-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
batai15
félisten
válasz BigBlackDog #217804 üzenetére
Most hogy az 1.5hdi és így az 508 felejtős, nézelődöm hogy mik lehetnek még . Mazda 3,mazda6 nézegetek még. Mivel nem mindennap lenne használva majd (hosszú táv , hétvége stb ) jó lenne egy kicsit több Kraft is . 180le már elég lenne. Ez a bajom a mazda3al is , jellemzően 120le a kínálat. Mindenképp sedan,vagy max lépcsős hátú kell , illetve jó lenne ha napfény tető vagy panoráma lenne.
Alapvetően 7m körül lesz a plafon keret ha minden jól megy.
Néztem még focus 1.5 Eco-t is
Corolla igaz az gyenge hibridbe ,valamint vitara 1.4boosterjet . Utóbbi kettő inkább racionális választás mint sem emocionális. Bár a Corolla gr-ben sedan tetszik is. Igaz remélhetőleg jövőre lesz meg a teljes keret ,de már nézelődöm tájékozódom ,mert nagyon nehéznek tűnik a választás .[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz BigBlackDog #217806 üzenetére
1.6 tph messze kerülöm, 2.0hdi ritka, legalábbis az új 508ból.
Ha össze jön a keret szeretnék minél fiatalabb alacsonyabb futású autót . Ezért is nézem ezeket ,amúgy az egyel régebbi 508 is jó lenne ,de mint írtam minél fiatalabb , kissebb futás,mivel hosszú távra tervezek .
Citroen Renault nem játszik. Mégane nem lenne rossz ,de 1.6 sce gyenge ,de az 1.33 is már szúrja a szemem erősen.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #217808 üzenetére
Az 1.0T-nél az olajban futó vezműszíj a legnagyobb gond.
-
grizlisandor
addikt
válasz BigBlackDog #218097 üzenetére
Cserébe kevesebbet eszik és nagyobb élmény vele közlekedni, ha lehet ilyen mondani egy Caddyre.
-
m3tr0
senior tag
válasz BigBlackDog #218097 üzenetére
Nincs belőle automata...legalábbis hahu-n nincs.
-
Vismajor01
addikt
válasz BigBlackDog #218287 üzenetére
Sztem nem kell hozzá semmivel se több mint az új féket megszokni egy új autóban. Elsőre mindenki lebólintja a szélvédőt De természetesen nem kötelező mindenkinek automatát venni, mindenki azt vesz amit akar, ameddig még lehet legalább manualt venni
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #218287 üzenetére
Jo is az pedig kolcson autoban szolt mindket telefon es korforgalomhoz gurulva reflexbol ki akartam kuplungolni… szerencsere messze jottek mogottem
-
sharp4
őstag
válasz BigBlackDog #218471 üzenetére
Nem írta, hogy a 100k tartalmazza-e az üzemanyagot. Amit taglalt az az éves 13k km. Azon felül gondolom neki kell a költségeket viselni.
Magyarország legnagyobb Xiaomi közössége:https://www.facebook.com/groups/622368221279940/?ref=share Apple Iphone 13 Pro & Ipad Air 5
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #218656 üzenetére
Most miért? Maga a motor jó (és ez vt a kérdése), csak minden más szr körülötte.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
őstag
válasz BigBlackDog #218831 üzenetére
Erre én is kíváncsi lennék, feleség pajtásnak megtetszett a kamiq ami sokkal nem különbözhet. Mondjuk az éppen ráncfelvarrás alatt áll (legalább utána lesz ott is matrix led). Januárban megyek Szicíliába ott T-Crosst bérelek. Bár most hogy kíváncsi vagyok biztos nem azt kapom...
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #218831 üzenetére
Megmondom oszinten, a kiprobalasig nem jutottunk el, nem ereztem felesegemen, hogy annyira olyat akarna Belter kopogos muanyagbol van, amiket lattam hasznaltakat, azok eleg kulturaltan oregedtek. T-Roc szerintem a legkevesbe jol eltalalt modell, kopogos belso, Golf feletti arazas…
bandus: a frissen linkelt egy sokkal jobb valasztas, arban es allapotban is jobb. Sztenderd platform, abbol a legolcsobb kivitel, szoval sokat nem kell tole varni. A-B elviszi, de en biztos nem kisauto alapu suvot vennek hosszu utakra, plusz mindentol fuggetlenul szerintem is butikosne auto, en biztos nem vennek magamnak.
-
MM
őstag
válasz BigBlackDog #218841 üzenetére
Az Ateca a Karoq-al egy méret kb, csak normálisan néz ki...
Tarraco = Kodiaq = Tiguan hosszabbik verzió
TCross + puttony = Taigo
A T-Roc egy érdekes modell, szerintem kisebb, mint a Karoq /Ateca, de nagyobb, mint az Arona/Tcross/Kamiq trió.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz BigBlackDog #218906 üzenetére
Ha újonnan akkor én nem merném. 1.2-es turbós benzinessel éppen most van botrány, 1.6-os már sokat csiszolt de még mindig a hírhedt prince motor ha jól tudom. A 2.0 hdi király motor volt, de ha jól tudom már nincs. Az 1.6 hdi biznyos változatai is jók voltak, de a helyett jövő 1.5 hdi-ről sem a jó hírek jönnek (bár ez még aránylag új, nem tudom hogy konstrukciós hiba vagy kezdeti probléma).
Az újat azért kérdeztem mert ha van pár éves használt 2.0 hdi c5 aircross akkor azt hosszú utakra simán megvenném. Citroen kényelemre törekvése nekem szimpatikus.
-
diegho
nagyúr
válasz BigBlackDog #218906 üzenetére
Én ugye a nyáron kerestem autót, nekem is tetszettek, de rengeteg a probléma velük. Kollégám 1.2-ese kezdetektől fogva eszi az olajat és 1 hónappal a garancia lejárta után beesett a kuplung.
-
őstag
válasz BigBlackDog #218908 üzenetére
Hát ja. Peugeot Citroen már jó ideje bosszant azzal hogy a kasztni, a belső tök jó lenne de nincs moci amivel megvenném...
-
pit stop
addikt
válasz BigBlackDog #218908 üzenetére
1.5-ön is javítottak már elvileg, de kérdés milyen sikerességgel - azt szaki tudja megmondani.
Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
Gombinyó
őstag
válasz BigBlackDog #219075 üzenetére
Golf kategóriában megnézném a Peugeot 308 1.5 hdi-t, nagyon jól elkapott design lett.
-
Gombinyó
őstag
válasz BigBlackDog #219078 üzenetére
Biztos, hogy ugyanaz. Nekem sok infóm nincs a motorról, abból indultam ki, hogy az előző psa dízelek jók voltak.
-
veterán
válasz BigBlackDog #219075 üzenetére
q3 en jobbnak erzem mindenben a golfnal, fogyazstas is ugyanez csak dizelbol. viszont azert regi tipus. reneznek a hwlyedben az uj tiguanra ha belefer a keretbe
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #219075 üzenetére
Seat vagy Cupra Leon, ujabb Golf, Mazda 3 jut eszembe igy hirtelen. Honda Civic, Toyota Corolla kombi, mas megkozelitesbol Skoda Scala? SUV-bol kb Kuga jatszhat a keretedben tippre, ami mar ertelmes belterrel van, a kisebb kategoriasok jellemzoen nagyon gagyi kopogosak.
Esetleg Toyota C-HR, vagy ha jo a kezivalto, akkor Hyundai Tucson, Kona, Kia Sportage. Szinten kezivaltoval Kia Proceed.
Vegso ketsegbeesesben megneznem a Nissan Quashqait is, esetleg ha egzotikus kalandokra vagysz, akkor MG vagy Ssangyong, esetleg Dongfeng, BYD es tarsai -
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #219088 üzenetére
Ar-ertekben es kinezetben is eleg jok a Seatok/Cuprak, a Mazdat kicsit nehezebb megfejteni, de van egy olyan kulonutassaguk, ami elegge vonzo, elegge minosegiek is, ennek tukreben az arazas sem tulzo. Civicrol kb ugyanez mondhato el. A tobbi az “az esz diadala a sziv felett”, na jo, a suvok nem Ha annyira nem indokolt a terepkepesseg, akkor nem abba az iranyba mennek. Mazdanal nem neztem keszleteseket, a Seat es Cupra vonal igeretes abbol a szempontbol is. Keszletesbol lehet a VW is jo most, bar ok pont nem a Golfot akarjak kiszorni
-
szőröscica
addikt
válasz BigBlackDog #219087 üzenetére
Ha a Tiguan belefer, Ateca esetleg? Meglepoen kellemes jarmu volt. Fizikai klimapanel, ertelmes, nem lefagyo infotainment, csendes utaster.
-
veterán
válasz BigBlackDog #219088 üzenetére
Mivel volt már tapasztalatod 3 hengeressel, el tudod dönteni... bedobom az Astrat, Goool fórumtársé kívülről kimondottan pofás, belülről se kutya. Igaz, súrolja a 3F kategóriát.
#Ateca, ezzel friss élményem van, a belseje teljesen oké, puha műszerfal, csendes, tágas, hosszú úton is kényelmes, stb.
Konkrétan egy Golfhoz hasonlítva: beláthatatlanok a sarkai, bizonytalan a futóműve, úgy kell felülni bele, magasan van a csomagtérajtó lehúzója, a LED fényszóró nem acélos. Ugyanakkor könnyebben járnak a kezelőszervei, ami pl. egy nőnek előnyös lehet. -
molnarpeter
nagyúr
válasz BigBlackDog #219359 üzenetére
Magyarországon vagyunk
-
Rodzser Mór
senior tag
válasz BigBlackDog #219359 üzenetére
Nem bolondság. Sőt logikus lépés. Feltéve persze, ha 3-4 éven át megbízhatóan és költségmentesen szolgál az a dízelmotor.
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #219359 üzenetére
Alapvetoen nem bolondsag, de:
- dragabb, tehat kevesebb extra fog beleferni a keretedbe
- jaraskultura es zaj az 1.5tsi utan siralmas szerintem
- szvsz semmivel se megbizhatobb, max a valto (olajos vs szaraz dsg)
- nalunk mindegyik 2.0tdi keri az olajat (3-10e km/liter felhasznalasi korulmenyek es vezetesi habitus szerint)
- az 1.5tsi is bombajo fogyasztast tud a fenti korulmenyek kozottMi lett a phev Leonnal? Az mindent tudna, ami kell
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BigBlackDog #219362 üzenetére
Elég szűk az a kör, ahova nem tudsz aktuális környezetvédelmi normáknak megfelelő járművel behajtani, ahol mégis ilyen van, oda úgyis csak elektormos/PHEV-re van korlátozva, vagy bicikli Szóval egy euro 7++ jármű a következő években szerintem nem lesz tiltva, de ha igen, akkor benzinessel együtt.
rbalint88 véleményét is osztom, csak legyen kézi a váltó[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz BigBlackDog #219368 üzenetére
1.6d, 1.5tsi, mindkettő 250Nm nyomatékú és mindkettő ugyanazt a 7es száraz dsg-t kapja.
2.0tdi, 2.0tsi (190le) mindkettő 320Nm nyomatékú és mindkettő ugyanazt a 7es olajos dsg-t kapja.Az újabb olajos dsg-ben, 60ezer km helyett 120ezer km a az olajcsere periódus, amivel már egész gazdaságos a fenntartása.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz BigBlackDog #219368 üzenetére
Ha céges a te szempontból mindegy, hogy dízel vagy benzin nem? Cég fizeti úgyis.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
szabonagyur
félisten
válasz BigBlackDog #219371 üzenetére
Ja, hogy van limited, úgy más
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #219368 üzenetére
Arteon 2.0tdi dsg annyira disszonans volt nekem, szerintem nagyon nem illett hozza a dizel. Zajban netto rossz, tul mely es orrhangu a tonus, meg a valtasok is olyan furcsak. Nincs bajom a dizellel, de 5+ hengerrel, meg valahogy a regebbi, csattogosabb, oszintebb dizelhang jobban bejon, mint ez az agyonfojtott ujfajta.
Zorges remelhetoleg egyedi problema. Kemeny futomu ne legyen gond, fiatal vagy meg
Cupra Formentor? Abbol is van par keszletes, van egy 2.0tsi is
Octaviabol, Golfbol is vannak keszletesek am, meg ez is egesz erdekes: [link] van meg par Q2, Q3 is akar, ha a rossz utakra optimalizalnal -
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #219359 üzenetére
Ha Euro6 akkor nincs gond. Mondjuk az AdBlue-s bohóckodás nekem nem hiányzik de de amúgy simán vállalható.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #219371 üzenetére
Keretösszeg van vagy km? Nálunk mind a kettő volt anno, biztos ami biztos.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #219368 üzenetére
Dízelből több fogy azért korlátosabb az elérhetősége. De ettől nem tartanék, hogy nagy leürülések lennének a jövőben.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz BigBlackDog #219359 üzenetére
Mivel nem Te fizeted ki az árát, nem a saját pénzedből tankolod, de a Te kezed lesz büdös a gázolajtól és Te szagolod az ótvar kipufogógázát... minek a dízel?
-
őstag
válasz BigBlackDog #219402 üzenetére
Aránylag rendszeresen vezetek egy új Leont a 116 lovas 2.0 TDI-vel (kézi váltóval).
A 152 lovas V40-emhez képest érezhetően gyengébb, viszont a fogyasztása nagy átlagban 5 liter, csak országúton 4 liter alá sem művészet bevinni!
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz BigBlackDog #219405 üzenetére
Amikor életemben először beültem a Leonba, az első gondolat, ami megfogalmazódott bennem: "Mi ez a sz*r?" A minőségérzet köszönőviszonyban sincs a V40-hez képest, de talán még az előző generációs Leonhoz képest sem (akárcsak Golf 7 vs. Golf 8).
De ha ezen túl tudja magát tenni az ember és megpróbál semmihez nem hozzáérni a beltérben (a kormányon kívül), akkor viszont kellemes gép, kicsit túlszervózott a kormány, de nagyon jó a futómű (225/45 R17 gumikkal), nagyautósabb és lágyabb, mint a Volvo (4 centivel hosszabb a tengelytáv, talán ezért).Egyértelműen hangosabb autópályán a V40-hez képest, de még elviselhető, viszont az alap gyári hifi az minősíthetetlen, én soha nem hallgatok rajta zenét még városban sem, mert bántóan rossz. Nem tudom a Seatba gyárilag mit raknak magasabb szinten (Bose?), kötelező belerendelni!
Eddig még nem kért olajat, igaz csak 10.000 kilométer van benne, de a flottában lévő 150/200 lovas SuperB-ek rendszeresen, ahogy a vizet is szeretik.. Pár kilométer azért kell neki, hogy meleget fújjon a szellőzőn, ez nem hibrid Toyota.
"Less but better" - Dieter Rams
-
válasz BigBlackDog #219508 üzenetére
1,4 t-jet még jól bírja, mert mpi, gondolom cuccolva is lenne, oda már kevés lenne a sima 1,4
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BigBlackDog #219508 üzenetére
Szvsz vehető rövid utakkal is.
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #219530 üzenetére
Attól függ, kit kérdezel.
Nálam a MiTo ~10 liter körüli átlagokat hoz, de ez a teljesítmény orientált T-Jet (nagyobb turbó, agresszívebb vezműtengely), nem az economy. -
426os
őstag
válasz BigBlackDog #219530 üzenetére
Nálam Bravo T-jet 120 nagy átlagban 7,8l. Ebben benne van napi 2x7km ingázás (vidék, két falun át, 0 dugó, nincs garázs) és hosszabb pályázások. GPS szerint 130-nál 7-7,5l, Doblónál valszeg +0,5-1 literrel érdemes számolni, ha van egy kis szembeszél az nagyon meg tudja dobni a pillanatnyi fogyimat.
Ha már meleg a motor, akkor nincs tojás a lábam alatt kigyorsításoknál, de egyébként szerintem takarékosan vezetek..
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BigBlackDog #219530 üzenetére
Átlag 9,18 a T-Jet motorral [link]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BigBlackDog #219554 üzenetére
Gázszett nem játszik?
-
hobizoli
nagyúr
-
válasz BigBlackDog #219530 üzenetére
Dobloban 8 liter alatt szerintem nem igazán fog enni
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
zoo8800
veterán
válasz BigBlackDog #219644 üzenetére
1969 ccm pedig a 4 hengeres. Engem azért meglepett, hogy létezett D3 5 hengerrel is.
rip and tear, until it is done
-
Llew
senior tag
válasz BigBlackDog #219793 üzenetére
Azert a csomagtartoba bedobni egy bringat egyszerűbb, mint fel vagy hatra kotni nem log ki, nem esik le, nem noveli a fogyasztast. Persze hatranyai is vannak, helyet foglal, stb.
Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
mirci18
addikt
válasz BigBlackDog #219812 üzenetére
Nincs rá szükség mivel megfogja a cuccokat a fejtámla ami fel van tolva.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
szebe
őstag
válasz BigBlackDog #219812 üzenetére
Legtöbb modellhez elérhető a térelválasztó háló, szerintem az a legkulturáltabb megoldás.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
Új hozzászólás Aktív témák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Metal topik
- Házimozi belépő szinten
- Energiaital topic
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs