- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Programozás topic
- Mobilinternet
- Linux - haladóknak
- Apple TV+
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
- SkyShowtime
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz =WiNTeR= #218560 üzenetére
azért vannak szinte egy árban, mert a B7 igazából csak egy jól sikerült facelift. szinte mindent (navi, távolságtartó tempomat, vagy amit akarsz) átszerelhető a B7-ből a B6-ba, és mivel van ezekből bontott egymillió (isten hozott a rrr.lt világában) nem is drága.
B7-ben ha jól tudom már nincs 1.9 PD (meg úgy egyáltalán PD)
ha találsz B6-ból 1.9-et akkor abban nincs DPF (kettős tömegű abban is van) meg abban nincs a legtöbb 2 literes PD-ben lévő "okoskerék" - bár már arra is van javítószett.ha ilyet veszel ne feledd többször kipróbálni a villanyos kéziféket, mert szeret berohadni. illetve a kínából vett gombok meg hajlamosak kontaktosak lenni, és azért nem működtetni a féket.
ha felnyitod a motorháztetőt, akkor nézd meg járó motornál a hűtőnél mindkét ventit, hogy forognak-e, mert ha meghal és nem veszed észre, akkor utána kis idővel megtérdel a klíma kompresszor is, mert elégtelen a hűtés városban vagy alacsony sebességnél. kompresszor csere munkával meg gázzal simán 100e felett van.
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz dellfanboy #218675 üzenetére
ha már itt tartunk, nekem meg egy faceliftes sötétkék dízel Ford Transit Connect kellene, teherautó de 5 személyes, Sync3-al (kamera, Carplay)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz JoAzUgyse #218709 üzenetére
dízel kombi, ami kevesebbet futott, mint 120 ezer, legalább 150 lovas (hogy legyen erő elhúzni a lakókocsit) manuális legyen és ne kerüljön többe, mint 7,5 millió:
7 és 7,5 millió között 13 találat van, aminek a nagy része Passat
ezt lehet megnézném, a villanyülés és az alcantara kombója nekem nagyon bejön“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
tárgytalan, sorry
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Rodzser Mór #218951 üzenetére
2010 óta nincs hivatalosan mobil eredetiségvizsgálat, szóval marad a tréler
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Rodzser Mór #218954 üzenetére
2018-ban vettem egy autót, aminek ki volt törve a bal első kereke, akkor volt olyan cég, aki vállalta, hogy felveszi, megcsinálja az eredetiségvizsgát, majd vissza hozza úgy, ahogy felvette.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz M4T4D0R #219103 üzenetére
kétféle megközelítése van annak, hogy mennyit kell költeni egy autóra:
- mennyit KELL valójában
- mennyit akarnak/tudnak a tulajdonosai, akik véleményt alkotnakaz igényszintje mindenkinek más, és az is, hogy mennyi ideig marad meg az autó. ez default két olyan szempont, ami befolyásolja, hogy mennyit KELL majd az autóra költeni ténylegesen (ami ahhoz muszáj, hogy elinduljon és megálljon, tehát az alap funkciókon kívül más nincs benne)
kezdjük azzal, hogy mennyire vagy igényes az autódra. van akinál a kopogó futómű vagy a rozsdás küszöb csak akkor probléma, amikor át kell tolni okosba a műszakin valahogy, de a két "vizsga" közötti 2 évben pont lesz.rja. mint ahogy a lógó kárpit, a nem működő elektromos ablakemelő, a világító check engine vagy a fekete füstfelhő is olyan, amitől az autó még működik.
a második meg az, amit állagmegóvás miatt illik az autóra költeni, de ha tudod, hogy egy évre veszed, akkor nem lesz az alkja szárazjéggel letisztítva, kilakatolva majd alváz- és üregvédőzve, mert minek. ha nem lóg ki a lábad, vagy nem jön be a víz a pocsolyából amin átmentél, akkor az autó működik, és a rozsda majd a következő gazda problémája lesz (sokszor észre sem venni, hogy egy autó a lemezek alatt mennyire szét van ám rohadva)
ide sorolódik az is, hogy ha már kopog a futómű, akkor kicseréled a szilenteket, ha morog akkor a kerékcsapágyat, ha vállas, akkor a féktárcsát, vagy ha ránt a kasztnin leállításkor, akkor kuplungot és kettős tömegű lendkereket, meg amúgy is 10 ezrenként bele való (vagy jobb) olajat töltesz bele, olajszűrő mellett levegő- és pollen(utastér) szűrőt is cseréltetsz, 2 évente lecseréled a fékolyajat ahogy kell. vagy megcsináltatod azt, hogy a hátsó ajtó ne csak belülről nyíljon. vagy csak kívülről.nekem vannak tapasztalataim Passat B6 1.9 PDTDi fenntartásról (öcsémé volt kb 2,5 éven át) és annyi idő alat szerintem abba is beleszaladt egy milla. csak a kuplung csere kettőstömegűvel 250k volt anyag áron plusz a munka. volt rajta pár Passat tipikus helyen csipa (kombi hátsó ajtón a rendszám tábla világítás helyén, hátsó kerékjárati ív, illetve ajtók sarkai) de olyan, hogy épp csak dúrta felfelé a festéket a rozsda. megcsináltatni 100k pedig az összes festett felület nem haladta meg egy A4 papír méretét....
szóval szerintem 20 éves autóra csak akkor nem kell költeni, ha nem érdekel, hogy 2 év múlva mi lesz vele.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz pècsimunkás #219169 üzenetére
az elméleti maximuma 121km volt, amit a gyártó megadott (EPA)
volt irreális NEDC szerinti mérés is, az 200km volt
annyira azért nem elrugaszkodott, hogy 60-at tudjon fűtéssel
nem árt facebook csoportban körbe kérdezni
van már egyébként megoldás új akkura: [link]“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz rbalint88 #219171 üzenetére
ennél a cégnél €15.000 - de az csak az anyag, beépítést nem vállalnak
itthon kell erre vállalkozó szelleműt találni (de szerintem az is van)
nyilván vannak olcsóbb megoldások is, egyelőre nem vagyok érintett[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz staldan #219200 üzenetére
szerintem eladótól is függ, meg a hibák mennyiségétől is (vagy amennyit észre veszel belőle)
szerintem 10%-nál nagyobb alkura a 3 milliós ársávban felesleges számítani“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
őstag
válasz Superhun #219224 üzenetére
esetleg Bravo 1.4 T-Jet? ezek is hatos váltóval jönnek, pályán nem is forog sokat (130-nál 3100), bár a szélzaj lehet nem optimális. ugyanez Lancia-ban, már eleve horoggal: [link]
vagy amit javasoltak 1.6 szívó Megane 6-os váltóval meg amit nem: néhány 1.8-as láncos ufo Civic is beesik 2 milla alá itt egy másik is“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
én is tennék fel egy fogós kérdést, kollégámnak kéne 2 milláig 7 személyes csapatszállító, alap esetben inkább terepjáró (földút mellett laknak) vagy ugye a sok "usual suspect" a buszlimuzinok
- Captiva (2.0D dízel vagy 2.4 szívó benzines)
- SantaFe (2.2 CRDi dízel)
- Zafira (1.7 CDTi dízel)
- Kia Carens (2.0 CRDi dízel)
- Galaxy (2.0 TDCi dízel)
évente kb 30 ezer km-re, szóval alapból a dízel jön szóba.
ezek közül melyik a legkevésbé kényes motor?
a SUV/terepjáró vonalon talán nem lesznek ex-taxik“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz vzsryl #219312 üzenetére
az Orlando-k elég szükség 7 ülésesek (ahogy a Zafira is, igazából)
#219311 molnarpeter köszi, akkor 2.2 TDCi Galaxy vagy 2.0 DCi Renault a legjobb ebben az ársávban? esetleg benzines FR-V?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz molnarpeter #219316 üzenetére
körbenéztem hahun, nincs 2.2 TDCi csak 2.0 meg 1.8 Galaxy
ezáltal az automatákat kizártam
egy 2.3 szívó benzin volt, azt is kizártamlehet Renault lesz a befutó, mint benzinnel, mind dízellel vállalható?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz molnarpeter #219316 üzenetére
még annyi, hogy a 2.0 TDCi mennyire bírja a rövid távokat? az éves 30 zerből 15 ezer ilyen otthon->ovi->iskola->munkahely->iskola->ovi->haza vonalon megy bele
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz atomchicken #219354 üzenetére
a hármas Mazda léptékekkel autóbb autó, mint a Scala
minőségérzetre mondom“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
a PHEV XCeed-ben is az a DCT van, ami nem ajánlott?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz rbalint88 #219426 üzenetére
igazából azért kérdeztem, mert így 3 év vágyakozás és 3/4-ed év használat után a feleségem kinyögte, hogy nagy neki a CX-5
szóval valami kisebb kéne, pirosban ofcourse
és hamár homár, akkor legyen PHEV az ő felhasználására az a legjobb[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Renpeter #219536 üzenetére
nekem van JSZP és a km futás teljesen standard, 12 év alatt 247 ezer km az éves 20 ezer, semmi kiemelkedő. ráadásul a 12 éven át szinte teljesen egyenletesen oszlik el
egy őszinte autónak tűnik így képekről
(személyes megjegyzés, hogy nekem nagyon hiányzik ezekről a Skodákról a B oszlop fekete matricázása, én azt csinálnám meg először - hasonlóan a G és H Astra is ilyen kategória nálam, sokkal modernebbnek tűnnek, ha van a B oszlopon [nem az üvegen!] matrica)[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Renpeter #219552 üzenetére
körbe mértétek? minden neppernek kell legyen rétegvastagság mérője, amelyiknek nincs az hazudik
a "10 ezrenként azért tűnik el olaj" az nem derült ki pontosan, hogy mit takar? mennyit kell utántölteni, 1 litert? 10 ezrenként felvillan a check engine, hogy alacsony az olajnyomás? az még talán belefér, de kérdéses, hogy milyen olajjal etették eddig“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Yiggdrasil #219662 üzenetére
800-ig azt kell megvenni, amelyik nem rohad
a többi probléma tuti olcsóbban lesz javítható, mint a rohadás
sokszor komplett bontott motor vagy váltó is van 100 alatt, futómű/fék elemeket is megveszed 100 alatt, de ha karosszériázni kell, akkor elemenként 70-80 ezertől idul a beszélgetés fényezésre, plusz a lakatolás.... a 206-nak a hátsó futóműve a leg problémásabb (meg az elektronika, például az első utas légzsák aminek van érzékelője az ülésben ami a sok előre-hátra mozgatástól eltörik, és légzsák hibát dob) de szerencsére van cég, aki a bontott rossz + KP cserébe ad egy felújítottat.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz diegho #219747 üzenetére
szerintem nem lesz 2-3 éves Mazda6 8 milláig
szerk: oh de, és milyen szép!! bár 108 ezer km van benne, de ezeknek a szívó benzineseknek nem árt a méter annyira“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz szőröscica #219772 üzenetére
Insignia is van 5 ajtósban
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz szabonagyur #219791 üzenetére
nálam mondjuk a bringa szállítás jellemzőbb, és azt sem lehet sedannal
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz vzsryl #219830 üzenetére
ehhez adalék: a legmodernebb dízelek kb 13-15km után melegszenek annyira meg, hogy a vízhőfok -4 fokban fölmegy az 50-es "alap" fölé, saját tapasztalat (VW 1.6 CR TDi) itt az olaj hőfok még nincs a mérhető tartományban, azaz 35-40 perc autókázás és kb 13-15km megtétele után az olaj még hideg.
a régebbiek, amik nincsenek ennyire hiper-optimalizálva, azok egy fokkal jobbak, a Kodiaq 2.0 TDi ugyan ezen a 15km távon 90 fokosra melegítette a vizet és kb 75-80 fokosra az olajat akkor is, ha reggel amikor elindultam még kaparni kellett az ablakról a jeget
szóval az a véleményem a saját tapasztalataim alapján, hogy a 15km lehet az a határ, ahonnan már nem akkora gáz, hogy dízelt gyilkolunk.
2x 25-re már simán vennék én is gázolajosat“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz szőröscica #219836 üzenetére
9 hónapos és 8500 km van benne, szeretném azt hinni, hogy jó
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz ZavaBalazs #219883 üzenetére
vannak a fej elbillenésre egészen jó megoldások
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz focvis #219918 üzenetére
ez egy klasszikus nyílt végű pénzügyi lízing, minden autónkat így vesszük kb 10 éve a cégben. főleg, mert egy ideje mindenféle útnyilvántartás nélkül is visszaigényelhető a törlesztő meg az önrész áfája
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz pető bá' #219924 üzenetére
sok mindentől függ, 100-200k között bármi lehet maradványértéktől meg havi futástól függően az "átváltás" - szóval ez egyediben kell meghatározni, az adott munkavállalóra, adott körülmények mellett.
nálunk volt olyan konstrukció, ahol a havi törlesztő 140k volt (a példában ugye 40k) mert alacsony volt a maradványérték és a kezdő befizető is alacsony volt.
túl sok a csúszka, ami egy ilyen esetben jobbra-balra állítható ahhoz, hogy egyértelmű választ adjak a kérdésedre, sorryaz alacsony maradványértéknek az a lényege, hogy piaci érték alatt lehet autóhoz jutni akkor, ha a főni megengedi, hogy megvedd a nyílt végű lízing végén a verdát maradványértéken. mivel ez egy bújtatott juttatás, így ez szürke zóna. és ha eladod az autót amihez így hozzá jutottál, akkor arra egyértelmű SZJA kötelezettség van. de ösztönzően hat a tulajdonosokra, hogy figyeljenek az autók állapotára, ha sajátjaként tekint rá a munkavállaló, érdekében áll, hogy a lízing lejártakor minél többet érjen. illetve ugye a lízing paramétereinek meghatározásakor (és ezáltal annak eldöntésekor, hogy mennyi "munkabérért cserébe" kapod az autót) fontos már előre tisztázni, hogy megveheted az autót, vagy nem.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
csuklóból Mitsubishi Outlander jutna eszembe, SUV is, meg PHEV is, meg választék is van belőle
(személyes megjegyzés, hogy a 2015-ös az egyetlen év, amikor volt egy vékony fekete műanyag csík a kerékjáratok fölött, azzal néz ki igazán jól az autó)[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
6,5-ig 2018 vagy fiatalabb PHEV: egy találat ami ráadásul nem SUV
valamit az igényekből vagy le kell adni (évjárat) vagy tornászni kell a kereten úgy legalább egy milliót, és akkor is még csak a kínálat aljából fog meríteni“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz martonv92 #220199 üzenetére
3-3,5 az a második generációs (GH) teteje meg a harmadik generációs (GJ) alja, abból is csak a dízelek férnek bele az ársávba
a dízel csak akkor problémás, ha nincs rá odafigyelve [link] az olajpumpa lánca az egyik zsebbe nyúlós történet, a másik meg az injektorok körül keresendő (bár az első SOKKAL gyakoribb)szerk: ettől még ez a legszebb a felsoroltak közül
a rohadásra is érdemes ránézni, de ha nem osztrák az autó, akkor valószínűleg nem lesz gond vele[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Tom1939 #220231 üzenetére
a Puma annyira menőn néz ki, hogy ha nem 1 literes turbó mellé lenne mild hibrid, hanem ahogy mondod valami értelmes szívó mellé rendes hibrid, akkor a feleségem lemondott volna a CX5-ről
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz den89 #220238 üzenetére
feleségemnek Clio-ja volt, megunta, hogy a gyakorlatban még akkor sem adtak neki elsőbbséget, ha az volt. ő a munkája miatt jár be (hetente egyszer ugyan) a 9. kerületbe, és az volt az érzése, hogy a sok SUV eltapossa őt a forgalomban.
nekem már 2014 óta SUV-om van (mind céges), anno a derekam miatt vettem és nem bántam meg a kényelmet azóta sem. minden alkalommal, amikor a CLio helyett azokat vitte el itthonról, akkor megállapította, hogy mennyivel jobban tetszik neki a magas üléspozíció, a vélt nagyobb biztonság (4 éves a fiam) meg a "road presence" amit egy fizikai paramétereit tekintve nagyobb autó ad. így a családi autó választásakor már csak SUV vonalon nézelődtünk, nekem nem kellett őt rábeszélnem. amire rá kellett beszélnem, az az, hogy egyszerű technika legyen, lehetőleg minél kevesebb időzített bombával. ezért lett a szívó benzin CX5. meg azért, mert piros autót akart és hát szép piros nem sok autóból van. azt csak halkan jegyzem meg, hogy nagyon éli az irigy tekinteteket az ovinál, már többször elmondta milyen jól esik neki, ha mások megdícsérik az autóját, szóval valahol titkon biztos az is játszik, hogy "mutassuk hogy tehessük"“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz molnarpeter #220244 üzenetére
ez nekünk is szóba jött, amikor a Niro alacsonynak találtatott
de őszintén nem tudom hogyan befolyásolja a negatív rugóút eltűnése a futóműhangolást“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Metal topik
- Programozás topic
- Xbox Series X|S
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- E-book olvasók
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sorozatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen