- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Proxmox VE
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- ASUS routerek
- DIGI kábel TV
- Linux - haladóknak
- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
#79335424
törölt tag
válasz V.Stryker #59900 üzenetére
Nekem az ülésfűtés jött be nagyon. Mármint, vettem ezeröté egy fűtőszálas, autós ülésbetétet, körbetekertem a felsőtestemen, rá a kabátot és bedugtam a szivargyujtó csatlakozóba. Az autósok meg csodálkoztak a hülye motoroson, aki mosolyog és fütyörészik a hóesésben. Azt nem tudták, hogy a sisakban szól a zene, a kabát alatt meg dől a meleg. Persze, az áramháztartásra oda kell figyelni.
-
#79335424
törölt tag
Sajnos, én nem tudtam gurulni, mert messze melózom a mocimtól. Viszont, ma végigjártam a sinsheimi járműtechnikai múzeumot. Úgy érzem, hogy leszakad a lábam, de megérte. Rengeteg csodát láttam. Ha vki a német hatoson túrázna, ki ne hagyja!
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz zeon.hu #59918 üzenetére
Hát nem. Voltam már a tengerészeti múzeumban Den Helder -ben, motormúzeumban Guadalest -ben, a hercegi járműmúzeumban Monaco -ban, a Ferrarinál Maranelloban, meg még sok helyen, de ez valami egészen más léptékű hely. Még sohasem láttam élőben Duesenberget, világháború előtti Maybachot, SS100 -as Jaguar -t, vagy Hitler pácélozott, kabrió Mercijét. Gyári, 90ccm -es Simson Schwalbet, elektromos Simson -t, vagy 1920 -as évekbeli, 46 ezer ccm -es versenyautót. Arról nem is szólva, hogy megnéztem egy Concorde pilótafülkéjét és pár perc múlva átsétáltam egy TU144 -be. Tényleg talicskán tolja az ember az állát a látványtól. Ilyenkor örül az ember annak, hogy kamionos.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz zeon.hu #59924 üzenetére
Ne is mondd! Gondoltam, veszek egy modellt. De mindenhol csak "Jax Tellereset" lehet kapni. Vicc ez a "SOA -láz". OK, hogy elég valósághű, hiszen egy valós klub adta a hitelességhez szükséges infó hátteret, de akkor is csak egy kitalált story, egy kitalált klubról.
Egy motor úgy állhat, hogy elég vadra sikerült és manapság minden vizsgabiztos hátast dob tőle. De, sztem Te pontosan ismered ezt a témakört.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz zeon.hu #59926 üzenetére
Megy az motor rendszámmal is. Tudom, mert ismertem olyat és mentem is vele (szintén 2000 -es busz motor). Csak, az rendszámos trike -ként jött be az országba.
A HD -ról fölösleges lenne képet linkelni. 2-1 sportdob, fejidom, olajhűtő, előretolt lábtartó, Dyna ülés (a gyári, Dyna Sport ülés hátsó traktusa egy válóok és elöl is elég fapad). Ennyi a látható extra, egyébként tök gyári. A GSX -ről meg hirtelen csak ezzel tudok szolgálni, de legalább tudod, hogy hol találsz róla több képet.
[ Szerkesztve ]
-
-
#79335424
törölt tag
válasz Topiccsendőr #59959 üzenetére
Továbbá a köbcentin és a hengerelrendezésen is múlik a használódás. Minél nagyobb köbcentis a blokk, anmál kevesebbet forog ugyanannál a tempónál. Nem mindegy, hogy a 100 ezer Km alatt hányszor fordult körbe a főtengely és vele az egész miskulancia. Továbbá, egy overdrive -os túramotor is más, mint egy azonos hengerűrtartalmú sportmotor. Nekem most 70 ezer van a HD -ban. Vagyis, be van járatva. Ugyanez a 70 egy 400 -as digórakétában.... háááát....
-
#79335424
törölt tag
válasz zsolt19900 #59982 üzenetére
Az enyémen hegesztve van az egyik tükörszár, picit görbe a kormány és van egy horpadás a tankon. Ha el akarnám adni, akkor soha nem hinné el a leendő vevő, hogy nem estem el a motorral, hanem átborult a szerelőállványon és "fejjel lefelé" landolt. Pedig, ez az igazság.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz zsolt19900 #59992 üzenetére
Bótban vettem. Ha az első tulaj nem tud nyilatkozni egy sérülésről, az már tényleg nagyon gyanús.
-
#79335424
törölt tag
A fékerő attól változik, hogy a teljes áttétel lejut a munkahengerbe. Nincs tágulási veszteség a fékcsööveknél. Minél öregebb egy gumi fékcső, annál nagyobb a veszteség. Nem véletlenül írják bele a gumi fékcsövekbe a gyátási év/hónapot. Öreg motornál mindenképpen érdemes lecserélni a fékcsöveket és akkor már inkább legyen stahlflex.
-
#79335424
törölt tag
válasz zsolt19900 #60162 üzenetére
A HD -hoz van egy kis fejidom, az nagyon jól ki van találva ...nekem. Ha kicsit bebújtam mögé, akkor tök jól védett. De, le kellett cserélnem, mert a szöszi kiakadt tőle. Ami szelet átcsapott a fejem fölött, az mind ott kavargott nála és rázta a buciját. Tudom, hogy egy motor egyszemélyes, csak a szöszivel ezt nem lehet megértetni. Egyszerűbb volt fejidomot cserélni.
-
#79335424
törölt tag
válasz V.Stryker #60233 üzenetére
Csak azért kérdezem, mert ha igen, akkor arra oda kell figyelni. Kényes pont. Valamint, csak helyzetjelzőn és világításon van rendes töltés. Tehát, ha vki úgy akarja kompenzálni a GPS, markolatfűtés, grillsütő, stb. fogyasztását, hogy lekapcsolja a világítást, az pórul jár és nem csak azért, mert lopakodót csinál magából.
-
#79335424
törölt tag
válasz Topiccsendőr #60258 üzenetére
Suzuki specialitás a régi GS, GSX -eken. A világításkapcsolós (európai piacra gyártott) modelleken a kapcsoló nulla állása megszakítja a generátor egyik fázisának az áramkörét.
bogyo112:
A féklámpa és esetleg még az indexek ledesítésével tudsz még nyerni delejt. Csak nem azt a kínaipiacos ledet kell venni, aminek csak a tetején van led. Olyan kell, ami az oldalán is világít, hogy a foncsor tudja teríteni.V.Stryker:
Az összterhelés szempontjából mindegy, hogy hova kötöd. Ha a generátor feszültsége meghaladja az akkuét, onnantól mindenképpen a generátort, vagyis a motor elektromos rendszerét terheled vele. Ha közvetlenül 15 -re (gyujtáskapcsoló utáni +) kötöd, akkor is ugyanazt az áramforrást terheled vele. -
#79335424
törölt tag
válasz V.Stryker #60274 üzenetére
Két áramforrásod van. Járó motornál az egyiket terheli, leállított motornál (gyújtáson) meg a másikat. Ez független a bekötéstől. A 13,7-14,2 -es töltőfeszültség az elektromos rendszer minden +/- pontja között megjelenik, nem csak az akkunál. Ha az akku névleges feszültsége ettől alacsonyabb (12V), akkor semmilyen fogyasztót sem tud árammal ellátni. Ez ecccerű fizika, nem kell hozzá autóvilles végzettség. De, ha kéne, akkor is illene tudnom, mivel ez a tanult szakmám.
-
#79335424
törölt tag
válasz Topiccsendőr #60281 üzenetére
Ennyire azért nem ritka. Pl. a CBX 1000 is gerjesztőtekercses. Amikor elszállt a fesszabályzóm, akkor egy Ladához utángyártott, elektronikus fesszabályzóra cseréltem (szerencsére a diódahíd külön egység volt).
Valahol megvan még a GSX szervízkönyvem. Majd előtúrom és megnézem, hogy pontosan hogy van megoldva.
Azt is el tudom képzelni, hogy ez vmi típushiba orvoslásából indult. A Japán piacos motorokon sincs világításkapcsoló. Terveztek, méreteztek, teszteltek és minden rendben volt. Aztán, egy mediterrán, európai országban elkezdtek hullani a fesszabályzók. Hoppá!
Persze, ez csak egy elmélet. -
#79335424
törölt tag
válasz polimorf #60330 üzenetére
Ez tényleg bosszantó. Anno, a német Motorrad csinált vele egy 100.000 -es tesztet, aztán szétborították. Az eredmény:
-Hiba nem volt.
-Típushiba nincs.
-Kopás nem mérhető.
Nagyon eltalált vas. Ismerősi körben is van. Komoly távokat megy vele az ember és nagyon elégedett vele. -
#79335424
törölt tag
-
#79335424
törölt tag
válasz zoltanz #60348 üzenetére
No igen. Csak ez egy kuriózumnál aránytalanul zsebbenyúlós. 100 helyen csapágyazott főtengely, 6 dugattyú, 18 gyűrű, 2 vezérműlánc, 4 vezérműtengely, 24 szelep, stb. De mindez még kevés, mert a japánoknál nem szokás perselyt használni a vezérműtengelyeknél. Az alumíniumban forognak. Ha a rossz kenés miatt berágódik, akkor mehet a kukába a hengerfej is.
-
#79335424
törölt tag
válasz Topiccsendőr #60353 üzenetére
Ne gondold! Az egyértelműen az elhanyagolás miatt történt. Én sok évig használtam. Nem tudom, hogy mennyi lehetett benne a valós kilóméter, amikor vettem. Nem is érdekelt. 21 éves voltam, 1990 -et írtunk és egy 250 -es ETZ -m volt, amikor megmutatták. Onnantól semmi sem érdekelt, csak az, hogy az enyém lehessen. Aztán 60 ezret raktam bele. Aki nem ment ilyennel, az nem tudja elképzelni a különbséget egy négyhengereshez képest. Olyan síma járást nem tud egy négyhengeres. A karakterisztikája meg olyan, mint egy mozdonyé. 5. -ben le lehetett lassítani annyira, hogy nullára esett a sebességmérő és onnan rángatás nélkül visszagyorsult. Emellett a váltó, a kuplung és minden egyéb a blokkban, olyan igazi "Hondás" volt. Mint egy fínom műszer, egy svájci óra. A hatalmas hibája ugyanaz volt, mint a korabeli társaié. Váz, futómű, fékek. Rettenetesen alulméretezettek voltak a motor súlyához és teljesítményéhez. Na, meg a 6 Keihin. 120 -ig még valahogy viselhető volt. Onnantól már rutin, bátorság és benzinkút kellett hozzá. Igazi "férfias" motor.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz Topiccsendőr #60362 üzenetére
Igen, a használat módját illetően biztosan különböznek az elképzeléseink. Én nem akkor lettem szerelmes a CBX1000 -be, amikor abban a garázsban megláttam azt a gyári kinézetűt. Ez az álom még a 80 -as évek végén kezdődött. Akkor, amikor egy AME katalógusban megláttam ezt:
Bocs a képminőségért! Egy majdnem 30 éves katalógusból fotóztam.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz Czimby #60384 üzenetére
Azok a jó kis spirál cellások! Nálunk, a társaságban régebben népszerűek voltak az állólámpás mercik (W114, 115). Azokban használtunk ilyeneket. Télen is símán indították az öreg olajkályhákat. A Hungexpon volt egy bemutató. Ha nem a saját szememmel látom, akkor nem hiszem el. Az ember rákapcsolt a spirálcellásra egy combos terhelésmérőt, majd az oldalára fordította az akkut és kalapáccsal átütött rajta egy 200 -as szöget. A terhelésmérőn meg se rezzent a mutató.
Szerencsére nekem kis autóm van, nem kell bele nagy akku. Amikor szezon közben meghalt a motoromban a generátor, akkor az autóm akkuját beraktam a tanktáskába, párhuzamosan bekötöttem, mellé raktam egy töltőt és símán lenyomtam így a szezont. Ráérek most, télen foglalkozni vele. -
#79335424
törölt tag
válasz #43301120 #60395 üzenetére
Sokat jártam Olaszországban, Spanyolország pedig a második otthonom, mivel a szöszim már 5 éve ott él. Imádok ott lenni, nagyon kedvelem az ottani népet. Viszont a munkához való hozzáállásuk... na, azzal a mentalitással nem lehet járművet gyártani. Lásd a Mercedes Vito esetét!
-
#79335424
törölt tag
válasz Topiccsendőr #60397 üzenetére
Persze! Sztem a hsz. -em stílusából is érezhető, hogy nem kell minden betüjét véresen komolyan venni. De azért...
-
#79335424
törölt tag
válasz asvald #60500 üzenetére
Sajnos, én nem halogathatom tovább az akkucserét. Ez nem bír ki még egy szezont. Csak sajnos, a forgalmazók mind alkimistának képzelik magukat. Úgy mérik az ólmot, mintha már arany lenne. Amerikában 130 Dollár, Németországban már 210 Euro, a hazai bótban pedig meg sem merem kérdezni.
-
#79335424
törölt tag
válasz polimorf #60507 üzenetére
Egészen pontosan ILYET (2003 -as Dyna Super Glide Sport). Általános vélemény és saját tapasztalat is, hogy HD -hoz akkumulátorból és bordásszíjból nem szabad utángyártottat venni. Láttam már érdekes jelenségeket utángyártott akkukkal. Haverom bepróbálkozott egy Yuasa -val. Egyik indításnál konkrétan kirobbant az akku oldala. A HD -kban nincs dekompresszor, mint a japánokban, az önindító "izomból" forgatja át a dugattyút a sűrítés ütemen. A gyári akku viszont tudhat valamit, mert ennek ellenére sokáig bírja.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz polimorf #60509 üzenetére
Köszi! Ezt most általánosságra vonatkozóan írom, nehogy magadra értsd! Sajnos, kering egy pár tévhit a HD -kkal kapcsolatban.
-A gyári alkatrész egy japánhoz is drága. Megnéztem, hogy mennyibe kerülne egy hasonló képességű (18AH körüli) Yuasa akku, ha nem motortípus alapján keresem. Kb. 30 ropi. Ehhez képest, a HD gyári akku 130 Dolláros kisker alapárát egyáltalán nem tartom elborultnak. Az az erős, hogy ebből 200 Euro fölötti ár lesz. Nyilván nem fogom ennyiért megvenni, hanem privát vonalon behozatom Amerikából. Összességében és hosszútávon viszont egy HD -t olcsóbb fenntartani, mint egy azonos kategóriájú Japán vasat.
-Nem minden HD tulaj gazdag és/vagy beképzelt, magamutogató bunkó. De, szerencsére, a HD -sok között bőven vannak ilyenek. Az ilyen megveszi a motort és aztán a felét kicseréli az extrakatalógusokból összeszedett minekekre. Így jut a magamfajta olcsón, vadiúj, vagy alig használt, gyári cuccokhoz.
-Alapvetően a HD nem egy megbízhatatlan, olajokádó szarkupac. Csak, sok a gányolt, vagy mindegycsakolcsólegyen címszóval behozott példány.
-Nem minden HD motorozhatatlan, csingilingikkel teleaggatot krómhegy. Pl. Az enyém sztem kinézetre nem sokban különbözik egy V2 -es japán naked -től és kifejezetten jól motorozható. Előtte egy 99 -es, 1500 -as Intruderem volt. Az egy katasztrófa volt a HD -mhoz képest. -
#79335424
törölt tag
Ez egy hiba következménye. Sajnos, hagytam, hogy a többiek hozzászokjanak ahhoz, hogy egy közös gurulásnál nálam "úgyis van minden szerszám". Így, ez már automatikussá vált. Abban a táskában, egy vízhatlan csomagban, azok a szerszámok vannak, amik "soha nem kellenek", de akkor viszont nagyon. Legalábbis remélem, hogy vízhatlan, mert nem emlékszem arra, hogy mikor nyitottam ki utóljára.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
Nem feltétlenül. Csak keresgéltem, hogy ha valami erősebb, különlegesebb vasra vágynék, akkor mi lehetne az irány. Persze, nem ilyen tucatra gondolok, mint egy GSXR, hanem vmi igazán ütősre. Mondjuk egy Bosshoss -ra (esetleg kompresszorral), vagy egy MTT Y2K -ra. E keresgélés közben akadtam erre a Kawa képre. Nem tűnik barkácsnak. Olyan, mintha gyári lenne. Azt hittem, hogy ismerem a típust, még a Z1000 turbo story -jának is utánajártam. De, erről a V8 -asró sohasem hallottam és a neten sem találni róla sok infót.
-
#79335424
törölt tag
válasz Archer #60568 üzenetére
Ez sem mai gyerek. 1974. Motoroztam elég sok változatával. A Z900 -asok is hasonló felépítésűek voltak. Fűzött kerék, ilyen féknyergek, hátul dobfék. Egyik sem nyerő megoldás. A Z1000 Z1R -en már öntött felni volt és három tárcsa. Viszont, ugyanilyen telók és lengővilla. Mai szemmel borzalmasan gyenge. Egy V8 -hoz meg pláne. De, aki ilyennel tud motorozni, azt kevésbé éri meglepetés. A megingó, kitörni akaró motor nekünk természetes velejárója volt a kanyarodásnak. Ezekhez a motorokhoz képest egy mai gép úgy fordul, mint a villamos.
-
#79335424
törölt tag
válasz #79335424 #60562 üzenetére
Most látom, hogy lehet ezt még licitálni. Kawasaki Z2300 V12. Mégis házibarkácsok ezek a sokhengeresek. Ahhoz képest elég jól össze vannak rakva.
-
#79335424
törölt tag
válasz zeon.hu #60572 üzenetére
A 80 -as évek közepén motorozott velünk egy Töki nevű srác. Épített egy döbbenetes, négyhengeres P20 -at. Olyan megoldások voltak benne, amiket még ma is megcsodálnának. Valami mágneses gyűrűje volt, azt kellett a kormány végéhez tartani. Ez volt a gyújtáskapcsoló. Villanymotor húzta fel sztenderre a motort. Csodálatos gép volt. Sajnos, nem tudom, hogy mi lett Tökivel, meg a motorjával.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal