-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
w333
félisten
válasz batai15 #169775 üzenetére
Hát akkor mindenképp előtte egy állapotfelmérést csináltass, mert mi van akkor ha sok mindent kell csinálni rajta hogy átmenjen a műszakin !
Szerk.
És a kérdésedre a válasz, "igen" én megcsináltatnám a műszakit eladás előtt mert tudom hogy minden rendben van az autón, így könnyebben eltudnám adni
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz batai15 #169777 üzenetére
Akkor is a 406 -t mondom ... nagyobb, erősebb, jobb, volt ilyen autóm !
A 206 ahhoz képest egy fapad de komolyan !
Ha nincs vele gond akkor persze nem számít a műszaki !
Szerk.
Nekem a 90LE HDi volt azzal szívtam kicsit, ismerősnek ugyan ilyen kombi volt 110LE neki soha semmi baja nem volt pedig 3X annyi km. volt benne !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz batai15 #169779 üzenetére
Ezek ennyibe kerülnek 18 éves autó 300 km van benne !
Nagyon nehezen adják el ezért ennyi !
Kollégám 200k -ért vette az első szériás 406 -t igaz az 1.6 benzin és sedan, jobb hátsó küszöböt kellett cserélni ezen kívül nem volt vele semmi baj !
Szerk.
Ha tényleg jó akkor simán bevállalhatod , nagy gond nem szokott ezekkel lenni és az alkatrészárak is viszonylag olcsó hozzá, minden mást bontóban is megtalálsz !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz batai15 #169781 üzenetére
Pedig van, itt Bp -n én nagyon sokat látok !
De a Vectra mindig is egy drágább autónak számított mert "német"
Ez az ár közepesnek mondható szerintem nem olcsó ... ez olcsó !
500k -ért ez szerintem bőven vállalható kategória !
Szerk.
Anyámnak a 306 -t 270k -ért vettük pontosan egy éve, jön megy teszi a dolgát és makulátlan állapotban van, AC pumpa csere volt 22k -ért, új akku 15k és 4 új téli gumi 50k -ért na meg a kötelező olajcsere, ezenkívül semmi baja nem volt (és ez is olcsónak számított) lekopogom (kopp-kopp) ezen kívül semmi baj nem volt !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz batai15 #169785 üzenetére
Szerintem nem vészen ... van 1-2 esztétikai hiba ezen kívül oké !
A döntést pedig te tudod, ha elég a 206 is akkor azt vedd mert az fiatalabb !
Kérdés hogy mire kell ? ingázás + szaladgálós autó ? ha most magamból indulnék ki akkor lehet mégis a 206 -t venném, 406 jó autó de nekem nagy lenne akkora mint egy hajó ... illetve fenntartásilag is biztosan drágább hozzá minden !
Szerk.
Belsejéről nincs kép ? lehet nem véletlen és durván le van pusztítva !
Szerk.2
Mondjuk a kettő közzé belőném és vennék egy elnyűhetetlen 306 -t !
Ez pontosan a kettő között van, nagyobb a 206 -tól de kisebb a 406 -nál
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz batai15 #169788 üzenetére
Hmmm ... az tényleg szét van menve az a cső, olaj is folyik !
Kérdés a turbó működik ?
szerk.
1.4 benzin 8 szelepes elnyűhetetlen motor, a világból kimegy, ugyan ez a motor van az anyáméban is csendes, keveset fogyaszt, jól viszi a bódét !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz batai15 #169790 üzenetére
Persze nyom ... ha bedöglik a turbó akkor pedig megáll benne az olaj !
Tudom mert régi autónk Pug 505 (2.5GTD) turbó megadta magát
Szerk.
Nézd meg a 306 -t is ha van rá lehetőséged mert tényleg egy nagyon jó és megbízható autó ... brutálisan masszív és nagyon kényelmes illetve jól össze van rakva, váltó sem olyan franciásan lötyögős, ha nem tudnám milyen azt mondanám hogy egy német autó, ezek akkoriban még nagyon jól megvoltak csinálva !
Futóműben is kivalló, nem érzi egyáltalán a rossz utakat sem !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz batai15 #169792 üzenetére
Ha tényleg makulátlan és bejön akkor vedd meg mert utána bánni fogod !
De egy 306 -t megnézhetnél előtte valahol csak a viszonyítás miatt !
De mondom pont a 2 között van mindenben, méret, kényelem, komfort stb. viszont meg merem kockáztatni hogy a 306 jobban össze van rakva mint a 406, annál nem látsz olyat hogy a tetőkárpit a fejedre esik és az ajtókárpit is elengedte magát és mállik ... de te tudod milyen autót szeretnél
Annyi viszont biztos hogy a 306 fenntartási költsége sokkal olcsóbb !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
válasz batai15 #169797 üzenetére
Ez egész jónak tűnik, meg megadják az alvázszámot is ami biztató. Nem érdekel esetleg?
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
dj79
senior tag
válasz batai15 #169816 üzenetére
Az rendben is van, de ha már mindenképpen kell rá műszaki, akkor legalább ott lehetnél és láthatnád az esetleges problémákat (nem sokkal többért, mint egy általános állapotfelmérés). Az előzmények ismeretében ez nem is ártana szerintem.
Teljesen mindegy, hogy kinek mennyi affinitása van hozzá, a gépész sógor nem fogja tudni megmondani, hogy milyen eltérés van pl a fékhatásban vagy milyen állapotban vannak a lengéscsillapítók, mert ő sem erre programozott műszer. -
dj79
senior tag
válasz batai15 #169820 üzenetére
Értem, csak mint ötletet dobtam fel.
Az egyik régi autómat így vette meg a vevő, aki szintén szerelővel érkezett. (650 ezer forintos autóról beszélünk) 10ezer lett volna egy általános állapotfelmérés, 20ezer a műszaki, ami két hónapon belül lejárt volna amúgy is.
Alá tudtak nézni, hogy van-e esetleges olajfolyás meg azok a dolgok tényleg cserélve lettek-e, amit én szóban elmondtam. Ők is kétszer jöttek: egyszer hétvégén, aztán utána a srác keresett egy műszakivizsga állomást itt helyben, egyeztetés után bejelentette. Én odavittem az autót, ő odajött a szerelőjével, megtörtént a műszaki, minden rendben, hazamentünk, papíroztunk, fizetett.
Pár szimering vagy akár gumiharang kicserélése többe kerülhet, mint egy állapotfelmérés.
-
-
-
-
-
válasz batai15 #175408 üzenetére
Itt
diegho: a kalos is opel technika, de attól rosszabb autót nem igen vezettem, 2006 után gyártottak[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz batai15 #175400 üzenetére
Irónia meg-e van?
A motor jó, mekkora futásra tervezed? 300-400e km körül szokott kérni láncot. Kb. kicsivel kevesebbet bír a kettőstömegű, ha nem városi autó volt, viszont szokatlanul drága hozzá (LUK dmf és kuplung 260k + sallangok), ha ezek nem zavarnak akkor ajánlható. Ha meg már cserélve is volt akkor legyen tánc.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
-
tboldi
nagyúr
válasz batai15 #175458 üzenetére
Szvsz alapvetően igen. Gyártottak már kissé beteges motort (pl. 8gen Accord 2.4-ese), de nem ez a jellemző.
Hogy korrekt és egy picit sem elfogult választ is írjak: nem rosszabb, mint bármi más, és minden az előző tulaj(ok) gondosságán múlik.
szerk.: Annyira azért nem ritkák, bár tény, hogy mondjuk Skodából több szaladgál az utakon. Szerintem közrejátszhat ehhez az, hogy sokan nem látnak tovább a Civic-nél, amit a boyracer/hülyegyerektuning sztereotípia övez.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz batai15 #176303 üzenetére
Abból inkább kézi váltóst válassz. Mert a Golf 7-ben az 1.4 TSi mellé szárazkuplungos DSG-t raktak. Amúgy a 122 lovas verziót érdemes választani. Vagy CZCA és az már biztosan szíjas.
Ha fontos az automata akkor a Toyota féle "béna" CVT a legmegbízhatóbb.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz batai15 #176303 üzenetére
Aurisból asszonynak van 1, Old Auris, azaz még a gömbőc, de a hybrid változat. Azért ez, mert a faceliftes baromi kicsi, és nem csak csomagtérben. Az egész belső tér pici egy priushoz az vagy az FL előttihez képest. Családi autónak talán 1 gyerkőccel elég lehet.
Aki azt mondja, hogy nagyon gyenge, az még életében nem vezetett Aurist. Nekem előtte P2 volt, abban csak 1.5-ös benzines volt és bőven jó volt 4 fővel. 136 lóerőben benne van egy 80 lóerős, 200 Nm-es villanymotor is. Tisztán 0-100 sprintje nem egy porsche, de főleg városi környezetben a forgalom nagy részét ott lehet hagyni a lámpánál, csak bele kell kalkulálni az a pici időt, amíg az eCVT beállítja a fordulatot. Nekem közúton előzéskor sem volt vele gondom.
Új Corollában javították az auris 2 legnagyobb hibáját, a hátsó lábtér méretét és a csomagteret. A 2.0 felára amúgy szerintem brutális. Újként ~700.000 Ft a felár az 1.8-hoz képest.
5.2-es fogyasztás az soknak számít.
Ha méretben belefértek, akkor érdemes lehet megvenni, mert a legtöbb autóval ellentétben nagyon értékálló (sőt, egyes darabok ára felfelé megy). Automata váltósból én csak ilyet mernék venni, főleg használtan (érdemes rákeresni, neten, hogy hogyan működik, mert vicces, hogy nincs kuplung benne, és külön hátrament sem)
bitpork: Toyota hybrideknél ismeretlen a váltóhiba, mint fogalom. 5-600k feletti futású taxiknál is. Csak a nevében hasonló, de az eCVT nem CVT váltó... A CVT váltókkal ellentétben ebben a "váltóban" még indítókuplung sincsen, ami pl: a hondáknál szokott lenni egy 200k-s tétel. Bár egy DSG felújításhoz képest még mindig olcsónak számít.
Doki16: Saját szememmel láttam olyan #Odo500-as P3-ast, amiben sosem volt váltóolaj cserélve.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz batai15 #176309 üzenetére
Elővárosi forgalom a legjobb terep egy hybridnek szvsz. Nekem a P2 ilyen használatnál 4 liter alá is beesett. Persze mivel javarészt BP, M0 és dugók hada van, így a 2 éves átlag valahol 4,5-5,2 között volt. A legdurvább a december volt tavaly, ahol a 2x12 km-t 2x2 óra alatt tudtam megtenni, télen a hidegben. Ott már elfogyott a nagyakku és a fűtés miatt járt a motor, akkor volt a havi átlagom 7 liter. Viszonyításképpen a kis corolla versonk hasonló terepen 14 liter körül evett városban.
Szokni kell, hogy padlógáznál ~1 sec kell, amíg belövi a fordulatot a motornál és utána indul meg. De szerintem teljesen vállalható. Városban szerintem fürgének nevezhető, bármennyire is vicces egy mondatban használni ezt a szót egy HSD-vel. Közúton pedig vállalható, mondjuk ott 4 fővel, cuccolva igazából csak a P2vel van tapasztalatom, de az még gyengébb is.
Doki16: Igen a kombi csomagtérben élhető, csak abba meg elől nem férek el normálisan, ezért is lett Auris old nekünk. Mondjuk ha megyünk valahova, akkor cégtől hozok el akár 9 fős Transitot is, szóval fölösleges a kombi autót tartani városi harcra, részben ezért is adtuk el a Priust. Váltóolaj cserét én is csinálni fogok majd az Aurison, egyetértek, hogy jó, ha az ember megcsinálja, de rengeteg példa rá, hogy nem csinálják meg és ennek ellenére kiválóan élik problémamentesen a napjaikat az autók.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Qru
MODERÁTOR
válasz batai15 #176303 üzenetére
Octavia 3-ról itt egy jó összefoglaló (mivel a technika Golf, kb ott is ezekkel a költségekkel kell számolni): [link]
mod:
hacki87:Akkor ott is lehet szép nagy aknára lépni. Subarunál a gyári DMF 380k az SMF kiváltószett "csak" 196k... Az kösz. Mondjuk azt is elküldeném Fukusimába szemetet szedni aki egy benzines boxermotor mellé kettőstömegűt rakott gyárilag...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
ribarszki
őstag
válasz batai15 #176624 üzenetére
Mindenhol lehetnek hibák, sőt hibás szériák is. Azért nem gondolnám, hogy csak a Hype nagy. Ismerősöm a 3. Sorentóját vette. Az első kettőt 380e kilométerrel adta el. Olajat cseréltek, meg szilenteket.
Én pont hétőn rendeltem meg a 3as Octavia utódjaként a Sorentot. Megbízok a márkában, kapott egy esélyt, remélem nem alaptalanul és hosszú, boldog kapcsolatunk lesz. Ami az Octaviával nem volt, pedig első tulaj voltam...[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz batai15 #176624 üzenetére
Prius/Auris hibrid nagyon olcsón üzemeltethető és ritka, hogy bármi bajuk legyen. Első generációs Auris hibridet tudnál csak jelenleg 2-3 millió körül venni. A második generáció értelmes példányai inkább 4 millió körül kezdődnek.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
válasz batai15 #176624 üzenetére
A 7 év gari miatt van a hype, az, hogy egy 10+ éves autóban a lánccal történik valami az erősen használatfüggő is, érdemes megnézetni.
Amúgy pont ez a baj, hogy amikor van egy jó, megbízható autó, akkor senki nem költ rá, mert "úgy sem lesz baja"
Két év múlva 3M ért ugyanazt fogod megkapni, mint amiket most nézel, mert mennek felfelé az árak.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz batai15 #176624 üzenetére
Az is durva, hogy valaki 1 rossz tapasztalat alapján, ami ráadásul elég kis mintavételű, egyből pálcát tör a KIA felett. Én lentebb írtam, hogy nálunk 1 jellemző gond van velük a kopókon túl, 3-5 éves korukig és ~120-150k km-ig, az pedig a kuplung. Ezért is csodálkoztam ezen.
Új autóval is tudsz lyukra futni, csak ott jó eséllyel garanciában javítják, de ha bent van az autód 3-6 hónapot a szervizben, az nem fog segíteni rajtad. Használtnál nyilván ez zsebbe nyúlós vagy egyeztetős, ha rejtett hiba, akkor az eladóval kell kommunikálni.
P3/Auris esetén 2 dolog a necces: nincs vízhőfok visszajelzés, elektromos a vízpumpa és a hűtőn fel tud gyűlni a kosz, ami rontja a hűtés hatásfokát. Ezek együtt tudnak problémát okozni, de ezek is könnyen orvosolhatóak. Ettől még nem rossz autók. 2,5 milla alatt max extaxik vagy tekert nem bevallott extaxik vannak. Aurisból (a gömböc 2010-2013 közötti) az alap olyan 2,5-2,6tól indul, a jobban felszerelt 3 milla körül van. Az újabb e fölött.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen