-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #88410 üzenetére
Kanyarban, vagy megállás előtt, amíg a váltó sebességben van, a motor alapjáraton ketyeg, és még gurulok, teljesen behúzott kuplunggal.
Szerencse hogy hangos, azonnal meghallom hogy leállt a motor, mert ha kanyarodás közben kiengedem a kuplungot, és közben gázt adnék, arra számítva hogy megindul a motor, közben meg megcsúszna a hátsó kerék a hirtelen motorféktől....Amekkora motorfék van, hamar zakózhatna az ember. Így hogy tudtam hogy megállt a motor, és számítottam a torpanásra mikor kiengedem a kuplungot, így is meglepődtem mekkorát fogott a motor. 250-es MZ-t be is lehetett tolni 2. fokozatban, volt a gyűjtáskulcsnak egy speciális állása, amikor lemerült aksival be lehetett tolni. Na, ezt nem hiszem hogy betolnám, kéne hozzá 2 ember....
Simsont rajt ülve, kissé sebességben meglökve, majd a kuplungot behúzva szoktam beindítani.
A Yamaha SR hosszú löketű motorja valahol hasonló az Imperiale-hoz, itt egy kis teszt, érdemes elolvasni az elindításos részt. [link]
Éljen az önindító. Míg jó az aksi. -
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #88415 üzenetére
Amúgy tippre, ezt a motorféket is szokni kell, mert - ha jól veszem ki - neked ezelőtt 2 ütemű moci volt, meg a robogó. Egyiknél sincs számottevő motorfék.
Emlékszem, amikro a kis 125ös CG hondámat eladtam egy nőcinek, akinek szintén előtte 2 üteműje volt, panaszkodott a próbakör után, hogy majdnem pofára esett, mikor 1-esben elengedte a gázt, és hogy ez a motor biztosan rossz. (a motorfék miatt megtorpant a motor) -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #88415 üzenetére
Igazából kanyarodás előtt húzom be a kuplungot, és amíg rakom vissza a sebességeket, közben motorféket használva, ott állt le, mikor már motorfék nélkül, koppra behúzott kuplunggal gurultam. többször. Eddig sosem, ezt tegnap kezdte.
Az meg a kanyartól, meg az előttem haladótól függ, mikor kuplungolok, és mikor adok gázt, de sokszor 2. fokozatban enyhén csúsztatott kuplunggal kanyarodok. Tudom hogy nevetséges, de meg kell gondolni mit csinálok, mert annyira ösztönösen, ráfigyelés nélkül vezet az ember, hogy szörnyű....
Egy helyben nem fulladt le, de nem is igazán ketyerésztettem, ha lehet kikerülöm a rendőrlámpás kereszteződéseket. Az tűnt még fel, hogy az eddig pöccre induló motorra többször rá kellett indítóznom, elsőre nem indult melegen sem.
A kétüteműhöz képest több a motorfék, de 1. fokozatban sosem használom, lassításkor 2.-ig kapcsolgatok vissza. Nem állhatott le miattam, előbb behúzom a kuplungot, mint 2500 alá esne a fordulat.
Igen, nekem volt Honda CBF 125, igazából ez volt a CG utódja. Valóban brutális motorfék volt 1. fokozatban, mert rövid volt az áttét, hamar lehetett ott is szúrni a 2. fokozatot. -
#TOTTI
őstag
válasz FeniX- #88415 üzenetére
Nekem 50-es/125-ös robogó után (tanuló: Versys 650) MT-03 660 volt, na azt is nyeleztem ahogy a robogókat, aztán nagyon gyorsan a megengedett 2-3x-osával mentem, fék is erősebb, sebesség is nagyobb, bólogattam, stb. Le kellett nyugodni és fejben össze rakni mi is a helyzet, technikailag hol rontom el.
-
Topikgazda
válasz FeniX- #88415 üzenetére
Nem ő bénázik. Ez egy létező jelenség (hiba), hogy behúzott kuplungnál menet közben elmegy az alapjárat és leáll a motor. Számos oka lehet. Az egyiket nyogo már leírta, de egy komolyabb motornál egyéb dolgok is lehetnek (valamilyen érzékelő hiba stb), volt már nekem is nagymotornál (talán gsr600-nál egy esős menet után) hasonló gondom.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #88431 üzenetére
Sávváltásnál, városi forgalomban jobbról érkező kerékpároshoz (kerékpársáv) nagyon is hasznos a jobb oldali tükör.
Én sem látok magam mögé, a karomat szoktam magam előtt keresztbe tenni, hogy a könyököm karom alatt ellássak.A biciklin ránehezedsz a kormányra, tartod magad, ha a szélesebb fogás kényelmesebb, a kormányvég számít.
Motoron más az üléspozíció, én például egyszer sem fogtam rá a kormányvégre, pedig még bukókeret is van a kormányon.Zoli bácsi: ha nem a kocsisorok közt törsz előre, vagy a kiskapun tolod ki a motort, szvsz nem lesz útban. De láttam már a markolat alá behajló kormányvég-tükröt, igaz, az sportosabb volt.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #88468 üzenetére
Igen, a GS 500 egy ikon.....
De van még pár ilyen híresen strapabíró, bevált típus.
Bukszádba nem látok bele, de én tuti a 11e. kilómétereshez nyúlnék, minthogy 200-al kevesebbért egy lestrapáltat vegyek.
Nálunk egy havi nagyobb bevásárlás, 1 kosár kaja-vegyi nem áll meg százból, ennyit ér a pénz. Sajnos.
Üzembiztosság szerintem inkább a korábbi tulajokon, karbantartásokon múlik, mint a kilóméter óra állásán.
Kollégám most egy 20 éves CB600 Hondát vett, 700-ért, szerintem ezek is jó vasak. 1 nap alatt többet beletekert, mint én egy hónap alatt az enyémbe....Ja, le se szállt egész nap.
Én nem féltem a 200 kilós motortól.
De most őszinte leszek hozzád, hozzátok. Nem merek asszonynak sisakot venni. Nem merek két személlyel felülni rá. Rába parton minap majdnem leestem, pedig csak megálltam, kicsit megcsúszott az első kerék, mikor megálltam, majdnem elfektettem.
Pedig most nem toltam, rajt ültem. Csak átbillenik a súlypont, és úgy érzem elrántja az embert. Közel volt párszor.
Ha lesz még motorom, én 150 kiló körüli súlyt terelgetek, maximum. Kanyarra is félek rátenni, pedig már egész szépen döntögettem. Minap utólsó pillanatban vettem észre, hogy a kanyar apró kaviccsal fel van szóródva. Nem mertem bedönteni, de erősen fékezni sem, átmentem a másik sávba, nem jött senki szerencsére, de mikor megláttam a kavicsot, és tudatosult bennem, hogy relatíve gyorsan megyek, egy pillanatra az ütő megállt bennem. Félek ettől a dögtől, a 110 kilós robogót játszi könnyebbséggel terelgettem. Azt éreztem, ezt nem. Még nem.
Egy a lényeg, azt ajánlom neked is, és mindenkinek. Senki ne vegyen motort látatlanba, kipróbálatlanul. Menj vele, ha ismerősnek van ilyen típus, kérd el.
Nekem nehéz a 200 kilós gép. Neked lehet nem lenne az. -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #88476 üzenetére
Simán lehet. Magasan van a blokk, váltó, felette a tank...
Igen, egy nagyobb darab ember hamarabb megtanul bánni a súlyával, mások súlyával. Sport, tánc is segít ebben.Anno egyetemi tesiórán egy vízzel töltött magas nyakú ballon volt útban, ennek a nyakára volt feltekerve a röplabdaháló. Asztalitenisz közben zavart. Kérdeztem a tesitanárt, hogy arrébb lehet-e rakni? Odament, próbálta arrébb rakni, aztán mondta, hogy jobb lenne, ha inkább elférnék tőle. Pár adogatás után mondtam, hogy visszarakom, ahol volt, de had rakjam arrébb... Oké... Odamentem, a nyakánál fogva megbillentettem az élére és lazán arrébbgurítottam. Kérdi a tanár, hogy tán szoktam súlyzózni? Á, csak a 200 literes hordókat takarmánnyal töltve is így mozgatjuk otthon a hátsó udvaron.
Meg kell tanulni, szokni, hol van egyensúlyban, mennyi dőlést enged még meg a motor, utána már nem lesz meglepetés, meg necces helyzet. Zoli bácsinak még új ez a tömeg és súlypont. Nekem a Yamaha keskeny és alacsonyan van a nyereg, széles terpeszt is megengedne.
zombei: Tehát kb leugrok az első fékről és húzok egy valamekkorára sikerült gázt csúsztatott kuplungnál? Kezdőként nem érzem biztonságosnak.
A legtöbb lámpás kereszteződésnél van gyalogátkelőhely. Üresben várakozok, jobb lábbal talpalva. Ha elkezd villogni a gyologos jelzés, sebességbe rakom, bal talpra váltok és jobb lábbal tudom nyomni a féket.
Az oktató meg leginkább semmit nem tanított a témában elsőre. Bénáztam korábban (lankásabb emelkedő, körforgalom előtt), de megoldottam. Óra végén kérdeztem, hogy érdemes csinálni? Lábfékes megoldást javasolta. Illetve kértem az autós rutinpályán lévő dombon való gyakorlást, fizettem volna rá egy plusz órát. Sajna az autós és motoros oktatók barátsága nem épp példaértékű, így a forgalomban kellett gyakorolni. Első lehetőség a más sokat emlegetett STOP-táblás kereszteződés volt.
Következő alkalommal egy hosszú utcán kétszer is végig gyakoroltam. A következő órán is fogom kérni egyszer azt az utcát, meglátom, hogy megy.A motoron a lábfékes megoldás hasonlít az autós kézifékes elinduláshoz a tekintetben, hogy a fék és gázadás egyszerre megy a kuplung csúsztatásával. Az első fékes megoldás olyan, mintha a kocsin nem használnám a kéziféket: leugrok a fékről, rá a gázra. Egy mélygarázs rámpáján nem feltétlenül elegáns megoldás. Persze, egy autó nem ugrik ki alólad, de egy 100 le-s motor el tud indulni a motoros nélkül is...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Rivaul
addikt
válasz FeniX- #88486 üzenetére
Ezekkel? Francokat. Nézd meg az ötvenes supermoto kínáltokat használtan! 750e az átlag ára a Sendáknak meg ilyeneknek. Eszem megáll... 10-15 éves kávédaráló. Eddig 250 már drága volt, most meg...
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Gabis
őstag
válasz FeniX- #88486 üzenetére
Pont most dobta fel: Brixton Crossfire és Malaguti Drakon - Onroad
-
Árpi001
senior tag
válasz FeniX- #88503 üzenetére
Üdv, szomszéd!
Kuzma Balázs aki fogadta volna.
507 utca
Sosem voltam nála, de ajánlottak a Pesti úti motoros boltbanÉn is üzemanyag ellátásra gondoltam, de laikusként így is megsértettem két elemet is, mikor bontottam le az elejét, amit nem is kellet volna
Akksit kerestem ott , de mint kiderült alul van[ Szerkesztve ]
A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
-
Árpi001
senior tag
válasz FeniX- #88506 üzenetére
Tamás9x :de erről szó sincsen.
De tényleg több helyről elhajtottak, valamiért nem szeretik...
Koszi a tippet, kíváncsi vagyok be indul e.
Bár attól még nem javul megFeniX:Akkor sanszos hogy ő lesz az. 🙂
Volt egy videó egy hasonló robogórol, ott elöl volt az aksi.A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
-
Árpi001
senior tag
válasz FeniX- #88521 üzenetére
Szia.
Most az előbb igen.
Sokadjára beindult!
Járattam egy 5 percet, azután menetek vele egy kisebb kört.
Most működik!
Fogalmam sincsen mi volt, van vele!
Köszönöm a tanácsokat!Ui, mi rákos borzasztóiak összefuthatnánk egy körre valamikor.
A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #88553 üzenetére
Ez az elhúzás dolog..Úgy képzeld el, mosás után megkaptam a motort, és mindkét oldalra szinte lábtartó leérésig megdöntögettem az udvaron, hogy kifollyon a víz a résekből, hűtőbordák közül. Magam sem értem, a félelmetes súly a múlté. Ugye keményen megfogom, megszoktam mostanra, hogy ennyi a súlya. Valóban, ez a titok, meg kell szokni. Lazán tartottam eddig, ahogy megszoktam a 110 kilós robogónál.
Igen, tisztában vagyok a védőfelszerelés fontosságával, de első körben egy pár motoros bőrkesztyűt vettem. Nagyon nem akarok belefolyni, nekem ez hobbimotor, csak száraz időben, kis forgalmú úton, ésszel használom. Bár ezzel csökkentem a kockázatot, tudom az ördög sosem alszik. Tolom bele a kilómétert, legyen meg az ezres szerviz, míg szervizelik, körülnézek még védőfelszerelés ügyében, ez volt eredetileg is a terv. -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #88564 üzenetére
Vagy egy hirdetésre.
Kár hogy nem lakunk közelebb, odaadnám a Benelli-t, kíváncsi lennék a 125-ös Keeway után a véleményedre.
macilaci78: Csak lesek miket írsz, miket csináltok. Nekem 1-2 rutinpályás menés után emlékeim szerint a forgalmi vizsga volt, semmi más, illetve egyszer gyakoroltunk forgalomban a vizsgára..Ennyi.
Arra kellenék valami megoldást találni, hogy ne felejtsem kint az irányjelzőt, mindig kint marad. Robogónál szembetűnő volt a visszajelző, itt alig látni. Megszoktam, hogy autó kanyarodás után automatikusan visszavált. Lehet kellene egy pittyegő, láttam egy motoros videóban ilyet. -
szimi57
őstag
válasz FeniX- #88570 üzenetére
Köszönöm, igyekszem! Habár volt már egy borulásom még az MZ-vel. Melóba mentem a megszokott útvonalon amikor jött egy kanyar, de ez nem a megszokott kanyar volt! Egy aprócska különbség volt csupán. Előző nap felszórták apró kőzúzalékkal, nem is túl vastagon. Szépen megköszöntem és irány a sebészet. Összevarrták a bőrt a térdemen, a motornak szinte semmi baja nem lett.
Zoli bácsi: Igen, két ütem. Szintén használtan vettem kb. két hónap vadászat után. Nagyobb kalibert a megye katasztrofális úthálózata miatt sem nézegettem (JNSZ).A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #88578 üzenetére
Mármint, hogy amiről mindig is beszélünk, hogy ez pont az a kaliber, ami már ilyen széthajtott, kifutó dolog. Mea culpa.
Nem néztem az árakat, de egy 4T 50-es sokkal drágább használtan mint a 2T?
Azt szerintem sokkal izgalmasabb lehet szerelni. Van benne igazi szelep, stb. Csomó csemege alkatrész. -
macilaci78
nagyúr
-
Madball
csendes tag
válasz FeniX- #88590 üzenetére
A technika izgalmasabb a 4T-nél, ez igaz, de kezdésnek a 2T szerintem sokkal kifizetődőbb, főleg a kis 50-eseknél. Egy működő, bontott kínai minarelli blokk 20 eFt körül van, a legtöbb alkatrész hozzá párezerért kapható (mármint az olcsó és gagyi kínai, de tanulni az épp elég). Ha rosszul rak össze valamit az ember, de a főtengely túléli, nagy anyagi kár nem lesz jó eséllyel. Ehhez képes ha egy félrerakott vezérlés bedarálja a szelepeket..
-
suste
veterán
válasz FeniX- #88620 üzenetére
csak felsorolás szinten: kerék/fék probléma, hiába 4 szelep gyengébb, kormány rögzítés probléma, kulcsnélküli indítás problémák
hirtelen ezek jutottak eszembe
van ami egyedi probléma is lehet, de vannak ismétlődők is, és persze van akinek meg hibátlan
az biztos, hogy az eggyel régebbi modellnél hasonlókat sem olvastam -
suste
veterán
válasz FeniX- #88622 üzenetére
mindegyik széria fokozatosan gyengült, egyértelmű hogy a szabályozás miatt
anno még közel volt a 15 lóerős határhoz, talán 2012-15 környékén
szóval ez még benne is van/volt a pakliban
én nagyon szerettem volna ha már kulcsnélkülit kapok 2019-ben, de most viszont nem cserélném el.....Az A1 kategória ccm emelésével egyetértek. Már a 150-esek is éppen csak tudják a 15 lóerőt.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #88631 üzenetére
Az autósok megoldották, hogy az alapértelmezett ON helyett alapértelmezett OFF legyen ez a funkció, így nem kell minden indításkor kikacsolni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
suste
veterán
válasz FeniX- #88634 üzenetére
Honda567 (#88629)
A PCX-nel már nagyon régóta van start/stop (már 2017-ben is volt, de lehet már előbb is), és a régi fajta önindító nincs benne, hanem helyette a generátor az önindító is. Sőt még azt is megoldotta a Honda, hogy a szívó ütem előtt a felső holtpontnál állítja meg a főtengelyt leállításkor. Így valami brutálisan gyorsan indul el. Hihetetlen érzés hogy állsz a lámpánál álló motorral, és csak simán meghúzód a gázt, és rántgatas nélkül már indul és gyorsul a robogó.... Fix kapcsolóval ki és bekapcsolható, tehát nem kell minden indításánál. Én csak vasúti átjáróban használom, mert robogónál egyébként értelmetlennek gondolom, hiszen mire előre gurulsz addigra szinte minden esetben zöldre vált.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #88674 üzenetére
Milyen DOT van rajta, illetve mióta van használatban?
Bár az én majdnem 20 éves gumim sem volt így kirepedve, igaz, kb 5k km volt csak benne, és zárt helyen volt tárolva. Ott az volt a baj, hogy felkeményedett és emiatt nem tapadt.Btw: meglett a jogsim.
Rivaul: engem a tubeless hátsó gumi szívatott meg. Leeresztett kb 3-5 nap alatt. Gumis levette, 3 barra felfújta, víz alá tette, sehol egy buborék. Levette, megnézte, a felnit is, megkente, visszatette, újabb merítés, sehol egy buborék, visszaadta.
Ekkor már 10 km alatt eresztett kb 0,3 bárt, illetve 6-8 óra sztenderen állás alatt még 0,5-1,0 bárt. Ekkor vettem az akkus pumpát, illetve rendeltem új gumit előre, hátulra. Hiába tubeless, a hátsóba kértem belsőt.
Ezen a szelep már a középpont felé néz, szóval vettem valahol egy szelepfordítót, hogy rá tudjak csatlakozni mindennel, ami itthon van. Nem ereszt.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen