-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #84243 üzenetére
Igen, csak az a baj, a robogó nem pakolható. Motor sem.
Kínaiak nagyon jól meglátták ezt a problémát, lehajtható oldalcsomagtartókat tettek. Amin könnyű szerrel elfér egy nagy diszperzites vödör. [link]
Egyenlőre a Liberty marad, természetesen, nem akarom elkótyavetyélni.
De ez a biciklis/motoros horgászni járás mindig ott bukik meg, hogy nem férek el a cuccal.
Erre a biciklire rá lehet akasztani diszperzites vödröt, összecsukott horgásszéket. Tekerni sem kell. 2 év alatt gyakorlatilag meghozza az árát. Persze a töltés is pénzbe kerül, de elhanyagolható a családi ház villanyszámlájában szerintem. Lányom diplomázni készül, éjjel 2-kor még égnek a villanyok, megy a számítógép..Észre sem venné a villanyszámla az e bicajt..
Na és olajcsere sincs, félteni sem kell, alkatrész gombokért van ,a gépet ismerősi áron megvehetem, írtam mennyiért. Grafén akkuk többet bírnak, 2 év gari van rájuk.
Most őszintén, ha nem jön be mégsem, mit tudok rajt bukni?
Nem vettem még meg, de itt tartok az agyalásban. -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #84271 üzenetére
Tudom hogy ez nekem kritikus pont, de ez a 150 kg terhelhetőség karcsú.
Nemcsak magamból indulok ki, de azt kell hogy mondjam, az összes ismerősöm, aki elmúlt 35-40 éves, az veri, vagy közelíti a 100kilót. És nem is igazán nevezném elhízottnak őket.
Párjukkal együtt mindenki több mint 150kg.
Én az öregasszonnyal (53) 190kg vagyok (120+70)
A 300-as alá erősebb futómű kellett volna, kistesónak elég.
Amúgy pofás gép, végén jól összefoglalva a lényeg. (Akinek van rá jogsija, érdemes a nagyobbat venni)
Szerintem a tartóssággal sem lesz gond, egyre jobban felnőnek a kínaiak a feladathoz.
Személy szerint engem nem kapott el a kéne érzés, ha majd lesz 50 ezres tartós teszt róla, akkor elgondolkodnék. Addig Honda (SH 350) vagy Sym lenne nekem a befutó. -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #84274 üzenetére
Az nincs, itthon legalábbis, most kezdik a forgalmazást.. Viszont Görögöknél évek óta sok fut, a kölcsönzősök rá vannak kattanva a típusra, mert elnyűhetetlen. Erről olvastam. Annyit, hogy el is hiszem. Olyan magyar srác is írt, aki a kölcsönzős robogókat javítja kint. Meg nem találom már a neten, de elhiszem amit írt. Ezek a kerámia bevonatos motor alkatrészek is úgy tűnik beváltak, nem csak marketing.
Keeway sem lehet rossz, azt gondolom az elmúlt időszakban (Benellis egyesülés óta pláne) ugrott meg a minőség, odafigyelés. Persze ennek évek kellenek mire elég tapasztalat lesz.
Sym-et komolyabb gyártónak gondolom, nagyobb tapasztalattal, kiforrott technológiával.
Keeway most bontogatja a szárnyait, hogy igazi világmárkává váljon. Drukkolok nekik, lássuk be, nekünk az lenne a jó, ha jó minőségű, de megfizethető gépekkel elárasztanák a piacot.
Bár én bíztam a Motowellben is, hogy magyar cég. Bocsássatok meg amit írok, de szerintem jól belesz..k a becsületbe. Minőséghez képest elszállt árak.
Persze az elszállt árakhoz kellett a forint zuhanása, meg ezek a környezetvédelmi marhaságok...Persze nem marhaság, de egy 50ccm-es 4T motor mi káros anyagot enged ki egy USA átlag benzinfaló autóhoz képest..? 250ccm-ig sima katalizátor, és semmi EURO5, szerintem.
Na mindegy, nem ez volt a kérdés, csak megint hosszú lére eresztettem. -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #84276 üzenetére
Igen, a régebbi szériákba ezek a klón blokkok mentek. Az anyagminőség sajnos elmaradt, cserébe nem volt drága.
A Viesta motorok már tuti saját fejlesztés, ahogy az RKF125-ös is, a három gyertyás hengerfejjel. Meg persze a Benellik.
Innentől (saját fejlesztésű technika) várom az igazi minőségi ugrást. Benellikről csak jókat olvasok, meg hallok, és ugye egy cég.
Az a baj, hogy ugye a fejlesztésnek, minőségnek megvan az ára, a fent említett RKF125 árcédulája is gyakorlatilag ott van, mint a belépőszintű CB125F (Honda) ára.
Szó sem róla, a kínai újabb, modernebb technika, vízhűtéssel, dupla tárcsafékkel. Azt gyanítom, mégis sokan a Hondát vennék. A neve, meg a kiforrottság miatt. -
RJ45
junior tag
válasz FeniX- #84283 üzenetére
Csak körülnéztem. Tél van. Scarabeo 7db hirdetés volt fenn távolság szerint sorban a második már 144km-re volt tőlem. Lényegében nincs. Egyébként a klónt nem úgy értettem, hogy kínai, hanem hogy ugyanúgy néz ki.
Attól az még lehet Honda meg Yamaha is. Van egy 22k-t futott 2004-es Yamahám, nem fogok átülni egy kínaira csak mert csöpög a benzincsap. Hülye nem vagyok azért, csak nincs kedvem szerelgetni és ezért megnéztem mi a felhozatal ilyenkor télen, meg tudom e esetleg úszni.
Ötvenesre szűrve (márka nem számít), távolság szerint sorba téve [link] ez van itt a közelben nagy kerekű, amire átülnék. A többi nagy kerekű az futár/postásmotor 300k feletti áron 50k feletti futással. Ennyit senki nem megy a környéken hobbiból, 50-essel túrázni sem nagyon szoktak. Szóval ha a szerelést akarom megúszni, akkor a 22k futású Yamaháról átülni egy öreg osztrák postásmotorra vagy valami BP-n pörgő futár levetett cuccára az nem valami nagy terv.
Nem tudom mennyit adnának a Yamahámért, de gondolom 200k alatt. 7 kilót (+ doboz) meg sajnálok rá. Fél millát csak azért, hogy ne kelljen egy benzincsapot kicserélnem... érted azért ennyire lusta nem vagyok.#84286Zoli bácsi
Röviden szar. Azért ennyire ne mossátok össze így, hogy ha az szar akkor a Kuba is szar. Lehet valaki tényleg gondolkozik ilyen Kubán. Egy új lánc azért természetes, ha nyúlik valamennyit. A kábelezés és a csapágyak az már inkább gáz, ha vacak, ebben egyetértünk.[ Szerkesztve ]
-
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #84294 üzenetére
Nekem a 2. malaguti pl. nagyon tetszik, de van pár többi is.
2009-es scarabeo, bp, xxi.
2011 malaguti, bp-től 79 km-re
2005 malaguti ciak, kecskeméten
2002 scarabeo, szegeden -
RJ45
junior tag
válasz FeniX- #84295 üzenetére
Félreérted, nekem nem kell vagy muszáj eladnom. Ha hozzá sem érek sincs semmi. 2 hónap alatt ha nem cserélem ki a benzincsapot akkor elfolyik egy lityi benzin? Persze annyi se, de ha annyi elfolyik akkor mi van? 500Ft, és? Ha akarom lexarom. Megy a motor, megy és megy most is.
Covid óta 2x annyi futár van BP-n. Kereskedő? Viccelsz?
Akinek itt BP közelben kereskedő kell, hogy eladjon egy ilyen keveset futott ötvenes Yamahát az simán hülye. Már miért adnék én oda egy százezres árrést egy kereskedőnek? A futárok álma az én mocim, SA16J típus egyébként. Tudod mikor jön legközelebb konténer Japánból? Egyenesen vadásznak itt az ilyen belpiacos motorokra. Nem véletlenül, az enyémnek se volt még baja soha. Nem kellett megbontani. Szerintem ahogy felteszem csörög a telefon még télen is.
Csak ugyanazon okból amiért eladnom könnyű lenne, másikat venni itt a közelben már jóval nehezebb ügy. Kecskemét az nekem már 114km Dunakesziről. Ha onnan elhozom, akkor az már futón van. Onnan meg, hogy futón van már tökmindegy, akkor már ennyi erővel országosan is kereshetnék nem azon a +5000 forintnyi gázolajon fog múlni... Nyilván nem fogok száz kilométerekre elmenni megnézni valami kis köpködőt. Nem életszerű. Más sem megy el, ezért nincs itt a környéken kínálat tél közepén.
Nem rossz a Malaguti, de ugyanakkora a kereke, mint az enyémnek. Érted, nekem más bajom nincs a motorommal arra átülnöm kb. semmi értelme. Minek? -
Rivaul
addikt
válasz FeniX- #84294 üzenetére
Az a Yamaha állapottól függően 135-190eft.
RJ45
Ha ennyire nem akarsz vacakolni, akkor veszel egy manuális csapot 500ft-ért. Elvágod a csövet és belehúzod. Volt, nincs folyás. Majd tavasszal meg kicseréled.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
RJ45
junior tag
válasz FeniX- #84303 üzenetére
Én még az a gen vagyok, aki gyerekként Simson, Verhovina, MZ tudod ilyenekkel mentünk nulla papírral és ezeknek a vezetése meg az egész az állandó „menekülés” így adtak egy bizonyos élményfaktort akkoriban, amire mosolyogva emlékszik vissza az ember. Amikor megfogott a rendőr kivette a szelepet és bedobta a tankba. Nem volt mobilod, szépen hazatoltad. Á mai kölykök nem értik ezt, hogy ez hogy ment.
Évekre rá egy Innován még azt mondtam, hogy ez nem rossz, de nem mertem már papír nélkül megvenni, már benőtt addigra annyira a fejem, 50-es meg nem volt belőle az eladónál. Aztán megvettem ezt a Jog-ot, de … hát lehet, hogy nem leszek itt népszerű ezzel, de számomra az élvezeti értéke annak, amikor én ezt vezetem az első pillanattól kezdve nulla. Nem találtam benne semmi szerethetőt. Teleportálni tök jó a városban, de amikor valaki ilyesmit piszkálgat és megy vele mittom pályára az nem igazán jön át nekem, hogy miért pont robogóval követi ezt el. Biztos jó neki, de egyszer nem gondoltam rá, hogy tennék fel jó gumit és akár csak bedöntögetném ezt a Jog-ot a kanyarokban. Minek? Valahogy nem vonz a gondolat sem. Mást jelent nekem a motorozás. Haverok vittek GSXR1000, SV650 stb. nagyobb modern motorokon, fú utáltam. Nem tudom, most vagy utálok hátul ülni mindenen, vagy nem nekem való az erősebb motor, de nagyon gyűlöltem. Fú nagyon, alig vártam, hogy leszálljak.
Ha nem szórakoznának és azt mondanák, hogy 30 éves kor felett vezethetsz „B”-vel 125-ig bármit, azt kész, akkor tuti, hogy vennék motort. Mert azért úgy csak bennem maradt, hogy jó lenne, de így, hogy még menni kéne tanfolyamra meg vacakolni… mindig az van tudod, hogy autó kell, mert nem tudom másképp megoldani az életem és akkor már autó mellett meg már pláne háttérbe szorul a motor. Az én szememnek az a Malaguti, biztos annyi, biztos igazad van és 12” de hogy most az vagy a Jog nekem valahogy tökmindegy. Én arra se ülnék szívesebben, ugyanúgy csak ülnék rajta szenvtelen, amíg oda nem érek azt kész. -
IMIIKE1998
őstag
válasz FeniX- #84158 üzenetére
+perge666: Igen, én is gyanítom, hogy előbb-utóbb ki fogják kapkodni a forgalomból azokat a 50-eseket is, amik nem férnek bele a segédmotor kategóriájába. Meg nekem nem éri meg, hogy bármikor büntethet a rendőr, meg ha meghúzok egy autót, akkor nem fizet a biztosító.
Ehhez kapcsolva: Ezekről mit gondoltok? Van hozzájuk alkatrész? Ezekről úgy tudom, hogy 40-nél nem mennek többet, így legálisan vezethetők B-s jogsival.
Piaggio Ciao
Piaggio Si[ Szerkesztve ]
-
RJ45
junior tag
válasz FeniX- #84307 üzenetére
Nekem ez az egész szabályozás valahogy mindig csak útban volt. Értelmetlen marhaság. Van a hátsó szomszédomnak valami öreg kavája. Nem is tudom pontosan, mert nem látom csak hallom. Tudod, amikor úgy szét van valami fokolva vagy az ég tudja, de az a motor az olyan idegesen jár… egyszerűen hipnotizál a hangja.
Semmit nem csinál, csak alapjáraton jár. És ülök a kertben, hallgatom és így... ahh B+ vidd már innen, mert mindjárt átmászom és megtépem. És akkor kigurul vele az útra, amiről pontosan tudom, hogy végig van rakva minden sarkon 30-as táblával, hogy ne tudnám, hát itt lakom, ha nem repülök, akkor ezen gyorshajtok minden nap a robogóval. Nem azért gyorshajtok, mert sietek, hanem mert tél van, egy lélek nincs kint, egy két sávos út közepén megyek motorral a felezőnél mégis mi a faxért mennék 30-al? Értelmetlen a szabály.És kigurul nyáron a kavával, amikor a járdán mennek a 3 évesek a kis rollerükkel és annyit hallok, hogy veep-veeep-veeeeee-vöööööööö és akkor ez így pont 29 és fél volt a sarokig. Mindenki pontosan tudja, hogy teljesen mindegy mit írunk a papírra ez fog történni, mert egyszerűen nem történhet más. Hipnózisban van a csávó.
Mindenki tudja, hogy a hülye szülő az mindig ott lesz és be fog írni az önkormiba és telerakatja táblával az utcát, mert ő sétál és nem akarja fogni a gyereke kezét közben.Mind értem csak ezzel párhuzamosan a legvégén velem bicskáznak, ha nem 50ccm-en ülök hanem 110ccm-en. Velem, akinek az minden vágyam, hogy egy nyomorék sávot foglalhassak és 90%-ban magamtól szabálykövető vagyok. Hogy most 30-35 vagy 40 éves kor felett lehet vitázni róla, de el kéne felejteni a csába ezt az 50-es korlátot. Ott a statisztika hány balesetet okoznak a 20 évesek meg a 40 évesek, nem hiszem el, hogy nem lehet elfelejteni.
De nem és akkor nem elég, hogy gtk-s lett az autóm még ezen az 50-es xaron kell ülnöm vénségemre és lehet nézni a hátsókereken a hézagmélységet. És megállít és megnézi, jaj akkor B+ nézd meg.
Menjek tanfolyamra, de mikor? És persze közbejön valami és akkor én vegyek emelt díjas pótórát. Mert azt pótolni kell. Ó, anyád. Persze hallom a sztorikat, hogy volt az út szélén valami, ami miatt sávot váltani nyilván nem kellett, de elment mellette és nem indexelt és akkor ezért buktatták. Magyarul szórakoznak ott az emberrel. Áhh, kapják be. -
RJ45
junior tag
válasz FeniX- #84311 üzenetére
Fene tudja, picit ilyen álaggódásnak érzem, amikor látom a videókat, ahogy olasz kölykök hárman lógnak egy robogóról, aztán mennek minden irányba és hát nagyon nem ötvenessel. Mi lenne itt, na mi, lehet hogy semmi. Engedjük, hogy nagy motorokkal közlekedjenek városban, de most ha a szívemre teszem a kezem. Ha egy vasnak ilyen igazi mocskos hangja van vajon meddig tudom megállni, hogy ne húzzak oda neki? Lehet ,hogy 3 sarokkal tovább bírom, de ott is 50 lesz a limit és lehet, hogy csak pár másodpercig, de amit menni fogok az nem 50 lesz és ezt mindenki tudja és mindenki csinálja. Aki ilyen motort vesz az odahúz néha, nem állja meg és nem is nagyon lehet.
Szóval ha ezt engedjük, márpedig engedjük, akkor most komolyan a segédmotort kell mellette kitalálni? Akármikor megkérdeznéd, hogy miért pont 50ccm mindig lesz valaki, aki azt mondja majd, hogy fú az sok és az nagyon veszélyes és legyen inkább 40ccm. Most úgy van előadva itthon, mintha a 110ccm az már nagy lenne és brazil tempóban menne mindenki, ha engednénk. Biztos ez? Komolyan akkora világkatasztrófa lenne, ha átülnék a Jogról valami körváltós Hondára? Nem csak álaggódás ez? -
suste
veterán
válasz FeniX- #84232 üzenetére
A Honda a PCX-nél kezdte el ezt az önindító/generátor dolgot. Ezzel sokat egyszerűsödött és könnyült a rendszer. Az indítás olyan mintha nem is állt volna le a motor. Aztán megfejelték meg azzal, hogy leállításnál úgy fékezik meg a főtengelyt, hogy éppen szívó ütem következzen. Így még gyorsabb az indítás. És ezzel lett tökéletes a start/stop rendszer. Szerintem ezt is ők csinálták először robogón. Én csak ritkán használom (vasúti átjáróban), de szinte hihetetlen ahogy rányulsz a gázra, és egyből ki is lősz.....
-
tothferenc
senior tag
válasz FeniX- #84343 üzenetére
valahogy megertem, nekem tervben volt a karbi pucolas, nyomtato dobozolas, de mindig kozbe esik valami (esp programozas, 3d tervezes, maszek melo)
Nincs uj motor fetisem, es megsporolnam a kotelezo szerviz dijait is, ugyhogy 1-2 evest nezek belole. Volt egy 2020-as 850-ert, de mire eljutottam volna oda, hogy megnezzem, eladtak. Ajanlottatok itt a Suzuki Adress-t is, ujonnan majdnem annyi, mint az 1-2 eves PCX-ek, de kicsit elfogult vagyok a Hondaval, es a forma is jobban bejon, ismerettsegi korben is van egy par peldany 2012-tol napjainkig.[ Szerkesztve ]
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
tothferenc
senior tag
válasz FeniX- #84345 üzenetére
Nem is a mellelovestol felek, de ahogy anno is beszeltunk rola (legalabbis ha jol emlekszem) elsodleges, hogy semmikeppen ne legyen -sokkal- szelesebb a mostani Motowellnel. Es azert ezt a PCX hozza. Mellesleg sikerult egy par evjarattam menni, es total meggyozott, a start-stop meg valami istenkiraly modon mukodik rajta. Nem gondolkodik ...stb.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
tothferenc
senior tag
válasz FeniX- #84347 üzenetére
Ezt most passzolom, ennyire nem neztem utana meg, csak annyi biztos, hogy mar a 2017-es modellben "A szénkefék nélküli, közvetlenül a főtengelyhez kapcsolt, generátorként is működő önindító közvetlenül hajtja a motort".
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #84351 üzenetére
"javarészt kínai + valamilyen kooperáció"
Osztrák, tudtommal, sógorok szerelik össze.
Igazából az akciós ár miatt tettem be, valóban, pár éve vannak a piacon, a megbízhatóságról nem lehetnek tapasztalatok.
Mindenesetre az osztrák sem hülye, tisztában van vele, ha a magyar országon forgalmazott (Linea, Motowell) kínai márkák minőségét hozza, hamar lehúzhatja a rolót, mert belefullad a garanciális javításokba. Tudnak a kínaiak minőséget gyártani, ha akarnak. Meg persze ha megfizetik nekik.
Bár egyetértek veled, én is a Keeway-hoz nyúlnék, mert alapesetben olcsóbb, és nagyobb cég.
Amit linkeltem, itt az akciós ár, és az egyediség a döntő.
A kisvárosban ahol élek, van forgalmazó: [link]
Én sem vettem, meg nem is látok ilyen motorokat a városban. Ahogy látom, próbál quad fele mozdulni. Mondjuk érdekes a hozzáállása, kollégámnak volt használt Linea robogója, használtan vette. Ez a szerviz és kereskedés, ami amúgy hivatalos Linea szerviz is, nem fogadta el javításra, csak a náluk értékesített modelleket hajlandók szervizelni. -
Rivaul
addikt
válasz FeniX- #84356 üzenetére
Van itthon is ilyen kész kínai blokk 1-2 áruházban. De ez a "van alkatrész" fenntartással kezelendő. Volt nálam 3 kínai noname csoda hogy pakoljak össze belőlük egy működőképeset. Nem volt egyszerű. Egy közös alkatrészük nem volt benne. Elég ha csak a főtengely hosszanti bordázottsága nem megfelelő, már nem megy fel a vario rá. Mellé a csapszegek, hosszak, elektronikák. Egy útvesztő ha nincs közös platform mint legalább egy GY6 esetében.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
suste
veterán
válasz FeniX- #84359 üzenetére
NSC-n oda állítod ahova akarod, és gondolom másikakon is van egy kalibrációs pont. Mi úgy állítottuk be, hogy még vizes úton se csússzon meg az első, de pl az előző tulaj teljesen levette a fékerőt az elsőröl (lehet a gyári beállítással esett egyett és ezért tartott tőle?).
Száraz úton próbálgattuk, és ha rahúztad az elsőt is, akkor még jó nagyot bólintott.Én a PCX -szel normál esetben nagyrészt motorfékezek, és csak megálláshoz kell a fék. Hasonlóan az autókhoz....
-
suste
veterán
válasz FeniX- #84362 üzenetére
Az alap elosztásban annak is van szerepe, hogy elől csak 1 dugattyút működtet a CBS, de van egy fékerő elosztó is, ahol lehet állítani, hogy az első (1) dugattyúra mennyi fékerő jusson. Ez egy bowdenes, csavaros mechanika az első lámpa alatti burkolat alatt, ahol a csavarral tudod állítani az elosztást. Ahogy írtam, akár teljesen ki is lehet iktatni itt a CBS-t, ha teljesen kicsavarod a csavart.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #84360 üzenetére
Utólag nem lehet beépíteni?
Újonnan tudom hogy nem érné meg megvenni, de egy bontott komplett rendszert rátenni..? Mármint az első fékre gondoltam, ennek a rendszerét. Megvenni egy komplett, ugyanakkora méretű kereket, kompletten fékrendszerrel.
Műszakin sem lenne gond, azt nézik hogy fogjon a fék. Egy szerelőnek nem lenne nagy munka átépíteni.
Régen MZ-ket is alakítottak át dobfékről tárcsafékre.
Addig jó, míg nincs szükség az ABS-re. Motoron nem éreztem még hogyan működik. Autón volt benne részem, nagy csatt nem lett volna, de az anyagi kártól megmentett, hogy kormányozható maradt az autó.
Motornál fontosabbnak gondolom, mégiscsak két kerék.
Ha már féknél tartunk...... Fékolajat 2 évenként kell elvileg cserélni. Gyakorlatban mennyi időnként cserélitek? Kocsinál 3-4 évente cseréltetem, szerelő mondta hogy felesleges 2 évente.
Gyanítom van aki sosem cserélteti. -
Szajo
őstag
válasz FeniX- #84370 üzenetére
A benzint kb október végén tankoltam bele.
Egyébként úgy értem, hogy a benzin elmegy a karbiba mivel átlátszó a cső így azt látom.
A gyertyát kivéve kicsit benzines volt egyébként ebből gondoltam, hogy a hengerbe is jut benzin.
A szikrát így szemre nem tudom megállapítani egyébként, hogy most az "jó" vagy "rossz" szikra de az tutti, hogy rugásra szikrázik a gyertya a megfelelő helyen. -
KTMHobby3
tag
válasz FeniX- #84402 üzenetére
Én tegnap meghajtottam a motoromat. Két hete raktam össze, főtengelyt, meg dugattyút kellet cserélnem rajta, de kipróbálni nem tudtam az időjárás miatt. Sajnos már Augusztus óta állt, az alkatrészek beszerzése miatt, de tegnap végre sikerült menni vele. Nagy élmény volt.
-
NYPD
aktív tag
válasz FeniX- #84536 üzenetére
Köszi, igen, ahogy keresgéltem menetközben eszembe jutott nekem is, hogy nem úgy van az ahogy hirtelen gondoltam én. Igazából akkor nem nagyon tudok elvenni sehonnan, mert a tompítotton kívül semmilyen fogyasztó nem üzemel folyamatosan. Na nembaj, ha nagyon nem bírja visszateszem a mécsest bele, aztán várok míg meglesz a nagyobb, lassan úgyis világosodik már estefele is.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #84580 üzenetére
Siman hasznalhato egy ilyen nagykereku 2T Scara.
Csak nem az adott peldany.
En ezt ennyiert elengednem, mert mar a leiras is elorevetiti, hogy tud rola, hogy annyira nem egy "csak egy takaritas aztan go". A kirepedezett, kopott osregi Kenda hatso gumi cseres, az elso az aranylag ujszerunek tunik, meg eleve mar donor is jar hozza, szinten nem tul jo elojel.
Aprankent sok menne ra
Figyelgesd az aprot, mert ilyenkor szezon elott szepen kezdenek majd felkerulni aranylag jo vetelek meg nem tul magas aron. -
Rivaul
addikt
válasz FeniX- #84591 üzenetére
220-250 körül már szoktam szépeket látni. De én a marketplace híve vagyok ilyen téren. Lényegesen olcsóbban kapsz ott, mint az erre szánt oldalakon. Ott már a 190 is elképzelhető. Egyszerűen más típus aki ott hirdet. Gyorsabban szeretne megvállni mert nem akar vacakolni. A "retro" hirdető inkább "ül" rajta.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Topikgazda
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #84619 üzenetére
Ez elegge leharcolt allapotban van, tobbet nem is nagyon er igy kepek alapjan
Burgibol a nagyon olcsoknal csak az iszonyat regi szethajtott peldanyokat talalod 300k korul meg alatta, amik mar fiatalbb korukban hajlamosak voltak olajfogyasztasra (talan a k6-K7-es szeriaig, 400-asok meg meginkabb erintettek voltak ha jol remlik).
Pl ez tok fasza, szep gyarinak nez ki [link]. Ettol fuggetlenul a korabol adodoan is siman lehet szoporoller. Viszont a linkelt Libertyhez kepest ezerszer szebb allapotu.
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #84620 üzenetére
Én mikor tankolni kezdtem, 10 ft körül volt a benzin ár, azt hiszem alatta.
Emlékezem rá mikor a taxisok tüntettek (90-91'?), elrettentő volt hogy 50 ft körülre felemelték az üzemanyagot.
Na, szóval folyamatosan megy fel a benzinár, de oda jutottunk, hogy a nagyvárosok belefulladnak az autóforgalomba. Legtöbb családnál több autó is van.
Tök mindegy, ha 700 ft lesz is tankol mindenki.
Én is, ti is.
Én már régóta próbálok spórolni, úgy vettünk házat, hogy mindenki munkahelye 300-400m-re van, meg a boltok, minden, szóval néha hetekig nem indítok el autót. Tényleg figyelembe vettem házvételnél hogy gyalog, biciklivel minden elérhető legyen.
Nem attól félek hogy mennyiért tankolok, hanem attól, hogy a szállítás is drágul, még jobban megy minden ár az egekbe......
Aki családos, több szájat etet, a kaja árakat jobban megérzi mint a tankolást.
És lesz 700 ft a benzin, meg 1000ft is. Hacsak be nem vezetik az eurót. (Jelenleg nem úgy néz ki)
Igazából ha a jövedelmeket az árakhoz igazítanák, nem lenne nagy gond. Én nem panaszkodom, nálunk a családban eü. dolgozók vagyunk, mostanában fontosak lettünk, most is kaptunk emelést, meg az elmúlt időszakban rendszeresen. Mondanám, hogy arra elég ez a sok emelés, hogy szinten tartsák a fizetés értékét, de tudom, más ennyit sem kap.
Ja, hosszú lére eresztettem.....Szóval sopánkodik mindenki, de ugyanúgy tankolunk. -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #84636 üzenetére
Biciglivel nekem az a gondom, hogy Budapest nem kimondottan barátja a kerékpáros közlekedésnek, bármit is akar bemesélni
a MikulásKarácsony. Úttesten a forgalom miatt veszélyes, gyalogosok mellett felfestve a gyalogosokat kell kerülni, átkelőknél a padkákkal nyűglődni. Az időjárás sem mindig kedvez neki.
Meg izzadós is vagyok és 8 km-ről munkába járás igényelne egy zuhanyt, az irodában meg nincs lehetőség.Robogó élhető, egyénenként változik, hogy az időjárás, évszak mennyire befolyásolja, de azért jó ruházattal, Tucanoval fel lehet készülni komolyabb zuhéra is, átöltözni pedig már van lehetőségem.
Autót én is csak hetente egyszer veszem elő munkába járásra, általában munkából megyek haverokkal lógni és rendszerint éjfél környékén végzünk és egyikük a közelemben lakik, őt is hazaviszem. Ha ez nem lenne, maradna a kocsinak a havi nagy bevásárlás, meg az az évi 6-8 vidéki út.
BKV-val jrok dolgozni, de ha a fene fenét eszik is, akkor sem szívesen veszem elő a kocsit a belvárosba.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #84666 üzenetére
Ez igy keprol jonak tunik
Anno a Madisonom Cegledrol vettem, egy nap leugrottam autoval megnezni+akkor el is inteztuk a papirozast. 3 nap mulva meg amikor lerendszamoztak, akkor vonattal leugrottam erte, aztan feljottem vele Pestre. Nem volt melegebb ido mint most, sot
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen