron kitolom a gépet gurulás előtt, már beöltözve, csak a kesztyű hiányzik, full szerkóban kabát bukó protektorok satöbbi. Elrakom az elemózsiát a burgmanba a valagam alá, lecsukom, felszállok belvöm a gépet, hogy amíg a kesztyűvel szarakodok kicsit melegedjen. Belőnééém csak, nyúlok a slusszért, sehol...namondom
Leszállok nézem a zsebem semmi. állok ott egy percig a tűző napon LÓFASZ HÁT BEZÁRTAM A SEGGEM ALÁ A KAJÁVAL MEG A LAKÁSKULCSAL EGYÜTT. De sebaj van pótkulcs, a LAKÁSBAN. Remek....de mutter otthon van csak a hátsó házban (iker családiban lakom) üvöltök mint a barom csengetek vagy 10 percig, SEMMI a kutyák is ugatnak mutter rohadtúl nem jön ki...majd lerohadok, bakancsba full darth vaderbe vagyok...2 méteres betonkeritésünk van, sportcipőbe rövidnaciba beszenvedném magam de így mégis hogy? Úgyogy odatologattam a burgit a falhoz, középsztender és valahogy bemásztam a gépet dobbantónak használva, érdekes látvány lehetett, a másik oldalon meg a kukáról lehuppantam. Mire bemásztam jön ki anyám HOGY MI A SZART UGATNAK MÁR A KUTYÁK 10 PERCE.....PICSÁBA!!!!!!!![ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
TommyGun
őstag
Ma elmentem shoxba hogy vegyek egy téli vízálló nacit, olyan 25-30k felé gondoltam...
Felpróbáltam egy 3XL-est, téli bélés, kivehető esőmembrán, ne legyen már passzentos rühellem.
40-es farmert és 2xl-es pólókat hordok 190 centi vagyok és vagy 120 kiló. De PL rövidnacikból melegítőkből is van hogy XL 2XL kell.....A 3 XL-es cucc nem jótt rám konkrétan...odavittem egy 5XL-est mondom na, azmeg totál ugyanaz egy centivel sem volt nagyobb, mondom nebasszámárfel...azért lássuk be a motorosok között nem én számítok a legmedvébbnek....
Na mivel ez nem jött össze vettem 34-ért egy mugen túra csizmát. Superzoneba egy darab fomra bakancs se vót, shoxba meg 45-től jöttek. Superzone weboldala amúgy egy lapát szart sem ér KB semmilyük nincs ami a weboldalon van...szarnak rá KB...jó mondjuk a bakancsok olcsóbbak voltak mint a shoxba elég komoly agyonprotektorozott koptatós túrasport csizmák voltak 49-re akciózva állítólag a shoxba meg kb innen indúl minden csizma...megéri betérni de hogy a weboldaluk egy humbuk az fix.[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
BoB
veterán
Ő is nagyon szereti a motorját: [link]
Rablás fegyverrel nappal, semmi durva tartalom. Többször rálőnek a tulajra csak nem találják el. Van vér a pucájában.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
PoLizei
aktív tag
válasz runner 125 #65290 üzenetére
Állítólag a figyelmeztető tábla a hatótávolságra van kitéve. Radarral mér, szóval lehet, hogy tényleg olyan rövid, de azért egyelőre rátartok picit. A 84-es úton járok, ott van egy érdekes rész: 60-as tábla > kereszteződés > sarkon a tábla > trafioszlop. Eddig nem tudni, mit mér, 60-at is vagy csak a 90. Nem sokan lassítottak ott eddig, lehet, hogy azért rakták oda a trafit, de a tábla szerint csak a leágazás utántól fotóz.
P*L****
-
mindkilla
tag
És szerintetek pl autópályán 2 mérés között eltelt idő (és az eszközök közötti távolság) alapján bírságolhatnak?
-
KrAt
veterán
válasz runner 125 #65290 üzenetére
Jóval a tábla után (a portál felé) van a hatósugara sebméréshez..
-
AndrewTdi
addikt
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Elektromos cigaretta 🔞
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Viccrovat
- Revolut
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Gaming notebook topik
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...