Új hozzászólás Aktív témák

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz adam320 #114820 üzenetére

    Igy mar jobb.
    Sokat nezelodtem ebben a kategoriaban, es tovabbra is csak nezelodo vagyok, mert nagy a dilemma.

    Ennyiert nagyonregi DT125R es CRM125 kornyeken vagy, neha-neha feljon KTM LC2 ugyanazzal a blokkal, mint a DT. Az RX125 es ETX125 meg belefer ebbe a kategoriaba, neha van rendszamuk, neha nincs. TSR125, ritka, KDX125 ugyancsak ritka egy DT hez kepest. Allapot nagyon vegyes. Feltunhet meg husqvarna WR125, A DT es RX, ETX hez bontott alkatresz van boven, olcson. Apriliaban Rotax 122 es 123 van, ezek a tapasztalatom alapjan ha nincsenek ganyolva, nagyon jol birjak a strapat. DT125 ugyancsak, mivel olcsobb megoldasok vannak rajta, mint egy Rotaxon, ezert igenytelenebb is. Cserebe gyengebb. A Rotaxok loeroben tobbet tudnak, elmeletileg 30 kornyeken, nikaszil hengerbevonattal, a tobbi ennel gyengebb lesz. A DT vasperselyes hengerrel kb 18-22 lo. A CRM hez KDX hez, TSR hez hasznalt alkatresz nem nagyon van, ezek ~20 eves motorok, ott valszeg csak uj alkatresz johet szoba, motor ertekehez kepest dragan.

    Nem mennek bele a regi, vagy uj motor dilemmaba. Egy uj motor sokkal kisebb koltseggel uzemeltetheto, mint barmilyen hasznalt. az uj motorok kozott a 125 os kategoriaban kihaltak a 2T motorok, es 12-15 loeros 4T- k vannak, amiknek a teljesitmenyuk szerintem barmilyen terepre siralmas. nagyon kell matekolni, hogy mi rentabilisabb: egy nagyon olcson megveheto regi motor, nagyobb uzemeltetesi koltseggel, vagy egy draga uj, majd' nulla alkatresz igennyel.
    Figyelembe kell venni, hogy ez az a szegmens, amit a fiatal, penztelen tulajok birtokolnak legnagyobb szazalekban, tehat semmilyen karbantartast nem vegeztek rajtuk, vagy ha igen, azt sem szakszeruen. Kecskemeti markaszervizbol is kerult hozzam rotax 122 blokkos motor, abban pl egy gyurutores utan visszaraktak a regi dugattyut, es egy gyengebb, boost port nelkuli, svajci specifikacioju hengert raktak az elozo tulajnak fel, gyuru altal utott dugattyuval, tehat sehogy nincs biztonsagban az ember, szamlaval igazolhato volt a javitas, de amikor szetszedtem, nagyot neztem.

    Ami nalam bevalt, az az, hogy eleve uzemkeptelen DT200 ast vettem 100e-ert, es rakoltottem kb ketszer az arat a ganyolasok eltuntetesere, uzembehelyezesre. Ezutan lett egy eleg jo, rendszamos, 108 kilos, 33 loeros endurom. Ezt a sulyt /loerot manapsag nagyon dragan lehet megvenni, de leginkabb nem. Vagy nehezebbet kapsz ennel, vagy konnyebbet, de mar versenyendurot 50-60 loerovel, ehhez kepest hatalmas uzemeltetesi koltsegekkel. Sokkal jobb motorok az ujak, sokkal nagyobb elmenyfaktorral, de egy versenyenduronak mar mas uzemeltetesi koltsegei vannak megint.

    Ebbe az arszegmensbe belefer a VanVan 125, vagy a TW125 is. Ezek nagyon jopofa motorok egyebkent, imadom, de terepkepesseg kb annyi, mint egy divatos scramblernek, csak meg gyenge is melle. Termeszetesen ha nem ugratasrol, dagonyazasrol van szo, csak szimplan elmenni foldesuton a-bol b-be, mint egy olomneheznagyturaenduroval, tokeletes arra is. Blokkjuknak sok baja nem szokott lenni, takarekosak, egyszeruek, olcsok. Akarcsak a megoldasok rajtuk, ezert sokat cserebe nem szabad varni.

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

Új hozzászólás Aktív témák