- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
p87
senior tag
Sziasztok!
Most kezdtem az A kategóriás jogsit, az online tananyagon már túl vagyok, két hét múlva lesz a kresz vizsgám.
Aztán márciusban motorozás.Ha megvan a jogsim szeretnék egy 600-as naked motort.
Mindig is nagyon szerettem (volna) motorozni gyerekkorom óta, sajnos a családban nem volt rá lehetőség sokáig.
Fiatalon egy java-n tanultam, de csak párszor vezettem mert nem a mienk volt, aztán 16 éves koromba vettünk egy robogót, azon motoroztam pár évig, végül eladtuk.
Szóval motorozni igazán ezen tanultam meg, aztán lett egy nagy 400-as Suzuki quadunk, ezen tanultam meg először rendesen váltani, kezelni a kuplungot, váltót, lábféket. 3évig volt meg, aztán autó vásárlás miatt eladósorba került.
Most pár év múlva, hogy anyagilag is megtehetem végre szeretnék egy igazi motort és szeretném élvezni a motorozást.Az igazság az, hogy félek kicsit az első motorra üléstől majd mikor kezdődik a rutin.
Ma az iskolában kérdezte a titkár van-e tapasztalatom már, mondtam, hogy nagy motorral még nincs, csak robogóval és quaddal, és mondta hát, hogy azért ilyen motort meg kell tudni tartani és ha nem sikerül akkor átraknak A1 kategóriába.
Nem tartom magam szerencsétlennek, sőt nem azért de szerintem ügyes és gyorsan tanuló vagyok, nem tudom, hogy de valahogy ösztönösen mindig ügyesen és jól tanultam vezetni, így volt autónál, robogónál és quadnál. Ezért eddig nem is nagyon féltem mi van ha nem sikerül, vagy feldőlök, vagy béna leszek.
Tudom, hogy egy nagy motor nem olyan mint egy robogó, de most, hogy ezt mondta a titkár belém hozta a parát. Nem szeretném ha átraknának kisebb kategóriába ha egyszer erre fizettem be.Járt már valaki hasonló cipőben, akinek nem volt nagy motoros tapasztalata és úgy vágott neki a jogsinak?
Mennyire nehéz és nehezen tanulható?[ Szerkesztve ]
-
p87
senior tag
válasz Grillo #61671 üzenetére
Az úgy mondjuk jobb, hogy először egy kisebbel kell gyakorolnom.
Remélem én is, hogy úgy értette, hogy ha nem menne nagy motoron a gyakorlás akkor kicsi adnak alám.(#61672) Xaels: Miskolc, Árvai.
Magas, vékony vagyok, lehet ez is benne volt, de szerintem inkább a nagy motor tapasztalat hiányára gondolhatott. De nekem legalább le fog érni a lábam bármilyen motorról.
Köszi, megpróbálok nem ráfeszülni!(#61673) SymbianOS:
Nem vagyok elvetemült, szóval szerintem a korlátok betartásával nem lesz gond.
Csak sajnos nem minden ezen múlik, rengeteg figyelmetlen és veszélyes ember van az utakon amit autósként megfigyeltem. Köszönöm a jókívánságot!(#61674) HGabor89:
Én is remélem így van, említette még ha nem megy nagyon sok pótórámba fog kerülni.
Hát ez jó!
Köszönöm neked is a biztatást!Majd beszámolok a fejleményekről.
-
p87
senior tag
válasz mindkilla #61677 üzenetére
Azt megköszönném, már most. Esetleg ennél az iskolánál nem ismered valamelyik oktatót? Jöhet privátba is.
Arról még nem esett szó, hogy ki lesz az oktatóm, vagy lehet-e egyáltalán választani.
De remélem jót kapok, szeretném minnél gyorsabban letudni, nem heti 1-2óra gyakorlással hónapokig elhúzni.
Azt tudom, hogy két nagy motoruk van.[ Szerkesztve ]
-
p87
senior tag
válasz V.Stryker #61690 üzenetére
Azért még korai lenne, meglátjuk milyen oktatót kapok és, hogy viszonyulnak hozzám.
Az viszont igaz lehet amit sejtesz, még kezdetben mikor csak érdeklődtem, mennyi idő alatt lehet megcsinálni a jogsit, mikor lehet vezetni, azt mondták, hogy ha ügyes valaki akkor 2-3 szombati alkalom alatt, szóval biztos nem vezettetik le a kötelező óraszámot. -
p87
senior tag
Múlthéten sikeresen vizsgáztam Kresz-ből.
Izgultam azért, de gond nélkül ment, kb. 15 perc alatt végigpötyögtem az 55 kérdést, 1 pontot vesztettem csak.
Jó volt ez az online felkészülés, minden kérdéssel találkoztam már a próbatesztek során, a szövegek szerintem egy az egybe ugyan azok, 3 pontos képes kérdéseknél talán volt 1-2 kép amivel még nem találkoztam.Befizettem a rutin vizsga díját is egyből, iskolának szóltam, úgyhogy most már csak arra várok mikor hív majd az oktató. Remélem hamar beköszönt a jó idő!
-
p87
senior tag
Sziasztok!
Láttatok már tanuló motorosokat? Még nem kezdődtek meg a motoros oktatások ugye?
Már tűkön ülök, hogy hívjanak és lehessen menni rutinra. -
p87
senior tag
Sziasztok!
Miskolc az egyetlen ahol még nem kezdődtek meg a motoros gyakorlati oktatások vagy mi van?
Nem hiszem el, hogy eddig elhúzzák...
Bőven voltak jó napok amikor lehetett volna tartani már oktatást. -
p87
senior tag
válasz tboldi #64744 üzenetére
Nem tudom, de én már direkt január elején jelentkeztem, megcsináltam a kreszt, hogy elsőként hamar megtudjam csinálni a jogsit. Még február elején kéredztem a suliba a titkárt, hogy mikor kezdődnek a gyakorlati oktatások, azt mondta ha ilyen idő lesz akkor hamarosan még a hivatalos már. 15.-e előtt és már mindjárt április...
Nem tudom így mikorra lesz meg a jogsim.
Jövőhéten most már biztos bemegyek megkérdezni mi van már.[ Szerkesztve ]
-
p87
senior tag
Sziasztok!
A héten végre megkezdődött a motoros oktatás Miskolcon, tegnap voltam motorozni.
Mint kiderült, nem is az az iskola tartja nekem a gyakorlatot ahova jelentkeztem, hanem egy másik.
Sajnos 4-en voltunk egy motorra így cserélgetve tudtunk menni, egy Honda CB600F a tanulómotor, ezen kívül lenne még egy nagy motor de azt mondták ezzel a legkönnyebb manőverezni és kezelni, ezért ezzel oktatnak.
Régebbi karburátoros, piszok érzékeny a gázkarja, nincs holtjáték, egy picit húzol rajta és már forog mint az állat. Egyik srác alól majdnem kiugrott.
Irányjelző kapcsolója ki van kopva, sokszor átugrik a másik irányba ha ki akarod kapcsolni, így nagyon figyelni kell erre is. Szokni kell a motor még, de amúgy nagyon tetszik. Végignyomtuk mind a három feladatot is többször, egész jól megy, de még kell azért gyakorolni.
Legközelebb szerdán megyek vezetni ha nem mondja le az oktató, amúgy jó fej, nem lesz gond szerintem, csak nem sok ideje van azt mondta, remélem nem fogja nagyon elhúzni az egészet.[ Szerkesztve ]
-
p87
senior tag
válasz mrhero #65237 üzenetére
Basszus, tiszta hülye vagyok... Tényleg.
10 éve robogóztam azóta elfelejtettem, quadozáshoz meg nem kellett.(#65240) TommyGun:
Nekünk nem valami magas az alapjárat, de mi is úgy csináltuk az első feladatot, hogy alapjáraton egyesbe végigtotyogtunk.Holnap elvileg megyek ismét gyakorolni, remélem jó idő lesz, és az oktató sem mondja le.
-
p87
senior tag
Tegnap voltam megint motoros rutin oktatáson, már egész jól megy minden.
Beszéltük is az oktatóval, hogy itt Miskolcon szerdánként írnak ki vizsgákat, hogy jövőhét szerdán jó lenne megcsinálni, utánakérdezett ma, de sajnos nem írnak ki még vizsgákat...
Nem tudom mit szarakodnak ezen is itt...
Úgyhogy majd kérnek saját időpontot kb. két hét múlva.Á pedig azt hittem gyorsan meglesz a jogsi, de még nem látom a végét, forgalmi vezetés és vizsga is kitudja meddig fog húzódni, jó ha júniusba meglesz a jogsi.
[ Szerkesztve ]
-
p87
senior tag
válasz -Mike- #65393 üzenetére
Az fasza...
3-4 hétig mit szarakodnak?
Én nem okmányba hanem kormányablakba fogok menni szerintem, ott lehet gyorsabb.
Mikor hosszabbíttattam a B-s jogsit akkor is az okmányba egy hét múlva tudtak volna időpontot adni, jóhogy mondta ismerős, hogy lehet a kormányablakba is intézni, átmentem és egy óra várakozás után sorra kerültem, időpontot se kellett kérni. -
p87
senior tag
Sziasztok!
Sikeresen levizsgáztam A kategóriából, hétfőn volt a forgalmi vizsgám.
Holnap mennék is a vizsgaigazolásért, de van egy kis bökkenő, fél 1-ig van vizsgaigazolás kiadás itt Miskolcon, én meg 2 ig, dolgozom.Áttudja venni valaki helyettem?
Mert most olvasom, hogy kell személyi, lakcím kártya, bizonyítvány, meg vöröskeresztes kártya...
Na ez utóbbival is bajba vagyok, kell ez nekem ha már 12 éve megvan a B-s jogsim?[ Szerkesztve ]
-
p87
senior tag
válasz tboldi #67304 üzenetére
Köszi!
Már csak az a kérdés ha ezeket elviszi valaki akkor kiadják-e neki, mondjuk ha írok egy meghatalmazást?Mi is Horneten tanultunk, az is eléggé le volt harcolva, rutinvizsga majdnem elmaradt miatta, mert nem indult, úgy telefonálgatott gyorsan az oktató, hogy kerítsen egy másik motort, végül sikerült, de megcsúsztunk kicsit, így végül a vizsgabiztos jóindulatán is múlott, hogy ráért.
-
p87
senior tag
Sínen van a jogsim.
Sikerült kijutnom melóból átvenni a vizsgaigazolást.
Személyi, lakcím, jogsi és bizonyítvány kellett.
Délután kormányablakban meg bő fél óra után sorra is kerültem, 5 perc alatt végeztem utánna.
10 napot mondtak míg elkészül. Kíváncsi leszek, remélem nem csúszik. -
p87
senior tag
Nincs véletlen valakinek DID 525VX lánchoz arany színű nittelőszeme?
Sürgősen kellene, ma végigtelefonálgattam sok boltot, de sehol nincs, ahol ígérték, hogy nagykerből beszerzik, nemrég hívott hogy onnan se tud csak simát adni -
p87
senior tag
válasz -Mosquito- #67686 üzenetére
Köszi, de itt sincsenek elvileg raktáron, de holnap felhívom őket.
Nem tudom, hogy milyen nagykerből rendelgetnek ezek a boltok, de ha csak egy van az országban akkor ők sem tudnak szerezni.Ma Pinkmotors-t, Motoroázist, motoroswebáruházat, és itt miskolcon 2 boltot hívtam.
-
p87
senior tag
Tegnap kaptam az sms-t, hogy elkészült a jogsim, mehetek érte, leesett az állam.
Ez úgy, hogy előtte való héten csütörtök délután voltam kormányablakba igényelni.
Szóval még egy hétbe se telt, nem tudom csak nekem, volt-e szerencsém, de nagyon örültem.
Motor is megvan már, Honda CB600F, úgyhogy ma minden adott volt egy kis motorozáshoz, laza 3 órát mentem. -
p87
senior tag
Sziasztok!
Valakinek van tapasztalata immo-s kulcsmásolással, tanítással?
Honda-hoz szeretnék egy pótkulcsot, kulcsmásolók 15-20ezer körül tudnák másolni, megkérdeztem.
De elvileg van egy olcsóbb megoldás, hogy hozzá lehet tanítani a motorhoz új kulcsokat.
Szervizkönyvbe benne is van, nem egy bonyolult folyamat azt megtudom oldani, csak a transzponder chipel nem tiszta minden.
Azt már kiderítettem, hogy id46-os pcf7936as típus kell, de van ahhol úgy lehet venni hogy "blank" azaz üres és vannak típusokhoz előrekódolva, pl. Peugeot, Chevrolet
Nekem melyiket kellene venni, hogy feltudjam tanítani a motort?
Ha ez megvan akkor már csak egy szűz kulcs kell amit lemásoltatok bele a transzponder és lehet tanítani.[ Szerkesztve ]
-
p87
senior tag
Ma fejeztem be a Hornet-em ülés zselésítését.
Gyári ülés elég kemény és 1 óra után már érzem, hogy fáj a seggem és így elég kényelmetlen motorozni és az élvezetből is jócskán elvesz ezért döntöttem a módosítás mellett.
Nem volt egyszerű, megszenvedtem vele, legrosszabb az ülés újrahúzása volt, nem lett tökéletes, de elfogadható. Kapott az elejére egy púpot is, hogy lassításkor ne csússzak a tankra.
Eddig még csak egy háromnegyed órás teszt volt, de érezhetően jobb mint a gyári, lágyabb, úthibák is kevésbé ütnek meg.
Képek ha valakit érdekelne. -
p87
senior tag
válasz Bogyó bá' #72155 üzenetére
Én Angliából rendeltem innen.
Ezt találtam a legolcsóbb forrásnak, erről jókat írtak.
Van egy másik Angol forrás, csak erről már olvastam rosszat így nem ezt választottam.(#72158) bogyo112: Igen, nem olcsóak.
[ Szerkesztve ]
-
p87
senior tag
válasz dellfanboy #74557 üzenetére
Itt nem komplett rendszer lett cserélve, ez csak egy végdob, nem nagyon befolyásolja az áramlásokat, lambdaszonda korrigálni tudja.
Ha kompletten lenne cserélve vagy a katalizátor kiberhelve akkor az már más és hozzá kell hangolni.[ Szerkesztve ]
-
p87
senior tag
Ilyen szerencsétlen is csak én lehetek.
Van egy Nolan N87 bukóm, sajnos anno elhamarkodtam a vásárlást, mert másfél óra viselés után, már annyira nyomja az arcom, hogy kellemetlen. Most találtam bele kisebb méretű arcpárnákat, nekem M-es van benne, és egészen XXL-es méretig lehet kapni, minél nagyobb a méret annál vékonyabb a szivacs vastagság.
A lényeg találtam németbe webshopot ahol volt XXL-es méret, rendeltem is, tegnap megkaptam, bontom ki, nézem és akkor látom az egyik oldali párna XL méret a másik XXL... Nem tudom, hogy a fenébe lehetnek ilyen figyelmetlenek...
Fasza, most kardozhatok a bolttal, hogy kapjak egy másik XXL-méretet, ha egyáltalán válaszra méltatnak majd, mert tegnap reggel óta nem írtak még.
Szerencsére paypal-al fizettem, ha nem akarnak válaszolni, indítom is a disputot, majd ott levívjuk akkor.Amúgy belepróbáltam, sokkal jobb lesz, érezhetően kevésbé nyom, de még tart rendesen, csak minimálisan érezni egyik oldalon a méret eltérést, így nem nagyon akarnám használni.
[ Szerkesztve ]
-
p87
senior tag
válasz Grillo #82878 üzenetére
rad-station.de
Közben csütörtökön válaszoltak, hogy sajnálják, nem tudják mikor lesz nekik újra XXL méret.
30eurót visszautaltak és megtarthatom a felemás párnákat, így jól jártam, mert csak annyiba tér el a két méret, hogy 5mm-el vastagabb a szivacs az XL-esben, így kivettem belőle a szivacsot és forró dróttal, szépen levágtam belőle 5mm-t, majd visszaraktam és így már teljesen egyforma a két méret.
Egyébként euromotor is tud rendelni, 6-8 hét határidőt mondtak és 10000Ft.[ Szerkesztve ]
-
p87
senior tag
Sziasztok!
Volna egy találós kérdésem. Mennyi kilométer lehet kb. ezekben a gyertyákban?
Van pár endoszkópos dugattyútető kép is az albumban.
2007-es CB600F ből vannak. -
p87
senior tag
Holnap vinném műszaki vizsgára a mocit, szerintetek leszedjem előtte a színre fújt hátsó sárvédőt?
Nem tudom beleköthetnek-e?Ilyesmi van rajta:
[ Szerkesztve ]
-
p87
senior tag
válasz runner 125 #96312 üzenetére
Miért, olyan hülyeséget kérdeztem?
Olvastam, hogy van ahol minden kis szarba beleköthetnek ami nem gyári meg nincs benne E jel. -
p87
senior tag
Itt valami nem stimmel, gondolom már volt szétszedve, nem szúrt el valaki valamit?
Én is most cseréltem le a 10 éves Hondámban, de szinte olyan volt mint az új, teljesen átlátszó, eléggé meg is lepődtem.
Érzésre azért jobb lett az új olajtól, de mégse volt koszos a régi.Én is azt mondom, ha nem ereszt a szimering és nincs semmi panasz a telókra akkor felesleges darabokra bontani a gyárikat és cserélni szimeringeket, tömítéseket, mert soha nem lesz olyan már mint gyárilag.
-
p87
senior tag
válasz Micsurin #96903 üzenetére
Pedig elég hasznos és fontos szerepük van.
Az első lánckeréken zajcsillapítás miatt van gumi, sokan akik lecserélték sima gumi nélkülire panaszkodnak a zaja miatt.
A hátsó menesztő pedig minimális nyomaték kiegyenlítest végez a rugalmasságának köszönhetően, nem rángatja úgy a lánckereket és vele a hátsó kereket illetve kompenzálja a nem tökeletesen egybeeső lánckerekeket, így kíméli a láncot és a lánckereket is. -
p87
senior tag
válasz DonThomasino #103879 üzenetére
Töltés végén a max. 14,4V, befejezése után exponenciálisan csökken, pár óráig 13-13,4V is lehet, majd 1-2 nap múlva 12,8-12,9V-nál meg kell állnia egy egészséges akkunak.
Szóval attól függ mikor és mivel töltötted, ha 14,4V-ot elérte és ekkor már 100mA-nál kevesebb áramot vett fel akkor igen mondhatjuk, hogy 100%-osan feltöltött.[ Szerkesztve ]
-
p87
senior tag
válasz Bogyó bá' #104959 üzenetére
Nekem nem vállt be a 525Vx gold Did lánc.
10k km alatt kuka, pedig rendszeresen takarítva és fújva volt max. 700km-enként és esőt egyszer sem látott.
Feszesseget vagy 6-7szer biztos be kellett állítani, annyira megnyúlt. Az x gyűrűk úgy szétmentek, hogy kilógtak nehány helyen a láncszemek közül és újjal kilehetett a darabkáit tépni.
Petróleummal tisztogattam nagyrészt lehet mégse olyan kímélő?
Ennek ellenére megint ilyet vettem, mert olcsóbb, de ha legközelebb is ilyen szar lesz RK-t veszek. -
p87
senior tag
Ma felkészítettem a mocit a szezonra.
Olajcserét csináltam, rakom vissza a mágneses leeresztőcsavart, nyomatékkulccsal 30nm-re beállítva húzom vissza, fura volt, hogy olyan sokat tudok rajta tekerni, egyszer csak egy halk reccs és picit megugrott a csavar.
Megállt bennem az ütő, hogy megszakítottam a blokk menetét.
Csavarom ki nézem a blokkot nem látok semmit, olajos is volt, nézem a csavart egybe volt, nézem jobban, kezembe kettéesett.
Még jó, hogy nem tört bele, mert akkor nem tudom, hogy szedtem volna ki...
Akinek ilyen van, sürgősen feljtse el!
Ja és nem ebay-es, de így biztos valami kínai szutyok. motoralkatreszek.eu-ról van, valami 1500Ft volt régebben, gyárival megegyező minőségűként hirdetve. -
p87
senior tag
Rk GE525GXW sárga lánc szuperakciós ~18k
Már csak ezek vannak:
116 szemes 1db
114 szemes 1db
112 szemes 2db
108 szemes 2dbNekem a DID 525vx lánc hatalmas csalódás, a tavalyi 5000km-t bírt, nagyon szakaszosra nyúlt, így jól jött most, kipróbálom az RK-t.
[ Szerkesztve ]
-
p87
senior tag
válasz jacis #114799 üzenetére
PC41-es Hornet.
Az előző Did se bírt sokat, kapott utoljára még egy esélyt de megbukott. -
p87
senior tag
válasz jacis #114801 üzenetére
Műszaki ember vagyok, mindig is ügyeltem a részletekre, igy a feszességre is, szigorúan mindig a gyári 30-40mm közöttire volt beállítva, és gyakran volt ellenőrizve, utánállítva és új lánckerekeket kapott.
Mosva kizárólag petróleummal volt.
Az hozzátartozik, hogy szeretem alacsony seb.ről, hirtelen tépni, ez biztos öli, de azért na.
Most nem tudom ugy beallítani már, hogy jó legyen, egyik helyen feszül, <30mm kicsit arrébb forgatva meg lóg >40mm.
Vagy kifogtam megint egy rossz szeriát vagy egyre szarabbak a did láncok.
Mindenesetre ez az RK az biztos, hogy jobb lesz, márcsak azért is mert nagyobb a terhelhetősége.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest