- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Sweet.tv - internetes TV
- A Bluesky-ra ment az Európai Központi Bank
- Jön Trump, Zuckerberg és a Meta pedig 180 fokos fordulatot vett
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- ZyXEL NAS520 – felhős, kétfiókos NAS
- Kriptovaluták és az adózás
- Nem örülnek a britek, hogy mindenki Google keresőt használ
- Hálózati / IP kamera
- Nem tetszik az EU-nak az új díj, amit az Apple a fejlesztők vállára tesz
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
neduddki
nagyúr
válasz Bandi18 #7899 üzenetére
HI!
mert akkor a vizsgan fel kell, hogy akadjon, sajna ez nem indig tortenik meg:- (
udv
neduddki
mod: Maniyou #7891: enme smered a carina vizsga storijat, amikor a vizsgabisztos halalra sertodve adta ki a kek matrinyat?
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Bandi18
tag
-
-
válasz !Overdose! #7892 üzenetére
340km/h? Nevetséges. Ez egy sima 300lovas A8 kotró. Ennek óra szerint 250nél vége van mint a botnak. Ha nem lenne elektronikusan lekorlátozva akkor sem nagyon menne a fölé, hosszú nekifutással talán megfutná a valós 250-et de nem vagyok benne biztos. Még az S8 (D2) sem nagyon megy többet valós 270-275km/h-nál. M3 autópályán volt szerencsém átélni. Óra szerint a 310-et megfutja ugyan de az semmit nem jelent. Bírom az ilyen hirdetéseket. Mindig jól mulatok rajtuk.
Analóg vén majom egy digitális világban
-
zsid
senior tag
válasz !Overdose! #7892 üzenetére
Ennyiért megérné. Félévig lehetne gyilkolni, utána meg kiárulni alkatrészként majd ennyit...
<tRucKdriFteR>
-
!Overdose!
őstag
"Figyelem! Ez a benzintemető 1 óra alatt Németeknél az autópályán 300km tett meg. A végsebessége 340km is megy. Ez 4 kerékmeghajtású. Ez a kocsi nagyon megyen."
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Manitou
veterán
válasz !Overdose! #7888 üzenetére
olaj: eneos premium hyper 5W40 (6,5-7k)
olajszűrő: 1,3k
pollenszűrő: 4,2k
légszűrő 2k lenne, ha kéne, de nem kell -
Manitou
veterán
válasz lacimol #7885 üzenetére
Akkor módosítom úgy a mondandómat, hogy saját magamból kiindúlva nekem ezek soknak tűnnek.
Nekem szintén hasonló, csak 14 éves. A 15k olajcserére+ szűrőkre nekem is kb annyi, úgy hogy (5W40) full szintetikus olajat teszek a motorba, csak nekem az évente 1x esedékes. Vagyis 5 év alatt 75k, de lehetne kevesebb is, ha 10W40-es olajat tennék bele.
Nekem a mosás a 0-hoz konvergál, magam szoktam intézni. Persze autosamponra+ szivacsra, meg törlőkendőkre kell költeni, de messze nem annyit, mintha autómosóba hordanám. -
lacimol
csendes tag
válasz Manitou #7878 üzenetére
"Kötelező szerviz: 60.000 - 300.000 Ft (5 évre: folyadékok és kopó alkatrészek, esetleges meghibásodások) -300k szerintem sok"
Nekem 15 éves alsó-közepes autóm van. Ha egy általános szervizbe viszem (Speedy), akkor 5 év alatt 2*15.000*5=150.000 Ft a kötelező szerviz (szűrők és folyadékok, félévente). Ha ezt márkaszervizben teszem, akkor duplája, azaz 300.000 Ft lenne. Lehet a szomszéd számla nélkül, fele ennyiért is megcsinálja, de azért arra mégsem alapozhatok."Mosás: 50.000 - 300.000 Ft (5 évre) - ez szerintem durván sokra van számolva"
Havonta 2 kézi és 3 havonta egy mosatás (külső, belső, viasz): 3*2*700+3500 = 7700 Ft 3 hónapra, ami 60 hónapra 7700 * 20 = 144.000 Ft. Ha valaki hetente mossa és havonta mosatja, akkor már meg is van a 300.000 Ft.Ezt a kalkulátort pont azért készítettem, mert engem is meglepett mielőtt utánaszámoltam volna. Hibák persze lehetnek benne, de azokat igyekszem a visszajelzések alapján javítani.
-
aphra2
senior tag
Nem szabályozott katalizátor (nincs lambda) = piros matrica
Szabályozott (lambda szondás) = kék matrica ,...... én így tudom.Szerk:
Az én autóm 94-es , szabályzott katival , és kék matrica , tehát nem csak az 1996 utáni kocsi a kék , mint ahogy sok helyen olvasni.[ Szerkesztve ]
Probléma??Hát az meg micsoda?!!
-
-
zsid
senior tag
Amikor vettem 2es kategória volt a forgalmimban, az új műszaki óta 4-es, pedig az enyém már 6-os ( euro III, szabályzott keverékképzés és katalizátor ). Így is kék matricás vagyok, egyelőre nem foglalkoztat ez, csak vicces amilyen kavalkád van itthon ezekkel az osztályokkal és a matricákkal.
<tRucKdriFteR>
-
megema
őstag
Nekem is pirosat adtak, miután át lett íratva és újra forgalomba lett helyezve a kocsim 2010-ben. Illetve nem csak rossz matricát adtak, hanem rossz osztályba is volt sorolva (2). Múlt év végén elvittem környezetvédelmi felülvizsgálatra, ahol kicserélték a matricát kékre és átsorolták 6-os osztályba. Viszont átírták a típusát is (406 2.0 Supreme => 8 (???)), ami miatt az okmányirodában több kört kellett futnom (az alvázszámhoz nem az új típus tartozott). Végül pár ősz hajszállal később sikerült megoldania a problémát az okmányirodának. Az egész művelet kb. 3.000 forintba került amúgy, amit a felülvizsgálatért kellett fizetni. Az új forgalmi, illetve a típus átírása miatti törzskönyv csere ingyen volt.
[ Szerkesztve ]
-
Tom5
addikt
Mi ez a piros matricás mizéria? Hogy rosszat adtak néhány gépkocsinak?!
-
Manitou
veterán
válasz lacimol #7877 üzenetére
Én ezektől a millióktól a végösszegzésben rosszul lettem Persze el lehet tapsolni egy kocsira sokat, ha valakinek ez a hobbija.
Kezdeti költségek:
•Átíratás: 50.000 - 60.000 Ft (névre írás, forgalmi engedély, törzskönyv, vagyonszerzési illeték, eredetvizsgálat díja) - ez ok
•Átvizsgálás szervizben: 0 - 10.000 Ft - ez is
•Kezdeti szerviz: 30.000 - 50.000 Ft (olaj, légszűrő, összes egyéb folyadék cseréje, gyertyák, vezérműszíj) - ok
Összesen: 80.000 - 110.000 Ft (5 évre)Állandó költségek:
•Értékvesztés: 900.000 - 1.100.000 Ft (feltételezve, hogy egy átlagos 5 éves 5 év múlva kb. a felét éri a vételi árának) ok ez lehet
•Adók: 12.000 - 20.000 / év (60.000 - 100.000 Ft / 5 év) ok
•Biztosítás: 20.000 - 40.000 Ft / év (100.000 - 200.000 Ft / 5 év) ok
•Műszaki vizsga: 25.000 Ft / 2 év (50.000 Ft / 5 év) ok
•Kötelező szerviz: 60.000 - 300.000 Ft (5 évre: folyadékok és kopó alkatrészek, esetleges meghibásodások) -300k szerintem sok
•Téli-nyári gumi: 40.000 - 80.000 Ft / 4-5 év ok
Összesen: 1.200.000 - 1.830.000 Ft (5 évre)Esetleges költségek:
•Biztonságtechnika: 30.000 - 100.000 Ft (riasztó, váltózár, egyedi megoldások) - ez sok
•Hitel: 0 - 60.000 Ft / hó (5 évre akár 3.600.000) - ezt hagyjuk most
•Mosás: 50.000 - 300.000 Ft (5 évre) - ez szerintem durván sokra van számolva
•Üzemanyag: 700.000 - 3.000.000 Ft (5 évre, 5.000 - 20.000 km / év)
•Apróságok: 20.000 - 60.000 Ft (ablakmosó, ablaktörlő lapát, szőnyegek, olaj rátöltés, WD40) 60k- sok erre szerintem
Összesen: 800.000 - 7.600.000 Ft (5 évre)Extra költségek:
•Büntetések: 0 - 200.000 Ft (autópálya, gyorshajtás, tilosban parkolás) -
•Parkolás: 0 - 2.500.000 Ft (fedett belvárosi parkoló a maximum) -
•Útdíjak: 0 - 75.000 Ft (évente 5-10 autópálya) -
Összesen: 0 - 2.775.000 Ft (5 évre)* - A költségeknél egy 5 éves kompakt autó (2 MFt), 5 éves további használat mellett, átlagos életkorú sofőrjének adataival számoltunk.
Havi költségek aránya (5 évre vetítve).
[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
válasz tomcsi23 #7874 üzenetére
vagy akárcsak egy jó fékporos felnitisztítás után, az a szivacs is tud hajszálkarcokat okozni.
Grincs:
nekem az első autümon volt, szívó benzin, nem sokat ért, turbódízelek meg jobbára nagyon kormolnak utána és a zöldkártya értékek romlanak, ha jól tudom.
szerintem felesleges, vagy érdemesebb eleve erősebb autót venni (én se 1,6osat vettem most )
I humbly and respectfully decline™
-
Mr.Grincs
veterán
A chiptuningról tudna valaki valamit mondani? Hosszú távon mennyire jó vagy nem jó?
/ Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF / Peugeot 407 Coupe 2.7 HDi automatic / iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!
-
őstag
válasz Alvin_ti4200 #7871 üzenetére
melyik kézi mosóban karcolják a kocsikat? (csak hogy tuti elkerüljem)
pont az a kézi mosó lényege hogy nem karcol mert nem 200 kilós műanyag bizbasszal dörzsölik a kocsitcryptot minden termékemért elfogadom
-
Alvin_ti4200
félisten
Tudtok ajánlani Pesten egy olyan kézi mosót, ahol jó munkát végeznek, nem karcolják szét a verdát és aránylag megfizethető is?
-
őstag
válasz Laraxior #7866 üzenetére
nagy benzinmotor, hatalmas hőveszteség, azaz az energia jelentős részét nem mozgási hanem hőenergiává konvertálja
ezért van, hogy a modern dízelek hűtője elé egy kartonlapot tesznek, mert azok nagyon takarékosak, kicsit a hőveszteség, ezért nagyon lassan melegednek fel, sokáig van hideg emiatt az utastérben ha nincs kiegészítő fűtésa nagy benzinesek mint a tied is pillanatok alatt bemelegednek, cserébe kétszer annyit fogyasztanak
cryptot minden termékemért elfogadom
-
Laraxior
titán
válasz lajafix #7865 üzenetére
nem tudom... minél nagyobb a motor, annál hamarabb melegíti fel? Nagyobb motornál, több víz is van a rendszerben... gondolom én nah mindegy, ne firtassuk, hiszen halványgőzöm sincs a dologhoz. Két pedál egy kormány, meg hogy hova és mit kell tankolni és ennyi
*** Dodge Challenger HEMI V8 ***
-
Laraxior
titán
Mi a normális idő,ill. megtett km, hogy a hűtővíz mutatója elmozduljon? Normális az hogy 2km után már megy felfelé? 15:00 körül leállítom, 4:30kor beindítom másnap reggel. Azért egy mínuszos víz, mert gondolom -17°Cban csak lehűl, elég durva ha így felmelegszik, mert a mutató se 0-ról, hanem olyan 60-70°C-ról indulhat...
"Para, normális?"[ Szerkesztve ]
*** Dodge Challenger HEMI V8 ***
-
Typhoon47
senior tag
válasz Napfénysüti #7856 üzenetére
1.8tdi. a 2.2 nem egy jól sikerült darab. és többet is eszik természetesen, de annyival meg nem húz jobban sajnos. azért jó vétel az 1.8 mert 6-6,5 városi fogyival kurva jól megy. enyémbe 130e van. természetesen 250e km fölött ne vegyen dízelt. addig, ha be volt tartva a kötelező, akkor a világból is kimegy.
"Education is important but big biceps are importanter"
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz !Overdose! #7859 üzenetére
Igen említettem neki még pár gépet (Passat, Vectra, Accord, Avensis) de azt hiszem marad a Mondeonál mert 2000 utániból igazából csak az fér bele.
Més que un club!
-
!Overdose!
őstag
válasz Napfénysüti #7858 üzenetére
Hát annyiból egy normális 6gen is csak éppen-éppen.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz !Overdose! #7857 üzenetére
Bakker hondás vagyok de az Accord eszembe se jutott.
Egyébként árban olyan 1M-ig menne el.Més que un club!
-
!Overdose!
őstag
válasz Napfénysüti #7856 üzenetére
Mondeoból a TDDI-t messziről kerülje el. Accord drága neki?
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Napfénysüti
nagyúr
Egy kollégám nevében érdeklődnék:
nézegeti az Mk3-as Mondeokat (2000-2007) és lehet venne ilyet. Tudom mióta nem jár ide Khelben nem ez a világ legjobb autója de mégis van valakinek tapasztalata vele?
Annyi kritérium lenne hogy benzinesben max 1.8-as vagy dízelben max 2.2-es motorral szeretne venni. Melyik motorral lenne jó vétel és miért?
Illetve más típust is ajánlhattok más márkától ebben a méretben így viszont szívfájdalmam ugyan de a Punto kiesik a köréből.Més que un club!
-
#10726912
törölt tag
válasz VR6-Fan #7847 üzenetére
Senki sem vágyik rá, én meg használom minden nap.. S nem egy éve. A faék itt kezdődik A hosszmotoros elrendezés és a hozzáférhető motor már csak bónusz De ezt is csak halkan, isten ments, hogy eggyel többen legyek, aki ezt kedveli, így egyre olcsóbbak a donorjelöltek is
-
Mr.Grincs
veterán
Én tudom hogy drága. Meg én úgy ismertem meg őt hogy Lupója volt és már akkor szopóállarc volt vele. Az meg hogy miért vesz te is írtad. a 3 liter miatt.
Ennyi erővel akkor vegyen egy marutit vagy ladát azt jóságvan. Ahhoz tényleg ócsó az alaktrész és még nem is sajnálja az ember ha belemennek a körforgóba.
Am tényleg nagyon kicsi, akkor már swift vagy fabia, az is jó áron van, vagy 206./ Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF / Peugeot 407 Coupe 2.7 HDi automatic / iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!
-
VR6-Fan
veterán
válasz Balupapa #7844 üzenetére
101le-s közt minimális a külömbsség, bp-n értelmesen használva a VR6-al járkáltunk el 10l körül...
én inkább a faék egyszerűségű technikát választanám amihez kb olyan könnyen találsz alkatrészt mint egy stifthez, nem mellesleg elégé felszerelt darabok. esetleg golf 3 GT-t keresnék bár fogyija kb azonos a 2l-ssel cserébe szarabb a menet dinamikája.
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz Balupapa #7841 üzenetére
kötelezőt nem kw-re fizeted? az egyik 73kw tán a másik 78kw
fogyasztása g3 bodéban 7-8l városban orsszág úton 7 alá is vihető (nem kell sokat kapcsolgatni betudsz állni hosszabb időre 90-100-as tempóra)2E motor kb elpusztíthatatlan nagyon hálás, alul is nyomatékos nem kell forgatni...
szóval 400-450-ig nézzél kocsikat.
jah 50ért van komplett motor ha ügyes vagy és jól alkudsz 60-70e ért egy komplett motorteret veszel ilyen 3-ashoz
az 1,6-os simos-os rémhez meg bármit találni ha befosik kínszenvedés, bár nem egy rossz motor azt a bodét jól mozgatja, de....
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Balupapa
senior tag
válasz killer1203 #7840 üzenetére
sztem 600bol nem 2literes autot kéne venni, érzékelhetően többet eszik és a kötelező is magasabb. persze ha nem napi használatra veszed lehet bármekkora
[ Szerkesztve ]
_-=*WheelWhores*=-_
-
VR6-Fan
veterán
válasz killer1203 #7838 üzenetére
600 átírással szervízzel vagy a nélkül?
esetleg 2l szívó benga 8v 3-as golf vagy cordoba ugyan ezzel a motorral.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
killer1203
senior tag
Egy ilyen Cordoba mennyire lehet jó választás hosszú távon? (3-5 év) Pár napig használtam már egy ilyen 101 LE -s verziót, eléggé bejött dinamikába és kényelemre is, de hosszú távon nem tudom mennyire lenne megbizható. Max 600 ért keresnék kocsit hasonló teljesitménnyel.
Xsara 1.6 16v | Motorola Defy
-
Rick4
félisten
válasz VR6-Fan #7836 üzenetére
Pontosan 6500 volt, vannak jobbak is biztosan, de nekem arra az évi 2 alkalomra tökéletes ez is. Ráadásul ez direkt olajos szennyeződésre direkt tiszta víz volt, csak próbaképp, korrekt lett.
Van jobb cucc: [link] meg komolyabb anyag is: [link]
Muhaha 10 rugóval többért ugyanaz: [link] mint az enyém.. [link] és a marketing: Az ultrahangos tisztító ideális ajándéknak is.[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Manitou
veterán
[link]
OMGVan aki ezt elhiszi?
[ Szerkesztve ]
-
m3tr0
őstag
válasz #10726912 #7832 üzenetére
Az a baj,hogy nem vagyok idevalósi és a telóm lemerült amin ment a GPS és azt se tudtam hol vagyok, próbáltam mindenre figyelni, nem gondolom,hogy nem vettem észre a táblát se meg még szemből se villognak rám,hogy re barom nem jó irányba mész...vagy nem tudom, igazából nem lett baj, ez a lényeg csak azt jó lenne tudni, hogy van-e kamera arra...mert ha nincs akkor tuti nincs bünti.
-
m3tr0
őstag
válasz #10726912 #7830 üzenetére
Eddig nem értettem,hogy lehet bemenni egy egyirányú utcába, most már igen. De amit végképp..hogy szerintem(vagy nem volt egyirányú) dupla sávos is volt és azért nem értem,hogy ha tényleg az volt akkor akik a jobboldaliba mentek még csak nem is villogtak...Szóval k.rvára nem vágom, bár abban sem vagyok biztos,hogy tényleg egy irányú volt.
-
m3tr0
őstag
Sziasztok, valaki tud olyan oldalt ahol meg lehet nézni,hogy pesten hol vannak térfigyelőkamerák?! Fontos lenne tudnom,hogy az Árpád híd környékén a budai oldalon van-e valahol...remélem nincs...
-
hobizoli
nagyúr
Benzinnel kell inditani, aztan akkor jar az is...
Amugy benzin injektort lehet venni sokkal olcsobban is rengeteg helyen a neten csak korul kell nezni.
63k egy injektorert hagyjal mar, ennyiert enyembe 6-7, de talan 8-t is veszek, nem 1-t.
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Rick4
félisten
válasz hobizoli #7822 üzenetére
Persze, elkoszolja a benzines injektor végét az, hogy nem benzinnel megyük, )azt most nem vegyük bele, hogy a pénztárcámat meg vastagítja) de mondom, spuri és ennyi.
4 db jófajta strapabíró Valtek gázinjektor egyébként 12 ezres, ha tönkremegy, 2K-ért van a belseje darabonként, 2K a tekercs amit egy fékgyűrű levételével cserélsz fél perc alatt......
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz Prime110 #7819 üzenetére
Egyik tulajdonos 4 éve szerelte be, turbós (!) k-ba 45 literes tartállyal 350-400 km-t megy el vele, viszont vett hozzá motormelegítőt is, mert a gáz ezekben a hidegekben "megdermed" így mindenképpen fontos az előmelegítése a motornak,
Az LPG gáz propán és bután keveréke, -40°C-ig mindkettő légnemű marad légköri nyomáson, szóval az emberednek minimum Szibériában, vagy mindjárt az antarktiszon kell élnie. A motormelegítő az egy injektoros cuccnak felesleges, mert a legjobbaknál is úgy van beállítva, hogy 15°C reduktorhőmérséklet alatt nem fog átkapcsolni, akkor a motor meg már 30°C fölött van, tehát nem fog lefagyni. Ha gondolod, hazamegyek, és levideozom a sima keverőfejes autómat -12°C-on gázzal indításnál, pöcc röff, gázhoz szivató sosem kellett, nem fagy le semmi, és főleg nem dermed le a gáz, nem rángat, nem durrog, beleülök és megyek. Igaz, én tudom a gáz hogy működik, és tudom a motortérben mi micsoda, lehet ezért mondom ezt. Ahol ledermed valami az a reduktor lehet, de ott tuti rosszul lett beszerelve, semmi köze magához a gázhoz hogy nem jó. Azon meg nem tudom, mi csodálkozni való van, hogy a benzines injektor egy idő után elkoszolódik ha nincsen használva, de a benzin kering benne, 2000Ft-os megoldás: spuri adalék, vagy ha nagyon komoly akarsz lenni, akkor az aldiban 6 ezerért egy ultrahangos tisztító, a komoly csapatok ugyanezt a technikát használják, de ott bmár nagy a baj ahol ez kell... A gázos szervizek egyébként mióta foglalkoznak benzines injektorokkal, én ismerem az ország 6 legkomolyabb gázbeszerelő cégét, benzinhez, benzines dolgokhoz sosem nyúlnak... Próbáld ki, csak néha nyitod meg a csapot, aztán elzárod, hidd el, hamarabb beragad a szelep, mintha naponta 300x kinyitod, bezárod, a csap végére is hamarabb kiül a vízkő, mintha nyomatod teljes keresztmetszeten heteken keresztül, ez egyszerű dolog, és a motorfelépítés velejárója. Az általam ismert kb. 30 különböző márkájú autónál megoldást jelentett a spuri a reggeli hidegindítási problémára (ami valóban a minimális benzines injektorhasználatból adódik) tökéletes megoldás elsőre fél tankhoz 100ml spuri, ég csak járnod se kell vele, 2 nap múlva tökéletes lesz a hidegindítás. A maradék 4 deci meg elég még saccra 2 évig minden gázosnak. Érdemes róla olvasni, nálam is bevált: [link], és nem azt mondom, hogy 3 gyűszűnyivel kevesebbet eszik a kocsi 100-on, hanem hogy tegnap is -19-ben indítottam, pöcc röff, előtte meg a gázos használat miatt már -2-ben is azt csinálta a kocsi, hogy első indítás után 5 másodperccel leállt.
Bírom egyébként az észosztást, sose volt gázos autód, mégis tudod mi miért van.. Olvass picit a gázról is: [link]49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Balupapa
senior tag
Látom benne vagy Te is
Végül én sem 3L-t vettem mert nem találtam megbízhatót.
Annyira nem vészes a helyzet azért, 30.000enként be kell állítatni a váltót, ajtó zsanérokra figyelni, meg a tolató lámpára, a csapágy drága...és? Az öninditója pedig 200.000 indítást bír kiA Turbo, pd elem minden autohoz drága, ehhez miért lenne olcsó
AZ 1.0 , 1.4es motorokkal pont elveszti az autó az értelmét ráadásul vagy 150 kilóval nehezebb is, csúnyább a beltere.
megfelelő szervize is van [link]
[ Szerkesztve ]
_-=*WheelWhores*=-_
-
Prime110
aktív tag
Az a használattól függ, illetve, hogy mennyit mennél vele.
Nekem Lancia k-m van, 2.4-es motorral, ez a 3.0-as a Lancia / Alfa legnagyobb motorja volt a maga korában. A kasztni pedig ugyanerre a padlólemezre épült. Én a mai napig nem gázosítottam el, és szerintem nem is fogom, nekem egyszerűen nem éri meg. Hobbi-autónak vettem, annak is használom, én azon kevesek közé tartozom, akiknek hetente 5000 forintos tankolással elmegy az autó, mivel csak hétvégén használom, a szett beépítése, ami elég horror most nekem sosem térülne meg, tekintve az autó 12 éves korát és, hogy kábé hány éve van még hátra.
A gázosításról megoszlanak a vélemények, saját fórumunkon is visszatérő téma ez, ahogy az volt anno az E85-ös kérdés is, töviről-hegyire kibeszéltük azt is, ezt is.
Egyik tulajdonos 4 éve szerelte be, turbós (!) k-ba 45 literes tartállyal 350-400 km-t megy el vele, viszont vett hozzá motormelegítőt is, mert a gáz ezekben a hidegekben "megdermed" így mindenképpen fontos az előmelegítése a motornak,
De javítás szempontjából is kardinális a kérdés, motordiagnosztikával (is) foglalkozó "kolléga" még 2009-ben az alábbi árakkal illetve állapotokkal találkozott - lehet azóta változott, de kiindulásnak akár jó lehet, főleg a szervizelésre vonatkozó rész:
"
Befecskendező szelepek tisztításánál 90%-ban vagy "gázos" szervíz a megrendelő, vagy LPG-vel járó ügyfél. Korábbi LPG rendszereknél gyakori volt a LMM sérülés is.
Múlt heti Toyota Carina E: a 4 szelepből 2 menthető volt, kettőt "ideiglenesen használható" állapotba sikerült hozni.Bef szel ár: 63,000 Ft/ db, a kettő 126,000 Ft.
A gázosítás kb. 200,000 Ft.
326,000 Ft-nál tartunk. (Jó, lehet bukdácsolni bontóban is, akkor kevesebb)
"Szóval vegyesek a dolgok.
Maga a kocsi amúgy szerintem jó, hogy milyen állapotban van azt meg jobban meg kell nézetni hozzáértőkkel, bevizsgálni, olasz, szóval a futómű az kardinális kérdés, a rugók kinyúlhatnak, a lengéscsillapítók leengedhetnek, a gumiharangok elnyíródhatnak, más kocsinál is, de az olaszok erre kimondottan hajlamosak sajnos. De ha csak a sajátomból indulok ki - bár a Lancia sosem volt a sportosság mintaképe, kábé a vásárlóréteg is a tisztes polgárokból alakult ki, akik nem driftelni, meg éjszakánként gyorsulni vettek ilyen autót, sajnos Alfa-ból több ilyen van - akkor megfelelő törődéssel sokáig jó autó maradhat. Ha viszont nem vigyáztak rá az elmúlt 13 évben, akkor lutri.
Motorilag ugyanaz, a kasztni alapja ugyanaz, én is szemeztem anno ezekkel a 166-okkal, végül a Kappa mellett döntöttem, ma már kihalófélben lévő autó, nem látni úton-útfélen.
-
-
válasz Mr.Grincs #7805 üzenetére
"iszonyat a szervízelése nagyon kevés alkatrész van hozzá ha van is akkor annyi is mint ami a normális autóhoz egyharmad áron. Volt hogy külföldről rendelt alaktrészt ami itthon nem volt, vagy ha volt is akkor itt 80 ért árulták azt hiszem pont az automata váltójához valami alkatrész ott meg 40 be meg tudta venni. Elgondolkodtató"
Munkatársad meg minek vesz meg olyan autót amit nem ismer?
Ezek mind bruttó kisker árak 3L -hez.:
kerékcsapágy (első): 13.081 (skf)
kerékcsapágy (hátsó): 38.303 (skf)
féktárcsa: 8.684 (textar)
fékbetét: 12.516 (febi)
fékmunkahenger: 6.515 (bosch)
főfékhenger: 14.792 (cifam)
lengéscsillapító (első, gázos): 12.999 (lip)
lengéscsillapító (hátsó, gázos): 13.996 (lip)
toronycsapágy + szilent: 5.893 (skf)
lengőkar: 17.461 /oldal (febi)
gömbfej: 8.566 (febi)
vízpumpa: 10.996 (magnetti marelli), 17.551 (skf)
olajszűrő: 3.232 (bosch)
légszűrő: 6.472 (mann-filter)
pollenszűrő (szenes): 4.915 (valeo)
fűtőradiátor: 5.232 (febi)
termosztát tömítéssel: 3.755 (qh)
kipufogódob (hátsó): 19.922 (bosal)
izzítógyertya: 5.478 (ngk), 6.318 (bosch)
izzító relé: 4.205 (era)
tolatólámpa kapcsoló: 2.624 (febi)
visszapillantó (manuális bowdenes, bal-jobb): 10.414 /oldal (tyc)De, hogy mondjak pár durva tételt:
kormányműhöz szervószivattyú: 37.084 (gyári VW)
légmennyiség mérő: 47.172 (febi)
egr szelep: 41.648 (era)
vezérmű szett: 53.696 (skf)
önindító: 127.489 (bosch)
kuplung szett: 109.586 (sachs)
pd elem: 223.018 (bosch) /db
turbó: 327.996 (bts)
üzemanyag szivattyú: 56.558 (era)A típusnak vannak komoly negatívumai amivel a későbbi meglepetéseket megelőzendő már vásárlás előtt nem árt tisztában lenni:
- a váltót bizonyos időközönként (25.000km vagy ha már csattogva, rángatva vált) be kell állíttatni. Ez néhány percből illetve pár ezer forintból megvan. Ha a műanyag kapcsolóvilla (2500 forint) megkopik akkor is ránt egy kisebbet váltáskor. Ilyenkor azonnal csere! Kuplung állítás/felújítás/csere után is mindig! kell neki egy alapbeállítás. Ezt tíz tulajból nyolc vagy leszarja vagy akaratukon kívül félrevezetik a szakszervízben a szerelők mert ők maguk is csak tippelgetnek és valójában fingjuk sincs mi baja a kocsinak. Az nem mentség, hogy ritka típus és nem ismerik. Kaptak rá képzést!
- tolatólámpa kapcsolóból (~3k) mindig legyen tartalék a kocsiban. Ha elromlik mozgásképtelenné válik az autó. Nem lehet sebességbe rakni, letilt az elektronika.
- elöl-hátul spéci kerékcsapágy kell bele. Van hozzá 14k-ért is de az nem bír ki 25.000km-t sem már búgni fog.
- a kuplung brutálisan drága. Az automata váltónak és a kis teljesítménynek hála ez az alkatrész nagyjából örök életű de a borsos árát ez sem tudja ellensúlyozni.
- A másik horror az önindító. A start-stop rendszer miatt ez sem átlagos. Ha elromlik érdemesebb pár tízezerért megjavíttatni a régit mint 130k-ért venni egy újat. Ha nem lehet akkor kuka. Venni kell egy bontottat és azt felújíttatni.
- széria hiba, hogy idővel lógni kezdenek az ajtók. Egy ideig lehet utánállítani de később csak a kopott vetemedett zsanárok cseréje segít. Nagy nehéz ajtó kis gyenge zsanérokkal. A fizikát nem lehet megb@szni. A lógó nehezen záródó ajtó hamar tönkre teszi a zárszerkezetet.Az a baj, hogy a potenciális vevőknek csak az jut(ott) el a tudatukig, hogy a kocsi 3litert fogyaszt. Jó, ez eddig igaz. És? Milyen áron? Ha egy lepukkadt kiganézott szarhalmot vesz valaki a gatyája is rá fog menni és akkor is szar marad. Ha például elhanyagolták a váltót és emiatt bontani kell az minimum 150k de jellemzően inkább több. Itthon össz-vissz két ember van akinek a kezébe merném adni, hogy kapja szét és rakja rendbe az összes többi hozzá nem értő kókler. Porsche Budánál négy hetet ültek egy váltóhibás lupón. Addig terjedt a tudományuk, hogy szétszedték és mivel halvány fogalmuk nem volt mi baja adtak a tulajnak egy listát, hogy xyz alkatrészeket kell cserélni benne ez X összegbe fog kerül. Ember megköszönte és elvitte egy specialistához aki a szakszervízhez képest negyed áron garanciával megcsinálta a váltót. Azóta is megy. Mellesleg nem is az volt a baj vele amit a szervizesek cseréltetni akartak a user pénzén. Végig sötétben tapogatóztak. Ezek nem szerelők, csupán betanított alkatrészcserélő droidok.
Némely alkatrész teljesen átlagos áron van, de valóban van ami a nagyon drága hozzá. Ez van, ez ilyen autó. Vásárlás előtt tisztában kell lenni mit akar épp megvenni az ember. Új alkatrészt lényegesen olcsóbban meg lehet oldani a Bárdi-s, Unix-os vagy egyéb webshop-os áraknál. Ki az a hülye aki 225k-ért vesz egy darab pd elemet, meg 330k-ért egy turbót? Ilyen balek nincs.
(#7808) kpal: HA-n 600k alatt nem nagyon látok normálisat. Facelift utánit kell venni. Azzal kevesebb a gond + annak már van zárt kesztyűtartója. A korábbiakban csak egy rakodópolc fut végig a műszerfal alatt mint anno a trabantnál. Nézd meg a Seat Arosa felhozatalt is. Lemez alatt 1:1 ugyanaz a két kocsi. Az 1.0 motor nagyon gyenge még ebbe a pici autóba is. Nyomni kell, hogy menjen ezért fogyaszt is. Az 1.4 8v egy sokkal használhatóbb motor és alig fogyaszt többet.
(#7811) Mr.Grincs: 1.0 8v -1.4 8v Lupo alkatrészei Suzuki Swift árszinten mozognak és hegyekben áll hozzá az utángyártott, új és bontott használt alkatrész (mint minden volkswagenhez). Az egyetlen igazi negatívuma, hogy nagyon kicsi. Elől kényelmesen el lehet fészkelődni benne de hátul kicsi, a csomagtartója és kesztyűtartója pedig jelképes méretű. Cserébe kicsi, fordulékony, könnyű vele parkolni. A hosszú ajtó miatt ha rád állnak nehéz beszállni. A konkurenciához mérten egész erős kasznija van. Nem Swift, Saxo, Seicento merevségű. 1-2 személlyel városi rohangálósnak nem rossz választás bár fogyaszthatnak kevesebbet is.
Analóg vén majom egy digitális világban
-
Balupapa
senior tag
-
Mr.Grincs
veterán
Szerintem magában kerüld el a lupót, szerintem benzinesből sincsen annyi hogy megérje. Bármi behalhat benne bármikor, mint más autóban. 5 kilóért lehet mást is találni, pl: 206, swift. Előnye hogy roskadásig van alkatrész így olcsó a szervízelése. Más kérdés ha divatolni meg rajolni akar valaki egy márkával. Az oké hogy nőknek kis autó, de szerintem azért ennyire ne legyen kicsi, meg hülyeségnek is tartom. Nekem nem ad semmiféle biztonságérzetet a kis autó.
/ Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF / Peugeot 407 Coupe 2.7 HDi automatic / iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!
-
Rick4
félisten
válasz Dare2Live #7800 üzenetére
A Carina és a Starlet ugyanúgy kikopik, ahogy egy Uno, Regata, meg 1-es Golf is, de mondhatnék 120-as Skodát, meg Passatot is, azok se fognak 20 év fölött szaladgálni, mert belefutsz egy hibába, ami miat tjobb ötlet szétbontani a kocsit....
A kocsikat jellemzően nem ennyi időre tervezik, az usa kocsik se a napi hajtás után néznek ki újszerűen, ott a jelentős idő és pénzráfordítás hozza meg a hatását, de az sokaknak hobbi, és a kocsi sokkal többe van, mint amennyit ér. Szóval ez nem lesz mindenki számára járható. A mai tizenéves kocsik még relatíve korszerűek, van euro3-as motor meg négcsillagos törtészteszt viccen kívül 500 ezerért. És azok még nincsenek xarráelektronizálva, tehát bizonyos szintig olcsón, otthon is javíthatóak. A 3-4 évesekkel ez már nem játszható, a szerviz meg kéri majd a pénzt, mert nekik is élni kell valamiből, ha más nem a napi 1-2 ügyfélből fognak...49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Mr.Grincs
veterán
válasz Mr.Grincs #7805 üzenetére
"Iszonyat a szervízelése nagyon kevés alkatrész van hozzá ha van is akkor annyi is, 3 szoros áron, ha nem több, mint ami a normális autóhoz egyharmad áron van"
/ Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF / Peugeot 407 Coupe 2.7 HDi automatic / iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!
-
Mr.Grincs
veterán
Csontiéktól autót? Munkatársam vett egy 406 os pezsót...Hát szerintem a piac legtrágyább 406 osát sikerült megvennie. Akkor működött, amikor megvette azóta csak szívás van vele.
Szerintem olyan autót is árulnak amiben hulla van a csomiban.kpal: Szia. A munkatársam aki vette a dízel fábiát, neki azelőtt kicsi lupója volt, 1.2 es tdi motorral. Hiába evett keveset de volt hogy azzal is leszopatta saját magát elég sűrűn. Automata váltó néha szarakodott, turbó is kifújt stb. Ha gondolod adok egy emailcímet beszélgess vele, de szerintem le fog beszélni róla, mert iszonyat a szervízelése nagyon kevés alkatrész van hozzá ha van is akkor annyi is mint ami a normális autóhoz egyharmad áron. Volt hogy külföldről rendelt alaktrészt ami itthon nem volt, vagy ha volt is akkor itt 80 ért árulták azt hiszem pont az automata váltójához valami alkatrész ott meg 40 be meg tudta venni. Elgondolkodtató. Alig tudta eladni, amikor eladta annak az árából vette az 1.9 fábiát.
[ Szerkesztve ]
/ Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF / Peugeot 407 Coupe 2.7 HDi automatic / iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!
-
kpal
nagyúr
Hali ! vw lupo jó nőknek megbízható ?
Új hozzászólás Aktív témák
- Gitáros topic
- Magyarországra jött a Honor szuperzoomos mobilja
- PlayStation 5
- Mindent a StreamSharkról!
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Milyen széket vegyek?
- További aktív témák...