Új hozzászólás Aktív témák

  • Geresics

    addikt

    válasz Tamás9x #119032 üzenetére

    és (#119036) norbert1998

    Erre a kérdésre nincs válasz, azért nem írt senki. Motor és motor között hatalmas különbség van, de még egy motor 2 plexivel is tud másképp levegőt kavarni, sőt, egy motor, ugyan azon plexivel is, ha pár centivel másabb a pilóta, vagy csak más a tartása. Pl. anno az R1200GS-nél 120-nál vettem észre, hogy nem hajtottam le a plexim, mert előtte Pegaso-val mentem, ami pont a sisakomnál csinálta a légörvényt, és konstans szélzajban voltam (pláne, hogy siettem) még a régi Acerbis Active sisakommal. De most az 1190-nél is egész napokat tudok úgy menni, hogy nem hajtom le a Shark plexijét, csak a bogarak zavarnak...

    Shild/shilt, napellenző, mudguard, bézbó-sisak, rostély, akármi.
    Amibe bele tud kapni a menetszél, abba belekap. Az, hogy hogy hordod meghatározza, hogy mennyire kap bele. Lehajtva? Feltolva? Ülve? Kiállva a nyeregből? Mind-mind számít. Én szinte csak ilyen sisakban motorozom, és tökre vállalható, mert jó a Shark rése, de Balatonkerülésre pl. levettem. Az O'Neal Series3 már sokkal érzékenyebb szélre, de azt meg terepezésre használom, nem túrára.
    Oldalszélre is mind érzékenyebb, mint a sima sisak, és külön figyelmet igényel nagy tempónál a hirtelen oldalra nézés, mert 100 felett, pláne autópálya tempónál azért meglepő tud lenni!
    Szemből sütő nap esetén nagyon áldásos egyébként, pláne, ha poros már a plexi és/vagy a napszemüveg!

    (Bocsi, ha kicsit össze-vissza lett, közben esti hacacáré van a kölkökkel...)

    *MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

Új hozzászólás Aktív témák