- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Proxmox VE
- Mozilla Thunderbird
- Crypto Trade
- Pokémon-tolvajnak mondják, beperelték a fejlesztőt
- Mobilinternet
- Bevált az AI, egy nagy cégnél sorra váltják le az embereket
- Windows 11
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
nagyúr
válasz JoinR #131301 üzenetére
Felsorolom hogy az 1 év és 4.000km alatt mit produkált a szalon motor.
- Első 10km-en 2 személlyel teljesen elment belőle az erő, de egy személlyel jó volt. Vissza a márkaszervizbe, kiderült, hogy ki volt dörzsölődve valami kábel és két személlyel valami pont összeért aminek nem kellett volna
- Első pár 1000 km-en borzalmas csattogást produkált a lánc környékéről. 3x volt márkaszervizben, nem tudták megoldani, azt mondták ez kínai motor, ez ilyen. Végül fater rájött, hogy a láncvezető egy kemény műanyag darabból volt és ahhoz verődik a lánc hangosan. Levettük, utána elhalkult.
- Szintén nem sokkal bejáratás után elkezdett meleg motorral random leállni. Néha elment belőle az erő is. Többször volt márkaszervizbe, első körben elállították a szelephézagot, merthogy biztosan az a baj. Mentünk átvenni és az elállított szelephézag miatt (azt hiszem nagyobbra vették mint a gyári érték) olyan hangja volt mint valami traktornak, de szerencsénk volt, mert még a szerviz elött leállt magától és nem kellett elhozni. Végül garanciális hengerfej csere lett belőle. Ezután azt hittük jó, mert egy darabig nem csinálta, de pár 100 km után újra előjött és nem találtunk rá megoldást
- 4.000 km körül tűnt fel, hogy a kuplunggal sincs valami rendben, mert váltás után, miután kiengedted a kuplungot egy kis késéssel ránt egyet a motor. Baromi idegesítő. Ha nagyon-nagyon finoman és lassan engeded ki a kuplungot akkor nem csinálja, de akkor olyan tempóval tudod használni a motort, hogy még Marika néni is lehagy a kis motoros bevásárlókocsijával.Nem vált be.
El is adtuk, 1 évesen, ~4e km-el.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
válasz #31733248 #131299 üzenetére
Itt egy kicsit félreértesz szerintem...
A p+r parkolókat maximálisan támogatom. Sőt. Inkább építenének azt mint... A fórumtárs problémájára viszont ezek nem jelentenek megoldást, hiszen a p+r nem a helyi lakosok 3-4-5 autójának közép/hosszútávú parkolási gondjait akarja megoldani, hanem nevéből eredően az ingázók számára nyújthat egy csábító alternatívát.
A harmadik kerületben p+r-t nyilván leginkább a békásmegyer felől érkezőknek lehet északon építeni vagy nyugaton a 10-es mellett Üröm magasságában. Ezek tökre rendben vannak, és valóban kéne, sőt. A Flórián tér alá viszont rohadtul szar ötlet.
"A dugódíj pedig soha nem volt uniós előírás, a 4-es metró támogatásából kell egy részt visszafizetni, ha nem lesz."
Tehát nem eu előírás, mert az eu mondta hogy ha nem vezetjük be akkor kvázi büntetést kell fizessünk... Hmm valóban nem hangzik előírásnak, az autógyártók co kvótája is csak egy amolyan iránymutatás akkor, egy baráti kérés, egy gentlemen's agreement
"De még az sincs meghatározva, hogy mekkora területet öleljen fel és mennyibe kerüljön."
Szerintem nem sávos, megfizethető, átlátható rendszert fogjuk alkalmazni ha egyszer mégis meglépik Egy darabig ettől nem kell félni nyilván, mert a jelenlegi ellenzék egy esetleges sikeres választás után nem csinálhat ilyen népszerűtlen dolgot, a jelenlegi hatalom pedig szereti az ikonikus, 1988-ban született N.W.A számot játszani, csak nem Police-al, hanem Brüsszel -
nagyúr
válasz Topiccsendőr #131308 üzenetére
A lánc többször volt állítva, mert a gyári keewayes vacak nyúlt mint a pics@. Egy ilyen kis műanyag darabról van szó egyébként, keeway csoportba másnál is előjött ez a probléma, ők annyit csináltak hogy erre a műanyag darabra húztak egy gumit, és úgy már hiába ért hozzá a lánc, nem volt csattogó hangja.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Topiccsendőr #131310 üzenetére
bocsi, lehet én nem vagyok tisztában a fogalmakkal
a képen látható 2 luk, oda közé volt becsavarozva egy görgő, fingom sincs pontosan miért, de menet közben hozzá ért a lánc és csattogott
"akkor elegge idopazarlas ezzel barmit csinalni."
hát figyu, ha neked kellett volna úgy használni, hogy menet közben olyan hangja volt mintha egy fazékban ráznának egy kupac csavart, akkor szerintem te is csináltál volna vele valamit
[ Szerkesztve ]
-
JDMKid
tag
válasz csongi #131296 üzenetére
Van 1 millióból használt sor2, de az nem lesz olyan könnyed mint ez. Azt már nem lehet csak úgy ide-oda csapkodni a forgalomban. Szerintem ebben pont az a jó, h a 125-ös robogók könnyedségét adja, egy kicsit több krafttal, meg nagy kerékkel.
A szélvédelmet hiányolom róla én is. (Nyilván a célpiacokon az nem lényeg.)Buy the Rolex to impress others, the Grand Seiko to impress yourself.
-
GalaHU
őstag
válasz vendingo #131297 üzenetére
1,1-ért már zsír új Nullkilométeres PCX-et kapsz, kulcs nélküli indítással, gyári dobozzal, és tényleges 2,1-es fogyasztással. 100 feletti súlyomat és 190-es magasságomat gond nélkül furikázta, autópálya alatt bárhol megállja a helyét.
100x inkább az, mint ez a csettegő...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
bacus
őstag
válasz #56573440 #131307 üzenetére
1992-ben voltam Párizsban, emlékeim szerint tele van mélygarázzsal, mindenhol meg tudtam állni !
Az, hogy ezek a garázsok forgalmat generálnak, ezzel nem tudok egyet érteni, mert ha az a helyi lakosoknak ingyenes, akkor nem az utcán tartanák az autóikat, hanem levinnék oda, mert fedett, mert meleg van, nem lopják el, nem rongálják meg, stb.
Ebben a pillanatban a felszínen is lenne rengeteg hely, azaz máris lehetne parkolni a nem helyieknek, ami csökkentené a most parkoló helyért keringők számát !Akinek pénze van vagy autóval akar menni, vagy csak muszáj neki, az mindegy mibe kerül autóval fog menni. A helyi lakosok jogainak meg igenis nagy mértékű csorbítása ez, hogy NEM lehet ugyanolyan feltételekkel autójuk. Elköltözni nem tudnak, így ez elég fura mikor megkapom, hogy menj lakj Gárdonyba, onnan is sokan feljárnak, és ott már kapsz a lakásodért akár házat is. Én se javasoltam még senkinek, hogy adja el a házát, mert azért már kap egy belvárosi lakást és akkor akár gyalog is tud színházba menni.
Az is szerintem egy teljesen jogos igény, hogy az ember a lakhelyéhez relatíve közel szeretné tárolni az autóját, mégis csak egy használati tárgyról beszélünk, a menj el valahova ne úgy kezdődjön, hogy először vonatra szállsz a csomagokkal kimész Budaörsre és onnan tudsz tovább menni saját autóval.Sok esetben lehetne megoldás fedett autó telepek létesítése is, mert pl nem lehet veterán autóm sem, sem egyéb hobbi autóm, lakó autóm, stb, amit évente 2x vennék elő, mert gondot jelent a tárolása. Erre is láttam megoldást pl olasz tengerpartok közelében vannak lakó kocsi telepek, ahol ott hagyhatod egy napi díjazású telepen a lakó kocsid, nem kell minden évben pl. Svédországból lehúznod a lakókocsit. Ennek a tárolási díja kb megegyezett azzal, mintha hazahúztad volna meg vissza.
Én 88 óta vezetek, nem az enyém a legrégebbi jogosítvány, de már én is sokszorosan kifizettem a benzin árában az autópálya fejlesztéseket, most mégis megint kifizetem matrica formájában. Ugyanez van a parkolással is, mióta bevezették a helyzet nem javult, csak már fizetünk érte, rengeteg helyet megszüntettek (felfestéssel, táblával, oszlopokkal/korlátokkal), csak a 3. kerületben a lakásom közvetlen környezetében kb 200 db parkoló helyet számoltak fel, az irodámnál a ház előtti parkolás megszűnt, kiszélesítették a járdát, majd felfestettek egy kerékpár sávot annak a 3 bringásnak, aki évente ott elkerékpározik, korlátokat szereltek fel a másik oldalon, így az addig ferdén a járdára álló autókat már csak fél kerékkel párhuzamosan engedik fel a járdára (a járda itt vagy 4 m széles volt !!), ezzel itt is elvettek több száz parkoló helyet.
Szerintem az egész parkolási hozzá állás nem normális, ahol lehetőség van, ott parkoló helyeket kell teremteni, ahol nincs ott a 30 éve beígért föld alatti mélygarázsokat kellett volna megépíteni. (metrót is tudtak építeni, mélygarázst is meg tudták volna oldani.) Lehet a belvárosban is némely lakó ház elbontásával, illetve az ottani üres (régen parkolónak használt) telkeket is kifejezetten egy emeletes parkoló háznak kellett volna építeni, nem pedig további lakásokat tovább rontva a parkolási helyzetet.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
válasz tboy93 #131311 üzenetére
Amit meg mondani akartam, hogy gorogo nem veletlen van ott. Endurokon ez megszokott dolog. Lehet sporolasbol egy sima muanyag huvely egy vas csapon, ezt le lehet cserelni csapagyazott gumigorgore (egy ilyen motor eseteben veletlenul sem koltenek egy fityinget ra, plane nem uj allapotaban) de ez megakadalyozza hogy a lanc bizonyos allapotaban beleverjen valamibe. Szoval ez, hogy gondol egyet vki es kiveszi onnan, mert zavarja a fulet, az ne haragudj, de nagyon paraszt :D
pont ugyanaz az eset, amikor vmi csattog, erre visszabb veszi a szelephezagot, mert attol megnyugszik a lelke. Holott az a legkarosabb dolog.
Azt hittem a lancvezrto sint vettetek le, ami meg brutalisabb lett volna, ezt nem ertettem.
De szerencsere majd valaki masnal fog valamit okozni :DExplosión de dos tiempos
-
nagyúr
válasz Topiccsendőr #131317 üzenetére
"De szerencsere majd valaki masnal fog valamit okozni :D"
szerencsére a helyette vásárolt intruder legalább szép csendes jószág, műszakilag pöpec
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Topiccsendőr #131319 üzenetére
vagy hondát kell venni.
annak csak akkor volt szar hangja amikor megborítottam
-
Somatom
veterán
-
#14787072
törölt tag
válasz Topiccsendőr #131319 üzenetére
Csikós Zsolt írta még a TC-n, hogy a mai átlagembernek megváltás lesz az elektromos autó, mert a nagy részét úgysem érdekli/nem tudja, "mi hajcsa" vagy mit kell karbantartani egy autón. A legtöbb emberen már egy olajszintellenőrzés is kifog.....
Itt is van:
-
#56573440
törölt tag
válasz bacus #131316 üzenetére
"1992-ben voltam Párizsban, emlékeim szerint tele van mélygarázzsal, mindenhol meg tudtam állni !"
Régen meg lovaskocsival jártak. Halkan jegyezném meg, hogy talán Párizs pont az a hely jelenleg, ami az elmúlt időszakban a legdurvábban bszott oda a kocsinak, és még ennél is jobban bekeményítenek. Rengeteg kerékpársávot csináltak utakból, és a gyalogosoknak is csurrant nem kevés. Hovatovább talán 22-ig van ütemezve, hogy a belső 4 kerületből úgy kompletten kitiltanak minden autót ami nem bentlakóé, és nem árult szállít vagy mozgássérült. Nem hogy parkolni nem lehet, behajtani se, pénzért se, sehogysenem. Tökéletes példa arra, hogy ami régen jó volt mert kényelmes volt, az mára hova jutott, és nem a zöldek, hanem az egyáltalán élhető várost akarók miatt bizony van akinek fáj.
Ott is pont ugyanaz a terv ami az európai nagyvárásokok jelentős részénél. Tudom hogy nem tetszik és a te jogaid, ettől még ez van, te vágyakról beszélsz én tényekről.
"metrót is tudtak építeni, mélygarázst is meg tudták volna oldani"
Az a baj hogy nem érted mert csak magadat nézed meg hogy régen minden milyen jó volt. Ha neked lehet bent 3 kocsid, szerinted hány családnak lesz még? Azokkal ugyanazokon az utakon fognak közlekedni amin most se lehet, szerinted mi lesz annak a vége? Még nagyobb dugó? Az biztos nem hiszen az butaság lenne, a több kocsi soha nem csinál olyat..."ahol lehetőség van, ott parkoló helyeket kell teremteni"
Az ötletet teljesen adom egyébként mert nekem igazából nullszaldós a buli, egyáltalán nem járok arra ha tehetem, és általában tehetem. Gyalogosokat beszántani, a három kerékpárost fejbelőni, parkolókat létesíteni. Azok is megtelnek majd ahogy a parkolók a világon mindenhol mindig ezt teszik, és eljön a kánaán, már az úton közlekedők is parkolójegyet vehetnek majd, mert amikor elindul a nép, akkor bizony kvára senki nem megy sehova se. Haver londonban özemszerűen 20-30 percet számol arra, hogy a mélygarázsból feljusson az utcára reggel, mert az utca amire kihajt áll, mert az utca amibe belefut az is, mert utána is áll mindenki. Ő meg a mélygarázsban a rámpán hallgatja a pánik módban működő szellőztető ventik ordítását, és szívja a friss levegőt. Mondjuk inkább csak múltidőben, mert júniustól 20-30 perc alatt egy elektromos bicóval bejár melóba, eladta a kocsit, és igazából pont leszarja.Motorozni egyébként is jobb mint autózni, úgyhogy
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz #56573440 #131324 üzenetére
Pont most mentem egy Angyalfold - Telki - Angyalfold kort. Haromnegyed 1-kor indultam tehat nem a legdurvabb meg. Autoval Google Maps 1.5 orat hazudott. A valosag valahol 2-2.5 ora kozott lehetett. Az utvonalon nem nagyon van turas, tehat az nem jatszik. Motorral kb 50 perc alatt jartam meg oda-vissza ugy, hogy sorok kozott csak csorogtam es nem nagyon huztam el a szarvat kemenyen sehol. Egyszeruen tul sok az auto. Erre a tavra bicaj nem opcio. Motor, de meg inkabb valami keskeny robogo a legjobb. Igaz valosagban sorok kozott azzal sem mennek jobban, cserebe varoson kivul nem haladna ugy.
Egyre jobban meregetem a tarolot, hogy beferne-e valami utos-vagos 250+-os motor/robogo utni-vagni telen is pluszban. -
vendingo
veterán
válasz GalaHU #131313 üzenetére
Mit tud stabil utazóban? Most, hogy nézegetem nem is rossz alternatíva, de a sym + ereje is kecsegtető, azzal lehetne menni stabil 90-100-at. Illetve mennyi időnként kell szervizelni, és az mennyibe kerül?
Egyszer béreltem egyet madeiran, de ott annyi hegy volt, hogy nem lehetett sokkal menni a hegyek miatt, illetve fék se nagyon fogott, volt, hogy lábbal is fékeznem kellett a lejtőn, mert megfőztem az amúgy is kopott fékeket.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vlevi
nagyúr
válasz #56573440 #131324 üzenetére
"Tökéletes példa arra, hogy ami régen jó volt mert kényelmes volt, az mára hova jutott"
Kis mellékszál a dologhoz, hogy Hollandiában azért kerékpározik mindenki, mert a Hollandok valamikor jó régen már érezték, hogy, ha itt mindenkinek autója lesz, akkor az országban meg nem lehet majd mozdulni a parkoló autóktól.
Ezért nyomták ezerrel a bickilizés, és egyéb, nem autós közlekedési formák reklámozását.
Nézz meg egy holland városi felvételt. És képzeld el ugyanazt az ember mennyiséget úgy, hogy bicikli helyett akárcsak robogót képzelsz oda. Hát még, milyen lenne, ha mindegyik biciklis helyett X7, Q7, vagy Landrover menne az utcán...Persze, Hollandia speciális eset, mert nincsenek emelkedők, és a tenger közelsége miatt télen sincs túl hideg a bicajozáshoz. Próbálná ki ugyanezt télen a budai oldalon
-
#56573440
törölt tag
válasz vlevi #131327 üzenetére
ja voltam Amszterdamban egy párszor, mindig megdöbbentem hogy még a belső kerületeken kívül jóval sem volt reggel igazán számottevő forgalom amikor mentünk befele a képzésre. Cserébe valami obszcén mennyiségű, jellemzően filléres bicón tekertek tömegek... Nyilván ott se boldog ettől mindenki, tuti egy részük azért reggelente anyázik egyet néha, dehát ha nem tud bemenni mert nem tud, villamossal meg busszal nem akar, akkor valahogy azért meg kell oldani.
Xero: Tegnap anyóst dobtam ki csak kökire 6-kor, pesterzsébetről, normál esetben max 10 perc. 20 percnél már néztem hogy a vonatot eléri e, vagy induljak a nullás fele és elviszem haza, mert ez így botrány. Pedig ez vastagon kint van már a városból, nincs nagy lezárás, nincs sok baleset. Aztán 28 percet futottam végül úgy, hogy tökönpaszuplyon üzemmódban lakópihenő övezeten át meg társai... Vicc
[ Szerkesztve ]
-
GTVili
tag
válasz Topiccsendőr #131315 üzenetére
.... legalább tudod, ha nem zörög... akkor valami elromlott....
-
nagyúr
-
Topiccsendőr
addikt
válasz #14787072 #131323 üzenetére
Ez rengeteg. Ezt en el nem olvasom. :D
Nem hiszem, hogy ugyanarra gondoltunk.
Inkabb arra ertem, amikor a hetkoznapi jaro-kelo kenyesztetni akarja a jarmuvet, es minden biszbaszt feleslegesen megvesz-cserel, mert cicereg, meg hangja van valaminek.
Penz-ido kidobas. Ez az un. lélekmelengető szerelés. Ez a jarmukarbantartas homeopatiaja.
Kicsereled, amit nem kell, beallitod, amit nem kell, es megnyugszol. Most megint jo lesz 30 evig.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
zgospel
őstag
válasz #14787072 #131323 üzenetére
Én nekem tutira nagy megváltás lesz, és alig várom hogy megfizethető legyen számomra is.
Folyamatos nyűg és felesleges pazarlás ez a rengeteg szerviz amit a jelenlegiek igényelnek, ahhoz képest amit egy jó elektromos tud. Néhány ember biztos élvezi, hogy nyitogatja a motorháztetőt, matat benne, ilyesmi, de a legtöbb ember nem, sőt.
Én is utálom, hogy rendszeresen kell nézegetnem a folyadékszinteket, lapozgatom a szervizkönyvet hogy épp mi következik, most épp ott szivárog az olaj, most épp ez szart be, jövő hónapban majd az fog. Be akarok ülni és eljutni a célhoz, számomra ennyi egy közlekedési eszköz rendeltetése.
Az elektromost nem kell melegíteni, nem kell visszahűteni a turbót, beülsz és egyből hűt-fűt, egyből megy mint egy dodgem. A felhasználói hibák nagyon nagy részét nem is lehet vele elkövetni. Hány ember pihenteti a kezét a kéziváltón? Hány ember padlózik úgy, hogy még szinte teker az önindító? Hány ember áll a kuplungon percekig? Hány ember nyekteti 1100-as fordulatról az autóját? Hány ember jár dízellel napi pár km-t, mert az keveset fogyaszt? És még sorolhatnánk.Gondolj bele, hogy mi lenne, ha a telefonodat vagy laptopodat időszakosan kellene kötelezően szervizelni? Mondjuk kiadná a Microsoft, hogy félévente kötelező a Windowst újratelepíteni. Szakszervizben, különben ugrik a gari. Vagy az internet kapcsolatod már azért nem tudná a jó átviteli sebességeket, mert 5 éves a router és "sok benne a kilométer". Vagy a lakásban a gázkazánban cserélj valamit adott időközönként.
Elképzelhetetlen. Nonszensz.
Elvárás, hogy adott tárgyak mindig működnek, és nem kell hozzányúlni.Mégis mitől más egy autó? Miért más az emberek igénye egy közlekedési eszköznél?
A hobbi az persze teljesen más.
Nekem a motor az hobbi: a hang, a durrogás, a karakter, a váltogatás nagyon fognak hiányozni ha elektromosra állnak át a motorgyárak is. De őszintén szólva a szervizelés hiányáért itt sem fogok egy könnycseppet sem elmorzsolni.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
bacus
őstag
válasz vlevi #131327 üzenetére
Tehát akkor a hollandoknál mélypont van az autó és motorkerékpár eladásoknál? Azt mondod, hogy ott csak minden 30-40. családnak van egyáltalán autója? Vagy van szinte minden családnak, de nem használja (minden nap) közlekedésre?
Még mindig azt mondom, hogy a TÁROLÁSSAL van a gond, nem a használattal. Szerintem ha egy családban 4 autó van, nem jelenti azt, hogy mind a 4 autó mindig minden nap használatban is van, sőt.
De mindegy, hogy én mit gondolok, ha ezt látja a kormány, önkormányzat, stb jónak, hogy kihasználatlan kerékpárutak kellenek, el kell lehetetleníteni a helyi (kis pénzű) lakosokat a több gépjármű birtoklásától, mert ez a jó út, ez a járható, akkor úgy is ez lesz. Kíváncsi leszek mit mondanak majd akkor, mikor már alig lesz autója a helyi lakosságnak, azért is egy vagyont fognak fizetni és még mindig pont ugyan olyan káosz lesz a parkolási helyzet, illetve még nagyobb a dugó?
Az új építésű lakásokhoz már mind építenek mélygarázst, sőt lakásonként többet is vásárolhatsz akár, csak a pénzed szab határt. Végül is ha megveszel egy 40 nm-es kecót egy 70 nm-es panel lakás árának 5x- éért, ne sajnáld már azt a kis plusz pénzt még a garázsra is..
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz zgospel #131335 üzenetére
"nem tudná a jó átviteli sebességeket, mert 5 éves a router"
Pedig bizony néha routert is kell cserélni, mert az 5 évvel ezelőttiek nem tudják azt a sebességet.Az elektromos autó majdnem minden szempontból jobb mint a belső égésű, kivéve, hogy nem fedi le az emberek nagy részének használati módját. Tökéletes a városi közlekedésben, de nem alkalmas az alkalmankénti nagyobb utakra. Pl nekünk a család egy része 270 km-re van, havonta 1x meg szoktuk látogatni őket, lemenni reggel, egy közös ebéd, kávé, majd haza.
Ezt jelen pillanatban lehet hogy a tesla pár modellje már tudja (feltéve, hogy kibírod 90-el az autópályán egy teherautó mögött), de a legtöbb még sokáig nem fogja tudni.Ráadásként az elektromos autózás még nagyon a kezdetén van, hol van még itt a tervezett avulás? Egyelőre azt szeretnék, hogy elterjedjen, nem lehet még olyat csinálni, hogy a vezérlés feladja a szolgálatot 50e km-nél, és kiírja, hogy azonnal keress fel egy márka szervizt ahol 2 mp alatt a számítógépre dugva átírják, hogy ok, voltál itt, kicsengetted a díjat, mehetsz tovább.
Az autó gyártásban a márkaszervizek jelentős hasznot hoznak, pont erről fognak lemondani?Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #131335 üzenetére
kisse eros hasonlat egy routerrel. :D
Egy jarmu joval bonyolultabb, mint egy router, es nem tamaszthatsz ugyanolyan kovetelmenyeket ket teljesen mas celra hasznalt targy kozott, de ertem mire gondolsz, csak ez eleg irrealis elvaras. Folyamatos nyugnek nem neveznem, egy normalis jarmunel. en 15 000 kmt megyek ket szerviz kozott, nem kell semmivel szenvednem. Ebbe is mar 100e kmt raktam, mindenfele nyug nelkul. Ez alapjaraton ketyeg, amig bemelegszik menet kozben is, addig elektromotort hasznalja, tehat a bemelegitessel sem kell foglalkoznom.
minel regebbi egy jarmu, annal tobb tudast igenyel a tulajdonostol, ami szerintem egyaltalan nem annyira baj. A baj az, ha ra van kenyszeritve az ilyen jarmure, es ez teher vkinek. Az uj jarmuveknel gariban van minden csinalva, es szakszerviz, neked arrol semmit nem kell tudnod, es amugy is tul bonyolultak mar. Az elektromos autonal sajnos nem fogod meguszni a nagyjat ennek, mert hutoviz ott is van, tehat vizpumpa, ami be szokott szarni pl a teslanal. Is. Es van fekfolyadek. Fekbetet, gumi, fektarcsa. Motorolaj az nincs. meg dugattyuk, meg henger, de ezeket a belsoegesunel sem csereled tul gyakran.
A te igenyeidre egy elektromos auto carsharing rendszerben a megoldas, amikor senki sem birtokolja, hanem csak beul egybe es megy vele, vagy viteti magat vele.Explosión de dos tiempos
-
#56573440
törölt tag
válasz bacus #131336 üzenetére
"el kell lehetetleníteni a helyi (kis pénzű) lakosokat a több gépjármű birtoklásától"
Vagy mert a városon belül a legnagyobb érték maga a terület, mert az kvára limitált, nem veszel csak úgy apróért még két zsák négyzetmétert, mert nincs az obiban. Te meg simán kb csak azért mert kispénzű vagy kapjál már kvázi ingyen 4 helyet, az vagy 50+ misi beruhazas jelenleg piaci áron de inkább sokkal több hogy bent tudd rohasztani számodra kényelmes helyen a jatszos kocsit meg a gyerek kocsiját, meg... Igen, szándékosan a 4+ autót vásárolni szándékozó szerencsétlen csórókkal akar kibszni az állam üzemszerűen, hogy kénytelenek legyenek motorra ülni es élvezni az életet. Még szerencse hogy ez nem velem történik, mert én Hágáig meg se állnék...
"Az új építésű lakásokhoz már mind építenek mélygarázst"
Jelenleg 1 hely/család limittel... Most emelik 1.5-re es lázadás van, hogy ez túl sok hely, ennyire nincs szükség... Ugye... -
#31733248
törölt tag
válasz bacus #131336 üzenetére
"Tehát akkor a hollandoknál mélypont van az autó és motorkerékpár eladásoknál? Azt mondod, hogy ott csak minden 30-40. családnak van egyáltalán autója?"
Dehogy, 2019-ben, még a Covid előtt 445 ezer új autót adtak el Hollandiában, tehát abban az évben minden 39. holland új autót kapott. Magyarországon minden 62. lakosra jutott egy új autóvásárlás, Németországban viszont 23 lakosonként jutott egy-egy új autó, szóval ők máshogy védik a környezetet.
"Az új építésű lakásokhoz már mind építenek mélygarázst, sőt lakásonként többet is vásárolhatsz akár, csak a pénzed szab határt."
Dehogy, úgy van ahogy blackrulz mondja: lakásonként egy garázsbeálló a felső limit. Mi szeptemberben veszünk át egy új belvárosi lakást, ami még a korábbi szabályozás alapján épült. Ott a kisebb lakásokhoz egy, a nagyobbakhoz két garázsbeállót építettek. Újat a házban 10+ millióért sem tudsz venni, mert senki nem adja el. Próbáltuk, nem megy.
"Végül is ha megveszel egy 40 nm-es kecót egy 70 nm-es panel lakás árának 5x- éért, ne sajnáld már azt a kis plusz pénzt még a garázsra is.."
Nincsenek ekkora különbségek. Az emlegetett házban 1.8-2 millió körül alakulnak a négyzetméterárak, a budapesti panellakásoké pedig 600 ezer körül van.
A világ egyébként abba az irányba, halad, hogy tényleg nem lesz a kispénzű családoknak autója, legalábbis a nagyvárosokban. Fizetni kell majd előbb-utóbb keményen a közterületi parkolásért, a városban történő közlekedésért is, a jelenlegi benzinárakra pedig 10 év múlva is könnyes nosztalgiával lehet visszagondolni, mert a hozzá kapcsolódó közterhek is brutálisan emelkedni fognak.
[ Szerkesztve ]
-
A Zéé
addikt
válasz #56573440 #131339 üzenetére
"Most emelik 1.5-re es lázadás van, hogy ez túl sok hely, ennyire nincs szükség... Ugye..."
Az a helyzet, hogy ha beruházói oldalról nézed, akkor tényleg nincs rá mindenhol ekkora igény új építésűeknél, vagy legalábbis ez a szám körzetenként nagyon eltérő tud lenni. Előző munkahelyemen 2 társasházat építettünk VIII kerületben a Rákóczi tér vonzáskörzetében, és mindig maradtak eladatlan parkolók. 23 lakáshoz 14 beálló volt (és fizetett a cég 9x2 millió helymegváltást), 11-et vettek meg lakók, 3 meg külsősnek. 30 lakásosnál 18 beálló volt, (amiből 12 parkológépesíthető, így papíron megvolt a kellő beállószám), és 3 eladatlan lakás + 5 pakolóhely volt, amikor eljöttem a cégtől. Szóval mindkét esetben a valós igény inkább 0,5 beálló/lakás volt, nem 1,5...
Most Zalaegerszegen építek társasházat a város egy külsőbb részén, ott 22 lakáshoz 22 fedett és 11 nyitott beálló van, ez most úgy tűnik nagyjából ki lesz használva, de még itt sincs még egyelőre annyi beálló eladva, mint amennyi lakás, szóval még itt sem értük el az 1 parkoló/lakás arányt.
.
Az a nagyobb baj, hogy több tízezer olyan régi épület van Bp-n belül, amihez 0 beálló/lakás van, hiába lenne a valós igény kb. 0,5 beálló/lakásra, az is iszonyat mennyiségű megoldatlan parkolóhely.Just a simple Lineman...
-
#31733248
törölt tag
válasz A Zéé #131342 üzenetére
Na jó de az a Nyócker, az egész kerületben csak a Corvin sétány környékén épültek olyan házak, amelyeket nem az olcsóságuk adott el. Igény amúgy ott is lenne rá, a kereslet viszont kicsi (pénz hiányában). Nézz át az V., VI. és VII. kerületek Körúton belüli részeire, ott, ahol jó megy az Airbnb. A parkolóhely megváltással maga az önkormányzat ösztönzi a hozzánk hasonló kisbefektetőket arra, hogy emelt áron vásároljuk fel a garázsokat az egyre kisebb számú, helyben lakó tulajdonos elől (a lakástól légvonalban 200 méteren belül kell a garázsnak lennie, különben fizetsz). Akiknek - velünk ellentétben - valóban fontos lenne.
Az a szép az egészben, hogy hiába jön Geresics Pécsről, lassan be sem hajthat majd a városba, jó minőségű, az autózáshoz szervesen kapcsolódó közösségi közlekedési alternatívát pedig nem is tudunk kínálni neki. Csak a szívást, ami most naponta jut a külvárosokban és az agglomerációban élőknek. Egy vidékről érkező honfitársunknak pedig nem olyan kézenfekvő és könnyű a BKK használata, mint azoknak, akik napi szinten használják.
[ Szerkesztve ]
-
martonx
veterán
válasz zgospel #131335 üzenetére
Nem tudom milyen autód van, de cseréld le gyorsan. :D
Nekünk a családban egy 19 és egy 13 éves autó van, bennük több százezer km-mel. 10-15 ezrenként vannak szervizelve, a nagyobbik a periódus felénél kér 1 liter olajat, és ennyi az összes karbantartásuk. Semmi nézegetés, 7-8000-nél kigyullad a lámpa, beletöltöm pipa.
Mindent cserélni kell időnként, lakást, routert, számítógépet, autót stb...
Ez alól az elektromos autó se lesz kivétel, csak mindig jó a még váltó csodára várni, ami sose fog eljönni.[ Szerkesztve ]
Én kérek elnézést!
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #131338 üzenetére
Nem a router a lényeg, az csak egy példa volt ahogy körbenéztem a szobában. A lényeg, hogy csomó gép az életünk része, és gyakorlatilag nem igényelnek karbantartást, elvárjuk hogy ne is kelljen hozzájuk nyúlni. Mondhattam volna a hűtőszekrényt is, ami elketyeg 0-24 évtizedeken át. Meg eszembe jutott még most, hogy a mosogatógépbe is utálom töltögetni a sót Nem egy nagy művelet, csak felesleges macera az is, szar helyen van a betöltő.
Az autóknál rá lettünk szocializálva, hogy bütykölni, matatni, nyitogatni a géptetőt, szervizbe járni, ötpercenként cserélni valamit az jó.
Igen, bonyolultabb egy autó, mint egy háztartási gép, de mi tette azzá? Az euro normák, és a gyártók.
Ezelőtt 20 éve már olyan műsorok mentek a NatGeon, hogy elektromos autó prototípusokat gyártanak le, és az lesz a jövő.Fékfolyadékot a legtöbb autós ma sem cserél, nem is tudnak róla. Apósom amikor szervizben dolgozott 8-12 éves folyadékokat engedtek le. Fékbetét egy elektromosnál 4-5x kevésbé kopik, gumit látod a szezonális cserénél.
Még a G Astrámnál a közeli egyébként jó hírű szervizben erősködtem 2x is hogy cseréljenek fékfolyadékot. Mindkétszer úgy kaptam vissza a kocsit, hogy a fékfolyadékot nem cserélték különféle indokok miatt. Végül lecseréltük házilag. Mondjuk ennek semmi köze az elektromos autózáshoz, ez a szervizesek faszsága, csak eszembe jutott"Az uj jarmuveknel gariban van minden csinalva, es szakszerviz, neked arrol semmit nem kell tudnod"
Átlagember mint én nem szeret szervizbe járni, mert időpontot kell rá találni, hozzá kell szervezni a munkát, ha esetleg ott kell hagyni az autót akkor megszervezni a haza- majd visszajutást, stb. Általában a szervizesek természetesnek veszik hogy bárki bármikor meg tud ott jelenni és akár napokra is otthagyni, de ez nem így megy.
A 30 ezres olajcsereperiódus is tulajdonképpen erre a felhasználói igényre egy válasz.Összességében a mondandóm lényege az volt, hogy sokkal kevesebb az elektromosnak a karbantartás igénye, és a laikus, vagy fakezű felhasználók sem tudnak olyan károkat tenni benne, mint egy belsőégésűnél. Beülsz, mész, és a töltöttségen kívül kvázi semmire nem kell figyelni.
"A te igenyeidre egy elektromos auto carsharing rendszerben a megoldas"
Abszolút várom, hogy ez kellően kiterjedt legyen, és ne csak a belvárosban működjenek. Szerintem ha elterjed a teljes önvezetés, akkor működni fog, mert akkor már az ingázók sem tudják felborítani az autók eloszlását városszerte.#131337 bacus ok, és ez az érv az elektromos autók elterjedése ellen, hogy még a kezdetén járunk? Majd lesz nagyobb hatótáv, majd lesznek jobb akksik. Csak az elmúlt 5 évben óriási fejlődés ment végbe. A Teslákra - a régiekre is - szoftverfrissítésben érkeznek olyan javítások, hogy alacsony töltöttségnél és/vagy hideg időben jobban gyorsít, hatékonyabban használja az akkut, és nagyobb hatótávot tud emiatt. Hagyományos autóra mikor érkezik ilyen? Soha. Ja de, faceliftként vagy új modellként megveheted a komplett autót
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
bacus
őstag
válasz #56573440 #131339 üzenetére
Igen, ezt jelentené az élhető várós tervezés, amikor nem csak kimaxolni akarják a beépíthető területeket.
Neked lehet az a normális, mivel sok pénzt jelent, hogy mindenhova lakást kell építeni, szerintem meg sokkal szellősebben kellene, esetleg kifele terjeszkedve.Ennek én nem látom a jó végét, nincs megoldás, illetve minden újabb beépített terület újabb dugót teremt.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz zgospel #131345 üzenetére
Nem tudom mit nevezünk fejlődésnek, mert valóban nőtt az akkuk tárolási energiasűrűsége, azaz egységnyi térfogaton több energia tárolható, de én nem látom a mindent megváltó hatalmas áttörést.
1 liter benzin energia sűrűsége kb 10 KWh (1 kg-nak 12KWh, de én mindig litert tankolok )
1 perc alatt szerintem bele lehet tankolni 15 litert alsó hangon az autóba, azaz 150KWh energiát.
Egy kúton akár 10 autó is tankolhat egyszerre, egy kis faluban vagy akár a pusztaságban is, azaz bármikor rendelkezésre áll 1500 KWh, ez ugye 1,5 MWh energia. (Paks teljesítménye 1900 MWh, azaz egy paks 1400 ilyen töltőállomást lát el biztosan bármikor, nyilván 50% kihasználtság mellett 2800-t stb., de hazánkban kb 3000000 / 3 millió/ benzinkút van)
Ha ehhez hozzávesszük, hogy a belső égésüek hatásfoka 30% alatti, legyen 20% a többi veszteség - az elektromos járművekét meg 100% nak, még akkor is 600000 gyors töltő állomás szükséges, amit bárhogy játszunk a számokkal, de még minimum 30+ db paksnak kellene kiszolgáljon. (soha nem engedve 10% felé a töltések számát)Ha mindent elhanyagolunk, minden veszteséget, nem nézzük, hogy a töltő rendszerek milyen feszültségen üzemelnek, ehhez mekkora áramerősség kell, az milyen vastag kábeleket igényelne, akkor sem jön ki a matek. Azaz szerintem - és lehet hülyének nézni - de szerintem soha nem lesz a töltési rendszer "hasonlóan" gyors, mint amit az üzemanyagokkal elérhetünk, hiába építünk még 30 paksot, tesszük lehetővé a töltést minden áruház parkolójában, stb.
Persze a lassú töltés más tészta, az elektromos járműveknek helye van az életünkben, sőt egyre nagyobb helye, de kiváltani ez az akkus technológia nem tudja a belső égésűt. Egy üzemanyagcellás (pl a hidrogén tartályos) már esélyesebb lenne, ha nem lennének ott más jellegű problémák.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #131345 üzenetére
En nem latom a lenyeget, mert mint mondtam, 15ezrenkent lerakom szervizbe, kozben ra se nezek soha. Tehat jelenleg kb evente egyszer kell ezzel foglalkozni. Online foglalok idopontot, kapok csereautot. Ha ezt az evi egyszeri idopontot kivesszuk a kepletbol, nem jarna szamottevo eletminosegjavulassal.
Explosión de dos tiempos
-
JoinR
senior tag
válasz bacus #131348 üzenetére
Hú azért tudsz ám konklúziókat levonni! Mert mind a 3 millió benzinkút 24/7 adja a 150kW teljesítményt, nyilván (most a mértékegységekbe inkább bele sem kötök). Az egész gondolatmenet egy hibás feltevésen alapul. Amúgy belegondolsz abba, amit leírsz? 3 millió benzinkút?? Egy oszloppal mellette van a benzinkutak száma a statisztikában, szám szerint ~2000.
Ha mind a 2000 kút folyamatosan kihasználná az átlag 8 töltőállomását, akkor kb. 1 hét alatt leengedék az ország ÉVES benzinfogyasztását. Nah akkor nézzük meg, hány olajkutat kell még ehhez fúrni, hogy 24/7 menjen....[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Parkside akkus multicsiszoló (PMSA 20-Li A1) - érvényes garanciával
- Nespresso VERTUO POP GCV2 EU kapszulás kávéfőző garis
- Chevrolet Captiva 2.4, Benzines,2007.-es Városi Crossover. (SUV.)
- HPI WR8 3.0 2001 WRC Subaru Impreza / 2 akksival, töltővel, táskával
- Klarstein Ice Volcano 2G jéggép, jégkockakészítő eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen