- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Milyen program, ami...?
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- ASUS routerek
- Windows 11
- Milyen routert?
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- HBO Max & OD topic
- Google Chrome
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #187622 üzenetére
-
tboldi
nagyúr
Én fél évente, vagyis 3-4000 km-enként cserélek olajat. De hát ez az előírás a felhasználási módomra.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz diegho #188249 üzenetére
Jazz jó választás, de inkább 5,5-6 liter lenne a fogyi. Mondjuk az esetleges rozsda miatt lehet akár kevesebb is, weight reduction.
(#188250) dj79: Ennek kapcsán csak úgy eszembe jutott, hogy hiába nem másabb egy olaj- vagy fékcsere, hivatalosan csak az a szerelő nyúlhat hozzá, aki levizsgázott alternatív hajtásokból is. Nekem is meg kéne csinálnom, meg az általános villamosságban is jó lenne mélyebben elmerülni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #188253 üzenetére
Mihez képest. A másik jelölt Swifttel összehasonlítva szerintem a Honda lenne halkabb. Nyilván nem egy deutsche prémium, de a kategóriatársaitól semmiképp nem rosszabb.
Amúgy én kifejezetten jónak találom a saját Jazzemet ilyen téren, még autópályán sem kell megőrülni benne, normál hangerővel lehet beszélgetni, országúton, ahol diegho többnyire használná, meg pláne.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #188255 üzenetére
Merivával mentem már (1.6 benzin), nekem nem tűnt másabbnak a Jazzem után, se halkabbnak, se hangosabbnak nem találtam. De a váltóját utáltam, mint egy kanál egy tál pudingban.
szerk.: Van az 7k is!
Amúgy "békeidőben" azért legalább havi 1 győri út szokott lenni az M1-esen.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #188261 üzenetére
Idén már 2x is voltam vele Pest megyében, Balatonon is jártam már vele, sőt, Bécsben is... Azért 3,5 év alatt volt alkalmam megtapasztalni, kiismerni, hiába szaladgálok vele jórészt csak Móváron belül.
Vagy mi az a táv, amin már zavarónak kellene éreznem? Mondjuk Örebro?
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz olajbogyo #188266 üzenetére
194 cm és 130 kg vagyok, a Jazz-ben még magam mögött is elférek. De igazából nem szívesen utaznék így.
Az első ülés teljesen hátratolva és a legalacsonyabb pozícióban, a támlája pedig a legmeredekebben, mert így érem el a kormány tetejét a csuklómmal.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #188273 üzenetére
Az vagyok, nem tagadom, de sosem szoktam elhallgatni a hibáit, hiányosságait. Pont ebben a topikban írtam egyszer egy nem túl rövid listát ezekről kiegészítve a vezess.hu - amúgy viszonylag jól összeszedett - cikkét. Olyat meg nem állítottam soha, hogy svájci bicska lenne, mert tisztában vagyok vele, hogy nem felel meg feltétlenül minden igénynek, illetve vannak olyan felhasználási területek, ahova egyszerűen nem való. Ennek megfelelően nem is ajánlottam soha senkinek pl. pályás hosszútávfutásra.
Diegho viszont ilyen kaliberű járgányt keres, és csak annyit írt, hogy 90%-ban országúton használná, de nem tudjuk, ez km-ben kifejezve mégis mennyit jelent. Gondolom, nem napi 600-at, ezért talán a hangszigetelés nem is az elsődleges szempont nála.Mindenesetre én nem érzékelem hangosabbnak a riválisaihoz képest, te igen, de elég valószínű, hogy nem ugyanolyan érzékenységre vagyunk beállítva. És ezzel nincs is probléma.
(#188276) Tothgera30: Ez megint nagyon elfogultnak fog hatni, de a Honda-féle kapcsolási érzetet nem hozná egy olajcserével sem. Még apum WagonR-ében is határozottabban kattannak a fokozatok.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Dare2Live #188287 üzenetére
Nem mondom, hogy annyira kényelmes lenne, inkább azt, hogy éppen elég. A WagonR-ünknek szerintem rövidebbek az ülőlapjai, az már zavaró tud lenni már egy győri út után is.
Bizonyos szempontokból az újabb és újabb generációk egyre rosszabbak lettek, egyre több dolgon spóroltak, pl. a hátsó kerékdob csak a GD-ben van rendesen kiburkolva, a rákövetkező GE-nek már kevésbé, így hajlamos is a tanknyílásnál rohadni. A GK-nak meg marha rondán vannak hegesztve az ablakkeretei, arról nem is beszélve, hogy a hátsó ülések alja egyszerűen csak ki van lyukasztva, a GD-nek még jutott burkolat.
Ez az új GR egy fokkal minőségibbnek tűnik az elődjénél, majd a pozsonyi autószalonon megvizslatom közelebből. De a csomitartóért valóban kár, az is a GD-é volt a legjobb a 380 literrel, de még a rolós kalaptartó is sokkal mencibb. Igaz, kicsit macerásabb is.
Ráadásul még a teljesen sík padló is elveszett.Az biztos, hogy ha egyszer odajutok, hogy lecseréljem, akkor nem Jazzeket fogok nézegetni, bármennyire is szeretem a típust.
(#188288) szabonagyur: Pedig szeretném megérteni.
És alkalomadtán szívesen megmutatom élőben, hogy hogy férek el.(#188291) Tothgera30: A miénk M13A, G13BB-hez még nem volt szerencsém. Előbbi egész jól klattyan, csak az út rohadt hosszú.
3 (4) db Opelt vezettem eddig, az említett Merivát, 2 db G Astrát (nem Classic-ok, és azt hiszem, ugyanaz az 1.4 volt mindkettőben), illetve egy dízel Insigniát. Mindegyikben olyan "lötyinek" éreztem a váltót, de a Meriváét különösképp.
Persze, hogy kell olajcsere, nem is írtam olyat, hogy ne kéne. Hondáknál 120k km vagy 5 év az előírás. És a Suzukinál is tartjuk a gyári 45k-es periódust.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz olajbogyo #188582 üzenetére
óra nincs tekergetve, mert azt már nem lehet...szerinte
Nem tudom, hogy tényleg lehetetlen-e őket tekergetni, vagy csak nem szokták, de én még nem találkoztam olyan Jazz-zel, amit bizonyítottan átállítottak volna.
Azt tudom csak, hogy a GD-k gyári ECU-ja írhatatlan. Habár Linszter Péter szerint a Keihin gyártmányúakat talán ő tudná módosítani, de saját bevallása szerint még nem csinált egyet sem, úgyhogy ez még nem nyert alátámasztást. Mindenesetre az enyémben Bosch ECU van, szóval nincs más választásom, minthogy elfogadjam a tényt.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Stylewars_kp #188609 üzenetére
A GE-ben lejt? Csak mert a GD-mben inkább sík, csak az ülés alatt kezd el emelkedni, ahol van a tank.
Bájdövéj én tuti nem vennék semmilyen franciát a Jazz helyett, a japánok legalább igyekeztek könnyen szerelhetővé tenni.
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #188714 üzenetére
és (#188715) bernel:
Nem a kor lett volna az előző hsz-em lényege, az csak egy adalékinfó volt, akár ki is hagyhattam volna a mondatból.
Persze az elképzelés tök jó, ezért is kívántam, hogy ne nekem legyen igazam, csak ha megpróbálok a magam módján reálisan gondolkodni, akkor arra az eredményre jutok, hogy szerintem nem lenne akkora sikere a dolognak. Egyrészt kevesen vannak, akik hajlandóak az idejüket áldozni a véleményadásra (akárcsak az AliExpressen pl., van mondjuk 20000 megrendelés, mellette ~300 értékelés), másrészt van egy olyan sanda gyanúm, hogy a nepperek, ha megszaporodna a negatív értékelés róluk, csinálnának egy új céget és kvázi tiszta lappal indulnának.
Plusz van egy réteg a használtautó-vásárlók között, akik csak magánszemélytől akarnak vásárolni, ők eleve előítéletesek a kereskedésekkel szemben, és még akkor sem adnának esélyt egy adott helynek, ha mittudomén 4,8 csillagot kapott az 5-ből. -
tboldi
nagyúr
válasz Yiggdrasil #188754 üzenetére
nem veszünk Németből 15+ éves japán autót
Azért egy példány alapján nem kell leírni az összeset, de Te tudod.
Az én Jazzem jó ellenpélda, ez is Dajcslandból jött, és csak a két hátsó sárvédőív kezdett éppen rügyezni, mikor hozzám került 11 évesen (sajnos jobb képem nincs ennél). Szerencsére még időben elvittem, nem kellett vágni, hegeszteni, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy már másodjára csináltattam meg, az első nekifutással nem voltam maradéktalanul elégedett.
Amúgy prevenciós céllal kapott egy minimális alvázvédelmet is akkor, a legolcsóbb fekete rücsissel lett befújva, de még mindig tart, egyedül a kipufogót szokta festegetni apum saját "szórakoztatására". Szerintem felesleges, de mindegy, hadd csinálja.Most 14 múlt, 2 héttel ezelőtt így nézett ki: [kép]
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #188837 üzenetére
800-ért? Ennyire azért nem vagyok elvakult, egy jó Jazz legalább 1,5x többe kerül.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
2016/17-ben nálunk is felmerült egy pillanatra, hogy 1,99 millióért elhozunk egy új, totál fapad Dacia Sanderót, de gyorsan el is hessegettük ezt a gondolatfelhőt.
Aztán lett belőle egy 2006-os Honda Jazz 1.4 LS 1,6M-ért, ami elég jól fel van szerelve kényelmi extrákkal (a kortársaihoz mérten persze), mint pl. digitális klíma, ami a Daciában sehogy sem lehetett volna.(#188905) BigBlackDog: Úgy látszik, Hondáék a motorháztető borításán is spóroltak az újabb generációnál. A GD-ben még a másik oldalára is jutott.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz parandroid #188965 üzenetére
Mosonmagyaróváron esélyesen nem.
Anno megnéztem egy G Astra 1.4 Twinportot az itteni Opel márkakernél, az még hagyján, hogy a belseje olyan volt, mintha leöntötték volna savval, de az eladó dumájától, hogy “ááá, ezt csak vissza kell tenni/csavarozni/tisztítani/feltölteni(/egyéb tetszőleges főnévi igenév)”, már én éreztem magam kínosan. Ha márkaker és szerviz, akkor miért nem csinálják meg és árulják úgy? Nyilván a kérdés költői...
Aztán elvitt egy próbakörre az eladó, én nem vezethettem, viszont ő elég digitálisan kezelte a pedálokat a totál hideg motor mellett (januárban), hogy mutassa, hogy milyen erő van benne. Én illedelmesen helyeseltem, majd miután visszaértünk, elköszöntem, és így nem lett Opelem.Ugyanezt eljátszotta a helyi Suzuki is, ott egy Ignis-t lestem meg, de legalább rövidebb volt a hibalista.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz HdRew #189148 üzenetére
Jazz-ből 1 milláért már elképzelhetőnek tartom, hogy van épkézláb automata (CVT) váltós darab, azok jellemzően olcsóbban mennek egy kicsivel, mint a manuális példányok. Ennek oka, hogy a CVT nagyobb kockázatot jelent, az indítókuplungja szokott tönkremenni, >200k a javítása.
Na, nem mintha a manuális váltó hibátlan lenne, abban a nyelestengelycsapágy szokta hallatni magát, de még új kuplunggal is (opcionális) gyakorlatilag csak a felébe kerül a szerelés.
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #189187 üzenetére
Ja, valahogy így.
Amúgy nekem pont az a tapasztalat, hogy annyira kevés automata Jazz van, hogy még drágább inkább
Amikor legutoljára nézegettem a piacot (nem mostanában ), akkor inkább olcsóbbak voltak a CVT-k, de lehet, hogy azóta megfordult a dolog.
Én mondjuk amúgy sem vennék, csak manuálisat, de ez pusztán egyéni preferencia kérdése.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz bernel #189218 üzenetére
Nem ilyen egyszerű a dolog, függ a motor felépítésétől, karakterisztikájától, a váltó áttételezésétől, az autó tömegétől, stb.
Én egy 1.4-es Honda Jazz-t hajtok (ami igazából csak 1.3, mert 1339 ccm ), de a motort bármikor kicserélném a Suzuki 1.2-es Dualjetére, ha nem lenne akadálya.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz bernel #189224 üzenetére
A sajátomat speciel gyengének minősíteném, 83 vérmes paci jut ~1200 kilóra (ha jól rémlik, az autó hivatalosan 1071, én meg 130 vagyok, plusz a sallangok).
De engem különösebben nem zavar, párszor letoltam már vele egyhuzamban ~250 km-t pályán, az emelkedőkön néha vissza kell váltani, hogy tartani tudjam a 130-at, meg előzéskor a klímát ki kell nyomni, mert a Jazz az átlaggal ellentétben nem teszi meg magától padlógázra, de nyugis A-B közlekedésre simán vállalható. Persze nem bánnám, ha legalább a bűvös 10 kg/ló arányt el tudnám érni, de alapvetően én is csak városban cirkálok vele, ott meg úgy sem használ az ember 30-40 telivérnél többet. Viszont ott marha jó, hogy már viszonylag alacsonyan, 2800 1/min-nél megvan a csúcsnyomaték (119 Nm).A WagonR-ünknél mondjuk pont megvan ez az arány (93 nyihaha 932 kg-ra), érezhetően fürgébb is, csak a magas súlypont és a szekérszerű futómű megöli az egészet.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Ehhez kapcsolódóan:
Mostanában elgondolkodtam egy oil catch can beszerelésén. Na, nem mintha olyan sok trutymóra számítanék egy közel tökéletes állapotú L13A1-től, de nem lenne drága az egész, csak 10-15k Ft, úgyhogy why not?
szerk.: Magyarul, angolul és németül nem találok GD Jazzes tapasztalatokat a témában, viszont japánul annál többet, a Google Translate most nagy segítségemre van.
[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #189239 üzenetére
Biztos, hogy nem, többször is próbáltam. Csak akkor van érezhető változás, ha megnyomom az AC vagy az OFF gombot.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #189325 üzenetére
Jól néz ki, de én sose értettem, hogy mire jó az optikai tuning sok autónál, nagyobb motor nélkül.
Ugyanarra, amiért a Bömbiket teleaggatják fake M-blémákkal.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz kisgesztenye #189507 üzenetére
Elsőre egy szériavégi Honda FR-V jutott eszembe 1.8-as benzinmotorral (ugyanaz a 140 lovas darab, mint ami az ufó Civic-ekben is van). Bár ezek esélyesen kicsit öregebbek, mint 8 év, de szerintem megfelelne az igényeknek.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz perge666 #189572 üzenetére
Honda Jazz, mert az ország egyik, ha nem a legjobb Jazz-szerelője nyíregyházi.
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #189663 üzenetére
Jazzekből csak a 2014 utániak, de a 2002 és 2014 közöttiekbe is rendkívül egyszerű beszerelni utólag egy Yatour vagy Dension egységet.
szerk.: Vagy a komplett fejegységet.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Drughi #189674 üzenetére
Szerintem a kopó-fogyó alkatrészek nem drágábbak, mint a többihez. Karosszériaelem már lehet húzósabb, de érdeklődésképp dobhatsz egy emailt mondjuk a csepeli bontónak.
(#189677) inf3rno:
Mármint 250.000?
Jazz-hez 30k körül láttam múltkor fűtéses, indexes, de nem gombnyomásra behajtós tükröt.(#189675) Paxker315: "itt debbie-ben kb minden utcában tucat Yaris meg Jazz császkál"
A Hondára van magyarázat, közel van az ország egyik, ha nem a legjobb Jazz-szerelője, Varga Miklós.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Szoszo94 #189808 üzenetére
GD Jazz 1.4 CVT
Ha esetleg sikerülne olyat kifogni, amiben a közelmúltban javították az indítókuplungot, az lenne a legjobb, de ha mégsem, akkor legalább olyat kell keresni, amiben szorgalmasan, időben cserélték a váltóolajat.
(Az enyémet bár láttad tavaly, de fel tudok ajánlani egy közelebbről megvizsgálást is az ismerősöddel együtt. Igaz, ez manuális. )
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- DXRacer használt szék eladó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen