-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolnagy
őstag
válasz zolnagy #218450 üzenetére
Lassan megint eltelik egy év és megint el kell döntenem, hogy megrendelem-e 1 évre a cégtől az Audi A3 1,5 tsit, vagy nézek sajátot.
Tehát a felállás 4 fős család, nem nagy növésű senki.
Jelenleg a céges autót 13e km éves max futásteljesítménnyel lehet bérelni, kb havi 100e- ért. Jövőre kicsit megemelik az árat, de mondjuk legyen 110e havi szinten. Ebben benne van a biztosítás, gumicsere, assistance, de tankolnom saját pénzből kell.
A 13e futásteljesítménybe éppen beférek. Lehet kérni 16e-el is, de az havi 23e-el több…
Van céges kedvezmény vw konszern autókra, ha újat szeretnék venni. Ezzel egy új skoda scala kb 8m lenne, és kb ennyi lenne egy új seat leon kombi is.
Vagy vehetek max 5m-ig használtat. Ez esetben vw golf variantot, seat leon stt, fiat tipo 1,4 tjetet néztem.
Dilemmázok, hogy maradjak-e a céges audinál további 1 évig, vagy fektessem be a pénzem egy újba, vagy használtba.
Ki mit tenne?
Használt autókra is szívesen veszek tippeket.
Köszi! -
zolnagy
őstag
válasz bandus #224102 üzenetére
Hát ja. Az biztos, hogy nyűgtől, kockázattól mentes. Hosszú távon mondjuk drágább. Meg baromira vigyázni kell rá, mert a legkisebb sérülést is javíttatni kell, ami a porsche győrnél aranyáron megy. Igaz ebből 100e ft az önrész 1m-ig, de eddig minden évben fizetnem kellett egy javítást..
A 13e kicsit tudott szűkös kenni tavaly, meg a 380 l csomagtartó is szűkös volt nyaraláskor.
Ha nagyobb autó kéne, akkor meg csak az audi q3 van jóval drágábban.
Szóval ezért gondolkodom a sajátban. -
zolnagy
őstag
válasz F-ECT$ #224104 üzenetére
Scala 20% az essence és selection felszerelésre (joyra nem vonatkozik), seat leon 24%. Ugyanaz a feltétel az eladásra, mintha az utcáról venném meg.
Többiek:
Brutto 100k kb. 71+éves cafeteria lemondása
Q3 kb 170 lenne ugyanerre a 13e futásra
Itt sajnos csak audikat lehet kérni. Ha lehetne, inkább egy golf variantot kérnék pl, annál jobb a csomagtér[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz zolnagy #224108 üzenetére
Nekem mindig saját autóim voltak (nem céges), de szerintem a 20 illetve 24 % azért elég durván jó engedmény. Az is egy strapás út de ha megveszed és 1-3 év után eladod akkor ha nincs nagy fordulat a piacon akkor nem lesz túl nagy a mínusz szerintem. Még üzemeltetéssel sem, mert te döntöd el mit javítasz ha kell és hol... Azért évi 1,2 misi nem kevés pénz. Szerintem nem egyértelmű a matek ilyen szigorú megkötésekkel a cégesnél (kilométer is kevés, nem is ingyen kapod, messze nem a klasszikus fenék alá tolt cégautó).
-
tibbike01
őstag
-
őstag
válasz tibbike01 #224110 üzenetére
Köszi, ez jó hír! Igen, eléggé jól felszerelt darab. Engem is ez fogott már, bár az ára is tükrözi
Mondjuk vonóhorogot nem írnak, lehet nincsen rajta… Most már ha jól tudom nem is olyan egyszerű utólag feltenni EU-s szabályok miatt, nem? Kerékpár szállitás miatt kérdem csak.. kényelmesebb ott mint tetőn -
F-ECT$
titán
válasz zolnagy #224108 üzenetére
A kérdés pontosan, ez a 20/24% a listárhoz képest értendő? Mert a legtöbb autóra az utcáról beesve is tudsz engedményt kérni, ha az mondjuk 15%, akkor ahhoz képest a 20% már nem nagy szám. De ha mondjuk 10 millió az autó listaára, utcáról beesve 9.5M-ért kapnád meg, te meg elhozod 8M-ért, akkor megérheti ezt választani a céges autó helyett, ugyanis az első 3-4 évben a kötelező szervizen túl nem nagyon lesz vele költséged, még aksit vagy ablaktörlő lapátot se kell venni. Mondjuk ide még hozzá kell számolni a kötelezőt és a cascot is.
Hát figyelj, én elővennék egy excelt és számolnék. A sógorom is ezt tette és végül saját autót vett, mert akkora lemondással járt volna a fizuból a céges autó, amennyiből kijött a törlesztő, és a végén ugye megmaradt nála az autó.Dive ever, work never.
-
-
zolnagy
őstag
válasz Tom1939 #224109 üzenetére
Igen, ezért dilemmázok én is.
@F-ECT$,
a listaárhoz értendő, kedvezmények nem vonhatók össze.
Exceleztem. A lényeg, hogy itt kell egy pár millió, hogy veszálljak. Majd a törlesztés idejére (pl 4 év) a havi költségek (törlesztő, biztosítások, téli gumi, kötelező szervíz arányos részei) többre jönnek ki, mint a céges havi. De mikor kifizetem, már jóval kevesebb lesz. De ugye akkor is ott a kezdő összeg, amit beletettem.
Na mindegy, agyalok még rajta.
Köszi mindenkinek az együtt gondolkodást.[ Szerkesztve ]
-
szebe
addikt
válasz Mike81 #224095 üzenetére
Azért azzal számolj, hogy a wireless aa/cp-től egyrészt melegedni fog a telefon mint az állat, másrészt merülni fog mint az állat.
Kényelmes, szó se róla, de hosszabb távokon én vezetékkel használom."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
-
félisten
-
zolnagy
őstag
válasz F-ECT$ #224113 üzenetére
Kiszámoltam Excelben. Az jött ki, hogy ha új autót veszek, akkor 10 év múlva lesznek egálban az addigi költségek (céges autó estén mindig ugyananni, míg sajátnál az első felében több a havi, utána kevesebb). Nyilván ekkor a céges autónál nincs semmim, a sajátnál meg van egy 10 éves autóm, tehát ennek az értékével jobb a saját.
Ez viszont annyi idő, hogy nem nagyon éri meg beruháznom új autóba (feltéve, hogy elég az éves 13e km és a csomagtér)
Más a helyzet egy használt autó esetén. Ha 4m -ig sikerülne egy jó állapotú 5-8 éves autót venni, akkor azzal jobban jönnék ki anyagilag.[ Szerkesztve ]
-
McReay
aktív tag
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem olyanoktól (Tőletek), akik értenek is az autókhoz!
Jelenleg van egy VW Passat B6 kombink, de úton van a harmadik gyerek, így hátul a 2,5 ülés kevés lesz, ha hosszú távra indulunk. (ez sűrűn van, mert távol van a család). Így mellé szeretnénk venni egy "nagyobb" autót.
Szeretnénk a VW vonalon belül maradni (de nem minden áron), mert a családon belül több is van és eddig egyik sem hagyott minket soha cserben.VW Touran 2012+ manual 7 személyes
vagy
VW Sharan 2012+ manual 7 személyes
autókról érdekelne a véleményetek.
Mindenképpen dízeles kocsiban gondolkodunk 4 Millió Ft-ig. (örülnénk neki, ha ebben már benne lenne legalább az illeték, de ha a vétel utáni kötelező szerviz nem fér bele, pótoljuk).1.5 vagy inkább 2.0? (saját kútfő alapján, több erő jobban viszi a nagyobb vasat)
Ha a fentiektől függetlenül szerintetek ebben a kategóriában van sokkal jobb vétel, szívesen meghallgatom.
Köszönöm szépen a segítséget, tanácsot!
Samsung Galaxy S23 --- Honda CBR 600 F4
-
félisten
válasz zolnagy #224122 üzenetére
Kérd a céges, használtnál akkora pofonba bele tudsz futni.
Pl. nekünk most lett céges. 2 hónapig volt egy más személy által használt 2 éves lízingelt autó.
Megtarthattuk volna (Golf 8 Rline), de egyszerűen annyi hülyeség jött elő, hogy inkább kértük az újat.
4M-ig meg szerintem lehet öregebb autóba fogsz futni több gond mellett.
-
H A M M E R
csendes tag
válasz bandus #224114 üzenetére
Én pont az ellenkezőjét látom, visszajött az az idő, hogy a listaárhoz képest 10-20 % kedvezmény van sok helyen. Én nemrég GOLF kombit néztem szalonban. A konfigurátorban be lehetett pipálni egy 1 milliós kedvezményt rendelés esetén is. A készleten lévő listaáron 12-14 milliós autók 2-3 millió kedvezménnyel voltak.
Ezt simán a neten is látod pl.: ez a GOLF 11,9 M hekyett 9,6 M. Persze még így is van rajta hasznuk, figyelembe véve, hogy 4-5 éve majdnem ugyanez csak 6-7 millió volt újonnan.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz H A M M E R #224126 üzenetére
Igen ez a Golf céges vásárláskor ennyi
Az 1M kedvezmény az igaz, meg sokszor lehet mellé még 0,5-t kialkudni vagy ha kifutó akkor arra is.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz H A M M E R #224126 üzenetére
Ja, ceges vasarlasra. De meg kell probalni, hatha maganveglenynek is odaadjak annyiert
-
zolnagy
őstag
válasz szabonagyur #224124 üzenetére
Valószínű az lesz.
De amúgy milyen hülyeségek jöttek elő konkrétan egy 2 éves autón? -
nagyúr
válasz zolnagy #224101 üzenetére
Alapvetően én is azt mondnaám, hogy menjen a céges, de itt azért több ponton sem találom optimálisnak a konstrukciót.
Eleve, akárhogy csűrjük csavarjuk, egy 4 fős családnak azért nem a legoptimálisabb egy A3. Értem, hogy nem vagytok nagynövésűek, de azért az a 300 literes csomi, az egy 2 napos wellness hétvégére is kicsi tud lenni, ha olyan a zasszony.
Másrészt, az évi 13e km az akkor oké, ha mondjuk te évi 5 ezret mész, de ha évi 12-t akkor már annyira nem, mert bármi lehet, mi van ha lesz egy olyan év hogy mennétek 2x külföldre? Hopp 2x1500km, aztán majd elfogy a km keret és lehet ráfizetni / spórolni a km-ekkel az év hátralévő részében? Nem árt ha túl van biztosítva kicsit, mert általában a km túlfutást k.rva drágán mérik a lízing cégek.
Fontos kérdés, hogy a végén kivásárolható-e a kocsi.
100e Ft amúgy manapság sajnos nem sok pénzt, a céges kényelemért én talán meglépném a dolgot, ha a fentebbiek nem zavarnak.
-
tzimash
őstag
Sziasztok,
Cserélnénk a Xsara Picasso-t, valami élhető benzines jószágra, főként városi használatra (ovi, suli járat kb 10km/nap, az is 2 részletben) havi 1-2 80-100km körre, de ha arról van szó azért hosszabb távon se jöjjön zavarba pályán
Igények az újjal szemben:
- 3 gyerek hátul azért férjen el, úgy hogy az egyik gyerekülésben ül.
- csomagtér min. 300l körül
- ne kelljen alacsonyabbra ülni (lényegesen) benne mint a Picassoban.
Amik eddig szóba kerültek:
i20 1.25 84LE,
ix20 1.4 DOHC,
i30 1.4 vagy 1.6
Ceed 1.4 CVVT, vagy Rio, Venga,
Meriva B (ebből most van egy konkrét 1.4T-s motorral szerelt, ami tetszik, olvastam pro-t és kontrát is erről a mociról, nem tudom vállalható-e a fenti használathoz).
Fabia 1.0 75LE
FIAT 500L 105LE 875 ccm3
Ibiza 1.2 12v
- 2,5M-ba férjen bele. Erre még jöhet a vásárlás utáni kötelező téma.
- 2012-es évjárattól felfelé.
- Minél problémamentesebb legyen, ha cserébe nem megy mint a rakéta, nem baj, nem arra kell. Ha már olyan lesz dinamikát tekintve, mint a Picasso az 1.6 8 szeleppel vagy hajszállal jobb, akkor örülünk
A fent felsoroltak közül melyik vállalható ill. kerülendő?
Előre is köszi. -
addikt
válasz tzimash #224132 üzenetére
a Hyundai-Kia vonalon ez már az az időszak (Gamma motorok), amikor nagyon kell figyelni az olajfogyasztásra, illetve a láncos vezérlésre a korai MPi motoroknál, de legalább nem kokszolódik, mint a későbbi szintén Gamma GDI motorok.
üléspróbát csináltatok ezekben az autókban?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
szebe
addikt
válasz tzimash #224132 üzenetére
B szegmenst élből elvetném (i20, Fabia/Ibiza), C szegmens és a hozzá hasonló B-ből felfújt dolgok határeset (ix20, i30/ceed, 500L).
Meriva már közel áll szerintem ahhoz, amit keresel, kérdés ott mennyire jönnek elő a J Astránál ismert dolgok (korábban volt linkelve pár cikk).
Scenic-et bevenném a merítésbe, 1.6 16v szívóval, pl [link][ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Pfiucska
aktív tag
válasz koxkids #224107 üzenetére
A kenyelmetlen az ules temaban annyi megjegyzesem lenne, h erdemes szemelyesen kiprobalni, akar hosszabb tavon 1-2 nap berlessel.. Tobben nem szeretik az octavia alapuleseit, en es parom (oke-oke, fiatalok vagyunk, nekunk meg biztos “mindegy”) teljesen elegedettek vagyunk vele. Marmint persze lehetne jobb, de nem okozott problemat a netto 9 oras ut sem, pedig mar nekem is meg tud fajdulni a hatam/derekam az ulestol. Altalaban 2-3 oranal tobbet nem utazunk benne egy seggel, de csak a pisi miatt..
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
tzimash
őstag
válasz cappa72 #224139 üzenetére
Annyira nem lesz nehéz, a lecserélt és az új is 2. autó lenne a családban. Van nagyobb, cuccolós autónk nyaralni meg hasonlók (Citroen C8). Anno a Piki volt az egyetlen autónk, azért vettük, hogy abban egész jól el tudunk férni akárhová is megyünk, viszont egy ideje már nincs annyira kihasználva mint egyterű családi autó, így bátrabban váltunk kisebbre.
Nekem tetszik a C-Max, viszont asszonypajtásnak lesz, ezért ez a nagy válogatás
szebe, ngaba, köszi, a Scenic nem jön be a nejemnek
bohoc71 a fogyasztási adatok milyen felhasználással párosulnak nálad? Mert ha zömmel városi, akkor még nem is olyan vészes az a 6,7l.
f4lcon, nem szempont hogy ugyanolyan széles legyen mint a piki, de igaz az i20 valszeg kiesik a jelöltek közül.szebe és a nem turbós Merivákkal mi a helyzet?
-
birozoli7800
senior tag
Sziasztok!
Pár hónappal ezelőtt felvetődött már a csúnyán rohadós golf plusom cseréje (1.6 bse). Mivel az autó korrodált, és kilométert is vissza tekerte az előző kereskedő nagyon kevés pénzért tudtam volna esetlegesen beszámíttatni.
Mivel a fenti hibákon kívül az autó műszakilag rendben van, több mint 450K km van benne tekeréssel együtt, 5w30-as olajat használva sem fogyaszt semennyi olajat, elhalasztottam a cserét. 1,3-1,7 m Ft közötti ársávban nem biztos, hogy találtam volna fiatalabb hasonló kategóriájú jobb autót.
Mivel kb. egy év múlva lejár a műszaki és nem szeretnék százezreket költeni a karosszériára, ennyi km után bármikor lehet nagyobb műszaki gondja is tervezgetem a cserét.
Megemeltem a rá szánt összeget 2,2-3m Ft környékén nézelődnék jelenleg. Méretben hasonlót szeretnék talán egy minimálisan kisebbet tehát clio, yaris kategóriát nem.J astrákat nézegettem 2013-2014-es évjárat környékén de a rozsdásodásra való hajlam úgy tudom ennél az autónak igen erős ezért teljesen elvetettem.
Közkedvelten ajánlják itt a fórumon az 1.6-os meganokat viszont úgy látom azzal a motorral csak 2012-ig gyártották, ahhoz képest még most is elég magas ára van szerintem elvetném. Fiatalabb autót szeretnék.
Skoda Rapid-Seat toledo vonalon úgy látom ki lehetne fogni az említett keretből 1.2-es motorral 2014-es évjárat környékén viszont a TSI-től picit félek.
Úgy olvasom, hogy 2012-től valamelyest javították a lánc problémát és egy esetleges vezérlés csere után megbízható autó lehet a második generációs TSI. Valóban így van? Jó vétel lehet egy esetleges lánc csere után?
2015-től tudomásom szerint már szíjasak, viszont a fenti keretből már nem nagyon találni ilyet maximum 1-2 db-ot. Mivel a szíjasan is cseréltetnék amúgy is vezérlést lehet ugyan ott lennék, ha vennék egy olcsóbb láncosat, annyival úgy sem drágább a lánc cseréje a szíjashoz képest.Évi 20 000 km-ert teszek meg az autóval főleg országúton, valamint hétvégente városban.
Segítségetek köszönöm.
-
nagyúr
válasz tzimash #224141 üzenetére
az új is 2. autó lenne
Így már érthetőbbviszont asszonypajtásnak lesz, ezért ez a nagy válogatás
Így meg már méginkább!Aprósnak Meriva B, 1.4 turbo van.
4. évben már folyamatosan dobálta a lambdaszonda hibákat.
Mondjuk egyéb baja nincs vele. Igaz, nincs nagy terhelésnek kitéve. Néha én is vezetem, Astra F helyet elmenne.
Ha igaz, a 2012 előtti kiadások M32-es hírhedt váltóval szerelt példányok.B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
szebe
addikt
válasz birozoli7800 #224142 üzenetére
Végig gyártották a Megane-t 1.6 szívóval.
3-asban a “saját” K4M van, 4-estől meg a Nissan láncosa (SCe néven, H4M motorkóddal ha minden igaz)Viszont ennyiért egyikből se lesz nagyon “fiatal”, Astrából is 250k+ futással vannak ‘13-tól.
[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
birozoli7800
senior tag
válasz szebe #224145 üzenetére
3m-ig szűrtem a hahu keresőjét akkor azért nem láttam 12'-től fiatalabbat.
Tudom, hogy nehéz, de próbálnék 3m-ig minél fiatalabb még használható autót vásárolni. Az említett rapid/toledo-ból vannak hirdetve 200K km alatti futásúak 13'-14' környékén. Csak nem tudom merjek -e bele ugrani..
[ Szerkesztve ]
-
OPiiPO
veterán
válasz birozoli7800 #224142 üzenetére
A 2013-as J Astra hol rozsdál erősen? Csak tudjak róla hol kell keresnem
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz birozoli7800 #224148 üzenetére
Ezeken a helyeken kb az összes autón előjöhet sajnos. VW-nél pl a kerékdobnál előszeretettel indul meg a rohadás.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- trek81 károsultjai
- AliExpress tapasztalatok
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Popcorn Hour topik
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Horgász topik
- Opel topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest