Új hozzászólás Aktív témák

  • etnies

    senior tag

    válasz csongi #107754 üzenetére

    Nekem most pont ilyen van benne (Liqui Moly 4 Stroke 4T Semi Synthetic Street), de a Castrollal és a Motullal sem volt gondom. Saját tapasztalat, hogy ha az előírt API SG szabványt és viszkozitást teljesíti, akkor akármelyik nívósabb gyártó, közepestől felfelé pozicionált termékét megveheted és beleteheted.
    Vannak olyan blokkok, amelyek nagyon speciális olajat igényelnek, de a motorkerékpárok többsége elmegy szinte bármivel. Tévesen gondolják az emberek, hogy füllel meglehet mondani, melyik a jobb olaj, Pl a DL650 kuplungja hangos (üresben ciripel) egyes olajokkal és hangtalan másikkal. Egyáltalán nem biztos, hogy a hangtalan állapot a jó neki, mivel ez ilyen és így gyártják már 20 éve, DL-nek nem szokott kuplung gondja lenni.

    Szerintem sokkal fontosabb az, hogy időben cseréld (és cseréld a szűrőt is, alátétet is, és néha az olajleeresztő csavart sem árt), mint hogy melyik gyártó.
    Én minden olajcserénél cserélem az alátétet, és mindegy negyedik cserénél az olajleeresztő csavart is.

    Ja, akartam még írni a láncolajozóról is! Remekül funkcionál, kb minden 100 km-nél tekerni kell egyet rajta és az egész láncot szép fényesen tartja. Kb egy hónapja van fent, koszos lett a lánc, tegnap letakarítottam. Már készült fejben a sikálásra meg spray-re, de semmi. Sima ronggyal tisztára töröltem, olyan mint az új. Nagyon picit dobja rá a hátsó kerékre, de lejön onnan hamar, Sthil biodegradable olajat használok.

    [ Szerkesztve ]

    "önmagam hite vagyok magamban"

Új hozzászólás Aktív témák